-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація “Капітальний ремонт травматологічного відділення КНП КМР «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: Дніпропетровська обл., м. Кам’янське, вул. В. Чорновола, 79А”
Завершена
4 748 094.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 740.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 740.47 UAH
Номер:
0e90baaa487641e6b8b8b62a46c8b1cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-05-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2021 00:00
Період моніторингу:
06.08.2021 12:20 - 01.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.08.2021 № 402
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.08.2021 №402
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ З/П
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2021-05-11-007030-b 11.05.2021 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ"
(ЄДРПОУ 01985854)
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлення порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, частини 6 статті 17 Закону.
За результатами відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 6 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пунктів 1, 3 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами укладання договору встановлено порушення пункту 1 частини 2 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Тріна Плюс», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.06.2021 №10-06 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції, правомірності підписання договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Кам'янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Містобудування України» (далі - ТОВ «Містобудування України»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріна Плюс» (далі - ТОВ «Тріна Плюс») повідомлення про намір укласти договір від 07.06.2021, договір від 25.06.2021 №10-06, додаткова угода №1 від 25.06.2021 до договору.
На порушення вимог частини 5 статті 8 Закону Замовником не надані пояснення на питання, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, документів, що підтверджують повноваження уповноваженої особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами проведення процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що ТОВ «Містобудування України» надано інформаційну довідку про уповноважену особу від 27.05.2021 №111, в якій вказано, що посадовою (службовою) особою учасника, яку уповноважено на підпис договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі є Брусник Юрій Анатолійович - директор товариства, який здійснює повноваження на підставі Статуту, не потребує доручень або довіреностей.
Також, моніторингом установлено, що учасником надано довідку №101 від 27.05.2021, згідно з якою ТОВ «Містобудування України» підтверджує відсутність підстав для отримання згоди від загальних зборів учасників на вчинення правочину (укладання договору про закупівлю) так як вартість робіт, що є предметом такого правочину (договору про закупівлю) не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності та до цього правочину (договору про закупівлю) відсутня заінтересованість.
Відповідно до частини 2 статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 06.02.2018 №2275-VIII, рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
При цьому, пунктом 2.2.1 Статуту ТОВ «Містобудування України», затвердженого рішенням власника 16.09.2019 №102 зазначено, що у товаристві обирається одноособовий виконавчий орган - Директор, до компетенції якого належить вирішення всіх поточних питань діяльності Товариства, але окрім тих, що віднесені до виключної компетенції зборів учасників. Згідно з пунктом 2.2.5 до компетенції виконавчого органу належить, зокрема, вчинення будь-яких правочинів (укладання договорів, угод та трансакцій) на загальну суму не більше, ніж 1 000 000,00 (Один мільйон) грн за кожним окремим правочином або його етапом.
Вчинення будь-яких право чинів понад встановлену межу дозволяється лише після отримання попереднього позитивного рішення від зборів учасників, прийнятого більшістю голосів зборів учасників.
Враховуючи, що очікувана вартість предмета закупівлі складає 4 748 094,00 грн, а позитивне рішення від зборів учасників не надане, тендерна пропозиція ТОВ «Містобудування України» не відповідає пункту 1.5 розділу ІІІ тендерної документації, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та на підставі пункту 1 частини 1 статті 31 Закону підлягала відхиленню.
Окрім того, відповідно до пункту 5.5. розділу ІІІ тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Моніторингом установлено, що повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі 07.06.2021. При цьому, визначеним переможцем торгів ТОВ «Містобудування України» не оприлюднені документи відповідно до пункту 5.5. розділу ІІІ тендерної документації, що є порушенням частини 6 статті 17 Закону.
Отже, на порушення вимог пунктів 1, 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Містобудування України» та уклав з ним договір від 25.06.2021 №10-06 на суму 4 748 094,00 гривні.
Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Моніторингом установлено, що Замовник на порушення вимог частини 6 статті 33 Закону зазначив, що проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Період усунення порушень:
16.08.2021 16:50 - 02.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2021 16:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Ні
- other: Ні
- corruptionFailureDocuments: Ні
Опис:
роз’яснення до висновку
Дата публікації:
07.09.2021 16:06
Запити/Пояснення
Номер:
c8e1d4d73cbe487780d52cc9aec1fc78
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.08.2021 13:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.08.2021 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
277ec665b0424071b315aed7a8a72fa7
Назва:
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
20.08.2021 17:15
Опис:
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
дата: 16 серп 2021 року - 16:50.
Роз'яснення щодо висновку.
Аргументовані заперечення до висновку Східного офісу Держаудитслужби у межах проведення моніторингу UA-M-2021-08-05-000030 закупівлі ID: UA-2021-05-11-007030-b від 11 травня 2021 року та його зобов’язань, визначених у висновку.
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" у якості замовника (далі – Замовник) було проведено аукціон за процедурою відкритих торгів ID: UA-2021-05-11-007030-b. 07 червня 2021 року Замовником прийнято рішення про намір укласти договір із ТОВ «Містобудування України». 25 червня 2021 року на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, Замовник та ТОВ «Містобудування України» уклали Договір № 10-06 від 25.06.2021.
Зобов’язання щодо усунення порушення: «З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.06.2021 №10-06 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.»
Вважаємо, що винесений Висновок про результати моніторингу закупівлі, згідно оголошення UA-2021-05-11-007030-b є протиправним і підлягає скасуванню з наступних підстав.
1. Відповідно до частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції інформаційну довідку в довільній формі про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов договору (в т.ч. про наявність приміщення для зберігання предмету закупівлі із зазначенням його площі, адреси та умов зберігання).
Учасником ТОВ «Містобудування України» надано довідку від 30.04.2021 №4 про наявне обладнання, устаткування, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору.
У зв’язку з тим, що Замовником в тендерній документації не встановлювались спеціальні вимоги щодо оформлення вказаної довідки, а вимагалась така довідка в довільній формі, вважаємо висновок органу державного фінансового контролю з даного питання є необґрунтованими та безпідставними.
2. Форма рішення учасника товариства
ТОВ “Містобудування України” має одного учасника в своєму складі, що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”, у товаристві, що має одного учасника, рішення з питань, що належать до компетенції загальних зборів учасників, приймаються таким учасником товариства одноособово та оформлюються письмовим рішенням такого учасника.
Учасник товариства, реалізуючи право передбачене ч.2 ст. 5 ЗУ “Про ТОВ та ТДВ”, може встановити вимогу нотаріального засвідчення справжності власного підпису під час прийняття рішень з питань діяльності відповідного товариства та/або вимогу нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі відповідного товариства, та скасувати таку вимогу, відомості про що вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку, визначеному законом. Така вимога учасника чи скасування учасником цієї вимоги є одностороннім правочином і підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню.
Станом на сьогодні відомостей щодо встановлення такої вимоги ЄДР не містить.
Також, обов’язковому нотаріальному засвідченню та використання нотаріальних бланків підлягають рішення, які пов’язані з подальшим проведенням реєстраційних дій.
Згідно ч.10 ст.11 ЗУ “Про ТОВ та ТДВ”, рішення засновників про створення товариства, що діє на підставі модельного статуту, та рішення учасників про провадження діяльності на підставі модельного статуту підписуються усіма засновниками (учасниками). Рішення учасників про перехід товариства з модельного статуту на діяльність на підставі статуту та рішення учасників про зміну редакції модельного статуту, на підставі якого діє товариство, підписуються учасниками, які голосували за відповідне рішення. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноваженої особи засвідчується нотаріально, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Наведене кореспондується з нормою п.6 ч.1 ст.15 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань”. Згідно якої, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.
Таким чином норма ст. 37 спеціального закону (“Про ТОВ та ТДВ”) встановлює вимогу щодо письмової форми рішення учасника, нотаріальному засвідченню підлягають документи (рішення, статут, акти тощо), які подаються для проведення державної реєстрації змін. За ініціативою учасника може бути встановлена додаткова вимога щодо нотаріального засвідчення справжності його підпису, яка має міститься в ЄДР. У відношенні ТОВ “Містобудування України” такої інформації немає.
3. Відповідно до пункту 5.5. частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме, зокрема довідка, видана відповідним контролюючим органом, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Довідка повинна бути чинною на дату її подання Замовнику. Допускається надання довідки, отриманої у електронному вигляді та підписаної КЕП.
Відповідно до пункту 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 року №733 (далі - Порядок) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 року за №1102/32554), довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Абзацом 3 вказаного пункту встановлено, що довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Статтею 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» встановлено оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Аналізуючи документи надані Переможцем зазначаємо, що Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи №26024 від 06.08.2021 року відповідає формі Довідки затвердженої Додатком 1 Порядку, а також наявний електронний цифровий підпис автора. Тобто, довідка №26024 від 06.08.2021 року подана у формі та у спосіб передбачений пунктом 5.5. розділу ІІІ тендерної документації, ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам законодавства передбачених для електронного документа.
Підсумовуючи викладене зазначаємо, що орган державного фінансового контролю у своєму висновку вимагає надання документів/здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення постачання продукції, не належить до предмета закупівлі, а лише створюють додаткові умови для участі.