• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 "79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги " (Аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2016 та 2017 роки, складеної відповідно до МСФЗ)

Контактна особа замовника: Грицюк Кирило Вікторович – тел./факс: (048) 729-42-77, e-mail: kvg@port.odessa.ua Надточій Віталій Олександрович – тел./факс: (048) 729-30-48, e-mail: nva@port.odessa.ua Бударіна Ірина Ігорівна – тел./факс.: (048) 729-36-75, e-mail: to@port.odessa.ua; Обсяг надання послуг: відповідно до ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ (Додаток№3 до тендерної документації) Строк надання послуг: 2017-20.04.2018 Детальніше у Тендерній документації

Завершена

2 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 5% або 120 000.00 UAH
Період уточнення: 20.10.2017 16:48 - 27.10.2017 18:30
Відповідь надана

Питання стосовно договору

Номер: cc7c425ce4ae4eca89db1a55de3decb0
Дата опублікування: 26.10.2017 18:03
Опис: Пропонуємо внести такі уточнення у проект Договору для забезпечення дотримання сторонами Законодавства України, вимог МСА, ринкової практики: 1. Для недопущення виникнення загрози перевірки Аудитором вже наданих ним послуг (self-review threat) Пункт 2.1.2. викласти в такій редакції: 2.1.2. Пропозиції, рекомендації тощо за результатами аудиту фінансової звітності Замовника, наприклад, запропоновані коригування, звіт про коригування у формі таблиць з поясненням, рекомендації у формі листа до керівництва або звіту щодо стану внутрішнього контролю, недоліків у сфері обліку та можливих шляхів їх усунення або мінімізації їхнього впливу в майбутньому, (далі – «Рекомендації з питань, виявлених в ході аудиту»). 2. Враховуючи вимоги МСА, відповідно до яких проводитиметься аудит, доповнити Договір пунктом 2.1.3. 2.1.3. оцінку відповідного характеру облікової політики, яка застосовується Замовником, і обґрунтованості облікових показників, отриманих керівництвом Замовника, а також оцінку загального подання Фінансової звітності. 3. Враховуючи особливість аудиту Фінансової звітності та вибірковість перевірки підтвердження чисел, пропонуємо розглянути редакцію пункту 2.3. у такій редакції: 2.3. Виконавець планує та проводить аудит таким чином, щоб отримати достатню впевненість у тому, що фінансова звітність Замовника (далі – Фінансова звітність Замовника) у цілому не містить суттєвого викривлення внаслідок шахрайства чи помилки, надаючи в такий спосіб аудитору можливість висловити думку, чи складена фінансова звітність Замовника відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності та надати звіт про фінансову звітність Замовника і повідомити інформацію, як цього вимагають МСА, відповідно до результатів аудиту, отриманих аудитором. Термін «достатня впевненість» допускає деякий ризик наявності суттєвих невідповідностей грошового характеру, які можуть залишитися невиявленими; також допускається, що Виконавець не може надати абсолютної гарантії точності та повноти Фінансової звітності в зв’язку з тим, що Аудит включає саме вибіркову перевірку підтвердження чисел та пояснень, що наводяться у Фінансовій звітності. Проведений аудит повинен надати достатні підстави для висловлення Виконавцем думки щодо Фінансової звітності Замовника та надання рекомендацій щодо стану внутрішнього контролю, а також інших питань, про які Виконавець вважає за необхідне повідомити Замовника (далі – Рекомендації). У всіх випадках, коли не можна отримати достатню впевненість, а умовно-позитивна думка в аудиторському звіті недостатня за обставин з метою надання звіту визначеним користувачам фінансової звітності, МСА вимагають, щоб аудитор відмовився від висловлення думки або від завдання (чи склав із себе обов’язки). 4. Беручи до уваги те, що планування й проведення аудиту фінансової звітності здійснюється на підставі саме професійного судження, пропонуємо викласти п.2.4 у такій редакції: 2.4. Аудитор повинен застосовувати професійне судження під час планування та виконання аудиту фінансової звітності. Для отримання достатньої впевненості аудитор повинен отримати достатні та прийнятні аудиторські докази для зменшення аудиторського ризику до прийнятно низького рівня, які надають аудитору можливість дійти обґрунтованих висновків, на яких ґрунтується аудиторська думка. 5. Викласти пункт 2.5 в такій редакції, так як питання особливості планування роботи Виконавця вже врегульоване пунктом 2.3 Договору: «2.5. Сторони погоджуються з тим, що внаслідок застосування підходу, зазначеного в пунктах 2.2 - 2.4 цього Договору, під час проведення аудиту можуть мати місце невиявлені помилки та випадки невідповідності законодавству України, які суттєво не впливають на Фінансову звітність.» 6. Пункт Договору 5 містить механічну помилку, просимо розглянути редакцію з виправленою помилкою. 5.1.4. Усувати протягом десятиденного строку обставини, що ускладнюють надання Виконавцем Послуг, з моменту отримання від Виконавця повідомлення про них. Якщо такі обставини не будуть усунуті Замовником, Виконавець має право зупинити надання послуг до моменту усунення Замовником таких обставин. У випадку такого зупинення до Виконавця не застосовуватимуться штрафні санкції, передбачені цим Договором та законодавством України, якщо про таке призупинення Замовнику було повідомлено рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Не вчиняти будь які дії, що направлені на звуження кола питань, що підлягають висвітленню у ході надання Послуг, а також на укриття (обмеження доступу до) інформації та документації, що є предметом запиту Виконавця для цілей надання Послуг згідно з цим Договором. 7. Пропонується збільшення строків для здійснення банківської операції до більш реальних у п.5.3.13 «У випадку дострокового припинення Аудиту без надання аудиторського висновку Виконавець зобов’язаний повернути отримані кошти не пізніше 10 (десяти) банківських днів з дня виставлення Замовником рахунку.» 8. Доповнити Договір пунктом 5.4.7. в такій редакції: «5.4.7. Виконавець за попередньою згодою Замовника може залучати для надання Послуг за цим Договором будь-яку особу, яка входить до Групи Виконавця. Найменування «Група Виконавця» стосується однієї чи будь-якої кількості юридичних осіб, що входять до складу групи компаній, які діють під однією з Виконавцем торгівельною маркою, будь-якої із юридичних осіб, що входять до її складу, а також їх відповідних афілійованих компаній, їх законних попередників, правонаступників та цесіонаріїв, так само всіх партнерів, принципалів, учасників / членів, власників, директорів, працівників кожної такої компанії. Ні Група Виконавця, якщо інше прямо не зазначене в цьому документі, ні інші юридичні особи, що входять до складу Групи Виконавця, не несуть жодної відповідальності за дії чи бездіяльність одна одної. Кожна юридична особа, що входить до складу Групи Виконавця, є окремою та незалежною юридичною особою. 9. Враховуючи можливість порушення строків виконання Договору з вини Замовника, пропонуємо розглянути варіант застосування пункту 6.2 Договору у поєднанні з пунктом 5.1.4 Договору 6.2. У разі ненадання/невчасного надання послуг у повному обсязі в обумовлений Договором строк, Виконавець повинен сплатити Замовнику пеню у розмірі 0,1 відсотка від вартості ненаданих/невчасно наданих послуг за кожний день прострочення. За прострочення понад тридцять днів з Виконавця додатково стягується штраф у розмірі 7 (семи) відсотків вказаної вартості з урахуванням пункту 5.1.4 Договору. 10. Доповнити Договір пунктами 6.9 та 6.10 «6.9. Відповідальність Виконавця обмежується розміром прямого реального збитку, понесеного Замовником у результаті дій, які виникли з вини Виконавця при наданні Послуг. Виконавець не несе відповідальності перед Замовником за упущену вигоду Замовника, яка виникла в результаті дій Виконавця при наданні Послуг. Загальна відповідальність Виконавця обмежується сумою винагороди, фактично виплаченої Виконавцеві за Послуги, які спричинили виникнення відповідальності.» «6.10 Замовник, на вимогу, звільняє від відповідальності Виконавця, його акціонерів і працівників відносно будь-яких існуючих або можливих зобов'язань, претензій, позовів, судових розглядів і вимог і гарантує відшкодування збитків, у тому числі, поміж іншого витрат (включаючи, без виключення, судові витрати), у разі пред'явлення претензій, позовів або інших вимог третіх осіб, які можуть виникнути внаслідок або у зв'язку з діями Виконавця при виконанні цього Договору, за винятком тих випадків, коли у судовому порядку встановлено, що такі збитки або витрати є результатом умисних неправомірних дій Виконавця.» 11. Доповнити Договір пунктом 6.11. «6.11. Договір укладається між Замовником і Виконавцем; виключно Виконавець несе відповідальність перед Замовником за всі Послуги, які надаються за Договором, не дивлячись на те, що деякі Послуги можуть бути здійснені спеціалістами, наданими Виконавцю Групою Виконавця, Замовник не буде висувати вимог або подавати позов, пов'язаний з Договором або що його стосується, проти будь-якої фірми, що відноситься до Групи Виконавця (за виключенням Виконавця), незалежно від підстави.» 12. Викласти пункт 11.3 в такій редакції : «Якщо у терміни передбачені Податковим кодексом України для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, Виконавець не надасть належним чином оформлену податкову накладну в електронній формі та/або не здійснить її реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних з врахуванням пункту 5.1.4 Договору, Замовник має право стягнути з Виконавця неустойку в розмірі 20 (двадцять) відсотків від вартості послуг без урахування податку на додану вартість по такій податковій накладній з подальшим розірванням Договору в односторонньому порядку.» 13. Редакція пункту Договору 12.1 робить невигідним укладення Договору з будь-яким Виконавцем, так як ринкова вартість Послуг з переходом права власності на Результати послуг становить зовсім іншу суму. Пропонується викласти пункт 12.1. в такій редакції: «12.1. Замовник отримує право користуватись й розпоряджатись Результатами на власний розсуд, з врахуванням положень нижче.» 14. Пропонується викласти пункт 12.2 та доповнити Договір пунктом 12.3. «12.2. Аудит фінансової звітності, наданий за умовами цього Договору, може поширюватись Замовником на його власний розсуд у випадку якщо передається Аудиторський висновок зброшурованим з повним комплектом Фінансової звітності Замовника, у відношенні якої проводився аудит, без додавання іншої інформації. Замовник має право передавати третім особам Аудиторський висновок (зброшурований з повним комплектом Фінансової звітності Замовника, у відношенні якої проводився аудит, без додавання іншої інформації) без попередньої згоди Виконавця. Замовник також має право на розміщення на своєму веб-сайті у мережі Інтернет наданої Виконавцем електронної копії Аудиторського висновку разом з повним комплектом Фінансової звітності Замовника, у відношенні якої проводився аудит, попередньо повідомивши про це Виконавця, при цьому Замовник зобов’язується не вносити жодних змін в Аудиторський висновок або Фінансову звітність.» «12.3. Виконавець зберігає всі права на Технології Виконавця та набуває всі права на Технології Виконавця, які виникли до або в процесі надання Послуг та були використані при наданні Послуг або розроблені в ході надання Послуг.» 15. Пропонуємо додати часові обмеження зобов’язання конфіденційності, а саме 36 місяців й відповідно додати пункт 12.7 у такій редакції: «12.7. Зобов’язання щодо нерозголошення Конфіденційної інформації діють протягом 36 (тридцяти шести) місяців з дати підписання цього Договору.» 16. Доповнити Договір пунктом 12.8 «Виконавець має право розкривати Конфіденційну інформацію, отриману від Замовника, будь-якій фірмі, що входить в Групу компаній Виконавця. Фірми, яким буде розкрита Конфіденційна інформація, будуть поводитися із нею відповідно до умов цього Договору.»
Відповідь: 1. Щодо пропозицій стосовно посилення положень договору по забезпеченню дотримання сторонами законодавства України та вимог МСА. Перш за все, звертаємо увагу на те, що формування Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) проводилось з урахуванням змісту аналогічних договорів, укладених з аудиторськими компаніями, які відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 390, можуть бути залучені до проведення аудиту фінансової звітності суб’єктів господарювання першої групи. В якості джерел інформації використовувалися відповідні дані договорів щодо надання послуг з аудиту складеної за МСФЗ фінансової звітності, опублікованих на сайті публічних закупівель «Prozorro». У свою чергу, за результатами аналізу укладених ПАТ «Укрпошта» (номер закупівлі UA-2016-09-20-001364-c, завершена 03.11.2016), Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (номер закупівлі UA-2017-01-25-001882-b, завершена 13.02.2017), ДП «ММТП» (номер закупівлі UA-2017-03-28-000492-c, завершена 14.04.2017), ДП«МТП «Южний» (номер закупівлі UA-2017-05-18-001103-b, завершена 08.06.2017) тощо, слід дійти висновку про те, що Основні умови договору (Додаток №4 Тендерної документації) ДП «Одеський порт» достатнім чином забезпечують дотримання сторонами законодавства України та вимог МСА.Окрім того, формування Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) проводилось також з урахуванням наявних або відсутніх у аудиторських компаній, які відповідно до вимог Постанови № 390, можуть бути залучені до проведення ними аудиту фінансової звітності суб’єктів господарювання першої групи, пропозицій та/або зауважень до основних умов договору, зокрема, до оприлюдненого у складі тендерної документації ДП «СхідГЗК» (номер закупівлі UA-2017-09-25-000316-a, початок аукціону 01.12.2017), в частині забезпечення дотримання сторонами законодавства України та вимог МСА.Важливим також є те, що згідно пункту 2.2 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) аудиторські послуги повинні проводитись у відповідності до вимог Міжнародних стандартів аудиту та Кодексу етики професійних бухгалтерів, прийнятих Міжнародною федерацією бухгалтерів (далі – МСА), законодавчих і нормативних вимог, що регулюють аудиторську діяльність, та відповідно до власної практики Виконавця, що не суперечить МСА. Наведене вкотре свідчить про відсутність необхідності внесення змін до тексту Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації), оскільки існуюча редакція (зі змінами) цілком забезпечує дотримання сторонами Законодавства України та вимог МСА.В той же час, внесення змін Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) з посиланням на існуючу ринкову практику вважаємо не обґрунтованим, оскільки кожен з потенційних учасників має свій власний досвід та практику виконання аналогічних договорів, про що також свідчить відсутність єдиного типового договору надання аудиторських послуг, який би враховував існуючу ринкову практику та досвід аудиторських компаній, які відповідно до вимог постанови № 390 можуть бути залучені до проведення ними аудиту фінансової звітності суб’єктів господарювання першої групи. 2. Щодо механічної помилки у пункті 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації).Наведену у пункті 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації), а саме зазначення «дії, що направлені на зауваження кола питань» замість «дії, що направлені на звуження кола питань» слід вважати такою, що не є суттєвою, та буде виправлена безпосередньо під час укладання договору. 3. Щодо збільшення встановлених у пункті 5.3.13 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) строків для здійснення банківської операції.Встановлений пунктом 5.3.13 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) обов’язок Виконавця в частині того, що у випадку дострокового припинення Аудиту без надання аудиторського висновку ним проводиться повернення отриманих коштів не пізніше 3 (трьох) банківських днів з дня виставлення Замовником рахунку, слід зазначити, що даний строк є цілком достатнім для узгодження та здійснення платежу на користь Замовника. 4. Щодо доповнення Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) пунктом в частині передбачення можливості залучення для надання Послуг за цим Договором будь-якої особи, яка входить до Групи Виконавця.Вимогами Постанови № 390 передбачено певні критерії, відповідно до яких проводиться відбір аудиторських компаній, що можуть бути залучені до проведення ними аудиту фінансової звітності суб’єктів господарювання першої групи.У свою чергу, хоча встановленими Постановою № 390 Критеріями, за якими залучаються аудиторські фірми до проведення аудиту фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності деяких суб’єктів господарювання державного сектору економіки (далі – Критерії) не встановлено обмежень щодо можливості залучення для надання аудиторських послуг будь-якої особи, яка входить до Групи Виконавця. В той же час, Критеріями чітко встановлено вимогу щодо наявності у складі аудиторської фірми не менш як 100 працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг і працюють на умовах повної зайнятості та з якими укладений трудовий договір. Одночасно, суперечливим видається запропоноване формулювання щодо того, що ні Група Виконавця, якщо інше прямо не зазначене в цьому документі, ні інші юридичні особи, що входять до складу Групи Виконавця, не несуть жодної відповідальності за дії чи бездіяльність одна одної. 5. Щодо внесення змін до пункту 6.2 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині його застосування у поєднанні з пунктом 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації). Запропоновані зміни до пункту 6.2 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині його застосування у поєднанні з пунктом 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) не є такими, що суттєво впливають на зміст та сутність договору, або такими, що значним чином звужують/розширюють права та обов’язки сторін тощо. 6. Щодо доповнення Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині відповідальності Виконавця та звільнення від неї Замовником.Перш за все звертаємо увагу на те, що Тендерною документацією (зі змінами, внесеними 26.10.2017) було враховано обмеження відповідальності Виконавця та встановлено відповідальність аудитора з урахуванням вимог ч. 2 ст. 21 Закону України «Про аудиторську діяльність». Одночасно, звільнення Замовником Виконавця від відповідальності, а також гарантування відшкодування Замовником понесених збитків та інших втрат третіми особами, які можуть виникнути внаслідок або у зв'язку з діями Виконавця, вбачається таким, що негативним чином впливає на рівень економічної безпеки державного підприємства. 7. Щодо внесення змін до пункту 6.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині його застосування у поєднанні з пунктом 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації).Запропоновані зміни до пункту 6.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині його застосування у поєднанні з пунктом 5.1.4 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) не є такими, що суттєво впливають на зміст та сутність договору, або такими, що значним чином звужують/розширюють права та обов’язки сторін тощо. 8. Щодо внесення змін до пункту 12.1 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині права користування та розпорядження результатами надання послуг.Запропоновані зміни до пункту 12.1 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) не є такими, що суттєво впливають на зміст та сутність договору, або значним чином звужують/розширюють права та обов’язки сторін тощо. 9. Щодо внесення змін до пункту 12.2 та 12.3 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в уточнення права поширення результатів надання послуг (фінансової звітності аудиторського висновку тощо), а також збереження за Виконавцем прав на Технології Виконавця. статтею 73 Господарського кодексу України встановлено обов’язок оприлюднення державним унітарним підприємством певної інформації, зокрема, квартальної, річної фінансової звітності за останні три роки, а також аудиторських висновків щодо річної фінансової звітності за останні три роки.В той же час, нормами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 1067 Порядку оприлюднення інформації про діяльність державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, встановлено строки оприлюднення річної фінансової звітності та аудиторських висновків.Таким чином, передбачення в Основних умовах договору (Додаток №4 Тендерної документації) обов’язку щодо попереднього повідомлення Виконавця про здійснення Замовником певних дій, заборона на їх здійснення або регламентування того, що саме Замовник може поширювати та оприлюднювати, не тільки обмежує права ДП «Одеський порт» на використання отриманих ним результатів послуг, але й може призвести до збільшення ризиків недотримання встановлених законодавством строків її оприлюднення. Окрім того, під час надання пропозицій потенційним учасником не уточнено що саме мається на увазі під фразою «Технології Виконавця», у зв’язку з чим вбачається ймовірним помилкове наведення вказаної пропозиції. 10. Щодо внесення змін до Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в частині обмеження зобов’язання конфіденційності 36 місяцями.Статтею 12 Основних умов договору (Додаток №4 Тендерної документації) в повному та достатньому обсязі забезпечені права власності і конфіденційність сторін договору. В той же час, встановлення часових обмежень зобов’язання конфіденційності в розмірі 36 місяців не є достатнім строком.
Дата відповіді: 31.10.2017 17:26
Відповідь надана

Зміни до договору

Номер: a2c4940120f84c128df322112c095c1a
Дата опублікування: 25.10.2017 18:32
Опис: Як потенційний учасник тогів просимо розглянути запропоновані зміни до умов договору, що містяться в тендерній документації: Поточная редакція: 5.4.6. Зв’язуватись із Замовником за допомогою електронної пошти лише у тих випадках, коли Замовник висловлює бажання отримувати інформацію від Виконавця у такому вигляді, погоджується на такий засіб зв'язку та приймає притаманні ризики (включаючи ризики безпеки зв’язку, перехоплення інформації, несанкціонованого доступу до таких засобів зв’язку тощо). Редакція, що пропонується: Пропонуємо виключити даний пункт оскільки він суттєво уповільнює двосторонню комунікацію. Поточна редакція: 6.4. У разі розголошення та/або передавання третім особам документів та інформації, які надає Замовник, без письмової згоди Замовника (окрім випадків, передбачених цим Договором), Виконавець повинен сплатити штраф у розмірі 100 (ста) відсотків від вартості Договору за кожен такий випадок, окрім випадків передбачених чинним законодавством України. Редакція, що пропонується: 6.4. У разі розголошення та/або передавання третім особам документів та інформації, які надає Замовник, без письмової згоди Замовника (окрім випадків, передбачених цим Договором), Виконавець повинен сплатити штраф у розмірі 10 (десяти) відсотків від вартості Договору (з урахуванням вимог ч. 2 ст. 21 Закону України «Про аудиторську діяльність» від 22.04.1993 № 3125-XII) за кожен такий випадок, окрім випадків передбачених чинним законодавством України.
Відповідь: За рішенням Тендерного комітету ДП “Одеський порт ”, керуючись абзацом 1 частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, з власної ініціативи Замовника (ДП «Одеський порт»), внесено зміни до тендерної документації (ТД) із закупівлі: Код ДК 021:2015 "79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги " (Аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2016 та 2017 роки, складеної відповідно до МСФЗ)
Дата відповіді: 26.10.2017 17:22