• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

бензин моторний марки А-92; дизельне паливо

ДК 021:2015, код 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-92; дизельне паливо)

Завершена

876 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 380.00 UAH
Номер: ead999791a404bd3b7e75258c04f1a84
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-17-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.11.2021 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 17.11.2021 13:11 - 09.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З від 17.11.2021 № 708 Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 17.11.2021 № 708 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 1. UA-2021-02-24-000530-a 24.02.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Волинець М.С. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Хмельницька обл.), +38 (0 67) 380-90-45, m.s.volynets@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено недотримання вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час оприлюднення внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує: - щодо порушення частини п’ятої статті 41 Закону: здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, привести у відповідність до Закону істотні умови договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним Договором з ТОВ «ТД МТК» з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України; - щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, частини п’ятої статті 8 Закону своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом – врахувати виявлені порушення та не допускати їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 23.01.2021 року) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Староушицької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника від 24.02.2021, звернення за роз’ясненням від 24.02.2021, відповідь Замовника на звернення від 25.02.2021, вимога учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Міжрегіональна Трейдингова Компанія» (далі – ТОВ «ТД МТК») про усунення порушення від 01.03.2021, рішення замовника від 02.03.2021, вимога учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОДІЛ АВТОГАЗ» про усунення порушення від 15.03.2021, рішення замовника від 16.03.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.03.2021, тендерну пропозицію ТОВ «ТД МТК», протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 15.03.2021 №3, повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2021, договір про закупівлю товару від 26.03.2021 №19 (далі – Договір), додаткові угоди №1 від 26.04.2021, №2 від 02.06.2021, №3 від 02.06.2021, №4 від 23.07.2021, №5 від 10.11.2021 до Договору, повідомлення про внесення змін до Договору від 28.04.2021, від 04.06.2021, від 04.06.2021, від 26.07.2021, від 10.11.2021, пояснення від 23.11.2021 та від 29.11.2021, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зазначений Замовником у пункті 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, не відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, чим не дотримано вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону. Так, згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 (далі – роз’яснення Мінекономіки) внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Відповідно до підпункту 2 пункту 11.4 розділу 11 «Інші умови» договору про закупівлю від 26.03.2021 № 19 (далі – Договір) визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів, підстава внесення змін до істотних умов Договору та необхідності підвищення ціни за одиницю товару Замовником обґрунтовуються наступними додатками: експертний висновок Запорізької торгово – промислової палати від 19.04.2021 №ОИ-7477 (далі – експертний висновок №ОИ-7477), експертний висновок Запорізької торгово – промислової палати від 27.05.2021 №ОИ-7685 (далі – експертний висновок №ОИ-7685), експертний висновок Запорізької торгово – промислової палати від 20.07.2021 №ОИ-7922 (далі – експертний висновок №ОИ-7922). Так, додатковою угодою від 26.04.2021 № 1 сторонами збільшено ціну за одиницю товару: Бензину А-92 на 6,17 % (25,80 грн./л. з ПДВ), дизельного палива на 4,94 % (25,50 грн./л. з ПДВ) на підставі експертного висновку №ОИ-7477, який відображає середньо ринкову вартість пального станом на 19.04.2021. При цьому, інформація, зазначена в експертному висновку ОИ-7477 відображає висновки експерта щодо середньоринкової ціни на пальне по Україні (роздріб), станом на окрему дату, зокрема на 19.04.2021, не містить інформації про пропорційність зміни ціни товару на ринку та не підтверджує розмір коливання ціни на відповідному ринку. Враховуючи викладене, висновок експерта не підтверджує наявність підстав для внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Додатковою угодою від 02.06.2021 № 3 сторонами збільшено ціну за одиницю товару: Бензину А-92 на 6,51 % (27,48 грн./л. з ПДВ), дизельного палива на 4,24 % (26,56 грн./л. з ПДВ) на підставі експертного висновку №ОИ-7685, який відображає середньоринкову вартість пального станом на 15.03.2021 та станом на 26.05.2021. Відповідно до роз’яснення Мінекономіки розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. При цьому, експертний висновок №ОИ-7685 містить інформацію про вартість пального станом на 15.03.2021 року, тобто на дату, яка передувала укладенню додаткової угоди від 26.04.2021 № 1. Отже, інформація, зазначена в експертному висновку відображає висновки експерта щодо середньоринкової ціни на пальне по Україні (роздріб), станом на окрему дату (на 15.03.2021 та на 26.05.2021) та не підтверджує пропорційність зміни ціни від дати укладання останньої додаткової угоди (№1 від 26.04.2021) до дати укладання додаткової угоди №3 від 02.06.2021, що суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону в частині наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Аналогічно додатковою угодою від 23.07.2021 № 4 сторонами збільшено ціну за одиницю товару: Бензину А-92 на 4,80 % (28,80 грн./л. з ПДВ), дизельного палива на 3,84 % (27,60 грн./л. з ПДВ) на підставі експертного висновку №ОИ-7922, який відображає середньоринкову вартість пального станом на 19.05.2021 та станом на 20.07.2021. При цьому, експертний висновок №ОИ-7922 містить інформацію про вартість пального станом на 19.05.2021 року, тобто на дату, яка передувала укладенню додаткової угоди від 02.06.2021 № 3. Отже, інформація, зазначена в експертному висновку відображає висновки експерта щодо середньоринкової ціни на пальне по Україні (роздріб), станом на окрему дату (на 19.05.2021 та на 20.07.2021) та не підтверджує пропорційність зміни ціни від дати укладання останньої додаткової угоди (№3 від 02.06.2021) до дати укладання додаткової угоди №4 від 23.07.2021, що суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону в частині наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Враховуючи вищевикладене, укладання додаткових угод від 26.04.2021 № 1, від 02.06.2021 № 3 та від 23.07.2021 № 4 до Договору суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питання своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом встановлено, що в порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник надав через електронну систему закупівель відповідь на запит про надання пояснень з порушенням строку, визначеного частиною п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 09.12.2021 13:51 - 24.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.12.2021 13:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: - Замовником припинено зобов’язання за укладеним Договором з ТОВ «ТД МТК» з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України; - щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, частини п’ятої статті 8 Закону своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом – Замовником враховані виявлені порушення та зобов'язуємось не допускати їх в подальшому.
Дата публікації звіту: 15.12.2021 15:52

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionChanges: Так
  • other: Так
Опис: припинено зобов’язання за укладеним Договором з ТОВ «ТД МТК»
Дата публікації: 16.12.2021 14:45

Запити/Пояснення