-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт по об’єкту: «Часткова заміна вікон та дверей на енергозберігаючі в Олешнянському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти імені Героя Радянського Союзу Степана Долгого Чупахівської селищної ради Охтирського району Сумської області (Сумська обл., Охтирський р-н, с. Олешня, пров. Шкільний, 1)» (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 199 701.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 998.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 998.51 UAH
Період уточнення:
20.10.2021 19:05 - 26.10.2021 01:00
Відповідь надана
Щодо огляду об'єкту
Номер:
61c4e12945504d98bcbced03d306feb9
Дата опублікування:
25.10.2021 14:10
Опис:
Згідно п.6.8 розділу ІІІ тендерної документації:
6.8. З метою уникнення розрахунку хибних обсягів робіт, огляд об’єкту Учасником, у період подання тендерних пропозицій є обов’язковим. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Акт обстеження з підписом відповідальної особи Учасника. Для огляду об’єкту учаснику необхідно направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, визначення детального обсягу надання робіт, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 17.00. Особи, які будуть проводити огляд об’єкту та відповідних систем, обов’язково при собі повинні мати: лист-направлення учасника (суб’єкта господарювання) з вказанням посади, ПІБ; оригінали документів, які посвідчують їх особу; засоби індивідуального захисту (маску, одноразові перчатки та антисептик). Контантні дані для зв’язку з посадовою особою замовника з метою проведення огляду об’єкту: вказано в оголошенні до закупівлі.
Ця вимога суперечить нормам Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про публічні закупівлі одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі).
Крім того, огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій (частина 1 статті 12 Закону).
Крім того, факт відсутності учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції.
(Рішення Суду по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року, Рішення Колегії АМКУ № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021).
Згідно п.4.1. ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» обстеження об’єкта (планові і позапланові) і моніторинг окремих показників його технічного стану є елементами нагляду, які визначають технічний стан об’єкта.
Згідно п.4.4. цієї ж «Настанови ….» шляхом обстеження встановлюють і оцінюють технічний стан конструктивної системи об’єкта (будівельних конструкцій та основ), інженерних систем та прилеглого середовища.
Згідно п.4.11. цієї ж «Настанови …» за результатами обстеження об’єкта складають науково-технічний звіт, технічний звіт або висновок (далі звіт), що визначається в технічному завдання на обстеження в залежності від його складності. Орієнтовний склад звіту наведено в Додатку А. Вимоги до складу звіту встановлюють у технічному завданні на обстеження та оцінку технічного стану об’єкта.
Згідно п.6.1. цієї ж «Настанови …» Основою для проведення обстеження, як правило, є технічне завдання, в якому визначається: мета і завдання обстеження об’єкта, склад та форма подання інформації щодо результатів обстеження, необхідність оновлення паспорта об’єкта, перелік та обсяги підготовчих, основних і допоміжних робіт, нормативні документи, вимоги яких мають бути враховані, форма участі замовника в роботах обстеження, тощо.
Так, огляд об’єкта входить в склад обстеження об’єкта, яке ,як правило, його виконують проектні інститути (або спеціалізовані організації). Але згідно п.4.1. оголошення про проведення спрощеної закупівлі - найменування предмету закупівлі: Капітальний ремонт по об’єкту: «Часткова заміна вікон та дверей на енергозберігаючі в Олешнянському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти імені Героя Радянського Союзу Степана Долгого Чупахівської селищної ради Охтирського району Сумської області (Сумська обл., Охтирський р-н, с. Олешня, пров. Шкільний, 1)» (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), а не обстеження об’єкта.
Крім того, згідно проекту договору (додаток 4 до тендерної документації ) замовник зобов'язаний:
п.6.1.3. Своєчасно передати Підряднику проектно-кошторисну документацію в двох екземплярах в складі, передбаченому ДСТУ Б. Д. 1.1-1:2013
Тобто проектно-кошторисна документація пройшла експертизу, має експертний висновок та затверджена замовником. Тому при розрахунку своєї пропозиції учасник не може брати до розрахунку "хибні обсяги", як наведено в п.6.8 розділу ІІІ тендерної документації, а розраховує свою пропозицію згідно технічного завдання (додаток 3 до тендерної документації) та п.1.1 розділу ІІІ тендерної документації, а саме:
- Розрахунок договірної ціни тендерної пропозиції та підтверджуючих розрахунків за статтями витрат відповідно до Державних стандартів України, складеної у повній відповідності технічним вимогам Замовника, вказаних в Додатку 3 тендерної документації:
- Локальні кошториси;
- Розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- Розрахунок загальновиробничих витрат;
- Підсумкові відомості ресурсів;
- Розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій;
- Розрахунок прибутку (в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за погодженням з Мінекономіки).
- Інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам, в тому числі технічному завданню (опис предмета закупівлі), встановленим в Додатку 3 до тендерної документації.
Також ще раз нагадуємо, що з огляду судових рішень та рішень колегії АМКУ огляд об’єкту в тендерній документації Замовника– це вимога необґрунтована та така, що суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі» ( вище наведені приклади).
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути вимогу огляду об'єкту шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Відповідь:
Шановні учасники! Дана вимога дає можливість потенційним Учасникам оглянути об’єкт та ознайомитися з технічними характеристиками для максимально якісного результату та ефективності даної закупівлі та для того, щоб вірно обчислити свою цінову пропозицію. Додатково повідомляємо, що відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом Отже, вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах. Ми гарантуємо добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі; недискримінацію учасників; об’єктивну та неупереджену оцінку цінових пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Акт огляду може складатися без підпису зі сторони замовника і підписуватися лише учасником.
Дата відповіді:
28.10.2021 16:58
Відповідь надана
Щодо кваліфікаційних критеріїв
Номер:
511079101d654bebab1806acff0bbff2
Дата опублікування:
25.10.2021 13:13
Опис:
Згідно п.5.1 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен надати:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази та технології (Додаток 2 до тендерної документації);
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Додаток 2 до тендерної документації);
3) наявність в учасника процедури закупівлі фінансової спроможності. Учасник для підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію подає в складі тендерної пропозиції документи фінансової звітності встановленого зразка (подається документ, який складається в залежності від організаційно-правової форми учасника) в якому надається підтвердження обсягу річного доходу за 2020 рік у розмірі не менше 100%, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Кваліфікаційні критерії до учасників визначені цією тендерною документацією повинні відповідати кошторисній документації учасників та технічному завданню.
Для підтвердження кваліфікаційних критеріїв таких як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Згідно п.5.2 згідно цього ж розділу:
5.2. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку, передбаченому умовами цієї тендерної документації, всі документи згідно пункту 5.1 та Додатку 2.
Запитання: чи необхідно учаснику надавати підтвердження кваліфікації для субпідрядних організацій?
Відповідь:
Шановні учасники! Так, необхідно. Відповідно до Закону України «»Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Дата відповіді:
28.10.2021 16:56