-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 3 "Берізка", Білокуракинської селищної ради Луганської області, розташованого за адресою: вул. Слав’янська, буд. 16-а, смт Білокуракине, Луганської області
Завершена
15 858 421.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 79 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 79 300.00 UAH
Номер:
70c4bca25e0b42e795cf118a4947a04c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-06-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.05.2021 00:00
Період моніторингу:
11.05.2021 16:57 - 02.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.05.2021 199
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 07.05.2021 № 199
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2021-03-11-009868-b 11.03.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Галушка В.В. встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Департаменту будівництва, енергозбереження, архітектури та містобудування Луганської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 11.03.2021(протокол № 210); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП ГАЛУШКА ВІТАЛІЙ ВІКТОРОВИЧ (далі - ФОП Галушка В.В.); протокол визначення переможця від 01.04.2021 № 215; повідомлення про намір укласти договір; договір від 13.04.2021 № 210.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у тендерній документації (Додаток № 4) не установив до переможця торгів вимогу щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону, чим порушив вимоги частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону
Також встановлено, що пункт 9 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації містить перелік формальних помилок, який не відповідає переліку формальних помилок затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
Крім того Замовник у тендерній документації (пункт 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) установив, що учасник обов’язково подає для участі в закупівлі копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України.
Додатком № 5 до тендерної документації передбачено роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, визначені локальним кошторисом 2-1-7 на пожежну сигналізацію.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852, виконання робіт протипожежного призначення, зокрема монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень є видом господарської діяльності, що підлягає обов’язковому ліцензуванню.
Моніторингом встановлено, що ФОП Галушка В.В. в складі своєї тендерної пропозиції надано довідку від 25.03.2021 № 14, відповідно до якої повідомляється, що до виконання робіт по об’єкту – Капітальний ремонт комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 3 «Берізка», Білокуракинської селищної ради Луганської області, розташованого за адресою: вул. Слав’янська, буд. 16-а, смт Білокуракине, Луганської області ФОП Галушка В.В. субпідрядників залучати не буде.
Проте, враховуючи вищевикладене ФОП Галушка В.В. в складі своєї тендерної пропозиції не надано копію ліцензії на право виконання робіт передбачених Додатком № 5 до тендерної документації, зокрема робіт визначених локальним кошторисом 2-1-7 на пожежну сигналізацію, чим порушено вимоги пункту 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації,
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ФОП Галушка В.В., визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
27.05.2021 16:16 - 11.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2021 16:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
Справа 360/2970/21 від 14.06.2021
Дата публікації:
15.06.2021 11:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у тендерній документації (Додаток № 4) не установив до переможця торгів вимогу щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону, чим порушив вимоги частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Разом з тим, в пункті 2 частині 2 статті 22 Закону, зазначається, що: «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
На виконання цих вимог Закону, Замовником у складі тендерної документації підготовлено Додаток № 4, в якому зазначається наступне: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Зокрема у Додатку 4 встановлено безпосередній спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону, а саме:
№ з/п Підстава Спосіб документального підтвердження відсутності підстав.
6 п. 12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; Для підтвердження відсутності підстав учасник повинен надати довідку у довільній формі. Ця вимога застосовується до моменту відкриття доступу до Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми.
Для підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону, учаснику закупівлі пропонується надати Довідку у довільній формі, оскільки інформація про те що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми наразі не є публічною інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або не міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель».
Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 303 затверджено Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми (далі - Реєстр). Відповідно до пункту 5 Положення Держателем (володільцем) Реєстру є МВС. А загальний доступ до статистичних відомостей мав би здійснюватись через веб-сайт МВС.
Проте, наразі такого реєстру немає і відповідно інформацію з нього отримати неможливо.
Відсутність реєстру підтверджується листом Департаменту Інформатизації МВС України від 07.05.2020 № 3 в якому зазначено наступне:
«Повідомляємо, що Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми було затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 303 від 18 квітня 2012 року. 07 листопада 2015 року набрав чинності Закон України «Про Національну поліцію», яким було утворено новий правоохоронний орган, а Міністерство внутрішніх справ України втратило відповідні функції. На сьогодні норми постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2012 року № 303 є застарілими та потребують приведення у відповідність до положень нормативно-правових актів, які мають вищу юридичну силу».
Отже, Замовником не допущено порушень під час складання тендерної документації, зокрема щодо не установлення вимоги до переможця торгів щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону, чим порушив вимоги частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, адже ця вимога встановлена в п. 6 Додатку 4 до Тендерної документації.
2. Також встановлено, що пункт 9 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації містить перелік формальних помилок, який не відповідає переліку формальних помилок затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні бути наведені опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
На виконання цієї вимоги Позивачем в пункті 9 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, зокрема: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Наприклад:
- орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником;
- зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації;
- відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, тощо».
Що стосується Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівля та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 Про затвердження Переліку формальних помилок, то цей Наказ лише затверджує перелік формальних помилок, при допущені яких тендерна пропозиція учасника не повинна бути відхилена. Ані цей Наказ, ані Закон не зобов’язує замовника торгів включати у тендерну документацію перелік формальних помилок ідентичний Наказу.
Отже твердження про невідповідність Тендерної документації не підкріплено жодною нормою законодавства та є необґрунтованим висновком.
3. Також встановлено, що пункт 9 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації містить перелік формальних помилок, який не відповідає переліку формальних помилок затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Крім того Замовник у тендерній документації (пункт 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) установив, що учасник обов’язково подає для участі в закупівлі копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України. Додатком № 5 до тендерної документації передбачено роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, визначені локальним кошторисом 2-1-7 на пожежну сигналізацію. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852, виконання робіт протипожежного призначення, зокрема монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень є видом господарської діяльності, що підлягає обов’язковому ліцензуванню. Моніторингом встановлено, що ФОП Галушка В.В. в складі своєї тендерної пропозиції надано довідку від 25.03.2021 № 14, відповідно до якої повідомляється, що до виконання робіт по об’єкту – Капітальний ремонт комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 3 «Берізка», Білокуракинської селищної ради Луганської області, розташованого за адресою: вул. Слав’янська, буд. 16-а, смт Білокуракине, Луганської області ФОП Галушка В.В. субпідрядників залучати не буде. Проте, враховуючи вищевикладене ФОП Галушка В.В. в складі своєї тендерної пропозиції не надано копію ліцензії на право виконання робіт передбачених Додатком № 5 до тендерної документації, зокрема робіт визначених локальним кошторисом 2-1-7 на пожежну сигналізацію, чим порушено вимоги пункту 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації
Відповідно до частини 1 «Порядок подання тендерних пропозицій» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що Учасник подає для участі в закупівлі: «…копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України». На виконання цієї умови, учасником ФОП Галушка В.В. у складі своєї тендерної пропозиції надано Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів (файл «буд.ліцензія.pdf»).
Разом з тим, учасником у складі тендерної пропозиції надано Довідку № 3 від 25.03.2021 «Про наявність ліцензії» (файл «довідки.pdf»), в який зазначається, що учасник має Ліцензію на виконання робіт визначених локальним кошторисом 2-1-7 на пожежну сигналізацію.
Надати копію ліцензії учасник не мав змоги у зв’язку з її фактичною відсутністю у вигляді документу, що зумовлюється наступним.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб'єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (пункт 5 частини першої статті 1).
Видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийнятій органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі (пункт 11 частини першої статті 1).
Суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії (частина 4 статті 2).
Отже, наявність ліцензії у ФОП Галушка В.В. підтверджується записом в Єдиному ліцензійному реєстрі за посиланням:
https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register
Виходячи з наведеного, Департамент не мав жодних правових підстав на відхилення тендерної пропозиції ФОП Галушка В.В. у процедурі UA-P-2021-03-11-011526-b
Додатково повідомляємо, що висновок моніторингу буде оскаржено до суду.
Дата публікації звіту:
02.06.2021 16:40