послуги землевпорядних робіт з оформлення/переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки код ДК 021-2015 71250000-5 "Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги".
Категорія - Замовник, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг – 5 послуг. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг – на території Замовника, за адресами: -Дніпропетровська обл., Дніпро, Центральний р-н, вул. Привокзальна, 3Д; -Дніпропетровська обл., Васильківський р-н, смт Письменне, залізнична лінія П'ятихатки - Чаплине 261 км - 273 км; -Дніпропетровська обл., Васильківський р-н, смт Чаплине, залізнична лінія П'ятихатки - Чаплине, 304 км - 305 км; -Дніпропетровська обл., Солонянський р-н, Сурсько-Михайлівська сільрада, вул. Водоп'янова, 30, База № 46; -Дніпропетровська обл., Кривий ріг, Довгинцівський р-н, Кириленка, 8.Цінова пропозиція учасника не платника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ. Джерело фінансування закупівлі – Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова(мови), якою(якими) повинні готуватися тендерні пропозиції – українська мова, або інша мова при наявності належним чином завіреного перекладу на українську мову.
Завершена
2 949 992.88UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 750.00 UAH
Період оскарження:12.07.2021 13:31 - 09.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
щодо договору
Номер:972e813a91f441038fd64a6492ba3d25
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-07-12-001080-b.c2
Назва:щодо договору
Вимога:
Закон України «Про землеустрій» визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Вичерпний перелік видів документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно Законом України «Про землеустрій».
Визначення замовником документації із землеустрою, яку необхідно розробити виконавцю, повинно відбуватися виключно у правовому полі у відповідності до вимог ст.26 Закону України «Про землеустрій». Стаття 26 цього Закону не містить такого виду документації із землеустрою, що зазначений у п.п.1.1. проекту договору : документація із землеустрою, необхідна для формування земельної ділянки та забезпечення реєстрації ділянки в Державному земельному кадастрі та реєстрації права постійного користування.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюються Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» і ніяким чином не стосуються розроблення документації із землеустрою. Порядок державної реєстрації прав, у т.ч. на земельну ділянку, відбувається виключно у передбачений вказаним законом спосіб і у встановлені ним строки, і не може бути прив’язаний до умов договору на розроблення документації із землеустрою та до строків його виконання.
Нормою статті 29 Закону України «Про землеустрій» закріплено, що документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником. Тому умови п.4.3. проекту договору, в якому вказано, що «Надання послуг, зазначених у п.1.1. тільки на підставі наданої письмової рознарядки Замовника, яка вважається дозволом на надання послуг та є підтвердженням готовності Замовника до отримання послуг» суперечать вимогам цієї статті Закону. Так як означена стаття не встановлює у якості основи на розробку документації із землеустрою такого документа як «письмова рознарядка замовника». Недотримання в умовах проекту договору приписів Закону свідчить про їх порушенням з боку контрагента, який пропонує такий договір для укладення.
Замовник документації із землеустрою не наділений Законом правом встановлювати свою назву документації із землеустрою або змінювати її склад. Враховуючи, що жодною нормою чинного законодавства не передбачено у складі будь-якого виду документації із землеустрою такого документу, як «письмова рознарядка замовника», з якою пов’язані умови п.п.4.2., п.п.4.3., п.п.п.4.3.1, п.п.п.4.3.2. проекту договору, означені у проекті договору умови суперечать не тільки наведеним у статті 29 загальним вимогам до змісту документації із землеустрою, а і вимогам до кожного конкретного виду документації із землеустрою, наведеним в розділі У вказаного Закону. Умови п.п.4.3.2. проекту договору взагалі порушують права виконавця, так як за цими умовами обов’язок перевірки підписання особами визначеними замовником непередбачуваного законодавством документа – рознарядки, покладений замовником на виконавця, при цьому замовник не несе ніякої відповідальності і не має обов’язку оплати за надані послуги за рознарядкою…
Права та обов’язки сторін у договорі зазвичай повинні бути тотожними, але зазначені у запропонованій редакції п.п.5.2.1. та п.п.5.2.2 права належать тільки замовнику. Виконавець чомусь позбавлений аналогічного права на дострокове розірвання договору у разі, невиконання замовником своїх зобов’язань: якщо, наприклад, він не надасть виконавцю всієї необхідної для надання послуг документації тощо. Відповідальність за договором повинна бути у обох сторін договору, але запропоновані замовником в розділі 6 договору умови відповідальності стосуються тільки однієї сторони договору – виконавця, на якого в усіх пунктах договору, зокрема п.6.2.- п.6.10. , покладена майже вся відповідальність. Замовник взагалі не несе ніякої відповідальності по договору.
Просимо усунути зауваження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:22.07.2021 15:39
Вирішення:Замовник відповідає: Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» визначено види документації із землеустрою. Перелік земельних ділянок, по яким необхідно розробити документацію із землеустрою передбачено
Додатком 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації. По земельним ділянкам, які мають правовстановлюючі документи необхідно розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). По тих земельних ділянках, які
не мають правовстановлюючих документів необхідно розробити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Щодо письмової рознарядки, повідомляємо, що відповідно до ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору та виборі контрагента. Разом з наведеним названа стаття визначає і свободу договору щодо визначення його умов. Свобода у визначенні умов договору стосується як змісту даних умов, так і їх переліку. Таким чином, Замовник самостійно визначає предмет та зміст договору. Крім того, письмова рознарядка лише підтверджує готовність Замовника отримати послугу і сплатити за неї. Договір не містить положення щодо включення письмової рознарядки до складу документації із землеустрою.
Детально проаналізувавши кваліфікаційні вимоги визначені Замовником, Акціонерним товариством «Українська залізниця» регіональною філією «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця», в тендерній документації від 09.07.2021 р. №234 на закупівлю: Послуги землевпорядних робіт з оформлення/переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки код ДК 021-2015 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» очевидно, що тендерним комітетом встановлено вимоги, які не відповідають Основному Закону України (Конституція України від 28.06.1996 р. № 254к/96-ВР в редакції від 01.01.2020 р.), а також чинному законодавству у сфері публічних закупівель (Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII в редакції від 01.07.2021 р.), землеустрою (Закон України «Про землеустрій» від 22.05.2003 р. № 858-IV в редакції від 27.05.2021 р., Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» від 23.12.1998 р. № 353-XIV в редакції від 27.05.2021 р. та Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців робіт із землеустрою від 29.04.2013 р. за № 694/23226), трудових (Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII в редакції від 10.06.2021 р.), цивільно-правових та господарсько-правових відносин (Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV в редакції від 01.07.2021 р., Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV в редакції від 01.07.2021 р., Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI в редакції від 02.07.2021 р., Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV в редакції від 01.07.2021 р., Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12 квітня 2012 року №578/5).
Перелік норм чинного законодавства України, які порушено вимогами тендерного комітету Акціонерного товариства «Українська залізниця» регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» наведено в додатку до даної вимоги.
Також нагадаємо, що:
1. В Україні визнається і діє принцип верховенства права (ст.8 Конституції України);
2. Єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України (ст.75 Конституції України), а не Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця»;
3. Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування (ч.5 ст.94 Конституції України).
Це означає, що після набуття чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 р. № 1423-IX повноваження, обмеження і санкції стосовно розробників документації із землеустрою дещо змінилися. Таким чином, вимоги щодо надання відомостей визначених попередніми редакціями законодавчих актів, перелічених у законі від 28.04.2021 р. № 1423-IX, є неправомірними.
Зважаючи на наведені порушення, ВИМАГАЄМО від Замовника ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА у сфері публічних закупівель, землеустрою, трудових, цивільно-правових і господарсько-правових відносин, бухгалтерського обліку та документообігу, а також, згідно з законодавством, чітко визначити, кваліфікаційні вимоги до Учасників закупівлі, в частині: наявних фахівців; наявного обладнання, матеріально-технічної бази та програмного забезпечення; способу документального підтвердження права власності/користування/розпоряджання у учасника обладнання, матеріально-технічної бази та програмного забезпечення.
Вирішення:Замовник інформує: Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено зміст тендерної документації (далі – Закон). В ч. 3 ст. 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити.
Оформлення земель залізничного транспорту має свою специфіку, та потребує від Учасника:
- наявність відповідного технічного та транспортного оснащення для здійснення геодезичної зйомки та їх оформлення зважаючи на велику протяжність земель залізниці;
- знання та досвід зі складання кадастрових планів з нанесенням великої кількості будівель та споруд, пікетів та інших елементів інженерної інфраструктури (семафори, переїзди, і т.п.) у смузі відведення;
- досвід роботи з планами смуги відведення залізниць, архівними документами, тощо.
Також зауважуємо, що переважна більшість земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні АТ «Укрзалізниця» є лінійними об’єктами. Отже, для оформлення такого типу земельних ділянок необхідні знання та досвід землевпорядних та топографо-геодезичних робіт, та явність у штаті сертифікованих геодезистів і інженерів - землевпорядників.