-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
КНУ «Реконструкція основної будівлі спорткомплексу, елінгів, дебаркадеру з добудовою спортивного комплексу за адресою: м.Херсон, 3-й затон р.Дніпро» (СРV за ДК 021:2015 – 45212000-6 - Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів)
Торги не відбулися
68 821 074.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 688 210.74 UAH
мін. крок: 1% або 688 210.74 UAH
Період уточнення:
03.02.2022 17:15 - 21.02.2022 00:00
Відповідь надана
Щодо виконання аналогічного договору
Номер:
57fc05286ead4978a5fc7da1321f1a4a
Дата опублікування:
18.02.2022 16:44
Опис:
Додатком №3 до тендерної документації визначено перелік документів що має надати учасник у складі тендерної пропозиції. Пунктом 2 Таблиці 1 цього додатку визначено вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, зокрема, встановлено що підтверженням виконання аналогічного договору є виконання аналогічних робіт бюджетній організації або комунальному підприємству (не менше одного) на будівництво та/або реконструкцію громадських будівель та/або споруд.
Рішенням Антимонопольного комітету (№ закупівлі UA-2021-03-04-002913-b) встановлено, що обмеження щодо підтвердження аналогічного договору з особами конкретної власності є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Враховуючи наведене просимо внести зміни до дендерної документації в частині вимоги для підтвердження наявністі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів без конктеризації форми власності.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Тендерної документації – тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
У тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
В той же час положення статті 16 зазначеного Закону передбачають, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Також замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до підпункту 3 частини два статті 16 Закону Замовником вимагається наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Крім того для Замовника важливий той факт, що Учасники мають досвід виконання робіт саме з бюджетною та/або комунальною організацією, оскільки, виконання робіт за бюджетні кошти має свою специфіку фінансування і потребує від підрядної організації, що буде виконувати роботи, відповідні знання та досвід поводження з бюджетними коштами та взаємодії з замовником - органом державної влади, та територіальним підрозділом державної казначейської служби України.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
23.02.2022 11:03
Відповідь надана
Щодо надіння інформації про субпідрядника
Номер:
17b2430bc9944a5fada0f572576e0966
Дата опублікування:
18.02.2022 16:38
Опис:
Чи повинен Учасник у складі тендерної пропозиції надавати інформацію про залучення субпідрядника/субпідрядників до окремих видів робіт, якщо сукупно обсяг таких робіт не буде перевищувати 20% від вартості договору про закупівлю?
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
У разі, якщо учасник буде залучати до виконання робіт субпідрядника (субпідрядників) в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
- довідку складену за формою (Додаток 6), за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою, в якій учасник повинен зазначити наступну інформацію про субпідрядника (ків):
• повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, якого він планує залучити до виконання робіт як субпідрядника;
• вид робіт, які буде виконувати субпідрядник,
• розмір відсотку від вартості договору про закупівлю робіт, який буде надаватися субпідряднику (субпідрядникам);
У разі, якщо учасник не буде залучати до виконання робіт субпідрядника (субпідрядників), у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
- довідку у довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою, в якій учасник повинен зазначити, що він не буде залучати до виконання робіт субпідрядника (субпідрядників).
Під час подання тендерної пропозиції обов’язковим є заповнення окремого текстового поля електронної форми, де зазначається інформація про субпідрядників (допускається скорочене викладення інформації). Пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам Документації, у разі, якщо Учасником в окремому полі електронної форми:
- не зазначена інформація про субпідрядника про те, в паперовому документі зазначена інформація про їх наявність;
- інформація не відповідає інформації, що зазначена в «паперовому» документі.
Дата відповіді:
23.02.2022 11:03
Відповідь надана
Щодо уточнення Відомість обсягу робіт
Номер:
e64d1b636d5147418a677adf2d40cc7d
Дата опублікування:
18.02.2022 16:33
Опис:
У додатку 8 тендерної документації не вказано найменування об'єктних кошторисів: 02-01, 02-02, 02-03, 02-04, 02-05, 02-06, 02-07, 02-08, 02-09, 02-10, 02-11.
В локальномуі кошторисі 02-03-04 після пункту 260 не вказано найменнуванная об'єктного 02-04 та локального кошторису 02-04-01.
Просимо зазначити найменнування обєктних кошторисів для розрахунку ціни пропозиції у відповідності до вимог визначених у Тендерній документації.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовником оприлюднено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
23.02.2022 11:02
Відповідь надана
Роз'яснення, що до ч. 2 розділу V тендерної документації
Номер:
7fa6f6649aac46a78bdb5345193c032a
Дата опублікування:
08.02.2022 17:35
Опис:
Замовником в ч. 2 розділу V тендерної документації встановлено вимогу, що Кошторис (Договірна ціна) набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Просимо Замовника роз’яснити, яким чином він підтверджує Кошторис (Договірну ціну)?
Відповідь:
Переможець торгів повинен надати:
У строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, Переможець торгів повинен надати із супровідним листом на ім'я голови тендерного комітету Замовника наступні документи:
- Договірну ціну за результатом проведеного аукціону на погодження Замовником з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з урахуванням вимог Кошторисних норм України, розрахований у ліцензійному програмному комплексі, завірену підписом уповноваженої особи та печаткою в друкованому вигляді та додатково в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних
Договірна ціна повинна бути узгоджена не пізніше ніж через двадцять днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Згідно з положеннями п. 5.2 КНУ договір за результатами торгів складається після погодження договірної ціни.
Договір вважається не укладеним з вини Переможця, якщо договірна ціна не узгоджена Замовником і Переможцем у строк, визначений п. 6 ст. 33 Закону для укладання договору.
Якщо вказані у Додатку 4 до цієї тендерної документації документи, Переможцем не подані (не подані/не подані у строк, встановлений Законом/не відповідають вимогам, встановленим Замовником у тендерній документації), Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника та визначає Переможця серед тих Учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається Переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:42
Відповідь надана
Роз'яснення, що до розділу ІІІ тендерної документації
Номер:
92e39315c3214c5aa935232bc446612b
Дата опублікування:
08.02.2022 17:15
Опис:
Просимо надати роз’яснення що має на увазі Замовник заначивши у розділі ІІІ тендерної документації вимогу, а саме: «Документи, що подаються Учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути розташовані послідовно один за одним, таким чином щоб зміст окремого документу не розривався»?
Відповідь:
Документи, які складаються з декількох сторінок (наприклад Статут) повинні скануватись одним файлом, а не надаватися окремими сторінками. Кожному документу присвоюється назва згідно його найменування (наприклад: «Тендерна пропозиція», «Підтвердження підпису уповноваженої особи», «Уставний документ», і т. п.) відповідно до вимог тендерної документації та переліку документів, зазначених в реєстрі.
Документи, що подаються Учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути розташовані послідовно один за одним, таким чином щоб зміст окремого документу не розривався. Тобто документ, який складається з декількох сторінок повинні скануватись одним файлом.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:42
Відповідь надана
Надати роз’яснення яким чином засвідчувати документи до тендерної пропозиції.
Номер:
2e5cba63f8bf470783fe5595fd857523
Дата опублікування:
08.02.2022 16:57
Опис:
Просимо Замовника надати роз’яснення яким чином засвідчувати власноручним підписом учасника/уповноваженої особи оригінали документів тендерної пропозиції, сканкопії з яких вимагаються тендерною документацією, оскільки Замовником передбачено що засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
Відповідь:
Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
Дата відповіді:
11.02.2022 16:42
Відповідь надана
п. 20 ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимоги щодо надання Розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни)
Номер:
591db56008594605b64012f70833d60a
Дата опублікування:
08.02.2022 16:52
Опис:
Замовником у п. 20 ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимоги щодо надання Розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами КНУ «Настанова вартості будівництва», розрахований у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному сканованому вигляді* та ДОДАТКОВО В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ В ФОРМАТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО БЛОКУ ДАНИХ, який подається в окремому файлі. Обсяги робіт для розрахунку договірної ціни зазначені у Додатку 8 до тендерної документації (*в сканованому вигляді можливе надання тільки розрахунку Договірної ціни. При цьому підтверджуючі розрахунки (локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунки прибутку та адміністративних витрат тощо) можуть бути надані у форматі EXEL або WORD).
Просимо Замовника надати роз’яснення, що він мав на увазі під ЕЛЕКТРОННИМ ВИГЛЯДОМ В ФОРМАТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО БЛОКУ ДАНИХ?
Відповідь:
Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами КНУ «Настанова вартості будівництва», розрахований у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному сканованому вигляді* та додатково в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних, який подається в окремому файлі. Обсяги робіт для розрахунку договірної ціни зазначені у Додатку 8 до тендерної документації
(*в сканованому вигляді можливе надання тільки розрахунку Договірної ціни. При цьому підтверджуючі розрахунки (локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунки прибутку та адміністративних витрат тощо) можуть бути надані у форматі EXEL або WORD).
Інформаційний блок даних – файли будов для експорту в інші програмні комплекси.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:41
Відповідь надана
Отримання оригіналів висновків державної санітарно-епідеміологічноїекспертизи
Номер:
b2980978002647ef87e9978429cf9817
Дата опублікування:
08.02.2022 16:48
Опис:
На підставі яких документів Змовник встановив вимогу у п. 13 ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації щодо підтвердження, оригіналами листів-дозволів ВІД ВЛАСНИКІВ ВИСНОВКІВ ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ, СЕРТИФІКАТІВ на використання оригіналів висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, оригіналів сертифікатів, які повинні бути чинними на весь період виконання робіт.
Просимо надати роз’яснення на підставі яких норм чинного законодавства, із зазначенням законодавчого акту та статті у ньому, відповідно до яких необхідно надати підтвердження отримання оригіналів висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оригіналів сертифікатів на матеріальні ресурси.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 13 частини першої розділу ІІІ тендерної документації ця вимога не є обов’язковою для учасників, ціна пропозиції яких за результатами аукціону буде більшою або дорівнювати дев’яносто п’ять відсотків від загальної вартості закупівлі. Ця вимога є однаковою для всіх учасників і не є дискримінаційною.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:41
Відповідь надана
Замовником не дотримано вимоги Закону про публічні закупівлі
Номер:
57d42e1c7c024cbdb274d24dde4bb6a3
Дата опублікування:
08.02.2022 15:48
Опис:
Учасник зазначає, що відповідно до пункту 2 розділу 3 Документації, що має назву "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Пропозиція учасника обов’язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді гарантії в електронному форматі з накладанням електронного цифрового підпису банка-гаранта. У цьому ж пункті Документації міститься вимога про те, що банківська гарантія повинна бути видана обслуговуючим банком. Виходячи з наведеного вище, можна зробити висновок, що взяти участь у Закупівлі зможуть виключно суб'єкти господарювання, які нададуть у складі своєї Пропозиції банківську гарантію видану виключно обслуговуючим банком. Замовник, встановивши вищезазначену вимогу, суттєво обмежує коло потенційних учасників та порушує право, в тому числі і Учасника, на оформлення банківської гарантії
в банку, який не є обслуговуючим для учасника. Додатково звертаємо увагу, що чинне законодавство України (Постанова Правління Національного банку України від 15.12.2014 № 639 "Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах") пунктом 17 розділу ІІ встановлює, що принципал або особа, яка діє в його інтересах, для отримання гарантії подає до банку-гаранта заяву про надання гарантії. Виходячи з наведеної вище норми в законодавстві відсутнє формулювання щодо "надання банківської гарантії, яка повинна бути видана обслуговуючим банком". Учасник звертає увагу на те, що чинне законодавство України не обмежує учасників публічних закупівель у їх праві оформлювати банківські гарантії для участі у торгах у банках, які не є постійно обслуговуючими для такого учасника. При цьому, Учасник в праві самостійно обирати банк у якому він бажає обслуговуватись виходячи із власних інтересів, банківських тарифів та ін. В свою чергу, у разі відмови конкретного обслуговуючого банку у оформленні банківської гарантії учаснику такий учасник автоматично позбавлятиметься можливості взяти участь у Закупівлі. Обслуговуючим банком Учасника є АТ "Перший український міжнародний банк". Учасник неодноразово брав участь у інших процедурах закупівель, в ході яких вимагалось подання банківських гарантій. Разом з тим, при отриманні відповідних гарантій Учасник користувався послугами банку, що не є для нього обслуговуючим, а саме АТ "БАНК СІЧ". Таким чином, використання Учасником банківської гарантії, виданої АТ "БАНК СІЧ", призведе до відхилення нашої Пропозиції. Отже, зазначена вимога Замовника ґрунтується лише на його власних бажаннях, є дискримінаційною, нічим не обумовленою та такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України та звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже учасники мають право оформлювати забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії у будь-якому банку, який має ліцензію, видану НБУ та який не є обслуговуючим для учасника.
Учасник просить Замовника внести зміни до Документації шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог щодо необхідності подання у складі Пропозиції банківської гарантії, виданої виключно обслуговуючим банком.
Додатково звертаємо Вашу увагу на те, що за практикою рішень АМКУ встановлено, що «…За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти учасники, які нададуть
банківську гарантію, що видана обслуговуючим банком, реквізити якого зазначені у
тендерної пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів
господарювання, у тому числі Скаржника…» рішення АМКУ №27135-р/пк-пз.
Відповідь:
Враховуючи що вартість закупівлі є дуже великою та складає 68 821 074,00 грн, а закупівля здійснюється за бюджетні кошти Замовник, як орган державної влади, зобов’язаний більш ретельно та зважено визначати критерії та умови публічних закупівель та серйозно підходити до вибору підрядної організації.
Системно важливий банк (далі – СВБ) – це банк, діяльність якого впливає на стабільність усієї банківської системи.
Національний банк щороку визначає системно важливі банки та здійснює посилений нагляд за ними. Підвищена увага регулятора до діяльності системно важливих установ необхідна для збереження фінансової стабільності.
Співпраця учасника з банками СВБ гарантує професійність Учасника.
Для системно важливих банків визначено підвищені вимоги, покликані забезпечити їх вищу стійкість.
По-перше, додатково до нормативного значення достатності основного капіталу для них передбачено буфер системної важливості, який залежить від рівня системної значимості фінустанов.
По-друге, ці банки зобов’язані розробляти плани відновлення діяльності згідно вимог Національного банку. Такі плани покликані швидко стабілізувати роботу системно важливих установ в умовах кризи.
По-третє, системні банки мають виконувати посилений норматив максимального розміру кредитного ризику на одного контрагента (Н7) - не більше ніж 20% (для банків, що не є системно важливими його встановлено на рівні 25%)
Національний банк здійснив щорічний перегляд переліку системно важливих банків. Кількість системно-важливих банків на сьогодні складає 13 шт.
У зв’язку з цим для замовника дуже важливо щоб банківська гарантія була надана саме одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ, цей перелік є досить великим, а ця вимога є однаковою для всіх учасників і не є дискримінаційною.
Звертаємо увагу, що Замовник не обмежив отримання банківської гарантій від конкретного банку, або банку, що має маленьку кількість філіалів, які розповсюджені у певному регіоні.
Учасникам ніщо не перешкоджає у с троки, що встановлені для подання тендерної пропозиції отримати банківську гарантію від системно важливих банків, які мають велику кількість філіалів у кожному місті України.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:36
Відповідь надана
Порушення положень статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
e53ead0a18f04cfdb42533727834b53c
Дата опублікування:
08.02.2022 15:45
Опис:
Учасник зазначає про положення Документації визначають, а саме: "банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ.". Учасник вважає дискримінаційною вимогу, що банківська гарантія, що надається в якості тендерного забезпечення, повинна бути видана лише системно важливим банком. Згідно з рішенням Правління Національного банку України від 26 лютого 2021 року № 76-рш "Про визначення системно важливих банків" системно важливими на даний час є 13 банківських установ.Станом на 01.01.2021 р. в Україні діє 73 банки.
Вимога, яка зобов’язує отримувати ліцензію лише у 13 визначених банках, що складає менше 18% від загальної кількості банківських установ в Україні, безперечно є обмежувальною та такою, що порушує конкурентне середовище. Одне лише віднесення банку до переліку системно важливих не є ані показником надійності банку, ані показником його фінансової спроможності (достатньо пригадати, що у 2015 був визнаний неплатоспроможним та ліквідований АТ "Дельта-Банк", який відносився до переліку системно важливих). Показником фінансової надійності міг бути кредитний рейтинг банку, але Замовник з цього приводу жодних вимог не висуває. Замовник не мав жодних обґрунтованих підстав для зазначення у Документації Оскаржуваної вимоги, яка обмежує конкуренцію та є дискримінаційною у т.ч. для Учасника. Економічні, організаційні і правові засади створення, діяльності, реорганізації і ліквідації банків визначені у Законі України "Про банки і банківську діяльність", метою якого є "правове забезпечення стабільного розвитку і діяльності банків в Україні і створення належного конкурентного середовища на фінансовому ринку, забезпечення захисту законних інтересів вкладників і клієнтів банків, створення сприятливих умов для розвитку економіки України та підтримки вітчизняного товаровиробника". Ані Закон України "Про банки і банківську діяльність", ані Цивільний кодекс України, ані постанова правління НБУ від 15.12.2004 № 639 "Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах" не визначають будь-яких особливостей надання банківських гарантій чи виконання банками своїх зобов’язань за ними в залежності від того, відноситься банк до системно важливих чи ні. Згідно зі статтею 17 Закону України "Про банки і банківську діяльність" "юридична особа набуває статусу банку і право на здійснення банківської діяльності виключно після отримання банківської ліцензії та внесення відомостей про неї до Державного реєстру банків. Забороняється здійснювати банківську діяльність без отримання банківської ліцензії. Особи, винні у здійсненні банківської діяльності без отримання банківської ліцензії, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законом". Законодавством передбачені обмеження щодо можливості здійснювати банківську діяльність (зокрема, оформлювати банківські гарантії) лише тими юридичними особами, які мають банківську ліцензію (відповідають відповідним ліцензійним вимогам) та внесені до Державного реєстру банків. Проте, якщо банк має банківську ліцензію і внесений до Державного реєстру банків, то оформлена ним банківська гарантія є нічим не гіршою, аніж банківська гарантія будь-якого іншого банку. І банк, який відноситься до переліку системно важливих, і будь - який інший банк, який має ліцензію НБУ, має однакові права на видачу банківських гарантій та однакові обов’язки щодо виконання своїх зобов’язань за ними. Визначення Національним банком України системно важливих банків базується на критеріях розміру банку, ступені фінансових взаємозв’язків та напрямів діяльності, в залежності від чого НБУ визначає особливості регулювання та нагляду за системно важливими банками (ст. 4 Закону України "Про банки і банківську діяльність"). Проте ці "особливості регулювання та нагляду" не мають нічого спільного з процедурою оформлення банками банківських гарантій чи виконання зобов’язань за ними, яка є однаковою для всіх банків.
Порушення прав Учасника пояснюється тією обставиною, що Учасник має довготривалі відносини з ПАТ "МТБ БАНК". Саме з цим банком у Учасника укладено Генеральний договір на здійснення документарних операцій, на підставі якого підприємство Учасника оформлює гарантії для участі у процедурах закупівель, а також забезпечує повне грошове покриття для наданих гарантій. Довгостроковий кредитний рейтинг ПАТ "МТБ БАНК" за Національною рейтинговою школою становить "uaAA", що характеризується дуже високою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами. Прогноз вказаного кредитного рейтингу "стабільний" (докази додаються). У ст. 4 Генерального договору сторони визначили значний перелік майна та майнових прав, які виступають забезпеченням виконання Учасником перед банком зобов’язань за наданими гарантіями. Учасник не має можливості оперативно отримати банківську гарантію в інших банках (у т.ч. із переліку системно важливих), у т.ч. тому, що згідно з ч.4 ст. 20 Закону України "Про заставу" "при частковому виконанні боржником забезпеченого заставою зобов'язання застава зберігається в початковому обсязі". Тобто для того, щоб надати іншому банку хоч невелику частину забезпечення, що зараз знаходиться у заставі ПАТ "МТБ БАНК", Учасник повинен спочатку повністю погасити всі свої поточні забезпечені заставою зобов’язання, тобто дочекатись припинення дії всіх раніше отриманих банківських гарантій (наданих як в якості забезпечення тендерної пропозиції, так і в якості забезпечення виконання договору). Таким чином, оскаржувана вимога фактично унеможливлює участь підприємства у даній процедурі закупівлі.
Додатково звертаємо Вашу увагу на те, що за практикою рішень АМКУ встановлено, що «…Відповідно до вимог Документації банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Відповідно до Документації банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Перелік цих банків є загальнодоступним та публікується на сайті НБУ. Слід зазначити, що вимога тендерної документації в частині надання гарантії саме одним із системно важливих банків, перелік яких сформовано Національним банком України, не передбачена законодавством. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати електронну банківську гарантію системно важливого банку, перелік яких сформовано Національним банком України, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині….» рішення АМКУ № 5499-р/пк-пз
Відповідь:
Враховуючи що вартість закупівлі є дуже великою та складає 68 821 074,00 грн, а закупівля здійснюється за бюджетні кошти Замовник, як орган державної влади, зобов’язаний більш ретельно та зважено визначати критерії та умови публічних закупівель та серйозно підходити до вибору підрядної організації.
Системно важливий банк (далі – СВБ) – це банк, діяльність якого впливає на стабільність усієї банківської системи.
Національний банк щороку визначає системно важливі банки та здійснює посилений нагляд за ними. Підвищена увага регулятора до діяльності системно важливих установ необхідна для збереження фінансової стабільності.
Співпраця учасника з банками СВБ гарантує професійність Учасника.
Для системно важливих банків визначено підвищені вимоги, покликані забезпечити їх вищу стійкість.
По-перше, додатково до нормативного значення достатності основного капіталу для них передбачено буфер системної важливості, який залежить від рівня системної значимості фінустанов.
По-друге, ці банки зобов’язані розробляти плани відновлення діяльності згідно вимог Національного банку. Такі плани покликані швидко стабілізувати роботу системно важливих установ в умовах кризи.
По-третє, системні банки мають виконувати посилений норматив максимального розміру кредитного ризику на одного контрагента (Н7) - не більше ніж 20% (для банків, що не є системно важливими його встановлено на рівні 25%)
Національний банк здійснив щорічний перегляд переліку системно важливих банків. Кількість системно-важливих банків на сьогодні складає 13 шт.
У зв’язку з цим для замовника дуже важливо щоб банківська гарантія була надана саме одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ, цей перелік є досить великим, а ця вимога є однаковою для всіх учасників і не є дискримінаційною.
Звертаємо увагу, що Замовник не обмежив отримання банківської гарантій від конкретного банку, або банку, що має маленьку кількість філіалів, які розповсюджені у певному регіоні.
Учасникам ніщо не перешкоджає у с троки, що встановлені для подання тендерної пропозиції отримати банківську гарантію від системно важливих банків, які мають велику кількість філіалів у кожному місті України.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
11.02.2022 16:36