-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дарницького району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника)
Завершена
30 001 932.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 300 019.32 UAH
мін. крок: 1% або 300 019.32 UAH
Період уточнення:
11.11.2021 17:26 - 15.02.2022 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
54c9cfb81d7d466897f9849d557884d9
Дата опублікування:
01.12.2021 13:21
Опис:
Положеннями Додатку 2 до тендерної документації, Кваліфікаційних критеріїв до учасника, Замовником встановлено вимогу щодо наявності досвіду учасників у виконанні аналогічного договору, при цьому Аналогічним Договором вважається Договір, що виконаний у повному обсязі у період 2019 - 2021 рр. з технічного обслуговування ліфтів.
Така умова тендерної документації носить дискримінаційний характер, оскільки значно звужує коло учасників, та штучно позбавляє участі у закупівлі учасників, які виконували аналогічні послуги у 2018 році, або виконують послуги за довгостроковими договорами, які діють до даного часу та продовжують виконуватись.
Учаснику не зрозуміла необхідність встановлення саме такої умови для визначення поняття аналогічного договору, яка існує необхідність у встановленні саме такого періоду
Тобто, основним покликанням критерію аналогічного досвіду є перевірка учасника на предмет якісного виконання робіт або надання послуг, аналогічних тим, що планується проводити за результатом закупівлі.
ЗУ «Про публічні закупівлі» не дає дозволу замовнику встановлювати додаткові обмежувальні критерії у кваліфікаційному критерію «наявність аналогічного досвіду», в тому числі – не дозволяє встановлювати часові рамки виконання аналогічних договорів.
Основною метою встановлення кваліфікаційного критерію для учасників є – переконатися у спроможності учасника до виконання послуг за предметом закупівлі.
Задля цього достатнім є встановити – чи виконувалися раніше учасником подібні послуги і чи задовільна якість таких послуг.
Фактично не має значення чи роботи виконувалися у 2018 чи у 2019 чи у 2020 році. Свобода господарської діяльності (т. 6 ГК України) дозволяє підприємствам обирати напрям діяльності на свій розсуд, отже потенційний учасник якісно виконував аналогічні послуги у 2018 році, проте, встановлена Замовником умова тендерної документації обмежила його участь у закупівлі та перешкоджає реалізувати право на участь у публічній закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками.
Частина 4. Статті 22 Закону передбачає, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Отже, встановленою вимогою Замовник безпідставно звужує коло учасників закупівлі та унеможливлює участь потенційним учасникам, які мають досвід у виконанні аналогічних договорів.
Аналогічна позиція, щодо дискримінаційних вимог стосовно періодів виконання аналогічного Договору підтверджена рішенням Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель № 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020 у закупівлі UA-2020-01-31-001529-c.
Ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів, просимо Замовника внести зміни до умов тендерної документації, якими видалити умову про виконання аналогічного договору з технічного обслуговування ліфтів у повному обсязі у період 2019 - 2021 рр.
Відповідь:
Шановний Учасник. Звертаємо Вашу увагу, що кількість ліфтів, які необхідно буде обслуговувати у Дарницькому районі м. Києва – 1534. Доречно зауважити, що даний вид послуг - це соціально важлива сфера обслуговування, а тому Замовник має право переконатися, що потенційний надавач послуг має необхідну кваліфікацію, а саме - досвід надання аналогічних послуг з технічного обслуговування ліфтів протягом 2019 - 2021 рр..
Документальне підтвердження надання послуг з технічного обслуговування ліфтів протягом 2019 - 2021 рр. має підтвердити Замовнику фактичну спроможність учасника надати обсяг послуг відповідної якості, визначений Замовником в тендерній документації. Вищезазначений період виконання аналогічного договору з технічного обслуговування ліфтів у повному обсязі у період 2019 - 2021 рр не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не обмежує учасників торгів.
Також зауважимо, що встановлений вищезазначений критерій підтвердження виконання аналогічних договорів 2019-2021 рр не може бути проблемним для стабільно працюючих спеціалізованих надавачів послуг з технічного обслуговування ліфтів, які планують взяти участь у даній закупівлі.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:45
Відповідь надана
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
46271db65a93432987078c50425a8d30
Дата опублікування:
01.12.2021 13:21
Опис:
Додатком 2 до тендерної документації встановлено умову для учасника надати у складі пропозиції Довідку у довільній формі про наявність сервісного центру у м. Києві із зазначенням адреси, власний або орендований. Учасник повинен надати документальне підтвердження його існування (свідоцтво про право власності або договір оренди, або інший документ). У разі надання договору оренди він повинен бути діючими на момент розкриття пропозицій.
Вважаємо, дану вимогу щодо наявного сервісного центру лише в м. Києві дискримінаційною та такою що обмежує конкуренцію, значно звужує коло учасників закупівлі, а отже порушує Принципи здійснення публічних закупівель передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскільки наявність сервісного центру учасника закупівлі за межами міста Києва, наприклад у м. Ірпінь або м. Бровари або у передмісті, жодним чином не впливають на якість послуг.
Всупереч діючому законодавству, Замовник включив до вимог тендерної документації дискримінаційні, суб’єктивні та штучні обмеження, які настільки очевидні, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування тендерної документації має місце змова між Замовником тендеру та суб’єктами господарювання,що здійснюють діяльність у м. Києві, під яких були виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників.
Отже, встановленою вимогою Замовник безпідставно звужує коло учасників закупівлі та унеможливлює участь потенційним учасникам, які мають у користуванні матеріально-технічну базу за межами м. Києва, встановлює дискримінаційні умови за територіальним принципом.
Орган оскарження дійшов висновку про необґрунтоване встановлення Замовником умовами тендерної документації обмежень за територіальною належністю матеріально-технічної бази учасника, що викладено у Рішенні від 04.04.2017 р. №1758‑р/пк‑пз.
Ураховуючи зазначене, вважаємо географічну прив’язку до розташування сервісного центру дискримінаційною та такою, що порушує право учасника, у зв’язку з чим, просимо внести зміни до умов тендерної документації, якими видалити умову про наявність сервісного центру учасника лише у м. Києві.
Відповідь:
Шановний Учасник. Вимога щодо наявності сервісного центру у місті Києві обумовлена тим, що сфера послуг, передбачена предметом закупівлі, соціально важлива для населення. Звертаємо Вашу увагу, що кількість ліфтів, які необхідно буде обслуговувати у Дарницькому районі м. Києва – 1534. Значна кількість ліфтового обладнання досить застаріла. У потенційного учасника, який планує надавати послуги відповідно до предмету закупівлі, має бути приміщення для зберігання необхідних інструментів, обладнання та іншого саме в місті Києві. Це є необхідною умовою для миттєвого реагування на проблему та усунення несправностей, що виникли у процесі експлуатації ліфтів у житлових будинках Дарницького району.
Крім того, Замовник не обмежує учасників вимогою мати власне приміщення, можливе використання й орендованого, але воно повинно бути в місті Києві. Також зауважимо, що тендерна документація не обмежує право учасника залучити субпідрядні організації для надання послуг за предметом закупівлі. З огляду на вищезазначене, вважаємо цю вимогу законною та важливою у виборі потенційного виконавця послуг.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:45
Відповідь надана
Питання щодо тендерної документації
Номер:
642a088fcc8a4242ba06ab4bc74ab77a
Дата опублікування:
01.12.2021 13:19
Опис:
Пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що тендерна документація подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки та шляхом завантаження необхідних документів у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагаються замовником у тендерній документації.
Так, зокрема, встановлено умову, щодо надання Інформації в довільній формі окремим електронним файлом про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
При цьому Замовник зазначає якщо документи, що вимагаються цією тендерною документацією є публічними, а інформація про них оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, Учасник має право не надавати ці документи у складі тендерної пропозиції, проте зобов’язаний надати довідку з посиланням на відкритий ресурс де міститься відповідна інформація та норми законодавства відповідно до якого, інформація про зазначений документ міститься у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. (ч. 4 ст. 22, ч. 5 ст. 17).
Частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Слід зазначити, що з 4 грудня 2020 року запрацював функціонал, за яким у полях системи Prozorro підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону здійснюється шляхом заповнення електронних полів під час подачі пропозиції до закупівлі.
Питання:
Просимо надати роз’яснення, чи вірно ми зрозуміли, що Учаснику для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону необхідно :
1. Заповнити електронні поля в електронній системі закупівель щодо підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону
2. Надати Інформацію в довільній формі окремим електронним файлом про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
3. Надати у складі пропозиції учасника довідку у довільній формі з посиланням на відкриті реєстри, де міститься інформація згідно зі статтею 17 Закону?
Відповідь:
Шановний Учасник. Для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) необхідно заповнити електронні поля в електронній системі закупівель щодо підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону та надати Інформацію в довільній формі окремим електронним файлом про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:44
Відповідь надана
Питання щодо тендерної документації
Номер:
72fc1cb3f1da4ad0b2148fcf861a3b4b
Дата опублікування:
01.12.2021 13:18
Опис:
Пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що тендерна документація подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки та шляхом завантаження необхідних документів у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагаються замовником у тендерній документації.
Так, зокрема, встановлено умову, щодо надання Інформації в довільній формі окремим електронним файлом про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Відповідь:
Саме так, пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що тендерна документація подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки та шляхом завантаження необхідних документів у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагаються замовником у тендерній документації. Так, зокрема, встановлено умову, щодо надання Інформації в довільній формі окремим електронним файлом про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:43
Відповідь надана
Питання щодо тендерної документації
Номер:
58f3ff202da34b9eac916d532cd662ce
Дата опублікування:
01.12.2021 13:17
Опис:
Розділом 2 тендерної документації передбачена процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації, де Замовник зазначає, обов’язок для учасника підтвердити окремим підтвердженням у тендерній пропозиції щодо усвідомлення змісту та вимог тендерної документації.
Питання:
Просимо конкретизувати, у вигляді якого документу повинно бути викладено таке підтвердження? Чи може учасник викласти окреме підтвердження у вигляді довідки у довільній формі? Або у вигляді гарантійного листа?
Відповідь:
Доброго дня. Учасник повинен надати окреме підтвердження у тендерній пропозиції у вигляді довідки щодо усвідомлення змісту та вимог тендерної документації.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:42
Відповідь надана
Питання щодо тендерної документації
Номер:
487613dbdfa34517be577ca488add4ba
Дата опублікування:
01.12.2021 13:16
Опис:
Відповідно до п. 7 Розділу 1 «Загальні положення» умов тендерної документації зі змінами затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 22 листопада 2021 року № 217/3 по закупівлі 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Послуги з повного технічного обслуговування ліфтів житлових будинків Дарницького району м. Києва ( надалі – тендерна документація), що Тендерна пропозиція та документи, які входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником мають бути складені українською мовою, при цьому Проєктна та технічна документація, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Слід зазначити, що в електронній системі закупівель по даній закупівлі містяться електронні поля у розділі Інформація про інші технічні, якісні та кількісні характеристики та вимоги до учасника, де зазначено, що учасник підтверджує, що мова тендерної пропозиції Українська.
Питання:
Чи буде відхилено пропозицію учасника, якщо пропозиція міститиме документ викладений російською мовою? Просимо внести відповідні зміни до умов тендерної документації
Відповідь:
Шановний Учаснику. Відповідно до п. 7 Розділу 1 до тендерної документації зі змінами затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 22 листопада 2021 року № 217/3 № UA-2020-10-27-002730-c зазначено, що Тендерна пропозиція та документи, які входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником мають бути складені українською мовою.
Інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та викладені іноземною мовою (крім російської), повинні бути перекладені українською мовою перекладачем з нотаріальним засвідченням підпису перекладача або перекладом зробленим бюро перекладів, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Проєктна та технічна документація, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Дата відповіді:
06.12.2021 14:41