-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
7 309 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 73 093.20 UAH
мін. крок: 1% або 73 093.20 UAH
Період уточнення:
23.12.2021 14:41 - 14.01.2022 00:00
Відповідь надана
Протокол перевірки якості електричної енергії
Номер:
48e0b24a1005429c8c58eaccb57315a2
Дата опублікування:
12.01.2022 16:40
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, Замовником встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає протокол перевірки показників якості електроенергії, яку постачає Учасник на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ EN 50160:2014, замовником в якому має бути вказано Учасника, разом з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей лабораторії, що видала протокол.
Шановний Замовник, у зв’язку з втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, на підставі п. 1 ст. 27 цього Декрету та на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.01.2018 року № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 року за № 194/31646 електроенергія електрична енергія не підлягає сертифікації, а також оцінці відповідності вимогам Технічних регламентів. Постачальник відповідає ЛИШЕ за комерційну якість послуг з постачання електричної енергії, але аж ніяк не самої електроенергії. Це не той тип товару, який постачальник може складувати у себе в приміщеннях та надати проби для перевірки в лабораторію. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Тобто, Замовник вимагає в учасників документи, котрі ті фізично не можуть надати у зв'язку з тим, що такі взагалі не передбачені законодавством та взагалі не існують в правовому полі. Бурчи до уваги вищезазначене, звертаємося до вас з вимогою щодо усунення необхідності надання протоколу перевірки показників якості електроенергії, яку постачає Учасник на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ EN 50160:2014, разом з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей лабораторії, що видала протокол.
Відповідь:
Шановний Учаснику, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Наведені Вами нормативно-правові акти підтверджують відсутність проведення саме обов’язкової сертифікації. Однак, Учасник може добровільно зробити дослідження якісних показників пропонованого товару в лабораторії та отримати сертифікат якості чи протокол перевірки показників якості за результатом такого дослідження.
Дана вимога встановлена для закупівлі якісного товару та підтвердження учасником якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам тендерної документації, тому вона не є дискримінаційною, оскільки будь-яка зацікавлена особа може отримати документ, що вимагається Замовником.
Оскільки учасник не довів неможливість виконання даної вимоги документації, замовник відмовляє у задоволенні вимоги.
Дата відповіді:
14.01.2022 09:31
Відповідь надана
Надзвичайні ситуації
Номер:
28cf0eb0c2ca4fa3bc968fd77d37e82d
Дата опублікування:
12.01.2022 15:14
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність інформації щодо виникнення надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника протягом 2020 року, або більш ближчого періоду до дати оголошеної закупівлі.
Слід зазначити, що постачальники здійснюють свою діяльність на підставі ліцензій про право постачання електричної енергії споживачам. Якщо ущагальнити, така діяльність полягає в закупівлі електроенергії на відповідних ринках, та продажі її споживачу (клієнту) такаого постачальника. Постачальники не здійснюють електроегенрацію, не ведуть будь-яку діяльність, котра могла б спричинити техногенну катастрофу тощо. Слід зазначити, що відповідно до Кодексу цивільного захисту України, надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб’єкті господарювання на ній або водному об’єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров’ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об’єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Знову ж таким наголошуємо, що специфіка діяльності постачальників електроенергії проявляється в тому, що сотанній об'єктивно не може спричинити надзвичайну ситуацію, оскільки не виробляє електроенергію та не має якихось певних потужностей, неполадки в яких змогли б призвести до катастрофи або ж до великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків.
Окрім того, надання такої інформації жодним чином не відноситься до предмету закупівлі. Подання чи не подання такої іфнормації ніяким чином не підтвержить спроможність постачальника здійснбвати постачання належним чином. Надання такої довідки було б більш долугим під час здійснення закупівлі послуг з розподілу електричної енергії, де ОСР несе відповідальність за якість електричної енергії та її перетікання по його лініям електроепердачі, але аж ніяк не для постачальника електроенергії, ціллю якого є надання саме комерційної послуги з постачання електроенергії.
У зв'язку з цим звертаєомся до вас з вимогою щодо виключення даного пункту з положень тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, Участь у даній закупівлі мають право брати як постачальники, так і суб’єкти виробники електроенергії, які також є постачальниками, тому, Замовник має повне право вимагати даний документ у складі пропозиції.
Замовник не може бути впевненим в тому, що участь у даній закупівлі будуть брати лише трейдери.
Також Замовник вправі самостійно вирішувати доцільність вимог, які ним визначаються, оскільки відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Закупівля № UA-2021-12-23-012707-c оголошена як відкриті торги з публікацією англійською мовою. В учасників є 1 місяць на підготовку до участі в торгах, що є повністю достатнім для отримання усіх необхідних документів від третіх осіб.
Будь-який учасник має право звернутися до територіального органу ДСНС України та отримати запитувану інформацію для участі в торгах.
Оскільки учасник не довів неможливість виконання даної вимоги документації, замовник відмовляє у задоволенні вимоги.
Дата відповіді:
14.01.2022 09:29
Відповідь надана
ДП «Держзовнішінформ»
Номер:
d1f531cb5e944c0da224c883741de58a
Дата опублікування:
12.01.2022 13:19
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, Замовник зазначає в останній нижчезазначену інформацію, а саме:
"Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, як уповноваженій у сфері публічних закупівель орган у інформативному листі від 27.10.2016 року № 3302-06/34307-06 повідомляє, що довідку про ціну товару може надати, зокрема ДП «Держзовнішінформ». Відповідно до наказу № 608 від 02.05.2018 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, а також предметів діяльності визначених статутом ДП «Держзовнішінформ», державне підприємство серед іншого, здійснює моніторинг цін на зовнішньому та внутрішньому товарних ринках; досліджує динаміку цінових процесів на ринках та відповідність контрактних (зовнішньоторговельних) цін кон’юнктурі світового ринку, експертно-аналітичне забезпечення публічних закупівель, конкурсних торгів, аукціонів тощо. Отже, учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати лист, що виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ» про зазначене вище".
Залишається незрозумілим, про яке таке "зазначене вище" бажає отримати Замовник іфнормацію від ДП «Держзовнішінформ» оформлене відповідним листом виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ». Про те що останній насправді у відповідності до інофрмативних листів та наказів МЕРТУ здійснює моніторинг цін на зовнішньому та внутрішньому товарних ринках; досліджує динаміку цінових процесів на ринках та відповідність контрактних (зовнішньоторговельних) цін кон’юнктурі світового ринку, експертно-аналітичне забезпечення публічних закупівель, конкурсних торгів, аукціонів тощо?
Така довідка є недолугою та позбавлена жодного сенсу, адже Замовник по суті вимагає підтвердження інформації від органу, про яку він і так знає та повідомляє учасників у своїй тендерній документації.
Окрім того, слід зазначити, що дана вимога є дискримінаціною та такою що суттєво обмежує коло потенційних учасників торгів. Зокрема, надання довідки з такою загальною інформацією не вхоить до основних напрямків діяльності ДП «Держзовнішінформ»,а отже останній може надавати відповідь на такий запит до 20 робочих днів, що є досить суттєвим терміном та ставить потенційних учасників в залежність від третіх осіб. Окрім того, іфномрація, котру бажає отримати Замовник знаходиться у публічному доступі.
Слід зазначити, що відповідно до ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації.
Таким чином, Замовник не має права вимагати надання учасниками вищезазначеної довідки.
Якщо ж Замовник має на увазі отримання учасниками довідки про ціну на товар, виданий ДП «Держзовнішінформ», то також повідомляємо, що дана вимога є дискримінаціною. Слід зазначити, що Замовник не має права встановлювати від якого саме органу повинна бути надана така довідка, оскільки видача таких не є екслюзивним правом ДП «Держзовнішінформ». Довідки про ціни на товар також видають відповідні торгово-промислові палати. Окрім того, Згідно з ч.6, 9 ст.67 Закону України «Про ринок електричної енергії», з урахуванням листа Мінекономрозвитку України від 14.08.2019 р. № 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії», Сторони також можуть використовувати інформацію з вебсайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua) для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку.
Таким чином, як ми бачимо, в Україні взагалі наявна інформація щодо стану ціни у відкритому доступі, а саме на сайті ДП «Оператор ринку», який КОЖНОГО ДНЯ зазначає вартість ціни не електроергію. Тобто, знову ж таки, відповідно до ЗУ "Про пубілчні закупівлі", Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації. А як ми бачимо, інформацію щодо вартості ціни електричної енергії є публічною, опублікованою у відкритому доступі.
Таким чином, Замовник не має законодавчо обгрунтованого права вимагати довідку щодо зазначення ціни електроенергії, будь то від ДП «Держзовнішінформ» чи будь-якого іншого органу.
Буречи до уваги все вищезазначене, у будь-якому випадку, вимога наведена замовником повинна бути усунена як така, що не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та основним принципам здійсненн публічних закупівель.
Звертаємося до вас з вимогою усунути дану вимогу з умов тендерної документації. В противному випадку будемо вимушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до АМКУ.
Відповідь:
Шановний Учаснику, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На вашу вимогу надаємо роз’яснення про те, що замовником вимагається саме лист, що виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ» про те, що ДП «Держзовнішінформ», серед іншого, здійснює моніторинг цін на зовнішньому та внутрішньому товарних ринках; досліджує динаміку цінових процесів на ринках та відповідність контрактних (зовнішньоторговельних) цін кон’юнктурі світового ринку, експертно-аналітичне забезпечення публічних закупівель, конкурсних торгів, аукціонів тощо
Дана вимога не є дискримінаціною та такою що суттєво обмежує коло потенційних учасників торгів, оскільки будь-яка зацікавлена особа може звернутися з запитом та отримати такого листа.
Те, що надання листів не входить до основних напрямків діяльності ДП «Держзовнішінформ» не підтверджує неможливість отримання такого учасником, бо крім основних напрямків діяльності у ДП «Держзовнішінформ» є і інші.
Закупівля № UA-2021-12-23-012707-c оголошена як відкриті торги з публікацією англійською мовою. В учасників є 1 місяць на підготовку до участі в торгах, що є повністю достатнім для отримання усіх необхідних документів від третіх осіб.
Щодо другої частини вашого звернення, що стосується неправомірності вимоги довідки про ціну на товар, виданий ДП «Держзовнішінформ», повідомляємо, що така не вимагається замовником у ТД.
Дата відповіді:
14.01.2022 09:27
Відповідь надана
Сертифікація продукції
Номер:
1285a173656b4ac6af690030740508f8
Дата опублікування:
12.01.2022 12:32
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, Замовником встановлено необхідність надання оригіналів чи копій документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару (сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії.
Повідомляємо, що у зв'язку з втратою чинності у зв’язку з втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, на підставі п. 1 ст. 27 цього Декрету та на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.01.2018 року № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 року за № 194/31646 електроенергія електрична енергія не підлягає сертифікації, а також оцінці відповідності вимогам Технічних регламентів. Таким чином, учасники не зможуть виконати вищезазначену вимогу замовника просто у зв'зку з відсутністю взагалі будь-якої можливості щодо отримання вищезазначених докуменів.
Беручи до уваги вищезазначене, звертаємося до вас з вимогою щодо внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Наведені Вами нормативно-правові акти підтверджують відсутність проведення саме обов’язкової сертифікації. Однак, Учасник може добровільно зробити дослідження якісних показників пропонованого товару в лабораторії та отримати сертифікат якості чи протокол перевірки показників якості за результатом такого дослідження.
Дана вимога встановлена для закупівлі якісного товару та підтвердження учасником якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам тендерної документації, тому вона не є дискримінаційною, оскільки будь-яка зацікавлена особа може отримати документ, що вимагається Замовником.
Оскільки учасник не довів неможливість виконання даної вимоги документації, замовник відмовляє у задоволенні вимоги.
Дата відповіді:
14.01.2022 09:24