Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, установлено порушення частини третьої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» та ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ПП «КОНСАЛТ СВ», ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА», ПП «СИСТЕМА НАГЛЯДУ «ГРІЗЛІ», ТОВ «АНТАРЕС-3000», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору з дотриманням Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації, своєчасності надання відповідей на вимоги учасників щодо усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 13.05.2021, тендерні пропозиції приватного підприємства «КОНСАЛТ СВ» (далі – ПП «КОНСАЛТ СВ»), товариства з обмеженою відповідальністю «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА» (далі – ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА»), приватного підприємства «СИСТЕМА НАГЛЯДУ «ГРІЗЛІ» (далі – ПП «СИСТЕМА НАГЛЯДУ «ГРІЗЛІ»), товариства з обмеженою відповідальністю «АНТАРЕС-3000» (далі – ТОВ «АНТАРЕС-3000»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» (далі – ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА»), приватного підприємства «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА» (далі – ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА»), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 07.06.2021 № 12783-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 17.06.2021, договір від 07.07.2021 № 4-405/2021, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 20.09.2021 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що учасник ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» після відхилення Замовником його тендерної пропозиції (13.05.2021) звернувся 18.05.2021 до Замовника з вимогою (номер UA-2021-03-11-011581-b.b4) надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Однак станом на початок здійснення моніторингу (14.09.2021) Замовник не надав йому відповідь з такою інформацією, яка надається не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, чим порушив вимоги частини третьої статті 31 Закону.
Замовник відповідно до частини третьої статті 22 Закону у підпункті 10 пункту 3.1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015.
Водночас учасник ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» в складі тендерної пропозиції надав сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, а отже не порушив вимоги тендерної документації у цій частині.
Однак, Замовник на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону відхилив тендерну пропозицію без наявності на те підстав.
Також Замовник відповідно до частини третьої статті 22 Закону установив вимоги щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій заповнений додаток № 5 згідно форми, яка має містити інформацію про номер (номери) банківського рахунку за стандартом IBAN (пункт 3 додатку № 5 до тендерної документації).
Учасник ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА» у довідці № 5 зазначив інформацію про номер банківського рахунку за стандартом IBAN (UA423052990000026000016705273), чим виконав зазначену вимогу тендерної документації у цій частині.
Однак, за результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону відхилив тендерні пропозиції ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА» та ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» без наявності на те підстав.
Період усунення порушень:
30.09.2021 17:57 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2021 17:57
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Щодо відхилення ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА»
Дійсно, учасник ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА» в складі тендерної пропозиції надав сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015. Однак вказаний сертифікат виданий органом з сертифікації систем менеджменту ТОВ «ЦЕНТР СЕРТИФІКАЦІЇ ТА МЕТРОЛОГІЇ», акредитація якого призупинена з 01.02.201, відповідно до даних Реєстру акредитованих органів з сертифікації систем менеджменту, розміщеного на сайті Національного агентства з акредитації України naau.org.ua, №ООВ 80057. Та, чомусь вказане ви не прийняли до уваги під час складання висновку.
Тому, в даному випадку замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬФА БЕЗПЕКА».
Щодо відхилення ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА»
Дійсно, Учасник ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА» у довідці № 5 зазначив інформацію про номер банківського рахунку за стандартом IBAN UA423052990000026000016705273, однак цей рахунок вказано щодо банку Приватбанк. Однак в такій довідці не зазначено номер (номери) банківського рахунку за стандартом IBAN банку АТ «Банк інвестицій та заощаджень», відомості про який вказує сам учасник в довідці.
Тому, в даному випадку замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію ПП «КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА».
Додатково повідомляємо, що даний висновок Замовником буде оскаржено до суду у строки передбачені Законом України «Про публічні закупівлі»
Дата публікації звіту:
07.10.2021 12:16