• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Акумулятори та акумуляторні батареї (31430000-9 - Електричні акумулятори)

Акумулятори та акумуляторні батареї (31430000-9 - Електричні акумулятори)

Завершена

46 293 235.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 11 620.58 UAH
Номер: 39c197b03b2d4b53a576bf6dcc305c30
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-23-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.07.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 23.07.2021 14:49 - 14.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.07.2021 № 247 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 9 UA-2021-04-02-003085-a 02.04.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, kysliakova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Сантана ОЙЛ», ТОВ «Владмет», ТОВ «СЛ-Енергія» та ТОВ «Євроклінсервіс» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Торгівельна компанія «Бенефіт», стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом відміни торгів відповідно до статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 серпня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 16.06.2021 № 29, тендерні пропозиції за лотом 1 товариства з обмеженою відповідальністю «Євроклінсервіс» (далі – ТОВ «Євроклінсервіс»), товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Бенефіт» (далі – ТОВ «Торгівельна компанія «Бенефіт»), товариства з обмеженою відповідальністю «Сантана ОЙЛ» (далі – ТОВ «Сантана ОЙЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Елтек-Україна» (далі – ТОВ «Елтек-Україна»), товариства з обмеженою відповідальністю «СЛ-Енергія» (далі – ТОВ «СЛ-Енергія»), товариства з обмеженою відповідальністю «Владармет» (далі – ТОВ «Владармет») та товариства з обмеженою відповідальністю «ВК «Енергія» (далі – ТОВ «ВК «Енергія»), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 13.07.2021 № 15929-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій від 19.07.2021, протокол розкриття від 27.07.2021, повідомлення про намір укласти договір від 27.07.2021. Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель торги за лотом 2 відмінені електронною системою закупівель у зв’язку з допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що у додатку № 6 до тендерної документації Замовник визначив порядок подання документів для укладання договору (документи визначені у розділі ІІ додатку № 6 до тендерної документації), який здійснюється особисто або поштою за адресою: 03049,м. Київ, Повітрофлотський пр-т 17Б. Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання документів для укладання договору у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону. Також моніторингом установлено, що у пункті 10 додатку № 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції копії антикорупційної програми або наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. ТОВ «Сантана ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції надав копії антикорупційної програми, затвердженої наказом учасника від 15.01.2016 № 01/зд та відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації. Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1. Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програми затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому, учасник ТОВ «Сантана ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої, не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1, оскільки, надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо: періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства; створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу та інші, чим не дотримав вимог пункту 10 додатку № 5 до тендерної документації. Крім цього моніторингом установлено, що у підпункті 3.3. пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки з інформацією про виконання аналогічного договору, невід’ємною частиною якої є копії зазначених аналогічних договорів (не менше одного) укладених учасником процедури закупівлі в період з 2018 по 2020 роки. Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір постачання продукції, що наділена подібними до предмету закупівлі ознаками (призначення, вид, спосіб використання тощо). Учасник ТОВ «Владмет» у складі тендерної пропозиції надав довідку про досвід виконання аналогічних договорів від 30.04.2021 № 30/4-10 та договори/контракти від 29.10.2019 № 29/10, від 08.01.2019 № 08/01/19, від 09.12.2019 № huq1056 та від 08.07.2020 № 8/7 до неї. Згідно з умовами зазначених договорів/контрактів невід’ємними їх частинами є специфікації. При цьому учасник ТОВ «Владмет» у складі тендерної пропозиції не надав специфікацій до договорів/контрактів, які є їх невід’ємними частинами, чим не дотримав вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації, так як документи, що підтверджують досвід виконання аналогічного договору надані не в повному обсязі. Учасник ТОВ «СЛ-Енергія» на виконання зазначеної вимоги тендерної документації у складі тендерної пропозиції надав довідку про досвід виконання аналогічного договору від 19.05.2021 № 19052021/14 та договір від 04.04.2019 № 19-04/09-02. Предметом зазначеного договору є придбання акумуляторних елементів «SUNLIGHT» 2V 6OPzS300, що є складовими частинами акумуляторів. При цьому, учасник ТОВ «СЛ-Енергія» у складі тендерної пропозиції не надав документів, що підтверджують виконання аналогічного договору з поставки продукції, яка є предметом закупівлі, а саме: електричних акумуляторів, чим не дотримав вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації. Також моніторингом установлено, що у примітках додатку № 2 до тендерної документації Замовник передбачив, що документи, які не передбачені чинним законодавством України для учасників (резидентів України) та законодавством країни походження (нерезиденти України) не надаються в складі тендерної пропозиції. В такому разі учасник надає лист-пояснення довільної форми із зазначенням законодавчих підстав та документ, який передбачений законодавством. Так, у додатку № 2 до тендерної документації Замовник передбачив, що для підтвердження своєї відповідності вимогам визначеним в статті 17 Закону учасники, шляхом заповнення окремих електронних полів в електронній системі закупівель (шляхом проставлення галочки), надають інформацію визначену у пунктах 5, 6, 12 та 13 частини першої статті 17 Закону, а саме: фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; службова (посадова) особа Учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; учасник процедури закупівлі не має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Учасник ТОВ «Євроклінсервіс» під час подання своєї пропозиції не підтвердив, шляхом заповнення окремих електронних полів в електронній системі закупівель (шляхом проставлення галочки), інформації, що визначена у пункті 5 частини першої статті 17 Закону. Крім того, учасник не надав лист-пояснення про ненадання відповідної інформації, чим не дотримав вимог приміток додатку № 2 до тендерної документації. Однак на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Сантана ОЙЛ», ТОВ «Владмет», ТОВ «СЛ-Енергія» та ТОВ «Євроклінсервіс», як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та вимогам до учасників встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону, та допустив їх до оцінки. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє тендер у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Період усунення порушень: 13.08.2021 16:28 - 01.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 13.08.2021 16:28

Оскарження висновку в суді

Опис: 30.08.2021 до Окружного адміністративного суду міста Києва філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» подано позовну заяву до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку від 13.08.2021 про результати моніторингу закупівлі за ідентифікатором № UA-2021-04-02-003085-a (4238).
Дата публікації: 30.08.2021 16:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-04-02-003085-a Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 13 серпня 2021 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі акумуляторів та акумуляторних батарей (номер процедури закупівлі UA-2021-04-02-003085-a). За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Сантана ОЙЛ», ТОВ «Владмет», ТОВ «СЛ-Енергія» та ТОВ «Євроклінсервіс» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону надаємо свої заперечення до висновку. 1. ДАСУ зазначає, що за результатами моніторингу установлено, що у додатку № 6 до тендерної документації Замовник визначив порядок подання документів для укладання договору (документи визначені у розділі ІІ додатку № 6 до тендерної документації), який здійснюється особисто або поштою за адресою: 03049,м. Київ, Повітрофлотський пр-т 17Б. Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання документів для укладання договору у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону. Категорично не погоджуємося із зазначеним з огляду на наступне. Відповідно до частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. У розділі І Додатку №6 зазначено, що переможець надає документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. В той же час, документи, які Замовник просить надати у паперовому вигляді, стосуються вже безпосередньо укладання договору, а не процедури закупівлі. А відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Тобто укладання договору не є процедурою закупівлі та не підпадає під дію частини восьмої статті 12 Закону. Крім того, цим розділом тендерної документації Замовник не вимагає від переможця надання інформації, поданої ним під час проведення процедури закупівлі. Отже, відсутнє порушення частини восьмої статті 12 Закону. 2. ДАСУ зазначає, що також моніторингом установлено, що у пункті 10 додатку № 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції копії антикорупційної програми або наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. ТОВ «Сантана ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції надав копії антикорупційної програми, затвердженої наказом учасника від 15.01.2016 № 01/зд та відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації. Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1. Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програми затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому, учасник ТОВ «Сантана ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої, не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1, оскільки, надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо: періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства; створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу та інші, чим не дотримав вимог пункту 10 додатку № 5 до тендерної документації. Категорично не погоджуємося із зазначеним з огляду на те, що Типова антикорупційна програму була затверджена рішенням НАПЗК від 02.03.2017 р. №75. В той час, як антикорупційна програма учасника ТОВ «Сантана ОЙЛ» затверджена наказом від 15.01.2016 р., тобто до набуття чинності рішення НАПЗК. Окремо акцентуємо увагу на тому, що тендерна документація не містила вимог щодо змісту Антикорупційної програми. 3. ДАСУ зазначає, що учасник ТОВ «Владмет» у складі тендерної пропозиції надав довідку про досвід виконання аналогічних договорів від 30.04.2021 № 30/4-10 та договори/контракти від 29.10.2019 № 29/10, від 08.01.2019 № 08/01/19, від 09.12.2019 № huq1056 та від 08.07.2020 № 8/7 до неї. Згідно з умовами зазначених договорів/контрактів невід’ємними їх частинами є специфікації. При цьому учасник ТОВ «Владмет» у складі тендерної пропозиції не надав специфікацій до договорів/контрактів, які є їх невід’ємними частинами, чим не дотримав вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації, так як документи, що підтверджують досвід виконання аналогічного договору надані не в повному обсязі. Звертаємо увагу, що серед учасників процедури закупівлі відсутній учасник ТОВ «Владмет». 4. ДАСУ зазначає, що Учасник ТОВ «СЛ-Енергія» на виконання зазначеної вимоги тендерної документації у складі тендерної пропозиції надав довідку про досвід виконання аналогічного договору від 19.05.2021 № 19052021/14 та договір від 04.04.2019 № 19-04/09-02. Предметом зазначеного договору є придбання акумуляторних елементів «SUNLIGHT» 2V 6OPzS300, що є складовими частинами акумуляторів. При цьому, учасник ТОВ «СЛ-Енергія» у складі тендерної пропозиції не надав документів, що підтверджують виконання аналогічного договору з поставки продукції, яка є предметом закупівлі, а саме: електричних акумуляторів, чим не дотримав вимог підпункту 3.3. пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації. Категорично не погоджуємося із зазначеним з огляду на наступне. Відповідно до частини 3 Розділу І Порядку визначення предмета закупівлі предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до оголошення про закупівлю предмет закупівлі має код ЄЗС ДК 021:2015: 31430000-9 — Електричні акумулятори. Слід зазначити, що для акумуляторних елементів не передбачено іншого коду ЄЗС. А отже вони мають також код 31430000-9, що відповідає предмету закупівлі. 5. ДАСУ зазначає, що учасник ТОВ «Євроклінсервіс» під час подання своєї пропозиції не підтвердив, шляхом заповнення окремих електронних полів в електронній системі закупівель (шляхом проставлення галочки), інформації, що визначена у пункті 5 частини першої статті 17 Закону. Крім того, учасник не надав лист-пояснення про ненадання відповідної інформації, чим не дотримав вимог приміток додатку № 2 до тендерної документації. Категорично не погоджуємося із зазначеним, адже в електронній системі серед відповідей учасника на умови участі у закупівлі взагалі відсутнє електронне поле з інформацією про підстави відхилення, що визначені у пункті 5 частини першої статті 17 Закону, так як учасник не є фізичною особою.
Дата публікації звіту: 20.08.2021 15:58