-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект навчального обладнання для оснащення кабінету інформатики) (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне))
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Більш детальна інформація викладена у тендерній документації.
Завершена
480 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Період уточнення:
06.10.2021 10:36 - 12.10.2021 00:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
be77e65de5924ba0ae444152dd511387
Дата опублікування:
07.10.2021 21:20
Опис:
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Державний навчальний заклад «Регіональний механіко-технологічний центр професійної освіти Харківської області» уважно розглянуло Ваше питання відносно закупівлі UA-2021-10-06-002953-b Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект навчального обладнання для оснащення кабінету інформатики) (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне)
За результатами розгляду повідомляємо наступне:
Відповідно до п.п. 7.7, 7.8 пункту 7 Додатку № 1 Тендерної документації до закупівлі UA-2021-10-06-002953-b Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект навчального обладнання для оснащення кабінету інформатики) (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне) Замовник вимагає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оскільки ми є державною установою, та на сам перед зацікавлені в постачанні якісного товару за відповідно до державних бюджетних коштів (За вартістю придбання (найнижчою ціною)). Отже якість та відповідність, за таких умов, повинна мати місце, так як при використанні придбаного продукту здійснюється навчання відповідного контингента учнів та слухачів й не тільки..., що на сьогодні потребує сучасніть цифровізації, при цьому встановлює стилі рамки можливостей, знаходячись на державному бюджеті.
Опираючись на вимоги деяких нормативних документів, насамперед Наказ МОН від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» (Далі - Наказ), де чітко наведені вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, крім бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах. Відносно питання, Наказ зазначає –
по перше - «попередньо встановлена ОС на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарна з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з україномовним інтерфейсом; наявність україномовної підтримки від виробника на території України; повноцінна підтримка роботи користувачів з особливими потребами; безкоштовне оновлення на весь період функціонування, але не менше 5 років»;
по друге – «преінстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС; наявність україномовної підтримки від виробника на території України; програмний засіб для управління комп'ютерним класом з українською мовою інтерфейсу; антивірусне програмне забезпечення; програмний засіб для роботи з електронною книгою (підручник, методичний посібник тощо) на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом з технологією захисту авторських прав DRM» Яка саме операційна система має бути встановлена не зазначано. тому потрібно й доцільно керуватися потребами Замовника, так як Замовник знає та оцінює необхідну систему, про що вносить відповідні умови.
Крім цього на нашу думку при складі певних вимог Наказу, що до комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, мають місце і вимоги до підтвердження якісного товару що може складатися не тільки з якості виробництва продукту (товару), а ще з якості надання сервісу до відповідного продукту (товару), якісного монтажу продукту, якісних гарантій працездатності, довготривалої підтримки сучасного цифрового прогресу, доставкою до Замовника й налаштування.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає для підтвердження якості:
- Авторизаційний лист від виробника чи офіційного дистриб’ютора виробника на території України з зазначенням найменування учасника, номера торгів, назви товару із зазначенням кількості, на інтерактивну панель.
- Авторизаційні листи на базове та спеціалізоване програмне забезпечення до інтерактивної панелі від розробника даного програмного забезпечення або офіційного дистриб’ютора в Україна з зазначенням найменування учасника, номера торгів та назви програмного забезпечення.
Ці вимоги стосуються лише інтерактивної панелі та на встановлене ПЗ до неї.
Відповідно до пункту 7 Тендерної документаці - Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби):
- Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
- Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
- Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Замовник вважає доцільним з’ясування в: якості продукту (товару), захищеності інтелектуальних прав, можливості користування за призначенням, навчання користуванням продукту (товару), технічною підтримкою продукту (товару).
Що до дійсної ліцензійності продуктів Microsoft Windows та інших продуктів ПЗ - покладається на Постачальника, так як Постачальник бере участь у закупівлі та погоджується на умови закупівлі, Замовник вказує на постачання товару з вже інстальованим програмним забезпеченням, тому і відповідальність1 за використання неліцензійного програмного забезпечення та розповсюдження токової, буде покладена на Постачальника.
У разі необхідності та за можливості видатків державного бюджету, заклад може здійснити закупівлю окрему кількість ліцензій на ліцензійні продукти програмного забезпечення. Або ж скористатися ліцензійними продуктами та програмним забезпеченням, які є у вільному доступі.
Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть обмежити конкуренцію та призведуть до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Для довідки:
1 загальний нагляд за дотриманням законодавства органами прокуратури – Закон «Про прокуратуру», при проведенні оперативно-розшукової діяльності підрозділами МВС, при цьому має бути оперативно-розшукову справу; в рамках дослідчої перевірки, відповідно до ч. 4 ст. 97 КПК України, в рамках порушеної кримінальної справи, в рамках провадження у справі про адміністративні правопорушення, а також в рамках цивільного (господарського) процесу. Залучення до відповідальності за використання неліцензійного програмного забезпечення здійснюється на підставі Кримінального кодексу України (ст. 176) та Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 51-2). Суми штрафів становлять від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції, обладнання і матеріалів, призначених для її виготовлення. Позбавлення волі або виправні роботи на строк до двох років передбачено статтею 176 КК України (ч. 1, ч. 2, ч. 3) у разі, якщо злочин скоєно повторно, було завдано матеріальний збиток в особливо великих розмірах (який більш ніж в тисячу разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян). Також передбачається кримінальна відповідальність щодо посадової особи (директора), що використовує службове становище щодо підлеглого – арешт на строк до шести місяців або позбавлення волі до двох років.
Дата відповіді:
12.10.2021 14:58