-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт тиру у ліцеї № 93 Львівської міської ради на вул. А. Кос-Анатольського, 10
Завершена
6 163 658.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 818.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 818.29 UAH
Період уточнення:
11.12.2021 11:20 - 18.12.2021 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги у тендерної документації.
Номер:
b53632ed63a344b1b4c524571af0f042
Дата опублікування:
17.12.2021 14:50
Опис:
Добрий день. Шановний замовник.
Згідно, рекомендацій Міністерства економіки України, «для проведення закупівлі з кваліфікаційними критеріями на найвищому рівні, не зменшити кількість потенційних учасників та не збільшити кількість оскаржень, замовникам рекомендується:
- не встановлювати вимогу з підтвердженням досвіду з конкретними типами установ;»
Просимо вилучити з Тендерної документації , а саме Додаток 1 Кваліфікаційні критерії до учасників п.1 табл.1 пп.3 примітку «Замовники робіт за аналогічними договорами мають бути суб’єкти державної або комунальної форми власності». Аналогічної позиції дотримується Антимонопольний комітет України у рішенні від 23.04.2015 року № 576-р/пк-ск.
Відповідь:
Добрий вечір, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі. У ході розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Проте, ні дана норма Закону, ні жодні рекомендації Уповноваженого органу не встановлюють чіткої форми підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, вказаного в зазначеній вище статті. Відповідно законодавець залишив право Замовнику визначати форму підтвердження кожного з кваліфікаційних критеріїв, враховуючи специфіку предмета закупівлі. Оскільки фінансування даної закупівлі здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, то, в даному випадку, Замовник вважає за доцільне встановити саме таку форму підтвердження виконання аналогічного договору, яка не є дискримінаційною.
З огляду на вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за питання.
Дата відповіді:
17.12.2021 20:27
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
69096d9e53454f78a185d7b445470283
Дата опублікування:
14.12.2021 16:02
Опис:
Добрий день. Звертаємо вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі. Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Відповідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В Тендерній документації Додаток 1 ( підпункт. 2, таблиця.1, Розділ 1 «Підтвердженням відповідності учасника закупівлі критерію є: а) існування в учасника закупівлі постійних трудових відносин з інженерно-технічними працівниками у кількості не менше 3 (трьох) осіб; а також б) існування в учасника закупівлі постійних трудових відносин з працівниками - робітниками будь-яких будівельних спеціальностей;») Дана вимога є невиправданою, недоцільною, неправомірною. Оскільки, виходячи з наведеного, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть виключно суб’єкти господарювання, в яких наявні постійні трудові відносини, що унеможливлює укладання договорів ЦПД з фізичними особами, для виконання робіт по даній закупівлі. Враховуючи вищенаведене, просимо внести до тендерної документації відповідні зміни, в частині можливості підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації Учасника, на підставі можливості їх залучення за цивільно-правовими угодами (ЦПД).
Відповідь:
Добрий день, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі. У ході розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Проте, дана норма Закону не встановлює вимоги щодо форми документів, якими Учасники повинні підтверджувати такий кваліфікаційний критерій. Водночас, Закон надає право Замовнику встановлювати у тендерній документації вимоги для підтвердження вказаного кваліфікаційного критерію, виходячи з специфіки предмета закупівлі. Відтак, встановлені Замовником у п. 2 таблиці 1 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації вимоги щодо підтвердження відповідності учасника закупівлі кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» про залучення працівників учасника до виконання робіт на підставі трудових відносин і відповідно до Кодексу законів про працю відповідають чинному законодавству та не є дискримінаційними. Більше того, абзацом 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Отже, вважаємо, що передбачені в тендерній документації вимоги щодо наявності в Учасників штатних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, жодним чином не порушують права та законні інтереси таких потенційних Учасників. Навпаки, існування у таких Учасників постійних трудових відносин з працівниками, наявність яких передбачена вимогами тендерної документації, дає підстави вважати про те, що такий суб’єкт господарювання спеціалізується на виконанні робіт, які передбачені технічним завданням, і що такі роботи будуть виконані якісно, вчасно і в повному обсязі. Крім того, Вами не доведено об’єктивну неможливість виконання вимог тендерної документації в цій частині. Таким чином, вважаємо, що дана вимога не є дискримінаційною та жодним чином не обмежує конкуренцію Учасників. Аналогічної позиції дотримується Антимонопольний комітет України у рішенні від 03.03.2021 року № 4104-р/пк-пз.
З огляду на вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за питання.
Дата відповіді:
16.12.2021 17:45
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
48003219a325486f8c50cff64638d523
Дата опублікування:
14.12.2021 11:01
Опис:
Шановний Замовник! Прошу звернути Вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі. Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, в Тендерній документації ( підпункт. 6,4, пункту.6, Розділ 3, «Учасник, в складі пропозиції, надає довідку власної атестованої електротехнічної лабораторії, лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію, або копію договору про надання послуг вищевказаних лабораторних вимірювань між учасником та сертифікованою лабораторією.») Вищезазначена вимога Замовника є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України. Зазначені у наданому Замовником Технічному завданні будівельні матеріали, вироби та конструкції не належать до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Відповідно Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні». Відповідно, чинне законодавство України не передбачає необхідності обов’язкової сертифікації продукції, в тому числі будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. У зв’язку з втратою чинності п.14 Наказу № 28 на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018 року «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів».
Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі учасників. Обмеження конкуренції фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в підпункт. 6,4, пункту.6, Розділ 3, вимога про надання довідки власної атестованої електротехнічної лабораторії, лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію, або копію договору про надання послуг вищевказаних лабораторних вимірювань між учасником та сертифікованою лабораторією є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
Просимо виключити з умов Тендерної документації дискримінаційну вимогу зазначену в підпункт. 6,4, пункту.6, Розділ 3, вимога про надання довідки власної атестованої електротехнічної лабораторії, лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію, або копію договору про надання послуг вищевказаних лабораторних вимірювань між учасником та сертифікованою лабораторією.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі. У ході розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Підпунктом 6.4. п. 6 розділу 3 тендерної документації встановлено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів ДБН, ДСТУ та іншим нормативно-правовим актам у сфері будівництва. із зазначенням гарантійних строків експлуатації об’єкта (зазначити термін не менший, ніж в проекті договору). Водночас, для підтвердження гарантійних зобов’язань Учасників щодо якості будівельних матеріалів та виробів, які Учасники планують використовувати під час виконання робіт згідно предмета закупівлі, вказаним підпунктом передбачено, що учасник, в складі пропозиції, надає довідку власної атестованої електротехнічної лабораторії, лабораторії контролю якості будівельних матеріалів із наданням завіреної належним чином копії Свідоцтва про атестацію, або, як альтернативу, копію договору про надання послуг вищевказаних лабораторних вимірювань між учасником та сертифікованою лабораторією. На наше переконання, дана вимога відповідає чинному законодавству та не є дискримінаційною, оскільки лише у лабораторних умовах можна підтвердити якість будівельних матеріалів, застосовуваних при виконанні робіт згідно предмета закупівлі, з метою унеможливлення використання неякісних матеріалів та їх шкідливого впливу в тому числі і на учасників освітнього процесу. Поряд з цим, вважаємо необґрунтованим посилання на Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», оскільки даний нормативний документ жодним чином не стосується вимог щодо проведення лабораторного контролю якості будівельних матеріалів. Доводимо до Вашого відома, що лабораторія, яка здійснює контроль якості будівельних матеріалів, не сертифікує їх, а свідоцтво про атестацію підтверджує право на провадження діяльності самої лабораторії та є кардинально іншим та відмінним документом від сертифікату. Крім того, Вами не доведено об’єктивну неможливість виконання вимог тендерної документації в цій частині. Таким чином, вважаємо, що дана вимога не є дискримінаційною та жодним чином не обмежує конкуренцію Учасників. Аналогічної позиції дотримується Антимонопольний комітет України у рішенні від 30.09.2021 року № 22303-р/пк-пз.
З огляду на вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за питання.
Дата відповіді:
16.12.2021 17:41