-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Швидкі тести для виявлення антигену вірусу SARS-CoV-2 (COVID-19)
Дану закупівлю товарів, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України застосовується проведення спрощеної закупівлі відповідно до Закону України 1599-IX від 01.07.2021 «Про внесення змін до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про публічні закупівлі» щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель.
Торги відмінено
9 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 000.00 UAH
Період уточнення:
01.11.2021 21:00 - 05.11.2021 00:00
Відповідь надана
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
0282ecbde0fc4272a9ac5d3691a5f441
Дата опублікування:
04.11.2021 15:36
Опис:
Згідно оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-11-01-014086-a предметом закупівлі є швидкі тести для виявлення антигену вірусу SARS-CoV-2 (COVID-19) (код згідно з ЄЗС ДК 021:2015 – 33690000-3 «Лікарські засоби різні»; код згідно з НК 024:2019 - 50280 «Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз»), назва номенклатурної позиції предмета закупівлі - швидкі тести для виявлення антигену вірусу SARS-CoV-2 STANDARD Q COVID-19 Ag у кількості 2000 упаковок.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а саме в пп. 6.1. п. 6 Замовником зазначено, що кількість товарів або обсяг робіт чи послуг: 2 найменування, також в п. 5 оголошення. вказано, що інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначена в Додатку № 2 до оголошення.
Водночас, п. 12 оголошення визначено, що «Ціна» - єдиний критерій оцінки, питома вага критерію – 100%.
Згідно з п. п. 3, 4 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником, обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Як вже зазначалось вище, Замовником зазначено, що кількість товарів або обсяг робіт чи послуг: 2 найменування.
При цьому згідно з абзацом другим ч. 4 ст. 14 Закону встановлено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Вивчивши Додаток №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, було встановлено, що якісні вимоги до предмету закупівлі встановлені в пункті «Якісні вимоги до предмету закупівлі», надалі наводиться перелік документів, що мають бути надані на підтвердження якісних, кількісних вимог до предмету закупівлі.
Далі Замовник підтверджує можливість пропозиції Учасником аналогу товару, що є предметом закупівлі та зазначає, що «У випадку, якщо Учасником у складі пропозиції запропоновано еквівалентні товари, то на такі товари наявність еквівалентності повинна бути підтверджена наданням детальної порівняльної характеристики запропонованого ним товару та товару, що визначений у таблиці Додатку № 2 оголошення з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника, а також копією інструкції з використання товару, копією сертифікату якості (паспорта), що зазначений у таблиці Додатку № 2 оголошення та запропонованого ним товару. У разі відсутності таких підтверджуючих документів, запропонований як еквівалент, товар оцінюватись не буде. Еквівалентність визначається замовником.»
Нижче наводиться 2 (дві) таблиці, щодо однієї з них міститься інформація «Учасник зобов’язаний надати інформацію щодо відповідності запропонованого товару медико-технічним вимогам до предмету закупівлі за нижченаведеною формою».
Зазначаємо, що медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Експрес-тест для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2» визначені Наказом МОЗ України від 17.11.2020 № 2665 «Про затвердження медико-технічних вимог до предмету закупівлі «Експрес-тест для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2 (Код згідно УКТЗЕД 3002, 3006, 3822 00 00 00»...», якими чітко є наступні:
1. Експрес-тест для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2 (далі – тест, медичний виріб) повинен забезпечувати якісне виявлення антигену SARS-CoV-2 в мазках із носу та зіву людини та повинен бути призначений для професійного використання.
2. Тест повинен бути простий у використанні, передбачати мінімальну кількість операцій.
3. Тест повинен мати формат тест-касети.
4. Час на отримання результату має становити не більше 30 хвилин.
5. Основні характеристики тесту: чутливість - не менше ніж 85 % (перевага надаватиметься тестам із вищою чутливістю); специфічність - не менше ніж 98 %.
6. Постачальник повинен забезпечити повну комплектацію кожного тесту для проведення досліджень у відповідності до інструкції з використання, а саме: тест-касета, трубка з екстракційною сумішшю, яка закривається, стерильний тампон для забору матеріалу, буферний розчин (перевага надається тестам, які мають в комплектації піпетку та/або штатив/робочу станцію).
7. Медичний виріб повинен відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 754, або мати повідомлення Міністерства охорони здоров’я про введення в обіг та/або експлуатацію окремих медичних виробів, стосовно яких не виконані вимоги технічних регламентів, але використання яких необхідне в інтересах охорони здоров’я на надану партію. 2
8. Медичний виріб повинен відповідати вимогам прекваліфікації ВООЗ та/або FDA. 9. Термін придатності тесту повинен становити на момент поставки не менше 75% від загального терміну придатності. Перевага надається тестам з більшим терміном придатності при рівних інших умовах (характеристиках тестів).
10. Тест повинен мати позитивний та негативний контроль.
Отже, згідно з вищевказаними медико-технічними вимогами в основні характеристики тесту: чутливість - не менше ніж 85 % (перевага надаватиметься тестам із вищою чутливістю); специфічність - не менше ніж 98 %, водночас в Додатку №2 Замовник встановив дискримінаційну вимогу – «чутливість тестів має бути не гірше 96%»; час на отримання результату має становити не більше 30 хвилин, водночас в Додатку №2 Замовник встановив дискримінаційну вимогу – «час отримання результату не більше 15-30 хв».
Відповідно, вивчивши першу таблицю Додатку №2, встановлено дискримінаційні вимоги щодо комплектації тесту - Наказом МОЗ України від 17.11.2020 № 2665 чітко регламентовано, що постачальник повинен забезпечити повну комплектацію кожного тесту для проведення досліджень у відповідності до інструкції з використання, а саме: тест-касета, трубка з екстракційною сумішшю, яка закривається, стерильний тампон для забору матеріалу, буферний розчин.
Замовник на свій розсуд та всупереч принципам здійснення публічних закупівель, визначених Законом і Наказу МОЗ України від 17.11.2020 № 2665 встановив дискримінаційні обмеження щодо постачальників товару, що є предметом закупівлі в частині розширення комплектації за першим найменуванням (Тест STANDARD Q COVID-19 Ag – 25 шт. Пробірка з екстрагуючим буферним розчином – 25 шт. Фільтруючий ковпачок – 25 шт. Стерильний назальний зонд – 25 шт. Підставка під пробірки – 2 шт. Зонд з позитивним контролем STANDARD COVID-19 Ag – 1 шт. Зонд з негативним респіраторним контролем STANDARD – 1 шт. Інструкція з використання українською мовою – 1 шт.) та за другим найменуванням (Тести для виявлення Антигену коронавірусу – 25 шт. Флакон з екстрагуючим буферним розчином – 25 шт. Фільтруючий ковпачок для нанесення – 25 шт. Стерильний назофарингеальний зонд – 25 шт. Інструкція з використання українською мовою – 1 шт).
Яскравим підтвердження дискримінації також є встановлення кількості тестів в одній упаковці – саме 25 шт., в той час як різні постачальники можуть запропонувати постачання високоякісних експрес-тестів, що абсолютно відповідають медико-технічним вимогам, в упаковках, що складаються з 1, 10, 20, 25, 40 штук та ін.
Зважаючи, що в таблиці Замовник зазначає про необхідну кількість – 2000,00 (дві тисячі) упаковох по 25 штук експрес-тестів, загальна потреба 50000,00 (п’ятдесят тисяч) штук експрес-тестів у межах оголошеної вартості 9000000,00 гривень.
Відповідно, можуть бути поставлені 50000,00 упаковок по 1 шт., 5000,00 упаковок по 10 шт., 2500,00 упаковок по 20 шт., 1250,00 упаковок по 40 шт. та в інших варіаціях.
Для забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, як потенційний постачальник, чиї права порушуються у зв’язку з встановленням Замовником дискримінаційних вимог, що унеможливлюють прийняття участі в закупівлі, вимагаємо привести вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі у відповідність до Наказу МОЗ України від 17.11.2020 № 2665 та визначити кількість товарів, що має бути поставлено згідно оголошеної вартості – 50000,00 (п’ятдесят тисяч) штук.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! У своїй вимозі Ви посилаєтесь на статтю 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), яка стосується Відкритих торгів. Але для даної закупівлі товарів, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України застосовується проведення спрощеної закупівлі (відповідно до Закону України 1599-IX від 01.07.2021 «Про внесення змін до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про публічні закупівлі» щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель).
Відповідно до абзацу 2 частини 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Тобто, Законом передбачено для Замовника право, а не обов’язок здійснювати закупівлю аналогів предмету закупівлі в межах проведення спрощеної закупівлі. Хоча в оголошеній Замовником спрощеній процедурі закупівлі вказана торгова марка товару, але зазначено, що потенційний Учасник може запропонувати аналог/еквівалент, тобто Оголошенням передбачено подання аналогів/еквівалентів. "У випадку, якщо Учасником у складі пропозиції запропоновано еквівалентні товари, то на такі товари наявність еквівалентності повинна бути підтверджена наданням детальної порівняльної характеристики запропонованого ним товару та товару, що визначений у таблиці Додатку № 2 оголошення з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника, а також копією інструкції з використання товару, копією сертифікату якості (паспорта), що зазначений у таблиці Додатку № 2 оголошення та запропонованого ним товару. У разі відсутності таких підтверджуючих документів, запропонований як еквівалент, товар оцінюватись не буде. Еквівалентність визначається замовником."
Отже, вимоги Оголошення не порушують норм Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі п.5 ч.1 ст.5 та ч.5 ст. 14 Закону.
Дата відповіді:
04.11.2021 21:37