-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з встановлення системи протипожежного захисту в СЗШ № 25, вул. Володимирська, 1, м. Київ
Послуги з встановлення системи протипожежного захисту в СЗШ № 25, вул. Володимирська, 1, м. Київ
Завершена
1 490 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 450.00 UAH
Період уточнення:
03.09.2017 15:20 - 09.09.2017 09:00
Відповідь надана
Дискримінація учасника-платника ПДВ
Номер:
e4166c89d9514a6089e8237daaf81622
Дата опублікування:
06.09.2017 12:45
Опис:
Очікувана вартість закупівлі зазначена з ПДВ. Єдиним критерієм оцінки (Розділ V тендерної документації) є ціна з ПДВ.
Форма тендерної пропозиції (Додаток 3 до тендерної документації) допускає вартість тендерної пропозиції без ПДВ для учасників, що не є платниками ПДВ.
Тобто, у випадку учасника - не платника ПДВ, заздалегідь спостерігається невідповідність ціни, зазначеної у тендерній пропозиції (без ПДВ) і тої, що буде вказано в системі електронніх закупівель (з ПДВ). Або, у тендерній пропозиції (без ПДВ), а ту, що вкаже в системі електронних закупівель такий учасник завищить на суму ПДВ (для коректності) і в ході торгів знизить ціну на суму ПДВ.
Таким чином до проведення торгів через дискримінацію учасників-платників ПДВ очевидно, хто стане переможцем.
Доречно було б проводити оцінку учасників за ціною пропозиції без ПДВ, як для платників ПДВ, так і не платників.
Відповідь:
Управління освіти не прибуткова організація, тому Учасники будуть в однаковому положенні (з ПДВ чи без ПДВ).
Дата відповіді:
07.09.2017 09:20
Відповідь надана
Сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001:2009)
Номер:
0bbae35e4f464e61a0ff7409025c81b8
Дата опублікування:
05.09.2017 16:24
Опис:
На питання щодо надання учасниками в складі пропозиції Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2009), Ви надали досить поверхневу відповідь та обґрунтування даної вимоги, яка базується лише на Вашому бажанні, а не закріплена на законодавчому рівні. Розберемо Вашу відповідь і спробуємо знайти в ній логіку: По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, Дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2009) Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, говорячи про те, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат, Ви ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників (зазначені відповідно до закупівлі послуги учасники можуть надавати за наявності отриманої Ліцензії відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 "ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"), тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, у своїй відповіді Ви наводите посилання на п. 3 ст. 22 Закона України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити також іншу інформацію , яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Але, Ви зробили неповне посилання на дану норму Закону. Так, дійсно, в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може включати в тендерну документацію інформацію, яку вважає за необхідне. Але, в нормі частини 3 статті 22 Закону вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Тому, ваше посилання є недоречним та необґрунтованим. При чому, знову ж таки та стаття, на яку Ви ж і здійснюєте посилання (стаття 22 Закону) містить норму, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю (ISO 9001:2009) для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме:
1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю» (ДСТУ ISO 9001:2009), а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок.
2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею.
3) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2009) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація
а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на
а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає;
b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції.
Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю (ISO 9001:2009) не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі «Послуги з встановлення системи протипожежного захисту», так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю (ISO 9001:2009) для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує.
Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Відповідь:
Так як отримання даний сертифікат може кожний учасник, то немає ніякого обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності суб'єктів господарювання та не ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Дата відповіді:
05.09.2017 19:55
Відповідь надана
Сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001:2009)
Номер:
953ecd5ba46a4aa6ba38552b89a4fd0c
Дата опублікування:
04.09.2017 11:51
Опис:
В Додатку 1 до Тендерної документації "Інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям", а саме в пункті 5 "Інші документи, які подаються учасником у складі пропозиції конкурсних торгів" вказано, що учасники повинні надати Сертифікат на систему управління якістю (дійсний на момент подання оголошення про закупівлю ISO 9001:2009). Дана вимога є необгрунтованою, дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, порушуючи основні принципи здійснення публічних закупівель (відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"). Ви проводите закупівлю "Послуги з встановлення системи протипожежного захисту", які регламентуються Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 "ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення". Дані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до даних Ліцензійний умов, для суб'єкта господарської діяльності, який отримав Ліцензію на право надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, не встановлено додаткових вимог щодо отримання будь-яких сертифікатів, дипломів тощо. Тому, встановивши вимогу про наявність в учасника Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2009), Ви обмежили коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних послуг та відповідають всім встановленим вимогам, однак не мають саме даного Сертифікату (знову ж таки, НАГОЛОШУЄМО, який не передбачений законодавством як обов'язковий для суб'єктів господарювання, що можуть надавати послуги та виконувати роботи протипожежного призначення) не можуть бути визнані переможцем торгів. Встановивши дану вимоги Ви навмисно обмежили коло учасників, оскільки любіюєте інтереси конкретного учасника, який має такий Сертифікат якості. На підставі вищевикладеного, звертаємо Вашу увагу на те, що послуги та виконання робіт протипожежного призначення надаються ЛИШЕ на підставі отриманої ЛІЦЕНЗІЇ на такі послуги та виконання робіт суб'єктом господарювання, та отримання додаткових сертифікатів на зазначені послуги та роботи законодавством не вимагається. Тому, вимагаємо вилучити пункт про наявність Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2009) як такий, що є дискримінаційним, суттєво обмежує коло учасників та суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а також не відповідає Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Вимагаємо вилучити даний пункт з Тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства.
Відповідь:
Дискримінація це коли тільки певні Учасники можуть отримати той чи інший документ. Сертифікат на систему управління якістю можуть отримати будь яке Товариство. Також відповідно до п. 3 ст. 22 Закона України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити також іншу інформацію , яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.
Дата відповіді:
04.09.2017 12:13