• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Пристрої охоронної та пожежної сигналізації (код ДК 021:2015: 31620000-8 Прилади звукової та візуальної сигналізації (31625000-3; 31625100-4; 31625200-5; 31625300-6))

Завершена

4 155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 775.00 UAH
Номер: 4b3026524dad47c7b85fced6ab68c3f6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-05-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.07.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 06.07.2021 09:16 - 28.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.07.2021 № 404 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби 05.07.2021 № 404 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2021-02-19-013011-b 19.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення частини 16 статті 29, частини 1 статті 31, частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 19.02.2021 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2021, договір від 01.04.2021 № 100/21, додаткову угоду від 02.07.2021 № 1, запитання до процедури від 24.02.2021, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 15.07.2021 та від 22.07.2021. Моніторингом встановлено невідповідність пропозиції Переможця вимогам ТД. Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ ТД для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати, зокрема документи, що підтверджують наявність в учасника власних або орендованих автотранспортних засобів, необхідних для виконання умов договору про закупівлю, з підтвердженням відповідними документами (копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копія договору на вантажоперевезення). В складі пропозиції Переможця міститься договір оренди транспортного засобу (автомобіля Citroen C4) від 04.01.2021 № СМ-12/2021, укладений між Шершуном М.П. та Переможцем. Однак, вищевказаний договір укладено в письмовій формі без нотаріального посвідчення, чим порушено частину 2 статті 799 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), та відповідно до частини 1 статті 220 ЦК такий договір є нікчемним Окремо слід зазначити, що відповідно положень ст. 640 ЦКУ правочин, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації, з моменту державної реєстрації. Отже, Переможцем не виконано умову пункту 5 розділу ІІІ ТД, тобто не підтверджено наявність орендованого автотранспортного засобу. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII. Однак, на порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, а уклав з ним договір на загальну суму 4 127 579,40 грн з ПДВ. Крім цього, вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої замовник, у випадку виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Також, моніторингом встановлено, що Замовником додатковою угодою № 1 змінено істотні умови договору, зокрема збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків. На запит органу державного фінансового контролю щодо надання документального підтвердження коливання ціни за одиницю товару, згідно пунктів 16-26, 33-34, 37-47 специфікації до договору від 01.04.2021 № 100/21 Замовник зазначив, що «підставою для підняття ціни на позиції в специфікації до договору, виробником якого являється ТОВ «Тірас-12», був лист наданий переможцем торгів (ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ) №44/3 від 11.06.2021 (з додатком - листом ТОВ «Тірас-12» №01-18/247 від 08.06.2021) (додається). Підтвердженням коливання ціни на ринку продукції ТОВ «Тірас-12» є експертний висновок Харківської торгово-промислової палати від 02.07.2021р. №123-ЦЗ/21, експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 18.06.2021р. №О-549 (додаються)». Однак, вищевказані експерті висновки торгово-промислових палат не підтверджують коливання ціни даних товарів на ринку в період з дати укладання договору (01.04.2021) відносно дати укладання додаткової угоди (02.07.2021), а лише інформують про середній діапазон ринкової вартості товарів станом на 18.06.2021 та 02.07.2021. Отже, Замовником підвищено ціни на товари (згідно пунктів 16-26, 33-34, 37-47 специфікації до договору від 01.04.2021 № 100/21) додатковою угодою від 02.07.2021 № 1 без наявності документально підтвердження коливання ціни товару на ринку. Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено вимоги частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 27.07.2021 08:25 - 11.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 27.07.2021 08:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок Державної аудиторської служби України від 27 липня 2021 року до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-19-013011-b повідомляю наступне: органом державного фінансового контролю під час моніторингу було встановлено невідповідність пропозиції Переможця вимогам ТД. Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ ТД для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати, зокрема документи, що підтверджують наявність в учасника власних або орендованих автотранспортних засобів, необхідних для виконання умов договору про закупівлю, з підтвердженням відповідними документами (копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копія договору на вантажоперевезення). В складі пропозиції Переможця міститься договір оренди транспортного засобу (автомобіля Citroen C4) від 04.01.2021 № СМ-12/2021, укладений між Шершуном М.П. та Переможцем. Однак, вищевказаний договір укладено в письмовій формі без нотаріального посвідчення, чим порушено частину 2 статті 799 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), та відповідно до частини 1 статті 220 ЦК такий договір є нікчемним Окремо слід зазначити, що відповідно положень ст. 640 ЦКУ правочин, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації, з моменту державної реєстрації. Отже, Переможцем не виконано умову пункту 5 розділу ІІІ ТД, тобто не підтверджено наявність орендованого автотранспортного засобу. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII. Однак, на порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, а уклав з ним договір на загальну суму 4 127 579,40 грн з ПДВ. Крім цього, вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої замовник, у випадку виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Оскільки Замовник (УПО Волинської області) у вимогах тендерної документації не конкретизував кількість транспортних засобів, їх марку і т.д., тому під час розгляду тендерної пропозиції було взято до уваги договір оренди транспортного засобу (автомобіля Fiat Doblo) від 04.01.2021 № СМ-11/2021, укладений між Фізичною Особою-Підприємцем Зозуля Василь Андрійович та Переможцем (ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ»). Договір оренди транспортного засобу (автомобіля Citroen C4) від 04.01.2021 № СМ-12/2021, укладений між Шершуном М.П. та Переможцем, Замовником не розглядався. У зв’язку з цим Замовником не була застосована частина 16 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої замовник, у випадку виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Також, моніторингом встановлено, що Замовником додатковою угодою № 1 змінено істотні умови договору, зокрема збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків. На запит органу державного фінансового контролю щодо надання документального підтвердження коливання ціни за одиницю товару, згідно пунктів 16-26, 33-34, 37-47 специфікації до договору від 01.04.2021 № 100/21 Замовник зазначив, що «підставою для підняття ціни на позиції в специфікації до договору, виробником якого являється ТОВ «Тірас-12», був лист наданий переможцем торгів (ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ) №44/3 від 11.06.2021 (з додатком - листом ТОВ «Тірас-12» №01-18/247 від 08.06.2021) (додається). Підтвердженням коливання ціни на ринку продукції ТОВ «Тірас-12» є експертний висновок Харківської торгово-промислової палати від 02.07.2021р. №123-ЦЗ/21, експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 18.06.2021р. №О-549 (додаються)». Однак, вищевказані експерті висновки торгово-промислових палат не підтверджують коливання ціни даних товарів на ринку в період з дати укладання договору (01.04.2021) відносно дати укладання додаткової угоди (02.07.2021), а лише інформують про середній діапазон ринкової вартості товарів станом на 18.06.2021 та 02.07.2021. Отже, Замовником підвищено ціни на товари (згідно пунктів 16-26, 33-34, 37-47 специфікації до договору від 01.04.2021 № 100/21) додатковою угодою від 02.07.2021 № 1 без наявності документально підтвердження коливання ціни товару на ринку. Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено вимоги частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII. Щодо усунення виявленого вищезазначеного правопорушення повідомляю наступне: між Замовником (УПО Волинської області) та Переможцем (ТОВ «ЛТД СМАРТ СІТІ») була укладена Додаткова угода №2 від 28.07.2021р., змістом якої є погодження Сторін керуватися умовами Договору від 01.04.2021 № 100/21 та вважати недійсною Додаткову угоду №1 від 02.07.2021р. Додатково повідомляю, в період дії Додаткової угоди №1 з 02.07.2021 до 28.07.2021р., придбання та оплата товарів за цінами викладеними у специфікації, що є додатком до Додаткової угоди №1 Управлінням поліції охорони не здійснювалися. Начальник ЦТО УПО Волинської області В’ячеслав ДЕМЯНЧУК 03.08.2021р.
Дата публікації звіту: 03.08.2021 12:41

Запити/Пояснення