-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прибирання (код за ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання»)
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. 7.3. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова чи російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
950 585.76
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 752.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 752.93 UAH
Номер:
e83acbe4cd084e399a3cc209da3850b3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-13-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.04.2021 00:00
Період моніторингу:
13.04.2021 14:21 - 07.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.04.2021 № 259
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 13.04.2021 № 259
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-02-18-013057-b, 18.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону; внесення змін до тендерної документації; розгляд замовником звернень учасника, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, та надання відповіді на них; укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема вжити заходів відповідно до Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, надалі не допускати виявлені порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; розгляд тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; розгляд замовником звернень учасника, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, та надання відповіді на них; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом засідання тендерного комітету від 18.02.2021 № 18, зі змінами, затвердженими протоколом засідання тендерного комітету від 01.03.2021 № 10; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «КЛІНІНГ-ВЕЙ» (далі – ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ»), приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ», фізичної особи-підприємця Щербака Станіслава Миколайовича (далі – ФОП Щербак С. М.); повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», оприлюднене в електронній системі закупівель 17.03.2021; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником торгів ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією; інформація про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», оприлюднене в електронній системі закупівель 26.03.2021; повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», оприлюднене в електронній системі закупівель 02.04.2021; інформація про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», оприлюднене в електронній системі закупівель 05.04.2021; інформація про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ», оприлюднене в електронній системі закупівель 05.04.2021; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем торгів ФОП Щербак С. М. відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; звернення приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції UA-2021-02-18-013057-b.b1, UA-2021-02-18-013057-b.а1, оприлюднені в електронній системі закупівель 8 та 9 квітня поточного року, та відповіді на них, оприлюднені 9 та 13 квітня 2021 року відповідно; пояснення, отримані 19.04.2021 від Замовника в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04; звіт про результати проведення процедури; додаткова угода № 1 від 16.04.2021 до договору про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати), тоді як у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога про надання забезпечення тендерної пропозиції у формі безвідкличної та безумовної банківської гарантії в розмірі п’яти тисяч гривень та умови його надання.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що тендерні пропозиції учасників відкритих торгів ТОВ «КЛІНІНГ-ВЕЙ», приватного підприємства «КЛІНІНГ-ПРО», приватного підприємства «УКРАУТСОРЦІНГ» відхилені відповідно до вимог Закону та згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 05.04.2021 № 21 ухвалене рішення про намір укласти договір із ФОП Щербак С. М.
На порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерна пропозиція ФОП Щербак С. М. не відхилена, якщо учасник процедури не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Зокрема, згідно з вимогами пункту 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації для цілей укладання договору про закупівлю за результатами цих відкритих торгів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в таких банківських установах та довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі. Дана вимога не стосується відкритих рахунків учасника в органах ДКСУ. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однією банківською установою – довідки надаються кожною установою за всіма відкритими рахунками.
Відповідно до пункту 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України 21.01.2004 № 22 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 р. за № 377/8976, обслуговуючий банк (банк, що обслуговує) – це банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки і банківську діяльність». Згідно із статтею 2 Закону України «Про банки та банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121 будь-яке зобов’язання банку надати певну суму грошей, будь-яка гарантія, будь-яке зобов’язання придбати право вимоги боргу, будь-яке продовження строку погашення боргу, яке надано в обмін на зобов’язання боржника щодо повернення заборгованої суми, а також на зобов’язання на сплату процентів та інших зборів з такої суми є банківським кредитом, та згідно із статтею 49 цього Закону надання гарантій і поручительств та інших зобов’язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання у грошовій формі, належить до кредитних операцій. Загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання регулюються Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за № 41/10321 (далі – Положення № 639). Зокрема, відповідно до пункту 24 Положення № 639 банк-гарант після прийняття рішення про надання гарантії готує проект договору про надання гарантії (з урахуванням вимог статті 6 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг») і відповідно до внутрішніх положень банку подає його принципалу для підписання, а також має право не укладати окремий договір про надання гарантії, якщо в заяві про надання гарантії передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом та має силу договору про надання гарантії.
Отримавши банківську гарантію в АТ «Банк інвестицій та заощаджень» для забезпечення своєї тендерної пропозиції, ФОП Щербак С. М. отримав послугу, передбачену Законом України «Про банки і банківську діяльність» та регламентовану Положенням № 639, тобто АТ «Банк інвестицій та заощаджень» є банком, що обслуговує ФОП Щербак С. М. Надавши у складі тендерної пропозиції довідки про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках лише з АТ «Укрсиббанк», ФОП Щербак С. М. не виконав вимоги пункту 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації щодо надання довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках.
Крім того, ФОП Щербак С. М. не виконав вимоги пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в якому зазначено, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, та подав тендерну пропозицію з електронним підписом, який не може вважатися кваліфікованим. Під час перевірки на сайті ЦЗО (https://czo.gov.ua/verify) електронного підпису Щербака С.М., накладеного на його тендерну пропозицію, відображається тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», який не може вважатись кваліфікованим.
Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що відповідно до повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюдненого в електронній системі закупівель 20.04.2021, до істотних умов договору про закупівлю від 16.04.2021 № 16/04, укладеного між Замовником та ФОП Щербак С. М. на суму 939 999,00 грн (далі – Договір), внесено зміни відповідно до пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону – зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Згідно з додатковою угодою № 1 від 16.04.2021 до Договору пункт 3.1 Договору викладено у новій редакції, відповідно до якої ціна Договору зменшена з 939 999,00 грн до 805 413,94 грн, а саме: послуги з прибирання приміщень за адресою м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36 – 47013,69 грн, м. Черкаси, вул. Благовісна, 170 – 34803,20 грн, м. Черкаси, бульв. Шевченка, 307 – 11419,69 грн та м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 47 – 1518,00 грн. Перерахунком суми вартості послуг за місцями їх надання згідно з додатковою угодою № 1 від 16.04.2021 встановлено, що вона становить 94 754,58 грн, а не 805 413,94 гривень.
Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. Договір не передбачає порядку внесення змін до його істотних умов, зокрема пункт 1.3 цього Договору містить посилання на частину четверту статті 36 Закону. Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 пункти 1, 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачають випадки щодо зменшення обсягів закупівлі у договорі після його підписання до виконання сторонами зобов’язань у повному обсязі. На порушення пункту 1 частини п’ятої статті 41 Закону під час внесення змін до істотних умов Договору (зменшена ціна Договору) не зменшено обсяги закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (відповідно до пункту 2 додаткової угоди № 1 від 16.04.2021 інші пункти Договору залишаються без змін, а саме: не внесено зміни до додатків 1, 2 до Договору, в яких зазначено найменування послуг, періодичність їх надання та обсяги, перелік витратних матеріалів, інвентарю, спецодягу).
Період усунення порушень:
21.04.2021 13:25 - 08.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.04.2021 13:25
Запити/Пояснення
Номер:
8b56375eb80b4d9a84a6badada866a3e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.04.2021 08:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з прибирання (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-02-18-013057-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань꞉
- чи забезпечено відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ? Якщо так, то надайте посилання;
- чому не відхилена тендерна пропозиція учасника торгів фізичної особи-підприємця Щербака Станіслава Миколайовича, якщо він не виконав умови пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, затвердженої протоколом засідання тендерного комітету від 18.02.2021 № 18, зі змінами, затвердженими протоколом засідання тендерного комітету від 01.03.2021 № 10, та його тендерна пропозиція не містить накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів;
- чому не відхилена тендерна пропозиція учасника торгів фізичної особи-підприємця Щербака Станіслава Миколайовича, якщо він не виконав умови пункту 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та не надав у складі тендерної пропозиції довідки з усіх обслуговуючих банків з інформацією про наявність відкритого рахунку в таких банківських установах та довідки про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі (не надано такі довідки з АТ «Банк інвестицій та заощаджень»)?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
63af09d661dc449aafd1aadc10ee97a5
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
19.04.2021 19:32
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з прибирання (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-02-18-013057-b) повідомляємо наступне:
1) Відповідно до вимог частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Згідно ЗУ «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 05.03.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/
Підписувач
Щербак Станіслав Миколайович
П.І.Б.
Щербак Станіслав Миколайович
РНОКПП
2955318311
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
17:16:39 05.03.2021
Сертифікат виданий
КНЕДП - ІДД ДПС
Серійний номер
58E2D9E7F900307B04000000BC9F0900C2D38300
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Удосконалений
Сертифікат
Кваліфікований
А також, згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 12.04.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/
Підписувач
ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ
П.І.Б.
ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ
РНОКПП
2955318311
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
13:04:08 12.04.2021
Сертифікат виданий
АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
21AB5E0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа
Захищений ( ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Серійний номер носія особистого ключа
Не визначено
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Кваліфікований
Сертифікат
Кваліфікований
Крім того, відповідно до абз. 2 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193, з 7 листопада 2020 року до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати УЕП чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Тобто, згідно з чинним законодавством, лише з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Це означає, що учасники публічних закупівель, відповідно також можуть наразі підписувати свої пропозиції УЕП.
Отже, враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Щербака С.М. відповідає вимогам тендерної документації.
2)Відповідно до п.4.2 ч.4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, для цілей укладання договору про закупівлю за результатами цих відкритих торгів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в таких банківськіх установах та довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі. Дана вимога не стосується відкритих рахунків учасника в органах ДКСУ. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однією банківською установою - довідки надаються кожною установою за всіма відкритими рахунками.
Відповідно до довідки ФОП Щербака С.М. з відомостями про учасника від 05.03.2021 року, він має тільки два відкриті рахунки тільки у АТ «Укрсиббанк». У складі його тендерної пропозиції містяться довідки з АТ «Укрсиббанк» від 02.03.2021 року №55-5-06/33/40 та №55-5-06/33/41 про відкриті рахунки та відсутність отриманих та непогашених кредитів відповідно.
Іншої інформації про відкриті рахунки в банківських установах у ФОП Щербака С.М. Замовник не має.
Оскільки, тендерної документацією вимагалось надання безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії без грошового покриття (забезпечення), ФОП Щербак С.М. не зобов’язаний був відкривати рахунок в АТ «Банк інвестицій та заощаджень» за банківською гарантією №3592/21-ТГ від 04.03.2021 року. Відкриття гарантії без її грошового забезпечення не передбачає відкриття банківського рахунку у відповідній банківській установі.
Крім того, звертаємо увагу, що тендерна документація не містила вимог щодо надання довідок з усіх обслуговуючих банків, а лише за всіма відкритими рахунками.
Отже, враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Щербака С.М. відповідає вимогам тендерної документації і не підлягала відхиленню.
Номер:
8a13eccd428f41d4baa959658f40f894
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
19.04.2021 21:06
Опис:
Пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Послуги з прибирання (код за ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання») (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-18-013057-b), Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради повідомляє наступне.
Що стосується першого питання. Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, зокрема передбачено, рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
По другому питанню. Відповідно до вимог частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Згідно ЗУ «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 05.03.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/
Підписувач
Щербак Станіслав Миколайович
П.І.Б.
Щербак Станіслав Миколайович
РНОКПП
2955318311
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
17:16:39 05.03.2021
Сертифікат виданий
КНЕДП - ІДД ДПС
Серійний номер
58E2D9E7F900307B04000000BC9F0900C2D38300
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Удосконалений
Сертифікат
Кваліфікований
А також, згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 12.04.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/
Підписувач
ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ
П.І.Б.
ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ
РНОКПП
2955318311
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
13:04:08 12.04.2021
Сертифікат виданий
АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
21AB5E0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа
Захищений ( ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Серійний номер носія особистого ключа
Не визначено
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Кваліфікований
Сертифікат
Кваліфікований
Крім того, відповідно до абз. 2 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193, з 7 листопада 2020 року до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати УЕП чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Тобто, згідно з чинним законодавством, лише з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Це означає, що учасники публічних закупівель, відповідно також можуть наразі підписувати свої пропозиції УЕП.
Отже, враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Щербака С.М. відповідає вимогам тендерної документації.
Що стосується третього питання, повідомляємо наступне. Відповідно до п.4.2 ч.4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, для цілей укладання договору про закупівлю за результатами цих відкритих торгів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в таких банківськіх установах та довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі. Дана вимога не стосується відкритих рахунків учасника в органах ДКСУ. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однією банківською установою - довідки надаються кожною установою за всіма відкритими рахунками.
Відповідно до довідки ФОП Щербака С.М. з відомостями про учасника від 05.03.2021 року, він має тільки два відкриті рахунки тільки у АТ «Укрсиббанк». У складі його тендерної пропозиції містяться довідки з АТ «Укрсиббанк» від 02.03.2021 року №55-5-06/33/40 та №55-5-06/33/41 про відкриті рахунки та відсутність отриманих та непогашених кредитів відповідно.
Іншої інформації про відкриті рахунки в банківських установах у ФОП Щербака С.М. Замовник не має.
Оскільки, тендерної документацією вимагалось надання безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії, тобто без грошового покриття, то ФОП Щербак С.М. не зобов’язаний був відкривати рахунок в АТ «Банк інвестицій та заощаджень» за банківською гарантією №3592/21-ТГ від 04.03.2021 року.
Крім того, звертаємо увагу, що тендерна документація не містила вимог щодо надання довідок з усіх обслуговуючих банків, а лише за всіма відкритими рахунками.
Отже, враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Щербака С.М. відповідає вимогам тендерної документації.
Номер:
392262c0c9b349b2a98c6d90d5f04eef
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
07.05.2021 17:33
Опис:
На Ваш висновок у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Послуги з прибирання (код за ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання»)» надаємо наступну інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень:
1. З приводу надання у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в таких банківських установах та довідки з обслуговуючого банку (обслуговуючих банків) про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі Замовником на його звернення в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» ( ч. 15 ст. 29 даного Закону)було отримано Довідку від Банку інвестицій та заощаджень вих. № 03-9/03/3339/1 від 28.04.2021 року про те, що ФОП Щербак станом на 28 квітня 2021 року не має відкритих розрахункових рахунків у даній банківській установі та Довідку вих № 03-9/03/3339 про те, що у ФОП Щебак відсутня заборгованість за кредитами станом на 28 квітня 2021 року в даній банківській установі (копії довідок додаються).
2. З приводу використання електронного цифрового підпису пояснюємо наступне:
Відповідно до вимог частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів. Згідно ЗУ «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 05.03.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/ Підписувач Щербак Станіслав Миколайович П.І.Б. Щербак Станіслав Миколайович РНОКПП 2955318311 Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 17:16:39 05.03.2021 Сертифікат виданий КНЕДП - ІДД ДПС Серійний номер 58E2D9E7F900307B04000000BC9F0900C2D38300 Тип носія особистого ключа Незахищений Алгоритм підпису ДСТУ-4145 Тип підпису Удосконалений Сертифікат Кваліфікований А також, згідно даних щодо перевірки підпису тендерної пропозиції ФОП Щербака С.М. від 12.04.2021 року на сайті https://czo.gov.ua/ Підписувач ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ П.І.Б. ЩЕРБАК СТАНІСЛАВ МИКОЛАЙОВИЧ РНОКПП 2955318311 Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 13:04:08 12.04.2021 Сертифікат виданий АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна" Серійний номер 21AB5E0700000000000000000000000000000001 Тип носія особистого ключа Захищений ( ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337) Серійний номер носія особистого ключа Не визначено Алгоритм підпису ДСТУ-4145 Тип підпису Кваліфікований Сертифікат Кваліфікований Крім того, відповідно до абз. 2 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193, з 7 листопада 2020 року до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати УЕП чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто, згідно з чинним законодавством, лише з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Це означає, що учасники публічних закупівель, відповідно також можуть наразі підписувати свої пропозиції УЕП. Отже, враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Щербака С.М. відповідає вимогам тендерної документації.
3. З приводу розміщення додаткової угоди пояснюємо наступне: вищевказана додаткова угода була розміщена з допущеням технічної помилки. Додаткова угода № 2 з виправленням вказаної Вами помилки, розміщена в системі.
4. З приводу відсутності в оголошенні інформації про забезпечення тендерної пропозиції, в оглошенні розміщеному на майданчику Прозорро є ця інформація, її можна переглянути за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-18-013057-b/print/open/pdf.
.