-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації)
Завершена
358 228.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 10 746.84 UAH
мін. крок: 3% або 10 746.84 UAH
Номер:
8a351f8c6460468ead7d0ed5ed8d0099
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-13-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.08.2021 00:00
Період моніторингу:
17.08.2021 16:49 - 10.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.08.2021 № 356
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 17.08.2021 № 356
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2021-05-05-001243-c, 05.05.2021, дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; визначення предмета закупівлі; відповідності тендерної документації вимогам Закону; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; розгляду тендерних пропозицій; відповідності договору законодавству; відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; відповідності договору законодавству; відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівлі ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №12 "СВІТЛЯЧОК" ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ (далі - замовник) на 2021 рік; тендерну документацію, затверджену головою тендерного комітету Юрченко С.Д від 11.05.2021 № 15 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.05.2021; вимогу учасника ТОВ «Пожежне спостерігання» № UA-2021-05-05-001243-c.c1 від 31.05. 2021; відповідь замовника на вимогу учасника від 01.06.2021; скаргу учасника ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» № UA-2021-05-05-001243-c.c2; рішення Органу оскарження № 17273-р/пк-пз від 28.07.2021; тендерні пропозиції ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ»; ПФ ТОВ «Пожежне спостерігання»; ТОВ «ПРОТИПОЖЕЖНІ ТЕХНОЛОГІЇ»; ТОВ «ДОМАШНІ СИСТЕМИ»; ТОВ «АНТАРЕС-3000»; протокольне рішення тендерного комітету від 04.08.2021 № 23; повідомлення про намір укласти договір від 04.08.2021; договір на встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації) від 20.08.2021 № 53 на суму 349783,80 грн. (з ПДВ), укладений з ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ».
Моніторингом установлено, що згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій участь в відкритих торгах взяли:
- ТОВ «АНТАРЕС-3000» з остаточною пропозицією - 216506,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ «ДОМАШНІ СИСТЕМИ» з остаточною пропозицією - 227252,16 грн. з ПДВ;
- ТОВ «ПРОТИПОЖЕЖНІ ТЕХНОЛОГІЇ» з остаточною пропозицією - 237007,92 грн. з ПДВ;
- ПФ ТОВ «Пожежне спостерігання» з остаточною пропозицією - 265000,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» з остаточною пропозицією - 349783,80грн. з ПДВ.
Моніторингом встановлено, що всі вищевказані тендерні пропозиції відхилені замовником за наявності документальних підстав, що підтверджується також протокольними рішеннями замовника, а саме:
1) тендерну пропозицію ТОВ «АНТАРЕС-3000» відхилено через недотримання умов тендерної документації, згідно до вимог п.2 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) (протокол засідання тендерного комітету № 22 від 04.08.2021);
2) тендерну пропозицію ТОВ «ДОМАШНІ СИСТЕМИ» відхилено через недотримання умов тендерної документації, згідно до вимог п.2 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) (протокол засідання тендерного комітету №18 від 18.06.2021);
3) тендерну пропозицію ТОВ «ПРОТИПОЖЕЖНІ ТЕХНОЛОГІЇ» відхилено через недотримання умов тендерної документації, згідно до вимог п.2 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) (протокол засідання тендерного комітету № 19 від 22.06.2021);
4) тендерну пропозицію ТОВ «Пожежне спостерігання» відхилено у відповідності до вимог п.2 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) (протокол засідання тендерного комітету №20 від 23.06.2021);
5) тендерну пропозицію ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ», яку визнано переможцем процедури закупівлі (протокол засідання тендерного комітету № 23 від 04.08.2021).
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що замовником на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель додаток до договору від 20.08.2021 № 53 «Специфікація», який згідно з пунктом 11.7 договору є невід'ємною його частиною.
Так, нормами пункту 10 частини першої статті 10 Закону передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Окрім цього, встановлено, що замовник у тендерній документації (підпункт 4.2 пункту 4 Розділу ІІ тендерної документації) зазначив тип предмету закупівлі: «Товар»; (пункт 1.1 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації) зазначив: «Постачальник зобов'язується у 2021 році поставити Замовникові Товар згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) – 45310000-3 - Електромонтажні роботи…».
В той же час, в оголошені про проведення відкритих торгів UA-2021-05-05-001243-c та в повідомлені про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-05-05-001243-c замовником зазначено вид предмету закупівлі: «Послуги».
Вказана розбіжність не встановлює для учасників процедури закупівлі єдиного підходу при поданні тендерних пропозицій.
В ході моніторингу тендерна пропозиція учасника ТОВ «СКМ МОНТАЖ» не розглядалася, оскільки дана пропозиція була предметом дослідження Органом оскарження.
Період усунення порушень:
06.09.2021 16:38 - 21.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2021 16:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Ознайомившись із висновком за результатом моніторингу закупівлі за №UA-2021-05-05-001243-c, відносно процедури закупівлі за предметом "встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей" шляхом застосування процедури відкритих торгів, що опублікована у системі публічних закупівель Prozorro за №UA-2021-05-05-001243-c, яка розпочата Дошкільним навчальний заклад №12 "Світлячок" загального розвитку повідомляємо наступне:
Дошкільний навчальний заклад №12 "Світлячок" загального розвитку (далі – Замовник) 05 травня 2021 року було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro за ідентифікатором закупівлі - UA-2021-01-27-006575-c (посилання на оголошення в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-05-001243-c) щодо закупівлі за предметом "встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей" згідно коду за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 45310000-3 – Електромонтажні роботи). Дана закупівля проводилась на виконання вимог розділу IV з урахуванням умов визначених частиною 4 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII в редакції від 23.01.2021 року (далі – Закон №922).
На виконання вимог другого абзацу частини 8 статті 8 Закону №922 Замовником надаються аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднений за №UA-M-2021-08-13-000007 (далі – Висновок).
Згідно до протокольного рішення тендерного комітету Дошкільного навчального закладу №12 "Світлячок" від 04.06.2021 № 177 було затверджено тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів за предметом "встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей" та розпочато процедуру відкритих торгів. Тендерна документація додатково до її змісту має додатки 1, 2, 3, 4, 5, 6, які є її невід’ємними частинами.
У додатку 4 до тендерної документації наведено проект договору, який пропонувався замовником для вкладення із учасником, якого в процесі здійснення закупівлі обиралось у якості переможця.
По суті зазначеної інформації у Висновку повідомляємо наступне.
1. Згідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
За результатом проведення процедури відкритих торгів, між Дошкільним навчальний заклад №12 "Світлячок" та переможцем процедури закупівлі (ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ") було укладено договір №53 від 20 серпня 2021 року (далі – Договір).
Згідно до п.3.1 Договору - Постачальник зобов'язується у 2021 році поставити Замовникові Товар згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) – 45310000-3 - Електромонтажні роботи, а саме – встановлення системи пожежної сигналізації, установка оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (далі – товар(и)), що зазначено в специфікації, яка додається до цього Договору і є його невід'ємною частиною, а Замовник – прийняти і оплатити визначені умовами даного Договору товари.
Згідно до п.3.2 Договору визначено - ціна послуги кожного найменування зазначається у специфікації, яка додається до договору і яка є його невід’ємною частиною.
Згідно до п.11.7 Договору визначено - невід'ємною частиною цього Договору є специфікація.
Згідно до п.12.1 Договору визначено - невід'ємною частиною цього Договору є Договірна ціна (додаток 1), додаткові угоди до цього договору, якщо вони підписані протягом строку дії обома сторонами договору.
Укладений Договір замовником, у визначений Законом строк, 20 серпня 2021 року замовником було оприлюднено договір із специфікацією на веб-порталі публічних закупівель за посиланням - https://public.docs.openprocurement.org/get/41df3e0839d34ea899c962823f6afbde?Signature=mYhU%2FkS%2BJCrOI8paoWu%2BMhT9Y%2FmM%2B%2BcVqYF94fpnWxFdkNGDJB5U%2F1ubDdM5K52bk%2Bu84MH4cFkAacnGffbBAw%3D%3D&KeyID=52462340.
Електронна копія договору складається з чотирьох сторінок та 24 сторінки додатку до договору.
Додаток, який розміщений разом із Договором, укладений та підписаний уповноваженими на те особами сторін Договору.
У даному додатку визначено перелік складових частин специфікації Договору, що є характерним для даного виду закупівлі (послуги).
При цьому, звертаємо увагу, на тому, що умовами Договору не визначено, як саме повинно викладатись інформації у специфікації, яка є невід’ємною частиною такого договору.
Натомість, у висновку не зазначено, яким чином Замовником порушено вимогу, у відповідності до вимог законодавства.
2. У Висновку встановлено, що замовник у тендерній документації (підпункт 4.2 пункту 4 Розділу ІІ тендерної документації) зазначив тип предмету закупівлі: «Товар»; (пункт 1.1 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації) зазначив: «Постачальник зобов'язується у 2021 році поставити Замовникові Товар згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) – 45310000-3 - Електромонтажні роботи…».
В той же час, в оголошені про проведення відкритих торгів UA-2021-05-05-001243-c та в повідомлені про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-05-05-001243-c замовником зазначено вид предмету закупівлі: «Послуги».
При цьому у Висновку не визначено та не доведено, яким чином вказана розбіжність не встановлює для учасників процедури закупівлі єдиного підходу при поданні тендерних пропозицій та яким чином це вплинуло на об’єктивність визначення учасника-переможця.
В ході проведення даної процедури закупівлі Замовником дотримано усіх принципів здійснення публічних закупівель, які визначені ч.1 статті 5 Закону та вимог Закону в цілому, щодо проведення процедури відкритих торгів.
За відсутності у Висновку аргументованих причин відносно вимог чинного законодавства, які б могли об’єктивно встановлювати факт порушення з боку замовника або учасника-переможця, пропозиції або умов тендерної документації, яких були предметом розгляду, та за відсутності законодавчих підстав розірвання договору закупівлі, замовником не може бути вжито заходів, які обумовлюють виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, ознайомившись із описом зазначеного, що викладене у Висновку за результатом проведеного моніторингу, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, що викладені у висновку за результатом моніторингу закупівлі.
Дата публікації звіту:
14.09.2021 11:13