• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція комплексу гідротехнічних споруд осушувально - зволожувальної системи р.Трубіж з метою захисту від підтоплення та затоплення територій і сільськогосподарських угідь Баришівського району

Завершена

3 355 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 775.00 UAH
Номер: 9976b8f06f6542feb259c18a7a34b1b7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-16-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.08.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 16.08.2021 14:27 - 09.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.08.2021 № 470 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 16.08.2021 № 470 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-05-19-011396-b 19.05.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 381-64-05, labene.vita@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII, пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII, пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07.09.2021. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 19.05.2021 № 2, тендерну пропозицію ТОВ «ТРУБІЖВОДЕКСПЛУАТАЦІЯ» (далі – Переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 04.06.2021, протокол розкриття, протоколи засідання тендерного комітету від 08.06.2021 № 4, від 09.06.2021 № 5, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 09.06.2021, договір від 22.06.2021 № 22/06/2021, додаткову угоду від 03.08.2021 № 1. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником не надано відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби про надання пояснення, який опубліковано 17.08.2021, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII. В зв'язку з вищевикладеним, Замовником не підтверджено визначення очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, чим не дотримано умов пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. Відповідно до частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII фізична або юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Моніторингом установлено, що Замовником в порушення частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII надано роз’яснення 17.06.2021 року на звернення від 09.06.2021 року, тобто на 6 робочий день. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Моніторингом установлено порушення пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності та переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Поряд з цим, відповідно до частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів Переможця встановлено до 09.06.2021 до 15:10. Проте, в порушення вимог частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII документи щодо яких було встановлено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей, опубліковані Переможцем в електронній системі публічних закупівель Prozorro 15.06.2021 о 16:54.
Період усунення порушень: 08.09.2021 14:31 - 23.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 08.09.2021 14:31

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Житлово-експлуатаційна контора Баришівської селищної ради, ознайомившись з висновком Північного офісу Держаудитслужби від 08.09.2021 звертає увагу на наступне. По-перше Північний офіс Держаудитслужби вказує, що Замовником не підтверджено визначення очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, чим не дотримано умов пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та одразу слушно зазначає, що це не свідчить про наявність порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. Такий висновок є доречним в цій частині. По-друге Північний офіс Держаудитслужби помилково вказує, що замовником в порушення частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII надано роз’яснення 17.06.2021 року на звернення від 09.06.2021 року, тобто на 6 робочий день. Звертаємо увагу, що ч.1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає порядок надання відповіді на етапі прийому пропозицій, а не на етапі кваліфікації учасників, тому її норми на застосовуються в даному випадку. По-третє Північний офіс Держаудитслужби вказує, що моніторингом встановлено порушення пунктів 2 та 3 частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності та переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Поряд з цим, відповідно до частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів Переможця встановлено до 09.06.2021 до 15:10. Проте, в порушення вимог частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII документи щодо яких було встановлено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей, опубліковані Переможцем в електронній системі публічних закупівель Prozorro 15.06.2021 о 16:54. З огляду на це роз’яснюємо, що направлення такого повідомлення не є обов’язковим, а відповідь, надана переможцем 08.06.2021 о 16:00 достатньою з огляду на наступне. Додатком 3 до тендерної документації передбачено надання копій дипломів працівників. На виконання цієї вимоги переможець закупівлі надав у складі своєї пропозиції дипломи на наявних у нього працівників. У додатку до тендерної документації відсутня пряма вимога про надання копій дипломів на кожного працівника, що буде залучений у ході виконання робіт. Ст. 43 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає підстави визначення нікчемності договору про закупівлю (а отже в тому числі підстави його розірвання), а саме: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі». Жоден пункт цієї статті не дає підстав розірвати укладений з переможцем закупівлі договір. До того ж, відповідно до ст. 19 Конституції України Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Розірвання договору з переможцем закупівлі без наявних на те правових підстав, що полягають у порушеному порядку проведення процедури закупівлі , в частині неналежного виконання умов договору переможцем чи з інших підстав не є можливим та не є достатньо аргументованим, виходячи з висновку Північного офісу Держаудитслужби від 08.09.2021, а тому така вимога буде залишена без задоволення. Задоволення викладеного у висновку зобов’язання розірвати договір порушує існуючий правовий порядок в Україні та ставить під загрозу виконання предмету закупівлі, може спричинити завдання збитків бюджетам та особисто переможцю закупівлі, який в судовому порядку має достатньо підстав на їх відшкодування за рахунок Замовника.
Дата публікації звіту: 10.09.2021 14:54

Запити/Пояснення