• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з прибирання (код за ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання»)

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. 7.3. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова чи російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

950 585.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 752.93 UAH
Номер: e83acbe4cd084e399a3cc209da3850b3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-13-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.04.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 13.04.2021 14:21 - 07.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.04.2021 № 259 Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 13.04.2021 № 259 Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-18-013057-b, 18.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, tkachenko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону; внесення змін до тендерної документації; розгляд замовником звернень учасника, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, та надання відповіді на них; укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема вжити заходів відповідно до Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, надалі не допускати виявлені порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; розгляд тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; розгляд замовником звернень учасника, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, та надання відповіді на них; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом засідання тендерного комітету від 18.02.2021 № 18, зі змінами, затвердженими протоколом засідання тендерного комітету від 01.03.2021 № 10; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «КЛІНІНГ-ВЕЙ» (далі – ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ»), приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ», фізичної особи-підприємця Щербака Станіслава Миколайовича (далі – ФОП Щербак С. М.); повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», оприлюднене в електронній системі закупівель 17.03.2021; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником торгів ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією; інформація про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», оприлюднене в електронній системі закупівель 26.03.2021; повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», оприлюднене в електронній системі закупівель 02.04.2021; інформація про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», оприлюднене в електронній системі закупівель 05.04.2021; інформація про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ», оприлюднене в електронній системі закупівель 05.04.2021; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем торгів ФОП Щербак С. М. відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; звернення приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції UA-2021-02-18-013057-b.b1, UA-2021-02-18-013057-b.а1, оприлюднені в електронній системі закупівель 8 та 9 квітня поточного року, та відповіді на них, оприлюднені 9 та 13 квітня 2021 року відповідно; пояснення, отримані 19.04.2021 від Замовника в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04; звіт про результати проведення процедури; додаткова угода № 1 від 16.04.2021 до договору про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати), тоді як у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога про надання забезпечення тендерної пропозиції у формі безвідкличної та безумовної банківської гарантії в розмірі п’яти тисяч гривень та умови його надання. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що тендерні пропозиції учасників відкритих торгів ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ» відхилені відповідно до вимог Закону та згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 05.04.2021 № 21 ухвалене рішення про намір укласти договір із ФОП Щербак С. М. На порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерна пропозиція ФОП Щербак С. М. не відхилена, якщо учасник процедури не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Зокрема, згідно з вимогами пункту 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації для цілей укладання договору про закупівлю за результатами цих відкритих торгів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в таких банківських установах та довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі. Дана вимога не стосується відкритих рахунків учасника в органах ДКСУ. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однією банківською установою – довідки надаються кожною установою за всіма відкритими рахунками. Відповідно до пункту 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України 21.01.2004 № 22 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 р. за № 377/8976, обслуговуючий банк (банк, що обслуговує) – це банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки і банківську діяльність». Згідно із статтею 2 Закону України «Про банки та банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121 будь-яке зобов’язання банку надати певну суму грошей, будь-яка гарантія, будь-яке зобов’язання придбати право вимоги боргу, будь-яке продовження строку погашення боргу, яке надано в обмін на зобов’язання боржника щодо повернення заборгованої суми, а також на зобов’язання на сплату процентів та інших зборів з такої суми є банківським кредитом, та згідно із статтею 49 цього Закону надання гарантій і поручительств та інших зобов’язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання у грошовій формі, належить до кредитних операцій. Загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання регулюються Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за № 41/10321 (далі – Положення № 639). Зокрема, відповідно до пункту 24 Положення № 639 банк-гарант після прийняття рішення про надання гарантії готує проект договору про надання гарантії (з урахуванням вимог статті 6 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг») і відповідно до внутрішніх положень банку подає його принципалу для підписання, а також має право не укладати окремий договір про надання гарантії, якщо в заяві про надання гарантії передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом та має силу договору про надання гарантії. Отримавши банківську гарантію в АТ «Банк інвестицій та заощаджень» для забезпечення своєї тендерної пропозиції, ФОП Щербак С. М. отримав послугу, передбачену Законом України «Про банки і банківську діяльність» та регламентовану Положенням № 639, тобто АТ «Банк інвестицій та заощаджень» є банком, що обслуговує ФОП Щербак С. М. Надавши у складі тендерної пропозиції довідки про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках лише з АТ «Укрсиббанк», ФОП Щербак С. М. не виконав вимоги пункту 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації щодо надання довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках. Крім того, ФОП Щербак С. М. не виконав вимоги пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в якому зазначено, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, та подав тендерну пропозицію з електронним підписом, який не може вважатися кваліфікованим. Під час перевірки на сайті ЦЗО (https://czo.gov.ua/verify) електронного підпису Щербака С.М., накладеного на його тендерну пропозицію, відображається тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», який не може вважатись кваліфікованим. Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що відповідно до повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюдненого в електронній системі закупівель 20.04.2021, до істотних умов договору про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04, укладеного між Замовником та ФОП Щербак С. М. на суму 939 999,00 грн (далі – Договір), внесено зміни відповідно до пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону – зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Згідно з додатковою угодою № 1 від 16.04.2021 до Договору пункт 3.1 Договору викладено у новій редакції, відповідно до якої ціна Договору зменшена з 939 999,00 грн до 805 413,94 грн, а саме: послуги з прибирання приміщень за адресою м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36 – 47013,69 грн, м. Черкаси, вул. Благовісна, 170 – 34803,20 грн, м. Черкаси, бульв. Шевченка, 307 – 11419,69 грн та м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 47 – 1518,00 грн. Перерахунком суми вартості послуг за місцями їх надання згідно з додатковою угодою № 1 від 16.04.2021 встановлено, що вона становить 94 754,58 грн, а не 805 413,94 гривень. Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. Договір не передбачає порядку внесення змін до його істотних умов, зокрема пункт 1.3 цього Договору містить посилання на частину четверту статті 36 Закону. Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 пункти 1, 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачають випадки щодо зменшення обсягів закупівлі у договорі після його підписання до виконання сторонами зобов’язань у повному обсязі. На порушення пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону під час внесення змін до істотних умов Договору (зменшена ціна Договору) не зменшено обсяги закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (відповідно до пункту 2 додаткової угоди № 1 від 16.04.2021 інші пункти Договору залишаються без змін, а саме: не внесено зміни до додатків 1, 2 до Договору, в яких зазначено найменування послуг, періодичність їх надання та обсяги, перелік витратних матеріалів, інвентарю, спецодягу).
Період усунення порушень: 21.04.2021 13:25 - 08.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 21.04.2021 13:25

Запити/Пояснення