Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
недопущення в подальшому виявленого порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону;
усунення порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання договору про закупівлю товару від 30.04.2021 № 20 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального некомерційного підприємства «Кельменецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.03.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників Фізичної особи-підприємця Жука Івана Костянтиновича, Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМО-МЕД», Товариство з обмеженою відповідальністю «СИСТЕМ ПРОФІ» (далі – ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ»); протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 16.04.2021; повідомлення про намір укласти договір від 17.04.2021; договір про закупівлю товару від 30.04.2021 № 20.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником, зокрема, зазначено, що після завантаження усіх необхідних документів/файлів до тендерної пропозиції, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Проте, за результатами моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ» підписана з накладенням на пропозицію електронного підпису, який не вважається кваліфікованим, виходячи з наступного.
Під час перевірки електронного підпису учасника ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ» на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований».
Частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII визначено, що кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Захищений»).
На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Незахищений»), що передбачено пунктом 3 Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Отже, учасник ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ» подав тендерну пропозицію з накладанням удосконаленого електронного підпису, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Таким чином, на порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив учасника ТОВ «СИСТЕМ ПРОФІ», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, оприлюднений 27.09.2021.
Період усунення порушень:
04.10.2021 16:38 - 21.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
04.10.2021 16:38