• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Проведення поточного ремонту з відновлення та облаштування футбольного поля розміром 50х70м. за адресою : вул.Шевченка,103А, м.Ніжин,обл.Чернігівська

Торги не відбулися

2 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 000.00 UAH
Період оскарження: 09.02.2022 17:49 - 21.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних та інших неправомірних умов закупівлі

Номер: ef4c59f8b3d04aa5b3bea4f4dbd24547
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-09-003293-c.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних та інших неправомірних умов закупівлі
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації по закупівлі «Проведення поточного ремонту з відновлення та облаштування футбольного поля розміром 50х70 м. за адресою вул. Шевченка, 103 А в м. Ніжин, Чернігівської області. Код ДК 021:2015: 45236119-7 : Ремонт спортивних полів.» визначено, зокрема, наступні вимоги. 1. Пунктом 2 Додатку 2 до ТД визначено кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Так, обов’язковою умовою є наявність у штаті підприємства інженерно-технічних працівників, а саме: головний інженер, з вищою освітою у галузі будівництва та досвідом роботи не менше 5 років у галузі будівництва (на підтвердження надати копією диплому та копію документу, що підтверджує досвіт роботи); інженер з техніки безпеки та/або охорони праці, з вищою освітою у галузі будівництва (на підтвердження надати копію: диплому, посвідчення та протоколу на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки); виконроб, з вищою освітою у галузі будівництва та досвідом роботи у галузі будівництва не менше 2 років (на підтвердження надати копією диплому та копію документу, що підтверджує досвіт роботи); інженера-проектувальник та/або інженера кошторисник (на підтвердження надати копію кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника та/або інженера кошторисника в частині кошторисної документації, копію договору страхуванням цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, копію страхового сертифікату. Вказані документи повинні бути завірений підписами та печатками інженера-проектувальника та/або інженера кошторисника та Учасника). 1.1. В той же час, предметом даної закупівлі є не будівництво, та навіть не капітальний ремонт чи реконструкція, - а поточний ремонт спортивних полів. Відповідно до «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" (розділи 1, 3, 4)», затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 №249, визначено завдання та обов'язки, кваліфікаційні вимоги до працівників зазначених професій. З зазначеного Довідника вбачається, що наведені у ТД професії залучаються при виконанні будівельних робіт будівельними організаціями. Натомість, у даній закупівлі, відповідно до технічного завдання (додаток 8 до ТД) не передбачається виконання суто будівельних робіт, а роботи щодо улаштування штучних спортивних покриттів є специфічними, в яких не має значення досвід у будівельній галузі, як того вимагає замовник. 1.2. Так, залучення до даних робіт головного інженера є безпідставним. Тим більше безпідставною є вимога про 5 років досвіду у будівельній галузі. 1.3. Немає жодної необхідності залучати до виконання робіт інженера-проектувальника (інженера-кошторисника), оскільки не передбачається проектувальних робіт. Натомість, розробку кошторисної документації для визначення вартості робіт можливо здійснити і сторонньою особою (фізичною або юридичною). Чинним законодавством не передбачається обов’язковості страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності проектувальника (кошторисника), така функція є добровільною та не може бути нав’язана замовником. 1.4. Немає також необхідності й у залученні виконроба та аж 8-ох робітників. Роботи по улаштування покриття можливо виконати своєчасно і якісно за участі меншої кількості робітників. 1.5. Всі зазначені працівники можуть бути як штатними, так і залученими за відповідними цивільно-правовими договорами. Проте умови ТД не передбачають можливості підтвердити наявність відповідних працівників, окрім як надати доказ їх перебування у штаті учасника. Очевидно, що всі вказані в цьому пункті вимоги ТД щодо наявності працівників є дискримінаційними, оскільки створюють штучне обмеження для участі потенційних учасників, які не мають такого штату, хоча й спроможні виконати передбачені закупівлею роботи якісно та у визначені строки. Такі вимоги не є необхідними для якісного виконання робіт, а отже вони надмірні. Зазначене порушує імперативні норми Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII щодо недискримінації учасників та заборони встановлення дискримінаційних вимог (ст.5). 2. Пунктом 3 Додатку 2 до ТД визначено кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка на фірмовому бланку учасника про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Під аналогічним договором слід розуміти виконаний учасником договір з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2. 2.1. Дана вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі. Так, досвід виконання робіт з улаштування штучного спортивного покриття не залежить від обсягу об’єкту (об’єктів), оскільки ці роботи є специфічними та досвід якісного та належного виконання таких робіт може бути здобутий й на менших площах спортивних полів. Натомість наявність такої вимоги свідчить про штучне обмеження для участі потенційних учасників, які не виконували таких об’ємів улаштування. Така вимога не є необхідною для якісного виконання робіт, а отже вона надмірна. Зазначене порушує імперативні норми Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII щодо недискримінації учасників та заборони встановлення дискримінаційних вимог (ст.5). 3. Відповідно до п.1.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції «Акт про огляд предмету закупівлі, за підписом уповноваженої особи учасника та скріплений печаткою учасника (у разі її використання), та підписом представника замовника та скріплений печаткою замовника». 3.1. Вказана вимога є дискримінаційною та необґрунтованою, створює можливості для зловживання з боку замовника, сприяє корупційним проявам, оскільки замовник 1) бачитиме хто є учасником закупівлі, хоча ця інформація є закритою до моменту проведення аукціону та відкриття цінових пропозицій учасників; 2) має можливість штучно усунути від участі небажаних учасників за незалежних від таких учасників умов – непідписання відповідного акту, ненадання доступу до об’єкту тощо. Зазначене порушує принципи здійснення публічних закупівель (ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII), як-то добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. На підставі вищевикладеного вимагаємо усунути дискримінаційні та інші неправомірні умови закупівлі, шляхом: - видалення з умов Тендерної документації вимог щодо наявності в учасників таких працівників як головний інженер, зокрема із досвідом не менше 5 років, виконроб, зокрема із досвідом не менше 2 років, інженера-проектувальника (інженера-кошторисника), зокрема із наявною страховкою, робітників у кількості гне менше 8; - Додання в Тендерній документації умови щодо можливості підтвердження наявності відповідних працівників не тільки у штаті, а й за цивільно-правовими договорами, субпідрядом, аутсорсом, тощо; - видалення з умов Тендерної документації вимог щодо кількісного критерію «в об’ємі не менше 3500 м2» аналогічного договору кваліфікаційного критерія наявності досвіду виконання аналогічного договору; - видалення з умов Тендерної документації вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції «Акт про огляд предмету закупівлі, за підписом уповноваженої особи учасника та скріплений печаткою учасника (у разі її використання), та підписом представника замовника та скріплений печаткою замовника», в частині необхідності підписання такого акту представником замовника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу 1. Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв. Тобто, для отримання якісних послуг Замовник має право вимагати від потенційних учасників підтвердження кваліфікації працівників, що не суперечать нормам Закону. Замовнику Законом надане право на власний розсуд визначати кваліфікаційні вимоги, які є необхідними з точки зору замовника для належного виконання умов договору. Крім того, зазначена вимога до кваліфікації учасників заявлена з метою кваліфікованої підготовки пропозиції та укладання договорів з надійним учасником ринку, оскільки на стадії проведення закупівлі неможливо встановити сумлінність та відповідальність Учасника при виконанні своїх обов’язків. Вимоги замовника не дискримінують Учасників, оскільки будь-який учасник має право та можливість мати кваліфікованих працівників. Кваліфікаційна вимога до працівників не є його дискримінацією. З огляду на вищевказане, встановлені обґрунтовані кваліфікаційні вимоги до учасників, які підтверджують їх надійність та професійність, що жодним чином не містять дискримінаційного критерію та не порушують норми чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Замовник зацікавлений у належному та якісному наданні послуг з ремонту. 2. Щодо аналогічного договору: Вимога тендерної документації про надання Учасниками аналогічного договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, встановлена з метою впевненості у спроможності Учасників виконати встановлений обсяг робіт. Визначення переможцем Учасника, який не має досвіду виконання договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, для замовника було б ризикованим кроком, оскільки спроможність та потенціал такого учасника на виконання умов запланованого договору не є підтвердженими. Даний критерій встановлюються для всіх Учасників і є однаковим та ставить їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Дана вимога жодним чином не призводить до дискримінації суб'єктів господарювання. 3. Щодо "Акту про огляд предмету закупівлі": Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог. Вимоги тендерної документації про надання Учасниками Акту про огляд предмета закупівлі, який вимагається з метою здійснення перевірки відповідності фактичних обсягів робіт, встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Окрім цього практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням -http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.02.2022 16:40