• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу)

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-01-27-001883-c, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації

Торги відмінено

178 231 710.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 782 317.10 UAH
Номер: c2c462e55d054e1f89650d057935765f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-23-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.04.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 23.04.2021 15:47 - 20.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.04.2021 № 111 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель від 23.04.2021 № ДЗ-003100-33-2021. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 37 UA-2021-02-11-000652-b 11.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. та ТОВ «УКР-СНАБ» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій компаній VOREX Limited Liabiliti Company та TORMENE INDUSTRIALE S.R.L., надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема відмінити торги відповідно до статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 10.02.2021 № 21_0081_т, тендерні пропозиції об’єднання учасників EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. та IES CONSULING LTD (далі - EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L.), компанії VOREX Limited Liabiliti Company, компанії TORMENE INDUSTRIALE S.R.L. та товариства з обмеженою відповідальністю «УКР-СНАБ» (далі – ТОВ «УКР-СНАБ»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в інформації та документах до 09.04.2021, протокол розгляду тендерних пропозиції від 12.04.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 27.04.2021, повідомлення про намір укласти договір від 27.04.2021, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 3 розділу І додатку № 2 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо підтвердження учасниками права підпису документів тендерної пропозиції та передбачив, що у випадку якщо участь у закупівлі приймає об’єднання учасників утворене учасниками-нерезидентами без створення юридичної особи, інформація надається щодо кожного члена такого об’єднання. Так, у підпунктах 3.1 та 3.2. пункту 3 розділу І додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій, зокрема, оригіналів та/або електронних копій та/або сканованих копії рішень про призначення керівників (у формі протоколу/рішення або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення) та оригіналів та/або електронних копій та/або сканованих копій установчих документів (статут або установчий договір, або засновницький договір, або положення) або довідки (в довільній формі) учасників процедури закупівлі з кодом адміністративних послуг, за яким можна отримати доступ до чинних установчих документів учасника, на веб-порталі Міністерства юстиції України (за електронною адресою https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch). Також передбачив, що учасники – нерезиденти для виконання вимог щодо подання документів (інформації), передбачених цим додатком подають документи (інформацію), передбачені законодавством держави, де вони зареєстровані з відповідними поясненнями (пункт 4 розділу ІІ додатку № 2 до тендерної документації). Учасник EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. (об’єднання учасників EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. та IES CONSULING LTD) у складі тендерної пропозиції надав ряд документів, зокрема, установчий договір та рішення (більшість) про призначення директора IES CONSULING LTD. При цьому учасник EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. у складі тендерної пропозиції не надав відповідних пояснень щодо надання зазначених документів, які підтверджують право підпису тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 4 розділу ІІ додатку № 2 до тендерної документації. Поряд з цим, Замовник оприлюднив учаснику EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що надані на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. При цьому Замовник установив учаснику EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. вимогу про усунення невідповідностей, шляхом надання, зокрема, документів (пояснень щодо надання документів, які підтверджують право підпису тендерної пропозиції) відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону. Також моніторингом установлено, що у додатку № 2 до тендерної документації Замовник передбачив, що при подачі тендерної пропозиції учасник повинен накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен оригінал електронного документа окремо. Відповідно до Закону № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Учасник ТОВ «УКР-СНАБ» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКР-СНАБ» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам додатку № 2 до тендерної документації. Крім цього моніторингом установлено, що у пункті 6 розділу І додатку № 2 до тендерної документації Замовник передбачив, що на підтвердження відповідності учасника вимогам антикорупційного законодавства учасник (крім нерезидентів) у складі тендерної пропозиції надає оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію антикорупційної програми та оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію наказу (чи іншого документу учасника) про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Учасник ТОВ «УКР-СНАБ» у складі тендерної пропозиції надав наказ від 28.01.2016 № 4 про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого відповідального за запобігання корупції та антикорупційну програму Товариства. Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1. Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програми затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому, учасник ТОВ «УКР-СНАБ» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої, не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1, оскільки, надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо: періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства; створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу та інші, чим не дотримав вимог пункту 6 розділу І додатку № 2 до тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L., як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та тендерну пропозицію ТОВ «УКР-СНАБ» за наявністю підстав, встановлених пунктом 10 частини першої статті 17 Закону та як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та допустив їх до оцінки. Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі менше двох тендерних пропозицій.
Період усунення порушень: 14.05.2021 16:13 - 29.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 14.05.2021 16:13

Оскарження висновку в суді

Опис: ТОВВИХ-21-5934 від 27.05.2021 р. - позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу . Текст позовної заяви - у вкладеному файлі
Дата публікації: 27.05.2021 18:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до Висновку від 14 травня 2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-000652-b, що проводився ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ З Висновком Державної аудиторської служби України від 14.05.2021 за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-11-000652-b про порушення Замовником норм Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Висновок) не погоджуємось і надаємо аргументовані заперечення. 1. Щодо неможливості здійснення заходів, зазначених у Висновку Відповідно до статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) у цьому Законі вживаються терміни в такому значенні: - конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу;. - переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Статтею 22 Закону передбачено вимоги до тендерної документації, яка по суті є пропозицією з визначенням всіх істотних умов та представленням проекту договору. Згідно з пунктом 32 частини 2 статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Частиною 15 статті 29 Закону встановлено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Відповідно до частини 1 статті 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Таким чином визначення переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну пропозицію переможця та погодився на укладення договору. Такі дії сторін свідчать про визначення сторонами умов договору про закупівлю та обов`язок укласти відповідний договір. У частині 1 статті 41 Закону передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.. Відповідно до частини 6 статті 33 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Конструкція "замовник укладає", а не "замовник має право укласти" свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Згідно з частиною 7 ст. 33 Закону встановлено, що у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею. Абзацом 3 частини 2 розділу "Результати торгів на укладання договору про закупівлю" тендерної документації передбачено, що переможець повинен надати замовнику документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частинами. 1, 2 статті 17 Закону (відповідно до вимог тендерної документації), у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У разі ненадання переможцем документів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визнає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Тобто, єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме учасника торгів, а не замовника: відмова переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не укладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або не надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Аналогічна правова позиція зазначена у постанові ВС-КГС від 06.02.2020 у справі № 904/4036/18. Враховуючи викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави та можливість здійснення заходів, зазначених у Висновку, - відміни торгів UA-2021-02-11-000652-b з ініціативи Замовника. 2. Щодо повідомлення Замовника про усунення невідповідностей в тендерній документації учасника EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. зазначаємо наступне. Для підтвердження права підпису документів тендерної пропозиції Замовником встановлені наступні вимоги, а саме: згідно п.3. розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації: "3. Інформація, що подається учасником для підтвердження права підпису документів тендерної пропозиції. Інформація надається щодо посадової особи та представника учасника процедури закупівлі (керівника учасника-юридичної особи та представника цього учасника (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником) та представника учасника- фізичної особи (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником). У випадку якщо участь у закупівлі приймає об’єднання учасників, інформацію, що підтверджує право підпису документів тендерної пропозиції надається таким об’єднанням (у разі створення об’єднання, як юридичної особи). У разі якщо об’єднання утворене учасниками-нерезидентами України без створення юридичної особи, інформація надається щодо кожного члена такого об’єднання. 3.1. Для юридичних осіб - оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія рішення про призначення керівника (у формі протоколу/рішення або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення). 3.2. Для юридичних осіб - оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія Установчого/-их документу/-ів (статут або установчий договір, або засновницький договір, або положення) або довідка (в довільній формі) учасника процедури закупівлі з кодом адміністративних послуг, за яким можна отримати доступ до чинних установчих документів учасника, на веб-порталі Міністерства юстиції України (за електронною адресою https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch). 3.3. Для фізичних осіб* - оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія документу/-ів, що підтверджує/-ють повноваження представника/-ів (уповноваженої/-их особи/-іб), які підтверджуються довіреністю/-ями, виданою/-ими на ім’я представника/-ів учасника, підписаною/-ими уповноваженою/-ими особою/-ами учасника. 3.4. Для об’єднань учасників: - Документи про створення об'єднання учасників (рішення, статут, договір тощо) та документи, що підтверджують повноваження представника такого об’єднання. - Документи про створення об'єднання учасників (рішення, статут, договір тощо) та документи, що підтверджують повноваження представника такого об’єднання – фізичної особи, у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником. - Копію рішення Антимонопольного комітету України про погодження установчих документів об’єднань та змін до них (у випадках передбачених законодавством України)". У відповідності до вимог встановлених підпунктом 3.4. пункту 3. розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації, учасником EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L., в складі його тендерної пропозиції було надано документи з назвами електронних файлів, зокрема: "APPENDIX 1 to Resolution IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", "APPENDIX 1 to Resolution IEC_EMERSON - UKR signed.pdf", "APPENDIX 2 to Resolution IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", "APPENDIX 2 to Resolution IEC_EMERSON - UKR signed.pdf", "CHARTER CONSORTIUM IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", "CHARTER CONSORTIUM IEC_EMERSON - UKR signed.pdf", "EMERSON-IEC CONSORTIUM AGREEMENT - UKR signed.pdf", "EMERSON -IEC CONSORTIUM AGREEMENT- ENG signed.pdf", "RESOLUTION IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", "RESOLUTION IEC_EMERSON - UKR signed.pdf". Документ "RESOLUTION IEC_EMERSON - UKR signed.pdf", який є перекладом рішенням об’єднання учасників від 26.02.2021, оригінал якого надано в електронному файлі "RESOLUTION IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", щодо наступного, зокрема: "1. створити Об’єднання учасників, яке не є окремою юридичною особою, між Компаніями IEC CONSULING LIMITED та EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. для участі в закупівлі UA-2021-02-11-000652-b. 2. укласти договір (угоду) про створення Об’єднання учасників між Компаніями IEC CONSULING LIMITED та EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. для участі в закупівлі UA-2021-02-11-000652-b. 3. надати повноваження об’єднанню та його учасникам подати тендерну пропозицію від імені Об’єднання учасників IEC CONSULING LIMITED та EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. для участі в закупівлі UA-2021-02-11-000652-b. 5. надати повноваження компанії IEC CONSULING LIMITED та EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. бути представником Об’єднання учасників в торгах UA-2021-02-11-000652-b (Додатки 1 та 2 до цього рішення)". Рішення підписано від компанії IEC CONSULING LIMITED особою "Thompson, Neil Robert" та від компанії EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. – "Francesco Sansone". Додатки до даного рішення, разом з перекладом на українську мову, надано учасником EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. в документах пропозиції з назвами електронних файлів "APPENDIX 1 to Resolution IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", "APPENDIX 1 to Resolution IEC_EMERSON - UKR signed.pdf", "APPENDIX 2 to Resolution IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", «APPENDIX 2 to Resolution IEC_EMERSON - UKR signed.pdf". Також, у відповідності до вимог встановлених підпунктом 3.4. пункту 3. розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації, учасником EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L., в складі його тендерної пропозиції надано "Статут об’єднання учасників» в документі "CHARTER CONSORTIUM IEC_EMERSON - ENG signed.pdf", з перекладом на українську мову в документі "CHARTER CONSORTIUM IEC_EMERSON - UKR signed.pdf" та Угоду про консорціум від 26.02.2021 між EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. та IEC CONSULING LIMITED в документі «EMERSON -IEC CONSORTIUM AGREEMENT- ENG signed.pdf", з перекладом на українську мову в документі «EMERSON-IEC CONSORTIUM AGREEMENT - UKR signed.pdf". Згідно рішення об’єднання учасників від 26.02.2021 та Додатків 1, 2 до рішення - повноваження бути представником Об’єднання учасників в торгах UA-2021-02-11-000652-b надаються як компанії IEC CONSULING LIMITED, так і компанії EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. Відповідно, учасник процедури закупівлі EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. (об’єднання учасників EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. та IES CONSULING LTD) повинен підтвердити повноваження обох учасників об’єднання. Компанія EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. підтвердила повноваження представника такого об’єднання – фізичної особи, у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником, а саме: директора EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. Francesco Sansone, надавши статут, в документі з назвою електронного файлу "STATUTO EMERSON_PROCESS_MANAGEMENT_S_R_L signed.pdf" та переклад на українську мову в файлі "STATUTO EMERSON_PROCESS_MANAGEMENT_S_R_L_UA signed.pdf", а також рішення щодо підтвердження повноважень директорів, зокрема директора Francesco Sansone, в документі з назвою електронного файлу "Emerson Process Management_Board Meeting signed.pdf", та переклад на українську мову в файлі "Emerson Process Management_Board Meeting_UA signed.pdf". Відповідно, відсутня необхідність в наданні листа–роз’яснення, із зазначенням законодавчих підстав ненадання документів, передбачених додатком 2 до тендерної документації, від компанії EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. Від компанії IEC CONSULING LIMITED, в складі тендерної пропозиції, було надано документи з назвами електронних файлів, а саме: "Application to register a company_en_ua.pdf", "Cert. of Inc._Apostille_en_ua.pdf", "Confirmation Statement_en_ua.pdf", "Declaration of Company Authority_en_ua.pdf". Дані документи пропозиції не містили документів щодо підтвердження повноважень представника об’єднання – фізичної особи у розумінні значення вимог п.п.3.1. та 3.2. п.3. розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації, а також не було надано листа–роз’яснення, із зазначенням законодавчих підстав ненадання документів, передбачених додатком 2 до тендерної документації. Частиною 16 статті 29 Закону встановлено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Замовником, у відповідності до Закону, 08.04.2021 оприлюднено вимогу щодо усунення невідповідності учасником процедури закупівлі EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. Учасник EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. 09 квітня 2021 о 10:25 на сайт Уповноваженого органу "Прозорро" завантажив наступні документи з назвами електронних файлів, а саме: "Application to register a company_en_ua.pdf", "Declaration of Company Authority_en_ua.pdf", "Explanation letter IEC_3.pdf". Документ з назвою електронного файлу "Explanation letter IEC_3.pdf" є пояснювальною запискою, що містить посилання на нормативно-правові акти держави компанії IEC CONSULING LIMITED, резидентом якої вона є, а саме нормативного акту Сполученого Королівства від 2008 р №3229. В даному документі зазначено законодавчі підстави надання документів з назвами електронних файлів "Application to register a company_en_ua.pdf", "Declaration of Company Authority_en_ua.pdf", як аналогів документів, передбачених п.п.3.1. та п.п.3.2. п.3. розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації, зокрема Установчого договору компанії IEC CONSULING LIMITED та Декларації про повноваження компанії IEC CONSULING LIMITED. Відповідно до частини 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Аналіз словосполучення "завантаження … уточнених або нових документів" дає підстави дійти висновку, що учасник закупівлі може завантажити як уточнений (на заміну) документ, що раніше був завантажений в електронну систему закупівель, так і власне новий документ, що раніше в електронну систему закупівель учасником не завантажувався. Таким чином, невідповідність в документах учасника може полягати як в необхідності заміни існуючого документа учасником, так і в необхідності додання документа, що є відсутнім. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Отже, виявивши невідповідність в документах учасника EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L., що полягала у відсутності документів (пояснень щодо надання документів), які підтверджують право підпису тендерної пропозиції), Замовник правомірно застосував положення частини 9 статті 26 Закону. У Висновку не зазначено, якому конкретно кваліфікаційному критерію не відповідає тендерна пропозиція EMERSON PROCESS MANAGEMENT S.R.L. Більше того, відсутність підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю не означає невідповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. З огляду на викладене вище, Висновок в цій частині є неконкретизованим та необгрунтованим. 3. Стосовно зауваження про накладення УЕП замість КЕП на пропозицію учасника ТОВ "УКР-СНАБ" повідомляємо наступне. Пунктом 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації Замовника встановлені наступні вимоги: "1. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі" під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Тобто учасник повинен накласти на пропозицію кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно з п. 3 розділу I Додатку 2 до цієї тендерної документації. Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП: - на пропозицію в цілому; - на кожен оригінал електронного документа окремо. Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями)". Згідно Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою КМ України від 03.03.2020 № 193: електронна довірча послуга із створення, перевірки та підтвердження удосконаленого електронного підпису чи печатки надається разом з кваліфікованою електронною довірчою послугою з формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки з урахуванням таких особливостей: 1) кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; 2) під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. У відповідності до п. 3 постанови КМ України від 03.03.2020 № 193 удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають, серед іншого, вищевказаним вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Отже, вказані вище особливості удосконаленого електронного підпису не перешкоджають ТОВ "УКР-СНАБ" використовувати такий підпис при поданні своєї тендерної пропозиції на підставі п. 3 постанови КМ України від 03.03.2020 № 193. Тендерна документація даної процедури закупівлі складена у відповідності до законодавства України, яке дозволяє використання УЕП замість КЕП в перехідному періоді до 31.12.2021, що в свою чергу відображає основну мету Закону України "Про публічні закупівлі" - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. З урахуванням вищезазначеного, вимога Замовника щодо накладення КЕП на тендерну пропозицію учасника обумовлює саме те, що учасник може підписати свою пропозицію кваліфікованим електронним підписом або удосконаленим електронним підписом на кваліфікованому сертифікаті, що не суперечить вимогам законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», з урахуванням Постанови КМУ від 03.03.2020 №193 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ від 17.03.2021 №227). Учасником ТОВ "УКР-СНАБ" на свою тендерну пропозицію накладено саме удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті, що не суперечить законодавству України, а також вимогам тендерної документації Замовника. Отже, Висновок щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УКР-СНАБ" є протиправним. 4. Стосовно відсутності антикорупційної програми учасника ТОВ "УКР-СНАБ" повідомляємо наступне. Згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. У відповідності до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, серед іншого, про підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, які встановлені статтею 17 Закону. У свою чергу, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Отже, вимога щодо наявності антикорупційної програми передбачена пунктом 10 частини 1 статті 17 Закону та пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону. Водночас абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу (крім передбаченої частиною 2 статті 22 Закону) інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто вимога щодо наявності антикорупційної програми передбачена частиною 2 статті 22 Закону, а не частиною 3 статті 22 Закону, як про це зазначається у Висновку. Відповідно до пункту 2 Рішення НАЗК № 75 юридичні особи, визначені в частині другій статті 62 Закону про запобігання корупції, затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми, затвердженої даним рішенням. Рішенням НАЗК № 75 встановлено обов’язок затвердити антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Таким чином, юридичні особи, визначені в частині другій статті 62 Закону про запобігання корупції, які вже мають затверджені власні антикорупційні програми, зобов’язані перезатвердити їх відповідно до Типової антикорупційної програми. Невідповідність антикорупційної програми типовій формі, встановленій НАЗК, не може вважатися її відсутністю у розумінні пункту 10 частини 1 статті 17 Закону, а вирішення питання щодо відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі пункту 10 частини 1 статті 17 Закону в разі невідповідності антикорупційної програми типовій формі, затвердженій НАЗК, належить до дискреційних повноважень Замовника. Крім того, рішенням НАЗК № 75 не встановлено кінцевого терміну для затвердження антикорупційної програми юридичними особами, визначеними в частині другій статті 62 Закону. Отже, Висновок в частині порушення Замовником абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону є безпідставним. З урахуванням вищезазначеного Замовник в цілому аргументовано не погоджується з Висновком Державної аудиторської служби України від 14 травня 2021 р про результати моніторингу закупівлі за закупівлею https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-000652-b
Дата публікації звіту: 20.05.2021 17:55

Запити/Пояснення