• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Розробка проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт покрівлі терапевтичного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Переяславська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Переяславської міської ради, Студениківської сільської ради, Ташанської сільської ради, Дівичківської сільської ради та Циблівської сільської ради (Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Богдана Хмельницького, 137») у відповідності з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (Код CPV за ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)

Торги відмінено

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 7 500.00 UAH
Період уточнення: 25.10.2021 10:22 - 29.10.2021 10:27
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: 1e86fa63b6e94b4390e6dbe96024e819
Дата опублікування: 28.10.2021 17:01
Опис: Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для:суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами;учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO 9001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть бути підставою для дискваліфікації учасника. При цьому необхідно звернути увагу, що ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації, а не її обов’язковості. Такої ж думки притримується і НААУ у своїх основних принципах діяльності (офіційний сайт). Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників. Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»). Листом від 12.01.2018 року за № 3433-06/1382-07 Мінекономрозвитку звернув увагу, що в зв’язку із втратою чинності Декрету КМУ від 10.05.1993 року за № 46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію», з 01.01.2018 року державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з цього часу відсутні правові підстави провадження органами сертифікації діяльності із сертифікації, як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Враховуючи вищевикладене, просимо виключити з тендерної документації вимогу про сертифікати ISО, як дискримінаційну та суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Шановний учаснику! Доброго ранку! Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково в тому числі зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Згідно з вимогами документації спрощеної процедури, учасник повинен надати в складі пропозиції документи, що підтверджують прийнятність і відповідність предмету закупівлі технічним вимогам і характеристикам, що вимагаються Замовником відповідно до умов цієї документації. На підтвердження відповідності зазначеним вимогам учасник в складі пропозиції надає в тому числі довідку у довільній формі з підтверджуючими документами щодо наявних у Учасника ресурсних потужностей та можливостей для кваліфікованого виконання робіт із зазначенням також інформації з підтверджуючими документами про наявність акредитованої Національним Агенством з Акредитації України лабораторії контролю якості відповідно до вимог ДСТУ ISO / IEC 17025: 2017 (ISO / IEC 17025: 2017 ) власної або залученої на правах користування на договірній основі. Акредитація лабораторії відповідно до вимог ДСТУ ISO / IEC 17025: 2017 (ISO / IEC 17025: 2017) необхідна для визначення правильності виконуваних вимірів і ступеню їх відповідності визначених стандартами. Перевагами акредитованої лабораторії є: встановлення загальних вимог для випробовувань і калібровок, надання сприяння в розробці і реалізації системи якості лабораторії, міжнародному визнанню результатів вимірів, покращенню кваліфікованого персоналу, а також встановлені вимоги щодо використання при виконанні певних робіт (послуг) атестованого випробувального обладнання та перевірених засобів вимірювання, які повіинні відповідати нормативним документам та методам випробувань. Відповідно до критеріїв вимог ДСТУ ISO / IEC 17025: 2017 (ISO / IEC 17025: 2017) компетентна лабораторія повинна відповідати встановленим стандартам, а для оптимізації її діяльності в практику повинна бути обов’язково впроваджена система управління якістю. Основні принципи та питання акредитаційної діяльності та механізми її реалізації на законодавчому рівні визначені положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. Відповідно до статті 56 Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, Європейським співтовариством (що ратифікована Україною 16.09.2014 року та набрала чинності 01.09.2017 року) Україною імплементовано Регламент Європейського Парламенту і Ради N765/2008/ЄС від 9 липня 2008 року про встановлення вимог для акредитації і ринкового нагляду, що стосується торгівлі продукцією, та анулювання Регламенту (ЄЕС) N 339/93, який носить обов’язковий, а не рекомендаційний характер. При цьому, зазначений нормативний акт, як частина національного законодавства, є обов’язковим для застосування усіма суб’єктами у сфері технічного регулювання, стандартів та оцінки відповідності та є однією з нормативних підстав діяльності Національного агентства з акредитації України. Згідно статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено, що акредитація здійснюється відповідно до вимог, установлених законодавством у сфері акредитації, національними стандартами з питань акредитації, гармонізованими з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також іншими документами з питань акредитації, прийнятими національним органом України з акредитації, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації. Таким чином, виключення зазначеної вимоги, може призвести до потенційних ризиків не лише щодо невиконання та/або неналежного виконання умов договору, у разі його укладення, але також і до потенційної небезпеки у порушеннях при виконанні відповідних робіт (послуг) на об’єкті Верховного Суду. Замовник дотримується принципу здійснення закупівель а саме «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», встановленого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і розглядає пропозиції у відповідності до вказаного закону та згідно визначених вимог документації. Отже, відповідно Замовником передбачена можливість щодо умови надання відповідного підтвердження не лише власної лабораторії, а й залученої на правах користування на договірній основі Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до вимог документації спрощеної процедури, у разі ненадання будь-якого документу відповідно до вимог документації, Учасник повинен надати Довідку в довільній формі з переліком таких документів та з обґрунтуванням підстав щодо ненадання таких документів або надає іншій документ, якщо таке передбачено документацією.
Дата відповіді: 29.10.2021 09:57