-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери з налаштуванням призначених для користувача параметрів (ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
199 722.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період уточнення:
20.10.2021 15:15 - 26.10.2021 09:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
6e55842b9db5484c860bbfbe72d78e8d
Дата опублікування:
23.10.2021 09:50
Опис:
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Відповідь:
Вимоги до предмету закупівлі зазначені в Інформації про технічні, якісні та інші характеристики до предмету закупівлі (додаток 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі) та містять вичерпний перелік параметрів, що висуває Замовник, в якому вимагається встановлення ліцензійної операційної системи не нижче версії Windows 10 Pro х64.
Умови Оголошення не є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі та повністю відповідають нормам статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та не протиречать нормам Законів, зазначених Вами у запитанні.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону.
Чинним законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Натомість, вимоги Оголошення стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі.
У ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до оголошення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст.14 Закону.
Однак, перелік умов, які можуть вважатися дискримінаційними у Законі відсутній. У вимозі не зазначено в чому полягають дискримінаційні умови («специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких в Оголошенні жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність); «приховані» вимоги до учасників у розділах, які не стосуються змісту пропозиції).
Замовник визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Окрім того, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у закупівлі виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців (резидентів або не резидентів України).
Однією з основних вимог щодо закупівлі товару є надання Учасником у складі пропозиції Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, про надання повноважень потенційному учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро.
Для Замовника існує ризик закупівлі товару, який може бути ввезений в Україну нелегальним шляхом, та, в подальшому не матиме сервісного обслуговування на території України від виробника чи уповноваженого представника, а також техніки яка є неякісною, що в подальшому негативно вплине на її експлуатацію. Слід зазначити, що у разі закупівлі неякісної продукції, це призведе до неефективного використання бюджетних коштів та негативно вплине на якість виконання своїх повноважень Замовником, що напряму залежать від складання документів та роботи з систематизованими базами даних, які за своїми властивостями мають значне програмне навантаження та потребують якісної комп’ютерної техніки, що може забезпечити безперебійну роботу.
Таким чином, вимога щодо надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft надає Замовнику додаткових гарантій поставки якісного товару та є підтвердженням легального ввозу зазначеного товару на митну територію України, його якість та сплату усіх загальнообов’язкових зборів до бюджету України.
Товар, що є предметом закупівлі, може бути поставлений чималою кількістю підприємств, які мають можливість виконати основні вимоги щодо закупівлі, в тому числі щодо надання листа авторизації.
Стосовно Вашого посилання на рішення колегії АМКУ у тендерних закупівлях UA-2019-03-14-000597-a та UA-2019-03-15-000266-с слід зазначити, що у зазначених рішеннях АМКУ звернув увагу, що замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції, що у свою чергу вказує на той факт, що замовник не зміг обґрунтувати, що в його випадку ця вимога є актуальною. Тобто у вказаних рішеннях АМКУ наведено окрему ситуацію, щодо окремого замовника, окремого випадку із зазначенням конкретних обставин та недоведеності замовником колегії АМКУ необхідності встановлення такої вимоги саме в його випадку, а не в цілому, що ця вимога є дискримінаційною для всіх учасників і всіх випадків, що виникають у сфері публічних закупівель.
Крім того, Замовником встановлена наявність рішень АМКУ, якими у подібних ситуаціях колегія АМКУ відмовляє у задоволенні аналогічних скарг: рішення колегії АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 у закупівлі UA-2020-04-09-000494-с, рішення 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 у закупівлі №UA-2020-05-003206-c.
Враховуючи викладене, Замовник вважає, що умови Оголошення не є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі.
Такої ж думки з цього приводу додержується при розгляді скарг і Антимонопольний комітет України: UA-2019-08-23-000468-a; UA-2019-02-28-001304-b; UA-2019-04-16-000620-b; UA-2018-06-05-003277-a; UA-2019-04-12-001183-c; UA-2019-04-22-000637-a; UA-2019-09-03-000863-c.
Дата відповіді:
25.10.2021 09:16