• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція спортивного ядра на стадіоні ДЮСШ по вул. Острозька, 6-а в м. Славута Хмельницької області

Завершена

18 806 503.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 94 032.52 UAH
Номер: 4489d5c4dec449eb90e1e1e9d9a35e35
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-03-29-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.03.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 29.03.2022 12:15 - 20.04.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 29.03.2022 №137 Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 29.03.2022 № 137 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель 1 Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2021-03-18-007844-a 18.03.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Пушкар Н.Б. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 276-55-94, prozorro.melnik@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу встановлено, що вимоги до учасників, зазначені Замовником у підпункті 6 пункту 8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації щодо включення до ціни пропозиції учасників, за умови динамічної договірної ціни (пп. 5 п. 8 розділу 3 тендерної документації), коштів на покриття ризиків не відповідають пункту 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом внесення змін до Договору № 184 та договірної ціни, зокрема виключення з розрахунку договірної ціни коштів на покриття ризиків, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 квітня 2022 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Виконавчого комітету Славутської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (із змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 15.04.2021р б/н, звернення щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 23.03.2021 за номером ID: UA-2021-03-18-007844-a.b1, роз’яснення Замовника на звернення від 24.03.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.05.2021, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «БУДСПОРТ» (далі – ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ»), протокол розгляду (відхилення) тендерної пропозиції ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ» від 11.05.2021 б/н, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю - фірма «КОРТАКОЗ» (далі – ТОВ-ФІРМА «КОРТАКОЗ»), протокол розгляду (відхилення) тендерної пропозиції ТОВ-ФІРМА «КОРТАКОЗ» від 13.05.2021, тендерну пропозицію Приватного підприємства «ЕНЕРГОСТАТУС», протокол про визначення переможця від 14.05.2021 б/н1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.05.2021, договір від 01.06.2021 № 184 (далі – Договір № 184), додатки до Договору № 184. За результатами моніторингу встановлено, що вимоги до учасників, зазначені Замовником у підпункті 6 пункту 8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації щодо включення до ціни пропозиції учасників, за умови динамічної договірної ціни (пп. 5 п. 8 розділу 3 тендерної документації), коштів на покриття ризиків не відповідають пункту 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі – ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. У підпункті 5 пункту 8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що договірна ціна є динамічною. При складанні своєї цінової пропозиції Учасник зобов’язаний передбачити у договірній ціні, зокрема кошти на покриття ризиків та інфляційних процесів (пп. 6 п.8 розділу 3 тендерної документації). У Додатку 5 (Проект договору) до тендерної документації зазначено, що у разі зміни вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів упродовж дії договору, кошти на їх покриття, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, повинні враховуватись Підрядником у договірній ціні, як кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни в установленому порядку, а кошти на їх покриття, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, повинні враховуватись Підрядником у договірній ціні, як кошти на покриття ризиків. Внесення змін до договірної ціни можливе з урахуванням вимог чинного законодавства України. (п. 5.12 Додатку 5). Підрядник має право порушити перед Замовником питання про розірвання договору, через зростання ринкових цін на будівельні матеріали, необхідні для виконання робіт, в розмірі, який не може бути покритий, передбаченими у договірній ціні ризиками, що буде підтверджено документально (п.8.3 Додатку 5). Пунктом 6.2.3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво по об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 6.2.10, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Щодо коштів на покриття ризиків (п.6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013): «- за твердої договірної ціни – як правило в розмірі не більше ніж 1,5%; - за динамічної договірної ціни як правило, не враховується.». За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону, а саме порядок змін умов договору, зазначений Замовником у пункті 5.12 Проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) не відповідає пункту 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Враховуючи викладене, вимоги, зазначені Замовником у підпункті 6 пункту 8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації щодо включення до ціни пропозиції учасників, за умови динамічної договірної ціни, коштів на покриття ризиків, у абзаці другому пункту 5.12 Договору № 184 та відповідно включені у договірну ціну на реконструкцію спортивного ядра на стадіоні ДЮСШ по вул. Острозька, 6-а в м. Славута Хмельницької області суперечать вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», оскільки у вищезазначеному нормативному документі чітко прописані вимоги до складання ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (п.6.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), а також особливості складання та узгодження договірних цін (п.6.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), що, як наслідок може призвести до завищення вартості робіт та порушення принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у пункту 2 частини першої статті 5 Закону, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Період усунення порушень: 20.04.2022 16:18 - 07.05.2022 00:00
Дата публікації висновку: 20.04.2022 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до частини 4 розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. №454, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293 (далі по тексту - ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013). В залежності від цілого ряду факторів, у тому числі: виду будівництва, технічної й технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт, тривалості будівництва, стану та повноти його фінансування встановлюється вид договірної ціни — тверда або динамічна. У зв’язку з тим, що замовник знав про складність будівельного проекту і про необхідність тривалого періоду виконання умов договору, та розумів, що протягом періоду будівництва можливі зміни, як в процесі будівництва так і в у законодавстві, які спричинять корегування проекту, тому замовником встановлено динамічну договірну ціну, яка дає змогу здійснювати уточнення проекту протягом усього періоду будівництва. Також, враховуючи, що об’єкт будівництва складний, замовник розумів, що в процесі будівництва існує ймовірність виникнення додаткових обсягів робіт, що не передбачені затвердженою проектною документацією, зростання вартості матеріально-технічних та трудових ресурсів, можливу недостатність у бюджеті міста коштів на фінансування повного обсягу робіт. Тому, з метою недопущення зупинки виконання робіт, замовником прийнято рішення щодо включення до розрахунку вартості будівництва коштів на покриття ризиків як додаткового джерела покриття таких непередбачуваних витрат, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статей договірної ціни. Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на покриття ризиків згідно інвесторської кошторисної документації, включаються до договірної ціни сталим числом та можуть бути використані у випадку тривалого строку надання послуг у зв'язку із затримкою фінансування чи його відсутності у повній мірі. Відповідно до п.п.6.3.2.3 та 6.4.4. ДСТУ динамічна договірна ціна (приблизний кошторис) встановлюється відкритим і може уточнюватися протягом всього строку будівництва. При проведені взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт за динамічною договірною ціною вартість матеріальних ресурсів у складі прямих витрат визначається на підставі виконаних обсягів робіт, нормативних витрат матеріальних ресурсів, визначених за ресурсними елементами кошторисних норм, та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні. Згідно п.6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 у ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків: «- за твердої договірної ціни – як правило в розмірі не більше ніж 1,5%; - за динамічної договірної ціни як правило, не враховується». Термін «як правило» згідно із тлумаченням словника української мови означає «здебільшого, у переважній більшості випадків», а тому дана вимога не є прямою забороною або імперативною нормою. Враховуючи вказане, замовник наполягає на правомірності дій тендерного комітету в частині включення до ціни пропозиції учасників коштів на покриття ризиків та не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства, у тому числі порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону. Уповноважена особа з питань закупівель виконавчого комітету Славутської міської ради Тетяна НОВАК
Дата публікації звіту: 27.04.2022 14:55