Номер:
af2b88b26aaf4705b4f6582e4f3d9cd3
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
22.07.2021 15:37
Опис:
Закон України «Про землеустрій» визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Вичерпний перелік видів документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно Законом України «Про землеустрій».
Визначення замовником документації із землеустрою, яку необхідно розробити виконавцю, повинно відбуватися виключно у правовому полі у відповідності до вимог ст.26 Закону України «Про землеустрій». Стаття 26 цього Закону не містить такого виду документації із землеустрою, що зазначений у п.п.1.1. проекту договору : документація із землеустрою, необхідна для формування земельної ділянки та забезпечення реєстрації ділянки в Державному земельному кадастрі та реєстрації права постійного користування.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюються Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» і ніяким чином не стосуються розроблення документації із землеустрою. Порядок державної реєстрації прав, у т.ч. на земельну ділянку, відбувається виключно у передбачений вказаним законом спосіб і у встановлені ним строки, і не може бути прив’язаний до умов договору на розроблення документації із землеустрою та до строків його виконання.
Нормою статті 29 Закону України «Про землеустрій» закріплено, що документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником. Тому умови п.4.3. проекту договору, в якому вказано, що «Надання послуг, зазначених у п.1.1. тільки на підставі наданої письмової рознарядки Замовника, яка вважається дозволом на надання послуг та є підтвердженням готовності Замовника до отримання послуг» суперечать вимогам цієї статті Закону. Так як означена стаття не встановлює у якості основи на розробку документації із землеустрою такого документа як «письмова рознарядка замовника». Недотримання в умовах проекту договору приписів Закону свідчить про їх порушенням з боку контрагента, який пропонує такий договір для укладення.
Замовник документації із землеустрою не наділений Законом правом встановлювати свою назву документації із землеустрою або змінювати її склад. Враховуючи, що жодною нормою чинного законодавства не передбачено у складі будь-якого виду документації із землеустрою такого документу, як «письмова рознарядка замовника», з якою пов’язані умови п.п.4.2., п.п.4.3., п.п.п.4.3.1, п.п.п.4.3.2. проекту договору, означені у проекті договору умови суперечать не тільки наведеним у статті 29 загальним вимогам до змісту документації із землеустрою, а і вимогам до кожного конкретного виду документації із землеустрою, наведеним в розділі У вказаного Закону. Умови п.п.4.3.2. проекту договору взагалі порушують права виконавця, так як за цими умовами обов’язок перевірки підписання особами визначеними замовником непередбачуваного законодавством документа – рознарядки, покладений замовником на виконавця, при цьому замовник не несе ніякої відповідальності і не має обов’язку оплати за надані послуги за рознарядкою…
Права та обов’язки сторін у договорі зазвичай повинні бути тотожними, але зазначені у запропонованій редакції п.п.5.2.1. та п.п.5.2.2 права належать тільки замовнику. Виконавець чомусь позбавлений аналогічного права на дострокове розірвання договору у разі, невиконання замовником своїх зобов’язань: якщо, наприклад, він не надасть виконавцю всієї необхідної для надання послуг документації тощо. Відповідальність за договором повинна бути у обох сторін договору, але запропоновані замовником в розділі 6 договору умови відповідальності стосуються тільки однієї сторони договору – виконавця, на якого в усіх пунктах договору, зокрема п.6.2.- п.6.10. , покладена майже вся відповідальність. Замовник взагалі не несе ніякої відповідальності по договору.
Просимо внести відповідні зміни до договору.
Відповідь:
Замовник відповідає: Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» визначено види документації із землеустрою. Перелік земельних ділянок, по яким необхідно розробити документацію із землеустрою передбачено
Додатком 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації. По земельним ділянкам, які мають правовстановлюючі документи необхідно розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). По тих земельних ділянках, які
не мають правовстановлюючих документів необхідно розробити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Щодо письмової рознарядки, повідомляємо, що відповідно до ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору та виборі контрагента. Разом з наведеним названа стаття визначає і свободу договору щодо визначення його умов. Свобода у визначенні умов договору стосується як змісту даних умов, так і їх переліку. Таким чином, Замовник самостійно визначає предмет та зміст договору. Крім того, письмова рознарядка лише підтверджує готовність Замовника отримати послугу і сплатити за неї. Договір не містить положення щодо включення письмової рознарядки до складу документації із землеустрою.
Дата відповіді:
23.07.2021 15:34