-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги об’єкту
Завершена
818 300.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 183.01 UAH
мін. крок: 1% або 8 183.01 UAH
Період уточнення:
29.11.2021 16:10 - 05.12.2021 00:00
Відповідь надана
щодо забезпечення
Номер:
877d0bba695640e5b6794183d23e2f9f
Дата опублікування:
01.12.2021 10:23
Опис:
Вид надання забезпечення тендерної пропозиції: електронна страхова гарантія. Чому тільки страхова гарантія? Адже забезпечення може бути видане і банківськими установами. Вважаємо таку вимогу дискримінаційною і такою що звужує конкуренцію і ймовірно може збільшити витрати учасників на підготовку документів пропозиції
Відповідь:
Шановний Учасник, доброго дня. Згідно пункту 15 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) у тендерній документації зазначаються, зокрема, відомості про РОЗМІР та УМОВИ надання забезпечення тендерних пропозицій, якщо замовник вимагає його надати. Частина 1 статті 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) передбачає, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені УМОВИ його надання, зокрема, РОЗМІР, СТРОК дії та ЗАСТЕРЕЖЕННЯ щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Отже, норми даного Закону НЕ вимагають від Замовника ОБОВ’ЯЗКУ визначати суб’єктами, які оформлюють забезпечення тендерної пропозиції, усіх гарантів, яким надано право надавати гарантію згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628. В свою чергу, відповідно до пункту 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628, ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант). Таким чином, дане положення визначає вичерпний перелік суб’єктів, які мають право надати гарантію, проте НЕ встановлює ОБОВ’ЯЗКУ Замовника вимагати забезпечення тендерних пропозицій у вигляді гарантії від усіх цих суб’єктів одразу або на вибір учасника. Дана норма не є імперативною, не створює обмежень для Замовника; вона надає МОЖЛИВІСТЬ Замовнику на власний розсуд обирати умови надання забезпечення тендерної пропозиції, в тому числі і визначати суб’єкта, що оформлює гарантію. Звертаємо Вашу увагу, що Ваше зауваження щодо того, що вимога про надання забезпечення тендерних пропозицій у вигляді електронної страхової гарантії може збільшити витрати замовника на підготовку документів тендерної пропозиції є недоречною і не обґрунтованою з наступних причин. На теперішній час у вільному доступі (зокрема, в електронній системі закупівель, платформах онлайн-об’яв, наявних у мережі Інтернет) знаходяться відомості про НЕ вичерпний перелік страхових організацій, які надають послугу оформлення забезпечення тендерних пропозицій у вигляді електронної страхової гарантії. Вартість цієї послуги коливається у тих самих межах, що і оформлення банківської гарантії для будь-якого суб’єкта, що здійснює господарську діяльність в Україні. Дана послуга, навпаки, зменшує витрати учасника з причини того, що учасник не повинен перераховувати на рахунок банківської установи/страхової організації гарантійний платіж у розмірі 3 % від очікуваної вартості предмета закупівлі і очікувати його повернення на власний рахунок до дня укладення договору про закупівлю з переможцем закупівлі. Окрім того зауважимо, що згідно пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації даної закупівлі: Учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку НЕ є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за ВИТРАТИ учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів. До розрахунку ціни пропозиції НЕ включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю, витрати, ПОВ’ЯЗАНІ із оформленням забезпечення тендерної пропозиції (у разі встановлення такої вимоги). Зазначені витрати сплачуються учасником за рахунок його прибутку. Беручи до уваги вищевикладене, дана вимога Замовника ні якому разі не є дискримінаційною і не звужує конкуренцію, навпаки, встановлена із дотриманням принципів, визначених статтею 5 Закону, зокрема, рівного ставлення до учасників. Додатково нагадуємо, що 26.06.2021 року набрала чинності, в тому числі частина 5 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами), згідно якої учасники процедур закупівлі, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом та забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. З цієї причини, рекомендуємо як учаснику попередньо ознайомлюватися з умовами оформлення і отримання у відповідних установах, підприємствах, організаціях документів, необхідних для складання тендерної пропозиції. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
01.12.2021 15:01