• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів за кодом ДК 021-2015 (CPV) : 71310000-4 (Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва)

категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади (відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»).Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 0.5 % очікуваної вартості закупівлі.

Торги відмінено

751 488.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 757.44 UAH
Період уточнення: 09.11.2021 16:25 - 15.11.2021 00:00
Відповідь надана

Неправомірні вимоги Замовника

Номер: a5f4d2628e604b42b81934da0f1a486e
Дата опублікування: 12.11.2021 15:50
Опис: При детальному розгляді тендерної документації до Процедури закупівлі, затвердженої рішенням тендерного комітету від 23.10.2021 року і протоколом №95, нами було виявлено вимоги, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), а також порушують норми частини 2 та частини 4 статті 22 Закону. 1. Стосовно встановлення дискримінаційної вимоги щодо стажу роботи працівників. Згідно пункту 2.2. Додатку 1 тендерної документації «Перелік документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)», учасники повинні: Мати в наявності не менше 3-ох працівників, які мають загальний стаж не менше 2-ох років на посаді : пічник або контролер пічного господарства або чистильник димоходів лежаків та топок, що підтверджується записами у трудових книжках. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають в наявності не менше 3-ох працівників з кваліфікацією пічник або контролер пічного господарства або чистильник димоходів, лежаків та топок, при цьому, загальний стаж роботи на відповідній посаді має бути не менше 2-х років. Таким чином, не дивлячись на відповідність Скаржника всім кваліфікаційним критеріям, визначеним у ст. 16 Закону, Скаржник не зможе взяти участь у Процедурі закупівлі у зв’язку з тим, що стаж роботи його працівників становить менше 2-х років. Всі працівники Скаржника проходили навчання за відповідними професіями після прийому на роботу та за рахунок підприємства. Приймати ж на роботу тільки працівників зі стажем роботи було б дискримінацією по відношенню до самих працівників. Крім того, якість навчання за професією власних працівників не підлягає сумніву з боку роботодавця, оскільки роботодавець сам обирає навчальний заклад. Скаржник має документально підтверджений досвід успішного виконання аналогічних договорів. Стаж роботи працівника не менше двох років не підтверджує його професіоналізм, оскільки у деяких працівників може бути стаж роботи за трудовою книжкою і 10 років, а досвід (обсяги) виконання робіт набагато менший, ніж у деяких співробітників, які мають досвід навіть менше 1 року. Усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Також необхідно зауважити, що подібна вимога замовників вже була визнана Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дискримінаційною у рішеннях №22619-р/пк-пз від 07.12.2020 року по закупівлі UA-2020-10-30-001464-a, №2157-р/пк-пз від 12.03.2018 по закупівлі UA-2018-02-07-001536-a. Таким чином, маємо тверду впевненість, що згадана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно обмежує конкуренцію, звужує коло учасників та була включена до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Виходячи з цього, стверджуємо, що дана вимога протирічить принципам викладеним у статті 5 Закону, а також порушує норми частини 4 статті 22 Закону, щодо неможливості встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. 2. Пунктом 3.1. додатку 1 «Перелік документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» передбачена вимога щодо надання довідки Учасника (за підписом учасника, завіреної печаткою підприємства) у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору* у повному обсязі (з зазначенням назви предмету договору, обсягу послуг *Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з обслуговування/технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у період з 2019 по 2020 рік. Дана вимога є дискримінаційною оскільки обмежує коло учасників тими, хто надавав послуги виключно у 2019 та 2020 роках. Таким чином, не дивлячись на відповідність Скаржника всім кваліфікаційним критеріям, визначеним у ст. 16 Закону, Скаржник не зможе взяти участь у Процедурі закупівлі. . Усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. 3. Пуктом 2.4. Додатку 1 передбачено вимогу щодо надання копії медичних карток проведення попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (пічників) певних категорій, вказаних у довідці, відповідно п. 2.1, чинні на момент подання тендерних пропозицій. Вважаємо дану послугу дискримінаційною, оскільки обов’язок проводедення попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (пічників), щодо працівників, наявність яких вимагається в тендерній документації законодавством не передбачений. Згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Просимо надати відповідь на підставі яких нормативних актів вимагається такий огляд щодо категорії осіб, наявність яких вимагається для виконання кваліфікаційних вимог тендерної документації з посиланням на конкретний пункт, назву акту, орган, що його видав та дату прийняття? Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити з тендерної документації вимоги щодо наявності у учасника закупівлі працівників із стажем роботи не менше 2-ох років, щодо надання копії медичних карток проведення попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (пічників) певних категорій, вказаних у довідці, відповідно п. 2.1, а також вимогу про надання підтвердження аналогічних договорів виключно за 2019 або 2020 роки.
Відповідь: Доброго дня. Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. По-перше, з метою створення добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності, пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, Замовником було внесено зміни у тендерну документацію з приводу інформації, що зазначена Вами у першому та другому пункті вашої вимоги. По-друге, щодо третього пункту вимоги інформуємо, що відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов’язаний, зокрема допускати у своє житло (інший об’єкт нерухомого майна) управителя, виконавців комунальних послуг або їхніх представників у порядку, визначеному законом і договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, для проведення технічних та профілактичних оглядів, а управитель багатоквартирного будинку має право доступу до приміщень, будинків і споруд для проведення технічних і профілактичних оглядів у порядку, визначеному законодавством і договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Відповідно до основ законодавства України про охорону здоров’я, законів України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” та „Про захист населення від інфекційних хвороб”, зокрема, встановлено, що з метою охорони здоров’я населення організуються профілактичні медичні огляди неповнолітніх, вагітних жінок, працівників підприємств харчової промисловості, громадського харчування і торгівлі, водопровідних споруд, лікувально-профілактичних, дошкільних і навчально-виховних закладів, об’єктів комунально-побутового обслуговування, інших підприємств, установ, організацій, професійна чи інша діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може спричинити поширення інфекційних захворювань, виникнення харчових отруєнь, а також працівників, зайнятих на важких роботах і на роботах із шкідливими або небезпечними умовами праці, військовослужбовців. Обов’язкові щорічні медичні огляди проходять також особи віком до 21 року. Відповідно до статті 169 Кодексу законів про працю України передбачається, що власник або уповноважений ним орган зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. Слід зазначити, що послуги, які є предметом даної закупівлі, відповідно до технічного завдання, що визначено у додатку № 6 до тендерної документації, повинні надаватися згідно з Наказом №285 від 15.05.2015 р. Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Правил безпеки систем газопостачання» (надалі – Наказ). Відповідно до пунктів 3.4 - 3.6. Наказу, Учасники при наданні послуг, що є предметом закупівлі повинні: 1. створити для кожного працівника безпечні і нешкідливі умови праці шляхом належного облаштування робочих місць відповідно до Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 25 січня 2012 року № 67, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2012 року за № 226/20539. 2. організувати проведення медичних оглядів працівників певних категорій під час приймання на роботу (попередній медичний огляд) та протягом трудової діяльності (періодичні медичні огляди) відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 травня 2007 року № 246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за № 846/14113. Навчання і перевірку знань з питань охорони праці посадових осіб та працівників необхідно проводити відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за № 231/10511. Враховуючи вищезазначене, Замовник при встановленні вимог у тендерній документації опирався на чинне законодавство України, а також окремі нормативно-правові акти у сфері надання послуг, що є предметом закупівлі. Тому внесення змін до тендерної документації в цій частині не передбачено.
Дата відповіді: 16.11.2021 17:17