• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Експлуатація та утримання мостів у м. Запоріжжя)

Завершена

2 761 754.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 808.77 UAH
Період уточнення: 23.07.2021 14:40 - 30.07.2021 00:00
Відповідь надана

Наявність працівників відповідної кваліфікації

Номер: 737498bc69a44a429839a0bd2bb7479d
Дата опублікування: 28.07.2021 10:12
Опис: Відповідно до вимог ч.2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" у тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Водночас, відповідно до ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В даному випадку, замовником було включено до тендерної документації умову щодо наявності в учасників працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та зокрема, інженера з охорони праці (будівництво) – не менше 1 особи, на підтвердження кваліфікації якого слід надати сканкопію сертифікату. Слід зауважити, що кваліфікаційні характеристики професій працівників у галузі будівництва наведені у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64. "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи", затвердженому наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 21.02.2000 N 32. Наразі, у у вказаному нормативному документі відсутні кваліфікаційні характеристики інженера з охорони праці. Також, чинним наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017р. №1050 затверджено Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданичиках. Вказаним нормативним документом також не передбачена наявність інженера з охорони праці під час виконання будівельних робіт. Відтак, враховуючи наведені обставини, просимо роз'яснити якою нормою чинного законодавства України передбачено: 1. обов'язкова наявність в учасників процедури закупівлі інженера з охорони праці; 2. наявність сертифіката, що підтверджує кваліфікацію інженера з охорони праці. В разі відсутності нормативного обгрунтуваної відповіді на поставлені запитання, просимо виключити відповідну умову із тендерної документації. В іншому випадку умови тендерна документації в чинній редакції будуть оскаржені до Антимонопольного комітету України в порядку, передбаченому ст.18 Закону.
Відповідь: Шановний учасник, відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради, як замовник процедури закупівлі «63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Експлуатація та утримання мостів у м. Запоріжжя)» (далі – Замовник) встановив у тендерній документації зокрема вимогу про наявність в учасників інженера з охорони праці (будівництво) – не менше 1 особи (для підтвердження кваліфікації надати сканкопію сертифікату). Саме Закон є нормативним документом, на підставі якого встановлена дана вимога щодо наявності працівника відповідної кваліфікації, який має необхідні знання та досвід. Відсутність кваліфікаційних критеріїв до даної категорії працівників в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64. "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи", затвердженому наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 21.02.2000 № 32, не означає, що дані працівники не можуть залучатись при наданні послуг, які є предметом закупівлі. Рівно як і навпаки: замовник не зобов’язаний встановлювати вимоги щодо залучення тільки тих працівників, кваліфікаційні критерії яких визначені вищевказаним довідником. Стосовно способу підтвердження кваліфікації та досвіду такого працівника (надання сканкопії сертифікату), то саме таке підтвердження є найкращім способом перевірки обсягу необхідних знань та досвіду, оскільки, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 29.12.2004 № 336 для інженера з охорони праці ІІ категорії встановлені такі вимоги: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера з охорони праці — не менше 1 року. Тобто інженер з охорони праці ІІ категорії, який має сертифікат - має вищу освіту (кваліфікацію) та досвід роботи не менше 1-го року. Оскільки вимогами технічної специфікації до предмету закупівлі встановлено зокрема виконання робіт з підвищеною небезпекою (роботи на висоті тощо), то Замовник зацікавлений у дотриманні правил вимог безпеки на будівництві. В тому числі проведенні інструктажів з питань охорони праці на будівництві, здійсненні заходів щодо запобігання професійним захворюванням та нещасним випадкам на будівництві, поліпшенні умов праці, дотриманні графіків вимірів параметрів небезпечних і шкідливих виробничих факторів та інше. Саме для виконання цих та інших завдань пов’язаних з дотриманням вимог охорони праці при наданні послуг, які є предметом закупівлі, Замовником вимагається наявність в учасника кваліфікованого працівника, який володіє необхідним рівнем знань та має необхідний досвід - інженера з охорони праці (будівництво), компетенція якого підтверджується сертифікатом. При оформленні свого запитання учасник ніяк не обґрунтував, яким чином дана вимога заважає йому прийняти участь у процедурі закупівлі та обмежує його права щодо участі. Тому Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною або такою, що обмежує коло можливих учасників процедури закупівлі
Дата відповіді: 02.08.2021 16:09