-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (телевізори)
Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (телевізори)
Завершена
710 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 550.00 UAH
Період уточнення:
06.07.2021 16:42 - 12.07.2021 00:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
3f4dea571eac4906ae97b5f9b3c906dc
Дата опублікування:
07.07.2021 23:22
Опис:
Шановний Замовник, ми плануємо взяти участь у закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаціного листа.
Чи знаєте Ви, що авторизаційний лист видає тільки виробник. Дистриб’ютор, представник не має не це право. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист видається одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте проект вже захищений іншим учасником.
Тому просимо внести зміни та убрати вимоги щодо авторизації або даний тендер дійсно прописаний під конкретного учасник, що є фактом порушення Заокну України «Про публічні закупівлі», ст. 5. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа може свідчити про наявність та лобіювання своїх корисних намірів, обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Просимо звернути увагу та уважно прочитати вимоги, що наведені у додатку 1 до тендерної документації, де зазначена вимога надати лист (довільної форми), від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника, а також підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується до постачання.
Отже вимагається не "авторизаційний лист", а "лист в довільній формі" від виробника чи його уповноваженого представника. Дана вимога не містить дискримінаційних ознак на тих підставах, що замовник не вимагає листа підтвердження виключно від виробника, а вказує на можливість отримання такого листа від офіційного дистриб'ютора виробника, що дає можливість тим учасникам, які не мають прямих відносин з виробником, отримати таке підтвердження від своїх постачальників ( якщо такий постачальник є офіційним представником чи партнером виробника та постачає офійційно ввезену, не контрафактну продукцію, даного виробника на територію України).
Окремо звертаємо увагу на те, що виробників телевізорів на ринку України представлена велика кількість, а технічні вимоги не містять унікальних властивостей, які вказували б на певну модель чи конкретного виробника. Тому якщо Вам не надає лист один виробник, чи постачальник, звертайтесь до іншого і ми впевнені – Ви його отримаєте. Крім того, як показує практика процедури відкритих торгів, де вимагають подібний лист-підтвердження, то постачальники-дистриб’ютори на участь у одному тендері надають листи з повноваженнями всім своїм партнерам, з якими підписані офіційні договори про поставку.
Даний лист потрібен замовнику для підтвердження спроможності учасника поставити нове, якісне та підтверджене офіційними документами від виробника щодо якості та безпеки обладнання, забезпечене повноцінним сервісним обслуговуванням за стандартами виробника протягом усього терміну гарантії на території України. Також наведений лист в довільний формі від виробника чи його офіційного представника підтверджує, що документи стосовно якості та безпеки запропонованої продукції виробника чи офіційного представника використовуються з їх дозволу, є чинними та відповідають вимогам законодавства.
Частина третьої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А також лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06, в якому зазначено, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Отже замовник має право самостійно на власний розсуд визначає вимоги щодо якості та безпеки обладнання, яке буде використовуватись у навчально-виховному процесі та для впевненості, що обладнання, яке закуповується, буде безпечним для здоров’я дітей, вчителів, навколишнього середовища та відповідає освітнім стандартам. Тобто, кожен документ що підтверджує якість і безпеку для використання, є складовою відповідних норм чинного законодавства та не є, і не може бути дискримінаційним щодо обмеження участі,оскільки його отримання та/або розробка та/або погодження не заборонено чи обмежено Законодавством України.
Виходячи з наведеного вище, такий документ може отримати будь-яка компанія, організація чи підприємство, яке має намір взяти участь у процедурі закупівлі, і вимога його подання не є дискримінаційною, не обмежує конкуренцію та не порушує норм чинного законодавства.
Дата відповіді:
09.07.2021 15:41