-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дороги по пров. Парковий в с. Петрівка Красноградського району Харківської області
Завершена
2 833 120.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 165.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 165.60 UAH
Період уточнення:
06.07.2021 17:14 - 12.07.2021 00:00
Відповідь надана
Наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Номер:
68b77c9b9fe04c60955c2c6b93efdd3b
Дата опублікування:
11.07.2021 20:59
Опис:
Шановний Замовнику, надайте, будь ласка, уточнення або відповіді на наступні запитання: В тендерній документації Вами зазначено, що «Учасник може залучати до виконання робіт спеціалістів на власний розсуд, при цьому обов’язковим є залучення посадових осіб та персоналу, що забезпечує виконання організаційних функцій під час здійснення робіт, що є предметом даної закупівлі (інженер; прораб тощо)» (сторінка 15 Тендерної документації). На нашу думку, з тексту даної вимоги випливає, що учасник має обов’язково залучити до виконання робіт, що є предметом даної закупівлі саме таких посадових осіб та персонал як «інженер; прораб тощо». У разі, якщо дане тлумачення вимоги відповідає дійсності, хочемо зазначити про те, що Класифікатор професій на який Ви посилаєтесь у відповіді від 09.07.21, 16:25 на запитання Запитувача «Тендерна документація» від 09.07.21, 11:21 не містить такої професії як «прораб», а тим паче не містить такої професії, як «тощо». У випадку, якщо словосполучення «(інженер; прораб тощо)» вживається Вами лише як приклад посадових осіб та персоналу, що забезпечує виконання організаційних функцій під час здійснення робіт, з метою уникнення непорозумінь та маніпуляцій під час розгляду тендерних пропозицій учасників, просимо зазначити повний, саме в Вашому розумінні, перелік посадових осіб та персоналу, що забезпечує виконання організаційних функцій під час здійснення робіт, що є предметом даної закупівлі з аргументацією необхідності залучення таких робітників до виконання робіт за конкретним предметом закупівлі. Просимо внести ясність по даному питанню, або виключити дану вимогу з тексту тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до частини 9 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а вживання терміну «прораб», що є скороченням російського словосполучення «производитель работ» вже є підставою для скасування закупівлі органом, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель. Просимо усунути порушення законодавства в частині складання тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Наведене вами тлумачення є невірним в наслідок неправильної інтерпретації пунктуаційних прийомів, використаних у тексті Тендерної документації.
Надаємо Вам роз’яснення, що кожному учаснику даної закупівлі дійсно необхідно вказати у відповідній довідці працівників-посадових осіб та членів персонал, що забезпечує виконання організаційних функцій під час здійснення робіт, що є предметом даної закупівлі.
В той же час, наведе у дужках: «інженер, прораб тощо» пунктуаційно виокремлено саме у якості прикладу, який не тягне за собою обов’язковість використання конкретних термінів або залучення виключної сукупності працівників. На це додатково вказує вживання частки «тощо», яка використовується як вказівка на неповноту переліку та можливість його продовження.
Щодо можливості визначення повного переліку осіб, які здійснюють організаційні функції, Замовник зазначає, що це не видається йому можливим, оскільки учасники в праві самостійно вирішувати питання, які саме посадові особи, працівники будуть виконувати відповідні функції.
Замовник додатково зазначає, що при визначені переліку осіб, які здійснюють виконання організаційних функцій під час здійснення робіт, що є предметом даної закупівлі, учасникам варто орієнтуватися на категорію «Керівники», що міститься у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників.
Водночас, замовник погоджується, що використання терміну «прораб» під час подання тендерних пропозицій є некоректним з лексичної точки зору, проте його вживання у документах учасників не буде підставою для відхилення тендерної пропозиції та буде розглядатися як невірне застосування існуючого в українській мові терміну «Виконавець робіт (виконроб» - отже, оцінка кваліфікаційних критеріїв буде відбуватися, виходячи з зазначеного.
Оскільки даний невірний термін був використаний Замовником у ТД лише як приклад, що нерідко зустрічається в офіційних документах підприємств, та не є вказівкою на обов’язковість вживання саме таких формулювань (див. вище), Замовник не вважає за доцільне вносити зміни до ТД.
Дата відповіді:
12.07.2021 13:43
Відповідь надана
Щодо тендерної документації
Номер:
461dea45637546439baefc68def4f0d7
Дата опублікування:
09.07.2021 17:11
Опис:
Шановний Замовнику, дайте будь ласка відповідь на запитання. "У складі тендерної пропозиції подаються документи, що підтверджують достатній рівень кваліфікації даних осіб (сторінка 15 Тендерної документації)". Чи стосується даний пункт водіїв, машиністів, дорожніх робітників? Чи потрбно щодо даних осіб подавати накази та дипломи, свідоцтва, тощо...?
Відповідь:
Шановний Учаснику! Вимога щодо надання документів, які підтверджують відповідний рівень кваліфікації розповсюджується на всіх осіб, яких учасник зазначає у відповідній довідці. Перелік відповідних документів визначається Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників і Замовник не висуває додаткових вимог.
Для виконання вимог зазначеного вами пункту для кожного працівника, зазначеного у відповідній довідці слід надати наказ про прийняття на роботу/трудовий договір/інший документ, що посвідчує відповідні правовідносини між Учасником та працівником та документи, що посвідчують відповідність визначеним у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників вимогам.
Щодо наведених вами прикладів: Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників містить професію під назвою «Машиніст котка самохідного з рівними вальцями», відповідні працівники нерідко використовуються під час виконання ідентичних або суміжних з предметом закупівлі робіт. Якщо будь-який з учасників даної закупівлі внесе відповідного працівника до згаданої довідки, на підтвердження відповідності рівня кваліфікації йому варто буде надати: документ, що підтверджує правовідносини між працівником та Учасником (див. вище), копію документа про здобуття повної або базової середньої освіти, документу про здобуття професійно-технічної освіти, копію трудової книжки, для підтвердження відповідного вказаному у довідці розряду стажу.
Дата відповіді:
12.07.2021 13:43
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
5cd30134fc0542a68531d72c06c2038f
Дата опублікування:
09.07.2021 11:21
Опис:
Шановний Замовнику, дайте будь ласка відповідь на запитання. "У складі тендерної пропозиції подаються документи, що підтверджують достатній рівень кваліфікації даних осіб (сторінка 15 Тендерної документації)". Це стосується ІТР чи всіх працівників, які будуть будуть вказані в довідці!? І що потрібно подати на підтвердження кваліфікації? Крім того оригінал чи копію? Прохання внести роз'яснення до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Вимога щодо надання документів, які підтверджують відповідний рівень кваліфікації розповсюджується на всіх осіб, яких учасник зазначає у відповідній довідці. Це можуть бути будь-які дані, які підтверджують можливість виконання відповідних функцій особами, що входять до складу інженерно-технічного персоналу (ІТП) та їхню відповідність вимогам, що містять у Класифікаторі професій (диплом/атестат на підтвердження здобуття відповідного ступеню освіти; сертифікат/довідка або інші документи, що підтверджують проходження відповідного навчання за професією тощо). Що стосується керівного персоналу вищої та середньої ланок (директор, бухгалтер, виконроб тощо), на підтвердження відповідності кваліфікації таких працівників надається копія наказу та/або договору, за яким такі особи виконуватимуть покладені на них функції.
Надання даних документів допускається у вигляді належним чином завірених копій або дублікатів.
Дата відповіді:
09.07.2021 16:25
Відповідь надана
Щодо досвіду виконання аналогічних договорів
Номер:
df8d0c434cad4ebda03e6ada6d32e18e
Дата опублікування:
09.07.2021 09:57
Опис:
Шановний Замовнику, згідно вимог Вашої ТД аналогічним договором є договір, укладений не раніше 01.01.2020 р., виконаний в повному обсязі! А Ви не вбачаєте у цій вимозі дискримінаційних умов? Якщо договір укладений і виконаний до 01.01.2020 р., він перестає бути досвідом Учасника у виконанні аналогічних договорів? А щодо виконання в повному обсязі Ви також не вбачаєте дискримінаційних умов? Дуже часто фінансування договорів відбувається в декілька черг - більше одного року. Тобто у Вашому розумінні такі Учасники не відповідатимуть Вашим вимогам? Крім того надайте відповідь аналогічним договором є договір за предметом: Капіальний ремонт дороги? чи повинен відповідати коду ДК?
Відповідь:
Шановний учасник, розглядаючи питання щодо можливості включення до Тендерної документації вимог про надання документальних підтверджень наявності в учасника досвіду виконання аналогічних договорів, строк укладення яких обмежений певним проміжком часу, слід виходити з конкретних підстав необхідності існування такої вимоги.
Як вбачається з підпункту 5 пункту 5.3. Розділу ІІІ Тендерної документації, учасник закупівлі у складі пропозиціє повинен подати Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), укладеного не раніше 01.01.2020 р.
Подібні питання неодноразово ставали предметом розгляду Антимонопольного комітету України (АМКУ) та його територіальних підрозділів. У більшості рішень АМКУ (наприклад, №9941-р/пк-пз від 26.09.2018) ґрунтується на тому, чи довів та документально підтвердив замовник необхідність встановлення такої вимоги. В разі, якщо замовник доводить і підтверджує встановлення таких вимог, АМКУ визнає їх законними і відхиляє скаргу.
Звернувшись до пункту 5.1. Додатку 2 Тендерної документації (Проект договору про закупівлю) можна встановити, що Замовник розраховує на повне виконання робіт, що є предметом закупівлі, у строк, не довший за 15 (п’ятнадцяте) листопада 2021 року.
Враховуючи, що Замовник висуває вимогу не тільки щодо надання копій аналогічних договорів (договору), але й щодо підтвердження факту їх виконання, можна зробити висновок, що метою і підґрунтям для включення зазначеної вимоги є підтвердження можливості потенційного виконавця робіт виконати договір у передбачені ним стислі строки.
Окрім того, Ви стверджуєте, що вимога надати підтвердження повного виконання аналогічних договорів також є дискримінаційною.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору, проте не самим договором.
Аналогічної думки притримався і Верховний суд України в постанові від 09.08.2018 у справі № 913/159/17, де зазначено наступне: «У частині 2 статті 16 Закону одним з кваліфікаційних критеріїв до учасників тендеру визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. […] На переконання колегії суддів, надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує викладений вище кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання»
Таким чином, вимога про надання документів, які підтверджують повне виконання аналогічного договору (договорів), не є дискримінаційною, оскільки прямо випливає з норм Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім того, дані положення закону знайшли відповідне тлумачення у судовій практиці вищих судових інстанцій України.
Щодо внесення ясності до умов ТД про ознаки «аналогічності» договору та його предмету до предмету відповідної закупівлі, Замовник звертає увагу, що умовами ТД не передбачено необхідність зазначення у аналогічних договорах відповідного коду ДК.
Як вбачається з підпункту 6 пункту 5.3. Розділу ІІІ Тендерної документації: «Аналогічним за предметом закупівлі договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт із капітального ремонту лінійних об'єктів інженерно - транспортної інфраструктури (проспектів та/або доріг, та/або вулиць, та/або тротуарів тощо)».
Тобто, Замовником свідомо не включено до умов «аналогічності» наявності відповідного коду ДК у договорах, що надаються учасниками. Такі формулювання дають змогу уникнути дискримінації та необґрунтованого обмеження кола учасників та випливають з консультативних рекомендації АМКУ.
Дата відповіді:
09.07.2021 16:24