-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з організації харчування
Послуги з організації харчування
Торги не відбулися
2 237 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 186.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 186.25 UAH
Період уточнення:
09.12.2021 18:18 - 23.12.2021 00:00
Відповідь надана
.
Номер:
4dbf62c3ef894b7abd1f1d284abc2fcd
Дата опублікування:
17.12.2021 23:59
Опис:
Виконавець зобов’язаний при наданні послуг, надавати Замовнику сертифікати та висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на продукти, які входять до складу страв, які постачаються, а також копію технічних умов на продукцію для спеціального дієтичного споживання, узгоджених Міністерством охорони здоров’я України та зареєстрованих Держспоживстандарт України, калькуляційні картки, надавати документи підтверджуючі якість готових страв.
Просимо роз'яснити як дане узгоджується з вимогами закону?
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, положення статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" чітко визначають необхідність надання роз’яснення на звернення потенційних учасників виключно щодо поставлених запитань, які стосуються тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Таким чином, Законом не визначено повноважень учасника надання роз’яснень положень ЗУ «Про публічні закупівлі» у.т.ч. – не визначено повноважень замовника надавати роз’яснення, що стосуються «узгоджень з вимогами чинного законодавства» та «узгоджень з вимогами Закону».
Дата відповіді:
21.12.2021 20:25
Відповідь надана
Оплата
Номер:
aba2b1c05df5405eb8280573e1d61a92
Дата опублікування:
17.12.2021 23:58
Опис:
Просимо внести зміни до наступного пункта проекту договору, а саме: «Розрахунки здійснюються на підставі ст.ст.48, 49 Бюджетного кодексу України за фактом отримання послуг, у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань, на умовах від термінування платежу до 30 календарних днів. У випадку затримки бюджетного фінансування Замовник зобов’язується сплатити вартість отриманних послуг, при наявності дозволу державної казначейської служби на здійснення оплати, впродовж 3-х банківських днів з дати отримання бюджетних коштів на ці цілі.» та викласти його в новій редакції, а саме: «. Замовник здійснює оплату за надані послуги в національній валюті України в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця. Розрахунки за надані послуги здійснюються на підставі п.1 ст.49 Бюджетного кодексу України за фактично надані послуги на підставі акту приймання-передачі наданих послуг. Замовник сплачує Виконавцю кошти за надані послуги на підставі акту приймання-передачі наданих послуг/готової продукції в повному обсязі протягом 5-ти банківських днів з моменту підписання актів приймання-передачі наданих послуг з обох Сторін.Замовник не несе відповідальність за затримку бюджетного фінансування. Оплата наданих послуг здійснюється протягом 5 (п’яти) банківський днів з дати надходження відповідних коштів на рахунок Замовника.»
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, положення статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" чітко визначають необхідність надання роз’яснення на звернення потенційних учасників виключно щодо поставлених запитань, які стосуються тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Таким чином, Законом не визначено повноважень учасника надання роз’яснень положень ЗУ «Про публічні закупівлі» у.т.ч. – не визначено повноважень замовника надавати роз’яснення, що стосуються «узгоджень з вимогами чинного законодавства» та «узгоджень з вимогами Закону».
Дата відповіді:
21.12.2021 20:25
Відповідь надана
Терміни
Номер:
bc97317f8c4e41c3a0db260ae5db174f
Дата опублікування:
17.12.2021 23:58
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо роз’яснити, що саме означає наступне в проекті договору (додаток 5 до тендерної документації): «Виконавець зобов’язаний:6.3.3.Забезпечити надання послуг, якщо термін оплати за попередню партію поставленого товару не перевищує 30 банківських днів». Яким чином дане твердження узгоджується з вимогами чинного законодавства?
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, положення статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" чітко визначають необхідність надання роз’яснення на звернення потенційних учасників виключно щодо поставлених запитань, які стосуються тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Таким чином, Законом не визначено повноважень учасника надання роз’яснень положень ЗУ «Про публічні закупівлі» у.т.ч. – не визначено повноважень замовника надавати роз’яснення, що стосуються «узгоджень з вимогами чинного законодавства» та «узгоджень з вимогами Закону».
Дата відповіді:
21.12.2021 20:25
Відповідь надана
Щодо термінів
Номер:
089005cc86c74c28948a08d15a55b937
Дата опублікування:
17.12.2021 23:54
Опис:
Шановний замовнику!
Згідно установлених санітарних норм холодні закуски, десерти й напої можна зберігати до 1 год., а гарячі страви — до 2 год. Просимо внести зміни в наступний пункт «2.1. Термін доставки готової продукції не повинен перевищувати 1-ї годин від моменту приготування» та викласти його в новій редакції, а саме: «2.1. Термін доставки готової продукції не повинен перевищувати 2-х годин від моменту приготування».
Відповідь:
Шановний Учаснику! Інформуємо Вас, про внесення змін до запитуваної Вами умови Документації.
Дата відповіді:
22.12.2021 09:45
Відповідь надана
Щодо фінансової спроможності
Номер:
bf29a2a10028458184f537d0b505851c
Дата опублікування:
17.12.2021 23:53
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до додатку 2 до тендерної документації вимагається надати: «Для підтвердження фінансової спроможності учасник має надати (документи надаються за останній звітній період):
- Оригінал або копію балансу;
- Оригінал або копію звіту про фінансові результати;
- Оригінал або копію звіту про рух грошових коштів.
*Учасник має підтвердити обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі». Вважаємо вимогу щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі дискримінаційною та заснованою на нерівному ставленні до учасників торгів. Вимагаємо виключити дану вимогу тендерної документації. Наголошуємо, що відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відтак Законом обумовлено єдиний документ, який може підтверджувати фінансову спроможність учасника.
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Виходячи зі змісту направленого Вами запитань (Загальні запитання щодо оголошення: від 17.12.2021, 23:33 «Щодо транспортних засобів»; від 17.12.2021, 23:53 Щодо фінансової спроможності); поставлені Вами запитання стосуються кваліфікаційних критеріїв до предмету закупівлі.
З цього приводу повідомляємо наступне -
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Також, публічно доступними є роз’яснення Уповноваженого органу - Мінекономрозвитку (https://www.me.gov.ua/ ), що стосується встановлення Замовком вимог до змісту інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям.
Так, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону.
Слід також зазначити, що відповідно до положень частини третьої статті 16, Закон встановлює пряме обмеження встановлення обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Відповідно до положень Додаток 2 Тендерної документації, замовником встановлюються зокрема наступні кваліфікаційні критерії:
1) 1.4 Оригінал або копія довідки про наявність власних або орендованих транспортних засобів, що безпосередньо будуть залучаються учасником для виконання умов договору за результатом проведених торгів (перевезення продуктів харчування, доставка сніданків, обідів та вечерь, тощо). У випадку оренди транспортних засобів учасник, повинен надати контактні дані (телефон, електронну та поштову адресу) орендодавця.
2) Учасник має підтвердити обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі
Вважаємо зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям обґрунтованою оскільки:
1) Стосовно підтвердження наявності власних або орендованих транспортних засобів Виходячи зі змісту тендерної документації передбачено, що вимога наявності власних або орендованих транспортних засобів обґрунтована необхідністю здійснення поставки продуктів харчування при наданні послуг. Виходячи зі способу підтвердження встановленій вимозі, потенційні учасники процедури закупівлі, можуть обирати залучення до поставок власних автомобілів (у випадку їх наявності), або обрати орендувати їх (у випадку відсутності власних автомобілів). Також, виходячи з положень абз.2 ч.3 ст.16 Закону, потенційні учасник процедури закупівлі, для підтвердження своєї відповідності встановленому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Разом з тим, виходячи з того, що надання послуг (їх поставка) передбачена тричі на день, кожного дня тижня, для підтвердження постійної наявності та готовності транспортних для здійснення поставки, вважаємо доцільним саме встановлений спосіб підтвердження відповідності.
2) Стосовно наявності фінансової спроможності
Виходячи з встановлених вимог, від учасників процедури закупівлі вимагається підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Дана вимога не перевищує обмеження визначені абз. 1 частини третьої ст.16 Закону, щодо розміру обсягу річного доходу (виручки).
Дата відповіді:
21.12.2021 20:22
Відповідь надана
Уточнення вимог до предмету закупівлі
Номер:
122845d3f90245be9fb94e9bc451be2a
Дата опублікування:
17.12.2021 23:52
Опис:
Доброго дня!
Наша компанія має намір прийняти участь у оголошеній Вами закупівлі та очікує перемогти у вказаному тендері.
Разом з тим, окремі положення Тендерної документації є такими, що з причин, які не залежать від нас, обмежують нас у виконанні договору за результатом проведеної закупівлі та створюють для нас ризики штрафних санкцій у разі невиконання договору, є для нас не зрозумілими та неоднозначними.
А саме:
• При виконанні послуг, що є предметом закупівлі, учасник зобов’язаний дотримуватися чинних стандартів пов’язаних з управлінням якістю, безпекою харчових продуктів, захисту довкілля, охороною здоров’я та безпекою праці (учасником надається оригінал гарантійного листа);
• Учасник гарантує відшкодування збитків, які можуть бути понесені у процесі виконання робіт, його працівниками (Учасник має надати оригінал гарантійний лист з підтвердженням відповідності даній вимозі).
• проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) послуг та продуктів харчування, їх відповідності вимогам Замовника за рахунок Учасника
Разом з тим, відповідно до умов Документації, Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги, та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів.
Примо уточнити, у який спосіб буде підтверджуватися відповідність стандартам пов’язаним із якістю безпекою харчових продуктів, захисту довкілля, охороною здоров’я та безпекою праці.
Чи передбачається вами отримання сертифікатів якості на пов’язаних з виконанням послуг?
У який спосіб, замовник має намір вимогати від учасників відшкодування збитків, які можуть бути понесені у процесі виконання робіт, його працівниками?
Ми вважаємо, що виходячи з принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, вказана інформація має бути публічно доступною.
Просимо Вас, для створення рівних умов при проведенні оголошеної процедури закупівлі, однакової якості виконуваних послуг між учасниками закупівлі, правильного розрахунку вартості пропозиції, вказати в умовах Документації стандарти, яким має підтверджуватися відповідність та спосіб підтвердження їх відповідності при виконанні послуг, що є предметом закупівлі
Відповідь:
Шановний Учасник!
Ваше звернення розглянуто уповноваженою особою з публічних закупівель нашого підприємства та, у відповідності до п.2 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації на закупівлю Послуг з організації харчування (ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги).
Дата відповіді:
21.12.2021 20:23
Відповідь надана
Щодо аналогічних договорів
Номер:
9fa38f3e93214921b71251256a3b2c2c
Дата опублікування:
17.12.2021 23:46
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 3.1. додатку 2 до тендерної документації вимагається надати: «3.1 Оригінал або копія виконаного аналогічного за предметом закупівлі договору,що був укладений з бюджетними організаціями не раніше 2020 року. Вартість повністю виконаного аналогічного договору має бути не менше 50% від очікувана вартість предмета закупівлі (очікуваної вартості оголошених замовником відкритих торгів)». Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, яка суттєво обмежує конкуренцію серед потенційних учасників, тому вимагаємо її (вимогу) з тендерної документації виключити. Нам не зрозуміло, чому належним підтвердженням виконання аналогічних договорів учасниками можуть бути саме з договори укладені з бюджетними організаціями? Крім того, вимога щодо аналогічного договору, укладеного не раніше 2020 року, є такою, якою значно обмежується конкуренція серед охочих взяти участь у тендері. Більше того, вимога щодо того, що вартість повністю виконаного аналогічного договору має бути не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі є неправомірною та такою, що суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель, встановлених Законом. Вимагаємо виключити вказані дискримінаційні вимоги з тендерної документації.
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Виходячи зі змісту направленого Вами запитання, воно стосується кваліфікаційних критеріїв до предмету закупівлі.
З цього приводу повідомляємо наступне -
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Також, публічно доступними є роз’яснення Уповноваженого органу - Мінекономрозвитку (https://www.me.gov.ua/ ), що стосуються встановлення замовком вимог до змісту інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям.
Так, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону.
Відповідно до положень Додаток 2 Тендерної документації, замовником встановлюються кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору».Також, замовником встановлюється перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію. Замовником зокрема вимагається надання оригіналу або копії виконаного аналогічного за предметом закупівлі договору, що був укладений з бюджетними організаціями не раніше 2020 року. Вартість повністю виконаного аналогічного договору має бути не менше 50% від очікувана вартість предмета закупівлі (очікуваної вартості оголошених замовником відкритих торгів).
Вважаємо встановлену вимогу необхідною та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям обґрунтованим та цілком достатнім для підтвердження відповідності їй.
Дата відповіді:
22.12.2021 09:44
Відповідь надана
Щодо транспортних засобів
Номер:
bbb847eb8efa4bc8bf682eb1bdc1a4c3
Дата опублікування:
17.12.2021 23:33
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно п.п. 1.4.-1.5 додатку 2 до тендерної документації вимагається надати «1.4 Оригінал або копія довідки про наявність власних або орендованих транспортних засобів,що безпосередньо будуть залучаються учасником для виконання умов договору за результатом проведених торгів (перевезення продуктів харчування, доставка сніданків, обідів та вечерь, тощо). У випадку оренди транспортних засобів учасник, повинен надати контактні дані (телефон, електронну та поштову адресу) орендодавця. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, чинних договір оренди (у випадку, якщо транспортні засоби орендуються учасником) транспортних засобів, відомості щодо яких зазначаються відповідно до вимог п.п 1.4 п.1 цього додатку». Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки зважаючи на неї у тендері участі не зможуть взяти учасники, які наприклад, для доставки готової використовують залучений автотранспорт за договором про надання послуг з перевезення готових страв. Тому просимо виключити дану вимогу тендерної документації.
Відповідь:
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Виходячи зі змісту направленого Вами запитань (Загальні запитання щодо оголошення: від 17.12.2021, 23:33 «Щодо транспортних засобів»; від 17.12.2021, 23:53 Щодо фінансової спроможності); поставлені Вами запитання стосуються кваліфікаційних критеріїв до предмету закупівлі.
З цього приводу повідомляємо наступне -
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Також, публічно доступними є роз’яснення Уповноваженого органу - Мінекономрозвитку (https://www.me.gov.ua/ ), що стосується встановлення Замовком вимог до змісту інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям.
Так, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону.
Слід також зазначити, що відповідно до положень частини третьої статті 16, Закон встановлює пряме обмеження встановлення обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Відповідно до положень Додаток 2 Тендерної документації, замовником встановлюються зокрема наступні кваліфікаційні критерії:
1) 1.4 Оригінал або копія довідки про наявність власних або орендованих транспортних засобів, що безпосередньо будуть залучаються учасником для виконання умов договору за результатом проведених торгів (перевезення продуктів харчування, доставка сніданків, обідів та вечерь, тощо). У випадку оренди транспортних засобів учасник, повинен надати контактні дані (телефон, електронну та поштову адресу) орендодавця.
2) Учасник має підтвердити обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі
Вважаємо зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям обґрунтованою оскільки:
1) Стосовно підтвердження наявності власних або орендованих транспортних засобів Виходячи зі змісту тендерної документації передбачено, що вимога наявності власних або орендованих транспортних засобів обґрунтована необхідністю здійснення поставки продуктів харчування при наданні послуг. Виходячи зі способу підтвердження встановленій вимозі, потенційні учасники процедури закупівлі, можуть обирати залучення до поставок власних автомобілів (у випадку їх наявності), або обрати орендувати їх (у випадку відсутності власних автомобілів). Також, виходячи з положень абз.2 ч.3 ст.16 Закону, потенційні учасник процедури закупівлі, для підтвердження своєї відповідності встановленому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Разом з тим, виходячи з того, що надання послуг (їх поставка) передбачена тричі на день, кожного дня тижня, для підтвердження постійної наявності та готовності транспортних для здійснення поставки, вважаємо доцільним саме встановлений спосіб підтвердження відповідності.
2) Стосовно наявності фінансової спроможності
Виходячи з встановлених вимог, від учасників процедури закупівлі вимагається підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Дана вимога не перевищує обмеження визначені абз. 1 частини третьої ст.16 Закону, щодо розміру обсягу річного доходу (виручки).
Дата відповіді:
21.12.2021 20:21
Відповідь надана
Щодо довідок з обслуговуюючих банків
Номер:
d0dd211265ab4d25aaa8303a51ce7385
Дата опублікування:
17.12.2021 23:06
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно п. 3.6. розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступне: «Для цілей складання проекту договору про закупівлю учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінали довідок з усіх обслуговуючих банків про наявність в учасника відкритого рахунку (-ів) в такій банківській установі (-ах) із зазначенням його номеру та оригінали довідок з інформацією про відсутність/наявність заборгованості за кредитами видану (-их) не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Просимо роз’яснити, яким чином надання довідок з усіх обслуговуючих банків впливає на складання учасником проекту договору про закупівлю? Крім того, вимога надання вказаних довідок, виданих не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій є неправомірною та необґрунтованою, адже яким чином учасник може повипливати на внутрішню діяльність та розпорядок банків? Учасник може замовити вказані довідки у обслуговуючих банків та отримати їх до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, але не може гарантувати, що отримає їх датованими не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимагаємо виключити вказану вимогу тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Інформуємо Вас, про внесення змін до запитуваної Вами умови Документації.
Дата відповіді:
22.12.2021 09:43
Відповідь надана
Щодо персональних даних
Номер:
1f92d72ddce94a3a9acbd98aa08c7078
Дата опублікування:
17.12.2021 22:52
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно п. 5.4. розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається: «Оригінал листа-згоди у довільній формі на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (лист надається за підписом усіх осіб, чиї персональні дані вказуються у складі тендерної пропозиції учасника)». Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки для виконання наведеної вимоги документації учасник змушений звертатися до багатьох осіб, персональні дані яких можуть міститися у складі пропозиції. І звертаючись до них (до таких осіб), учаснику буде важко дотримуватися строків по тендеру і учасник узагалі не гарантовано отримає вказані згоди до кінцевого строку подання пропозицій (що штучно позбавить його можливості запропонувати найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію і взяти участь у тендері узагалі, а взявши участь його пропозиція підлягатиме відхиленню). Вимагаємо виключити дану вимогу, оскільки вона суттєво обмежує конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі. Вважаємо, що замовник може вимагати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, але аж ніяк від усіх осіб, персональні дані яких вказуються у складі тендерної пропозиції учасника.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за запитання!
Відповідно до статті 24 Закону України про "Публічні закупівлі" (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Виходячи зі змісту направленого Вами запитання (Загальне запитання щодо оголошення, що опубліковано 17.12.2021, 22:52); Ви вважаєте необґрунтованою вимогу, що стосується надання оригіналу листа-згоди у довільній формі на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (лист надається за підписом усіх осіб, чиї персональні дані вказуються у складі тендерної пропозиції учасника) та пропонуєте виключити дану вимогу, оскільки вона суттєво обмежує конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі.
З цього приводу повідомляємо наступне -
Відповідно до статті 2 Закону України "Про захист персональних даних", персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Оскільки, після розкриття тендерних пропозицій всі документи, що були подані Постачальником в складі тендерної пропозиції стають загальнодоступними і будь-хто може їх переглянути. Згідно з ст. 11 Закону України “Про інформацію” не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. Окрім того, згідно Закону України “Про обробку персональних даних” дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Закон України "Про захист персональних даних" визначає персональними даними відомості про фізичну особу, яка ідентифікована, забороняючи при цьому обробку даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією. Тож, ніхто не має права обробляти персональні дані особи, без отримання згоди від особи. Обробка персональних даних фізичної особи без її згоди порушує статтю 11 Закону України "Про інформацію", статтю 6 Закону України "Про захист персональних даних" та статтю 32 Конституції України.
Разом з тим, виходячи з положень ЗУ «Про публічні закупівлі», підготовка та подання документів тендерної пропозиції є обов’язком учасника (-ів) процедури закупівель.
Враховуючи встановлені строки на підготовку та подачу документів тендерної пропозиції, ми не вбачаємо жодних обмежень у підготовці/отриманні таких документів учасниками процедури закупівель.
Таким чином, вимога що стосується надання оригіналу листа-згоди у довільній формі на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (лист надається за підписом усіх осіб, чиї персональні дані вказуються у складі тендерної пропозиції учасника) є обґрунтованою та такою, що не потребує виключення з умов Тендерної документації.
Дата відповіді:
21.12.2021 20:19