Номер:
2c64fd07d7134e9baad457b9dcf1bddb
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
12.06.2021 16:49
Опис:
Відповідно до Додатку 2 (Технічне завдання) тендерної документації Учасники в складі своїх тендерних пропозиціях повинні надати Довідку про огляд об’єкта. Довідка повинна бути погоджена Замовником (дата, підпис, ПІБ Замовника)). Встановлюючи дану вимогу, Замовник порушує право Учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати довідку завірену підписом представника Замовника. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Довідки про огляд об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати довідку огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Учасники понесли максимум збитків, адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація Учасників, а також права та законні інтереси Учасників, пов'язані з їхньою участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника Довідки про огляд об'єкта, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 № 18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669. 4. Рішення від 13.10.2020 № 19212. 5. Рішення від 30.10.2020 №20243-р/пк-пз. Тому Замовнику варто утриматися від встановлення таких вимог, тим паче з огляду на епідеміологічну ситуацію в країні. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині.
Відповідь:
«Шановний учаснику! Розглянувши Ваше звернення повідомляємо, що Замовником буде внесено зміни до тендерної документації з метою вилучення вимоги щодо необхідності учасникам в складі своїх тендерних пропозиціях надати Довідку про огляд об’єкта»
Дата відповіді:
14.06.2021 12:25