Номер:
80033b1ecd8842ca9f4b76fc47d6e6db
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
11.11.2021 13:48
Опис:
Зауваження щодо змісту та вимог Тендерної документації
1. Стосовно змісту проекту договору:
- в п.1.1. запропонованому Вами «Проекті договору» надання послуг повинно здійснюватись згідно з графіком, але графік ніде не надається. Тобто, графік повинен бути прописаний в документах тендерної документації, в іншому випадку, не зрозуміло, який графік виконувати. Ця умова важлива, тому що виконання графіку є підставою для визначення якості виконання послуг.
Вказане рішення сесії (виконавчого комітету). Якого рішення, про що?
- в п.1.2 відсутнє місце розташування об’єкту, на яке посилається п.4.1 (пп.6) проекту договору;
- п.1.3 передбачає зменшення обсягу в залежності від обсягу фінансування, але не передбачається збільшення, тоді як такий випадок можливий у разі збільшення кількості мешканців у квартирах, де обсяги визначаються за нормами;
- в п.2.3 визначено, що використовуються контейнери, але не вказана їхня місткість.
- в п.3.1 також є посилання на графік, якого не існує.
- п.4.2 доцільно доповнити наступним абзацем (пунктом): « З моменту виникнення обставин, які мають відношення до цього Договору, в т.ч. про зміну власника (орендаря, користувача) об’єкта, на якому утворюються ТПВ, надавати в письмовій формі інформацію на адресу виконавця.» ;
- в п.6.2 не вказаний загальний обсяг вивезення ТПВ.
Додаток 1 до проекту договору не містить будь-якої інформації, яка повинна бути відображена
2. Стосовно п.9 та п.12 «Форми тендерної документації»: Відповідно до п.5 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
В даному випадку документи засвідчуються накладанням кваліфікованого електронного підпису.
3 . В додатку 4 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» вказана кількість вивозів, але відсутня періодичність вивезення відходів. Крім того, стосовно підрозділу 10ДПРЧ за адресою м. Мелітополь, вул. І.Алексєєва,12 вказана кількість вивезення 114 разів на рік та кількість контейнерів 1. Яким чином визначений об’єм вивезення 106,7м3? За звичай , обсяги визначаються шляхом множення кількості вивезення на об’єм контейнера, якщо використовуються контейнери об’ємом 1,1м2, тоді обсяг вивезення складатиме 125,4м3. Тобто, існує невідповідність показників. Слід зауважити, що об’єм виміряється в метрах кубічних, але про це можливо лише здогадуватись, в таблиці одиниці виміру не вказані.
Також тендерна документація, зокрема у додатку 4 вимагається надання документів щодо необхідності застосування заходів із захисту довкілля з посиланням на стю22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Починаючи з 19.04.2020 вказана норма у Законі відсутня. То ж, вимога не відповідає нормам чинного законодавства ті не є об’єктивною. Це ж питання викладене у п.7 розділу 3 Тендерної документації.
4. В п.5 розділу3 Тендерної документації викладена інформація стосовно вимог щодо відповідності кваліфікаційним критеріям, яких загалом налічується 4. В той же час, в цьому ж пункті викладена інформація про те, що «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону». То ж, не зрозуміло, один чи декілька критеріїв потрібно в даному випадку?
Також не зрозуміло, що мається на увазі «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лоту) у разі поділу предмета закупівель на частини)»? Фінансова звітність не може бути визначена на частковий обсяг доходу.
Відповідь:
Щодо відсутності графіку вивезення ТПВ на який міститься посилання у п.1.1., 3.1. проекту Договору
Пунктом 5 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №708 від 15.04.2020 року Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Відповідно до вимог п.39 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначена частина предмету закупівлі (лот) – визначена Замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасника дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції.
08.11.2021 року Замовником була оголошена закупівля послуг за кодом ДК 021:2015: 90513100-7 Послуги з утилізації/видалення побутових відходів (послуга з вивезення (у т. ч. захоронення) твердих побутових відходів), в межах якої, предмет закупівлі з урахуванням вищенаведених норм чинного законодавства було розділено на лоти (з відповідною територіальною прив’язкою).
В межах даної процедури закупівлі Замовник не обмежений щодо визначення кількості переможців, оскільки за результатами торгів Замовником буде визначено переможця за кожним лотом окремо, з урахуванням місця розташування об’єктів, для потреб яких і була оголошена закупівля послуг з вивезення ТПВ, а відтак графік вивезення твердих побутових відходів буде узгоджений Замовником з кожним Виконавцем послуг окремо, у відповідності до наявних обсягів (потреби на 2022 рік) з вивезення ТПВ.
Щодо посилання у п.1.1. проекту договору словосполучення «на підставі рішення сесії (виконавчого комітету)
Пунктом «е» частини 1 статті 16 Закону України «Про відходи» підприємства, установи та організації усіх форм власності у сфері поводження з відходами мають право на участь у конкурсах на набуття права виконання послуг у сфері поводження з побутовими відходами на певній території.
Відповідно до п.2 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та ст.. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
У розумінні вимог ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» комунальними послугами є, зокрема, послуги з поводження з побутовими відходами.
У разі визначення переможцем процедури закупівлі суб’єктом господарювання комунальної форми власності, який визначений органами місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення ТПВ, тарифи на послуги з вивезення ТПВ будуть встановлюватись на підставі рішення сесії виконавчого комітету відповідного органу місцевого самоврядування.
З урахуванням вищезазначених норм права, Замовником був розроблений єдиний проект договору для проведення закупівлі послуги з вивезення твердих побутових відходів для учасників усіх форм власності, які можуть подавати свої пропозиції в межах даної процедури закупівлі.
Щодо відсутності місця розташування об’єкту у п.1.2., на яке міститься посилання у п.п. 6 п. 4.1. проекту Договору
Підпунктом 6 пункту 4.1. проекту Договору визначено, що Споживач (Замовник) має право на несплату вартості послуг за період тимчасового припинення діяльності за місцем розташування об’єкту (надання послуг) (п.1.2.Договору).
В даному випадку мається на увазі назва послуги, яка визначена у п.1.2. проекту Договору, а не місце розташування об’єкту Замовника за яким буде надаватись послуга з вивезення ТПВ.
Дислокація об’єктів (місце розташування) Замовника за умовами проекту договору визначається у Додатках №1 та №1.1., які будуть заповнені замовником безпосередньо на стадії укладання договору з Виконавцем послуги визначеним за результатами проведення процедури закупівлі.
Щодо відсутності у п. 1.3. проекту Договору можливості збільшення обсягів закупівлі послуги з вивезення ТПВ
Нормами чинного законодавства України, чітко визначні права Замовника щодо обсягів закупівлі, а саме п.1 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник має право лише зменшувати обсяги закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків.
Жодних посилань щодо можливості збільшення обсягів закупівлі послуг у разі збільшення обсягів споживання чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить.
Збільшення Замовником обсягів закупівлі, призведе до збільшення суми Договору, що прямо суперечить вимогам ст.. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та розцінюється контролюючими органами, як неправомірне внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, у випадках не передбачених Законом і тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб Замовника, уповноважених на проведення процедури закупівлі.
Щодо відсутності у п.2.3. проекту Договору об’єму контейнерів, які будуть використовуватись для надання послуги з вивезення ТПВ
Відповідно до вимог п. 4 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників.
Вимогами ч. 4 ст. 5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищенаведених норм права, а також беручи до уваги, що Замовником в межах даної процедури закупівлі може бути визначено декілька переможців, якими в подальшому будуть надаватись послуги з вивезення ТПВ, а тому зазначення Замовником в проекті договору чи тендерній документації контейнерів певного об’єму фактично призведе до необґрунтованого звуження кола потенційних учасників процедури закупівлі, а відтак до порушення Замовником принципу недискримінації учасників.
Щодо доповнення п.4.2. проекту Договору пунктом «З моменту виникнення обставин, які мають відношення до цього Договору, в т.ч. про зміну власника (орендаря, користувача) об’єкта, на якому утворюються ТПВ, надавати в письмовій формі інформацію на адресу виконавця.»
Постановою Кабінету Міністрів України №1070 від 10.12.2008 року затверджено Правила надання послуг з поводження з побутовими відходами.
Додатком до цих Правил є Типовий договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами.
Відповідно до змісту п.п. 6 п. 12 розділу «Права та обов’язки Споживача» Типового договору: Споживач зобов’язаний письмово інформувати виконавця про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, протягом 30 календарних днів від дня настання такої події.
Враховуючи вищенаведене та беручи до уваги зауваження учасника щодо змісту п.4.2., Замовник вважає за можливе внести зміни до п.4.2. проекту Договору шляхом доповнення його п.п. 9 наступного змісту:
«9) письмово інформувати Виконавця про зміну власника (користувача) об’єкту за місцем розташування якого будуть надаватись послуги за цим Договором, протягом 30 календарних днів від дня настання такої події, шляхом направлення письмового повідомлення на адресу Виконавця.»
Щодо відсутності будь-якої інформації у Додатку №1 до проекту Договору
Додаток №1 та Додаток №1.1., які є невід’ємними частинами Договору у разі його укладення, повинні містити інформацію про адреси, кількість контейнерів, об’єм контейнерів, кількість та періодичність вивозу сміття, обсяг послуг, тариф та загальну вартість послуг.
З урахуванням особливостей проведення зазначеної процедури торгів (предмет закупівлі поділений на Лоти, з відповідною територіальною прив’язкою), вищезазначені Додатки будуть заповнені Замовником безпосередньо на стадії укладання договору з Виконавцем послуги визначеним переможцем відкритих торгів.
Щодо підтвердження відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а саме:
В п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція, яка подається учасником, повинна містити інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям які визначені у Додаток 2.
Згідно додатку 2 Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Дата відповіді:
12.11.2021 15:07