-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція комплексу гідротехнічних споруд осушувально - зволожувальної системи р.Трубіж з метою захисту від підтоплення та затоплення територій і сільськогосподарських угідь Баришівського району
Завершена
3 355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 775.00 UAH
Номер:
9976b8f06f6542feb259c18a7a34b1b7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-16-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.08.2021 00:00
Період моніторингу:
16.08.2021 14:27 - 09.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.08.2021 № 470
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 16.08.2021 № 470
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-05-19-011396-b 19.05.2021
дані автоматичних індикаторів ризиків;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII, пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII, пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07.09.2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 19.05.2021 № 2, тендерну пропозицію ТОВ «ТРУБІЖВОДЕКСПЛУАТАЦІЯ» (далі – Переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 04.06.2021, протокол розкриття, протоколи засідання тендерного комітету від 08.06.2021 № 4, від 09.06.2021 № 5, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 09.06.2021, договір від 22.06.2021 № 22/06/2021, додаткову угоду від 03.08.2021 № 1.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником не надано відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби про надання пояснення, який опубліковано 17.08.2021, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII.
В зв'язку з вищевикладеним, Замовником не підтверджено визначення очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, чим не дотримано умов пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII фізична або юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Моніторингом установлено, що Замовником в порушення частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII надано роз’яснення 17.06.2021 року на звернення від 09.06.2021 року, тобто на 6 робочий день.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Моніторингом установлено порушення пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності та переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Поряд з цим, відповідно до частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
При цьому, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів Переможця встановлено до 09.06.2021 до 15:10.
Проте, в порушення вимог частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII документи щодо яких було встановлено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей, опубліковані Переможцем в електронній системі публічних закупівель Prozorro 15.06.2021 о 16:54.
Період усунення порушень:
08.09.2021 14:31 - 23.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.09.2021 14:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Житлово-експлуатаційна контора Баришівської селищної ради, ознайомившись з висновком Північного офісу Держаудитслужби від 08.09.2021 звертає увагу на наступне.
По-перше Північний офіс Держаудитслужби вказує, що Замовником не підтверджено визначення очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, чим не дотримано умов пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та одразу слушно зазначає, що це не свідчить про наявність порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
Такий висновок є доречним в цій частині.
По-друге Північний офіс Держаудитслужби помилково вказує, що замовником в порушення частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII надано роз’яснення 17.06.2021 року на звернення від 09.06.2021 року, тобто на 6 робочий день.
Звертаємо увагу, що ч.1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає порядок надання відповіді на етапі прийому пропозицій, а не на етапі кваліфікації учасників, тому її норми на застосовуються в даному випадку.
По-третє Північний офіс Держаудитслужби вказує, що моніторингом встановлено порушення пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності та переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Поряд з цим, відповідно до частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів Переможця встановлено до 09.06.2021 до 15:10.
Проте, в порушення вимог частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII документи щодо яких було встановлено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей, опубліковані Переможцем в електронній системі публічних закупівель Prozorro 15.06.2021 о 16:54.
З огляду на це роз’яснюємо, що направлення такого повідомлення не є обов’язковим, а відповідь, надана переможцем 08.06.2021 о 16:00 достатньою з огляду на наступне. Додатком 3 до тендерної документації передбачено надання копій дипломів працівників. На виконання цієї вимоги переможець закупівлі надав у складі своєї пропозиції дипломи на наявних у нього працівників. У додатку до тендерної документації відсутня пряма вимога про надання копій дипломів на кожного працівника, що буде залучений у ході виконання робіт.
Ст. 43 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає підстави визначення нікчемності договору про закупівлю (а отже в тому числі підстави його розірвання), а саме:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Жоден пункт цієї статті не дає підстав розірвати укладений з переможцем закупівлі договір.
До того ж, відповідно до ст. 19 Конституції України Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Розірвання договору з переможцем закупівлі без наявних на те правових підстав, що полягають у порушеному порядку проведення процедури закупівлі , в частині неналежного виконання умов договору переможцем чи з інших підстав не є можливим та не є достатньо аргументованим, виходячи з висновку Північного офісу Держаудитслужби від 08.09.2021, а тому така вимога буде залишена без задоволення.
Задоволення викладеного у висновку зобов’язання розірвати договір порушує існуючий правовий порядок в Україні та ставить під загрозу виконання предмету закупівлі, може спричинити завдання збитків бюджетам та особисто переможцю закупівлі, який в судовому порядку має достатньо підстав на їх відшкодування за рахунок Замовника.
Дата публікації звіту:
10.09.2021 14:54
Запити/Пояснення
Номер:
894fb893f4c84f0d9809a161de8e1704
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.08.2021 11:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі з реконструкції комплексу гідротехнічних споруд осушувально - зволожувальної системи р. Трубіж з метою захисту від підтоплення та затоплення територій і сільськогосподарських угідь Баришівського району (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-05-19-011396-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Житлово-експлуатаційною конторою Баришівської селищної ради здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.