-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт тиру у ліцеї № 93 Львівської міської ради на вул. А. Кос-Анатольського, 10
Завершена
6 163 658.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 818.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 818.29 UAH
Номер:
7428d3dfb36e4748aa9efd4e35990f09
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-11-000115
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2022 00:00
Період моніторингу:
11.07.2022 15:56 - 02.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.07.2022 № 202
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.07.2022 № 202.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-11-000094-a, 11.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників та виконання їх учасниками встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» встановлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» щодо розірвання договору.
Крім того здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та частини шістнадцятої статті 29 Закону – при розгляді тендерних пропозицій та наявності невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (окрім річного плану); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розміщення повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників та виконання їх учасниками, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Ліцею №93 Львівської міської ради (далі – Замовник); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС», повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір від 11.01.2022 №01-1; опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено що п.п. 1 п. 4 Постанови КМУ № 710 носять рекомендаційний характер та не зобов’язують органи місцевого самоврядування забезпечувати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель та що ні вказаною Постановою, ні Законом не передбачено обов’язок закладу загальної середньої освіти, як комунальної установи, забезпечувати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Водночас, в опублікованому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що ним , як розпорядником бюджетних коштів (коштів місцевого бюджету), розміщено інформацію про закупівлю за об’єктом «Капітальний ремонт тиру у ліцеї №93 Львівської міської ради на вул. А. Кос-Анатольського, 10» на власному веб-сайті у вкладці «Інформаційна відкритість», далі у вкладці «Публічні закупівлі».
Однак, здійсненим під час моніторингу аналізом наявної на веб-сайті Замовника (https://www.lyceum93.lviv.ua/) інформації встановлено, що при переході за вказаною Замовником вкладкою («Інформаційна відкритість», «Публічні закупівлі») здійснюється перенаправлення на сторінку Замовника на сайті https://zakupki.prom.ua/gov/company/22337332, де міститься інформація про оголошені та проведені Замовником закупівлі та відсутня інформація щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості закупівлі.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2021-12-11-000094-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимогу пункту 4-1 постанови КМУ №710.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710).
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1.1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону в пункті 1.1 розділу 3 тендерної документації Замовника наведено формальні помилки, що відсутні в переліку, затвердженому Наказом Мінекономрозвитку №710, а саме: самостійне виправлення помилок та/або описок у поданій пропозиції під час її складання учасником; відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції.
За умовою частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з: інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно вимог п. 5 розділу 3 тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації).
Так, відповідно до умов пункту 2 Таблиці 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники повинні надати, зокрема, інформаційну довідку у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням ПІБ, посади, та періоду існування трудових відносин з учасником.
Також на підтвердження інформації щодо наявності відповідного складу працівників учасник повинен надати: на інженерно-технічних працівників, що зазначені у довідці - копії наказів про призначення їх на посаду або копії трудових книжок, а також дипломів про вищу освіту на працівників робітничих професій, що зазначені у довідці - копії наказів про призначення їх на посаду.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ПП «ЗАХІДБУД» у складі пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (від 20.12.2021 №2012-2, файл «3_Довідка про працівників з документами.pdf»), в якому зокрема зазначено про наявність працівника за посадою слюсар-сантехнік 3-го розряду (Клачко П.М.).
Проте, у наданій учасником у складі пропозиції копії наказу про призначення на посаду Клачка П.М. (№1 від 11.02.2021, файл – «3_Довідка про працівників з документами.pdf») вказана посада - слюсар-сантехнік II розряду.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Однак, за наявності вищевказаних невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника ПП «ЗАХІДБУД», а саме між даними довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20.12.2021 №2012-2 та наказу про прийняття на роботу №1 від 11.02.2021, Замовником, на порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону, не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проведеним моніторингом також встановлено, що за умовами тендерної документації (пункт 6.4 частини 6 розділу 3) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: розрахунок договірної ціни та кошторис відповідно до кошторисних норм України у будівництві; зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного плану виконання робіт.
Також, згідно з умовами тендерної документації (пункт 6.6 частини 6 розділу 3) визначено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281).
Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) регламентується у розділі V Настанови №281.
Зокрема, вимогою пункту 5.1. розділу V Настанови №281 визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.13 розділу V Настанови №281 загальновиробничі витрати (далі – ЗВВ) в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 №573, і переліку ЗВВ, наведених в додатку 10 цієї Настанови.
За нормами пункту 5.15 розділу V Настанови №281 у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) ЗВВ включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови №281 адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 №573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до наданої учасником ПП «ЗАХІДБУД» договірної ціни, пояснювальної записки до неї та відповідних розрахунків до договірної ціни у складі тендерної пропозиції учасником розрахунки ЗВВ та коштів на покриття адміністративних витрат відповідно до вимог пунктів 5.13-5.15 та пункту 5.17 розділу V Настанови №281 (виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період за даними бухгалтерського обліку) не надано.
Окрім того, у наданій учасником договірній ціні та розрахунках до неї вказано, що договірна ціна визначена згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, який втратив чинність 08.11.2022, при цьому застосувавши усереднені показники Настанови №281.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5% (до підсумку глав 1-12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва).
Однак, у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні (файл «35_Розрахунок ДЦ та кошторис.pdf») учасником враховано кошти на покриття ризику в розмірі 2,4 відсотка.
Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.01.2022 №01-1 на суму 5 747 820,00 з ПДВ.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 4.4 частини 4 розділу 6 тендерної документації Замовника у разі невиконання або ж неналежного виконання умов договору про закупівлю, зокрема, виконання робіт з відхиленням від проектної документації, використання неякісних матеріалів та обладнання, порушення строків визначених договором та недотримання інших взятих на себе зобов`язань, до учасника-переможця можуть бути застосовані оперативно-господарські санкції, що передбачені ст.ст. 217, 235 та п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України, про що у складі тендерної пропозиції учасники надають лист-згоду про можливе застосування оперативно-господарських санкцій.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» у складі тендерної пропозиції надано лист-згоду про можливе застосування оперативно-господарських санкцій, що передбачені ст.ст.217, 232 та п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України. Про можливе застосування оперативно-господарських санкцій, що передбачені статтею 235 Господарського кодексу України учасником відповідної згоди не надано.
Отже, учасник ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» не відповідав вимогам тендерної документації до учасника, встановленим відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.01.2022 №01-1.
Період усунення порушень:
29.07.2022 10:52 - 13.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2022 10:52
Оскарження висновку в суді
Опис:
У зв'язку з непогодженням з висновком Західного офісу Держаудитслужби від 29.07.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-11-000094-a, Ліцей № 93 Львівської міської ради повідомляє про оскарження цього висновку в судовому порядку шляхом подання 12.08.2022 року позовної заяви до Львівського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
12.08.2022 16:31
Дата відкриття провадження:
17.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
380/11011/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3e649d3482ed48e19f140024850222ab
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.07.2022 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.07.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-11-000094-a, яка проводилась Ліцеєм №93 Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
264ae4035db64d158ecd5a6378602d7c
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит від 11.07.2022 року
Дата опублікування:
14.07.2022 18:12
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі UA-2021-12-11-000094-a, уповноважена особа Ліцею № 93 Львівської міської ради повідомляє наступне.
1. Ліцей № 93 Львівської міської ради є закладом комунальної форми власності. Відповідно, придбання товарів, робіт та послуг для забезпечення функціонування закладу загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Ухвалою Львівської міської ради № 1698 від 25.11.2021 за об’єктом «Капітальний ремонт тиру у ліцеї № 93 Львівської міської ради на вул. А. Кос-Анатольського, 10» передбачено кошти в розмірі 470 000,00 грн. для проведення підготовчих робіт на даному об’єкті (зазначена Ухвала перебуває в загальному доступі на сайті Львівської міської ради).
Водночас, ще у 2020 році за кошти місцевого бюджету було замовлено проведення експертизи проектної документації за вказаним об’єктом. За результатами проведення експертизи закладом загальної середньої освіти отримано Експертний звіт № 570/05/ від 28.05.2020р. (сканкопію додано як додаток до пояснення). Відповідно до даних експертного звіту, загальна кошторисна вартість робіт на даному об’єкті становить 6 188 088,00 грн. Після проведених орієнтовних відрахувань для придбання робіт з технічного нагляду на даному об’єкті, інших витрат, очікувана вартість робіт на даному об’єкті визначена в сумі 6 163 658,00 грн.
Враховуючи те, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обмежень щодо організації процедур закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану, з метою забезпечення невідкладних потреб у роботах, що є предметом даної закупівлі у наступному році, уповноваженою особою наприкінці 2021 року розпочато та на початку 2022 року завершено процедуру закупівлі, керуючись очікуваною вартістю, з урахуванням даних Експертного звіту.
Що ж стосується обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, то такі характеристики визначались закладом загальної середньої освіти як замовником закупівлі з врахуванням специфіки будівлі закладу, на підставі проведених консультацій з фахівцями в даній галузі та вивченням ринкової номенклатури якісного обладнання, необхідного для виконання такого характеру робіт.
2. Як вбачається з преамбули Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова), метою її прийняття є ефективне використання державних коштів. Відтак, норми п. 41 вказаної Постанови поширюються виключно на головних розпорядників бюджетних коштів - суб’єктів управління об’єктами державної власності, що здійснюють функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, перелік яких визначений у ч. 1 ст. 4 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», та на самих суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Водночас, положення п.п. 1 п. 4 Постанови носять рекомендаційний характер та не зобов’язують органи місцевого самоврядування забезпечувати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Отже, ні вказаною Постановою, ні тим більше Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язок закладу загальної середньої освіти, як комунальної установи, забезпечувати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Однак, незважаючи на вищенаведене, Ліцеєм № 93 Львівської міської ради, як розпорядником бюджетних коштів (коштів місцевого бюджету), розміщено інформацію про закупівлю за об’єктом «Капітальний ремонт тиру у ліцеї № 93 Львівської міської ради на вул. А. Кос-Анатольського, 10» на власному веб-сайті у вкладці «Інформаційна відкритість», далі у вкладці «Публічні закупівлі».
Уповноважена особа Ігор КРАМАР.
Номер:
ae038145b76343d7b3c8bf47823a8d97
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
20.07.2022 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.07.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-11-000094-a, яка проводилась Ліцеєм №93 Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У п.3.4 частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги п.3.4 частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
215b233341884ca8b4a084d6bc324590
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит від 20.07.2022 року
Дата опублікування:
25.07.2022 14:16
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі UA-2021-12-11-000094-a, уповноважена особа Ліцею № 93 Львівської міської ради повідомляє наступне.
На виконання вимог п. 3.4. п. 3 розділу 6 тендерної документації переможець процедури закупівлі, Приватне підприємство «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 35327477), під час укладення договору про закупівлю надав належним чином завірені копії наступних документів (сканкопії яких додано як додаток до пояснення):
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю:
• виписка з ЄДРЮО, ФО та ГФ від 05.02.2020 року;
• рішення засновника (власника) Приватного підприємства «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» від 04.06.2018 року;
• наказ № 6 від 04.05.2018 року «Про призначення директора»;
• відомості з ЄДРПОУ про керівника Приватного підприємства «ЗАХІДБУД-ПЛЮС».
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі:
• ліцензія від 12.04.2017 року № 15-Л з додатком;
• лист-пояснення щодо продовження терміну дії ліцензії від 21.12.2021 року № 2112/27;
• дозвіл № 0594.17.46 від 31.10.2017 року;
• декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 27.07.2021 року.
Уповноважена особа Ігор КРАМАР.
Номер:
7ffbd8c63b254c84a4469f064e54a1d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-21-000106
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.02.2022 00:00
Період моніторингу:
23.02.2022 08:22 - 19.03.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.02.2022 № 78
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Північного офісу
Держаудитслужби
21.02.2022 № 78
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2021-12-11-000094-a 11.12.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28.03.2022.
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 24.02.2022 № 34 «Про зупинення заходів державного фінансового контролю» здійснення моніторингу процедури закупівлі за номером ID UA-2021-12-11-000094-a зупинено з 24.02.2022.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею № 93 Львівської міської ради на 2021 рік.
Період усунення порушень:
29.03.2022 14:38 - 02.04.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2022 14:38