• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Експлуатація та утримання мостів у м. Запоріжжя)

Завершена

2 761 754.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 808.77 UAH
Період оскарження: 23.07.2021 14:40 - 05.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення тендерного комітету департаменту інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА»

Номер: ad22a4fcf62c45ba909a9b6069788178
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-23-006305-b.a1
Назва: СКАРГА на рішення тендерного комітету департаменту інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА»
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СТИНА» (надалі за текстом – Скаржник) приймало участь у процедурі закупівлі за кодом CPV ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Експлуатація та утримання мостів у м. Запоріжжя) (надалі за текстом – Процедура закупівлі) Згідно протоколу засідання тендерного комітету департаменту інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради №75/21-5 від 18.08.2021р., оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу 18 серпня 2021 року, на засіданні тендерного комітету було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА» Скаржник ТОВ «СТИНА» не згодний із таким рішенням з огляду на наступні обставини. 1. Відповідно до вимог ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. В даному випадку, замовником було відхилено тендерну пропозицію скаржника на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме – учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Аргументуючи ухвалене рішення замовник зазначив, що наданий учасником ТОВ «СТИНА» сертифікат про проходження Кононюком Олександром Петровичем навчального курсу «Системи управління охороною праці та технікою безпеки/провідний аудитор ISO 45001:2018» та навчального курсу «Системи управління технікою безпеки» не є підтвердженням наявності у Кононюка Олександра Петровича відповідної кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), як вимагалось в п.2 додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до умов п.2 додатку 4 до тендерної документації, учасники процедури закупівлі обов’язково мали підтвердити наявність інженера з охорони праці (будівництво) – не менше 1 особи. При цьому, для підтвердження кваліфікації вказаного фахівця слід було надати сканкопію сертифікату. Варто зауважити, що умови тендерної документації не конкретизують, який саме сертифікат (форма, зміст, орган видачі тощо) мав бути наданий у складі тендерної пропозиції. Як було зазначено замовником у відповіді (дата відповіді 02 серпня 2021 16:09 год.) на запитання до процедури закупівлі (Дата подання: 28 липня 2021 10:12), відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 29.12.2004 № 336 для інженера з охорони праці ІІ категорії встановлені такі вимоги: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера з охорони праці — не менше 1 року. Тобто інженер з охорони праці ІІ категорії, який має сертифікат – має вищу освіту (кваліфікацію) та досвід роботи не менше 1-го року. Зауважимо, що у вказаній відповіді замовник так само не конкретизує, який саме сертифікат мав бути наданий учасниками у складі тендерної пропозиції. Враховуючи те, що чинним законодавством України не передбачено кваліфікаційних характеристик для інженерів з охорони праці у галузі будівництва (що до речі було визнано самим замовником у відповіді на запитання до процедури закупівлі), та керуючись вищевказаними роз’ясненнями, наданими замовником, скаржник ТОВ «СТИНА» надав у складі тендерної пропозиції сертифікати, що свідчать про здобуття працівником скаржника Кононюком О.П. відповідної освіти у галузі охорони праці та техніки безпеки, достатньої для обіймання посади інженера з охорони праці. Враховуючи викладені обставини, можна зробити висновок, що учасник процедури закупівлі ТОВ «СТИНА» відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та відповідно його тендерна пропозиція була безпідставно відхилена в цій частині. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», одними з основних принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність. Зауважимо, що тендерна пропозиція ТОВ «СТИНА» є найбільш економічно вигідною за результатами проведеного аукціону. Наведені замовником підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА» дають привід припускати про порушення замовником зазначених вище основних принципів здійснення закупівель. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення. Відтак, права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання замовника скасувати його рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА». Враховуючи викладені обставини, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Зобов’язати департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТИНА». Директор Михалець М.В.
Дата розгляду скарги: 08.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.08.2021 19:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.09.2021 16:05
Дата виконання рішення Замовником: 14.09.2021 13:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.09.2021 №20464-р/пк-пз виконано.
Автор: ТОВ "СТИНА", Михайло Михалець +380679410758 efimenko-yurij@ukr.net