• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт Тячівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 по вул.Партизанська, 26 у м.Тячів» , ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013)

Завершена

5 090 398.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 451.99 UAH
Номер: 31077ea22fc64c0b93347aa482af482b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-23-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.09.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 23.09.2021 16:14 - 19.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.09.2021 № 544 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 22.09.2021 № 544 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12. UA-2021-02-11-006445-c 11.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Світлана ЛУК’ЯНЕНКО
Адреса: Ukraine, Чернігівська, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_10@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Тячівської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 11.02.2021 № 2 зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, вимоги щодо усунення порушення від ТОВ «Хустська пересувна механізована колона» та ФОП «Товкан Олег Емануїлович» та відповіді Замовника, протоколи розгляду тендерних пропозицій щодо відхилення ТОВ «БРАЙТ КОНТРАКШН» від 04.03.2021 № 06, щодо відхилення ТОВ «Хустська пересувна механізована колона» від 09.03.2021 № 10, щодо відхилення ТОВ «КАРПАТ-ГРУП» від 15.03.2021 № 20, протоколи розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» від 19.03.2021 № 27 та від 30.03.2021 № 32, тендерні пропозиції ТОВ «БРАЙТ КОНТРАКШН», ТОВ «Хустська пересувна механізована колона», ТОВ «КАРПАТ-ГРУП», ТОВ «ТЦ ГАРАНТ», вимоги про усунення невідповідностей ТОВ «КАРПАТ-ГРУП» та ТОВ «ТЦ ГАРАНТ», повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2021, договір підряду від 12.04.2021 № 20, укладений між Замовником та ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 12.04.2021, пояснення Замовника з документами на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.09.2021. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України ((https://www.treasury.gov.ua/ua/unifie-register-search?&tax_ code=40334947) та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/40334947/info) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів. На запит Управління від 23.09.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник 28.09.2021 надав пояснення, відповідно до якого відповідна інформація розміщена за посиланням http://tyachiv.osv.org.ua/httpsprozorrogovuatenderua 20210212011834c-%E2%80%93-kapitalnij-remont-vnutrishnih-primischen-filii-okruglyanska-zagalnoosvitnya-shkola-iii-stupeniv-opornogo-z/ (офіційний сайт Відділ освіти Тячівської міської ради Закарпатської області). Проте, моніторингом встановлено, що Замовником на вказаному сайті оприлюднено інформацію про оголошення відкритих торгів https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-006445-c – Капітальний ремонт Тячівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 по вул. Партизанська, 26 у м. Тячів. При цьому, Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Також, пункт 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» та пункт 2 «Унесення змін до тендерної документації» розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації Замовника не відповідає вимогам частини першої та частини другої статті 24 Закону відповідно. Крім того, в пункті 4 Розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації вказано таку підставу для внесення змін до істотних умов договору, як збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Однак, нормами частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар. Отже, включення до тендерної документації, вищезазначеної підстави для внесення змін до істотних умов договору, не відповідає нормам частини п’ятої статті 41 Закону. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника з огляду на наступне. Відповідно до вимог пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника «Документи тендерної пропозиції можуть бути завантажені у формі електронних документів з накладенням на електронні документи пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів)». За результатами перевірки електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція підписана удосконаленим електронним підписом. Відтак, враховуючи, що Замовником у тендерній документації визначена вимога про накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису, то при його перевірці має відображатися інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений». Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим. Таким чином, тендерна пропозиція «ТЦ ГАРАНТ» не відповідала вимогам пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Замовника надає у складі своєї пропозиції довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі, де Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання (машини, механізми чи інструменти; заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується), в тому числі зазначається інформація про наявність транспорту (обов’язково)… Учасник у складі тендерної пропозиції надає підтверджуючі документи щодо права власності або договір оренди, або договір про надання послуг/користування/експлуатації на вказані у відповідній довідці про наявність матеріально-технічної бази машини, механізми та інструменти, строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року, та копії технічних паспортів або керівництв з експлуатації, або накладних. На транспортні засоби учасник надає копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У випадку використання Учасником для виконання робіт спецтехніки, що зазначена у Додатку 8 до тендерної документації, Учасник в залежності від права користування такою технікою надає у складі тендерної пропозиції наступні документи (за договором оренди або за договором про надання послуг/ користування/експлуатації, або наявність у власності): - якщо договір оренди або договір про надання послуг/користування/ експлуатації спецтехніки з водієм: обов’язкова наявність у складі тендерної пропозиції медичної книжки/медичної довідки водія (- їв); - якщо договір оренди або договір про надання послуг/користування/ експлуатації спецтехніки без водія: обов’язкова наявність у складі тендерної пропозиції сканованої (- их) копії (- ій) свідоцтва (- в) про реєстрацію транспортного (- их) засобу (- ів), інформації щодо прізвища, ім’я та по батькові водія (- їв), що керуватиме (- уть) спецтехнікою за договором оренди або за договором про надання послуг/користування/експлуатації; інформація надається з документом (- ами), що підтверджує (- ють) можливість керування такою спецтехнікою (відповідна категорія), і медичною книжкою/медичною довідкою водія (- їв); - за наявності спецтехніки у власності: обов’язкова наявність у складі тендерної пропозиції сканованої (- их) копії (- ій) свідоцтва (- в) про реєстрацію транспортного (- их) засобу (- ів), інформації щодо прізвища, ім’я та по батькові водія (- їв), що керуватиме (- уть) спецтехнікою; інформація надається з документом (- ами), що підтверджує (- ють) можливість керування такою спецтехнікою (відповідна категорія), і медичною книжкою/медичною довідкою водія (- їв)». В тендерній пропозиції ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» надано договір оренди основних засобів від 01.02.2021 № 04-21 лише на екскаватор-навантажувач JCB 3CX та ЗИЛ ММЗ Самоскид – С та медичну книжку на водія зазначеного транспорту. При цьому, не надано вищезазначені документи на машини та механізми, зазначені в «Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-2 Ремонтно-будівельні роботи (І-ий поверх)» та «Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-5 Електромонтажні роботи» відповідно до яких учасником передбачено здійснення робот наступними машинами та механізмами: кранами баштовими, вантажопідйомністю 5т; краном переносним, вантажопідйомністю 1т; навантажувачами одноковшевими, вантажопідйомністю 1т; підіймачами щогловими будівельними, вантажопідйомністю 0,5т; підіймачами вантажопасажирськими, вантажопідйомністю 0,8т; навантажувачами одноковшевими, універсальними, фронтальними, пневмоколісними вантажопідйомністю 2т; компресорами пересувними з двигуном внутрішнього згорання, тиском до 686кПа[7ат], продуктивністю 2,2м3/хв; котлом електричним бітумним, місткістю 1м3; лебідками електричними, тяговим зусиллям до 5,79 кН [0,59т]; феном для зварювання поліетиленових листів; пилкою дисковою електричною; фарборозпилювачами ручними; пилососом промисловим; автомобілями бортовими, вантажопідйомністю 3т; кранами на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 10 т; термопеналами з масою завантажувальних електродів не більше 5 кг; ножицями листовими кривошипними [гільйотинними]; навантажувачами одноковшевими, вантажопідйомністю 2т; перетворювачами зварювальними з номінальним зварювальним струмом 315-500А; прес-ножицями комбінованими, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Крім того, слід зазначити, що надана в тендерній пропозиції ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» довідка «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази» від 26.02.2021 № 75/02 не містись інформації щодо наявності машин та механізмів (власних, орендованих), зазначених у «Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-2 Ремонтно-будівельні роботи (І-ий поверх)» та «Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-5 Електромонтажні роботи». Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» не відповідала вимогам Замовника та підлягала відхиленню на підставі абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Натомість Замовником з ТОВ «ТЦ ГАРАНТ» укладено Договір.
Період усунення порушень: 12.10.2021 09:48 - 29.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 12.10.2021 09:48

Запити/Пояснення