• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція дороги по вул. І. Франка (бічна) в с. Ралівка Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)

Додаткова інформація надана в Оголошенні про проведення відкритих торгів

Завершена

3 166 914.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 834.57 UAH
Номер: 861817ef09d143ef901804bac44c427b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-29-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.03.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.03.2021 09:14 - 21.04.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.03.2021 № 217 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.03.2021 № 217. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-10-004332-b, 10.02.2021. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі". Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства. За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Комаровського В.Р. установлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: 3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень). З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, письмово звернутися до ФОП Комаровського В.Р. щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також щодо врахування норм частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону. Крім цього, не допускати виявлених порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 квітня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ралівської сільської ради Самбірського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-10-002138-b), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 10.02. 2021 (протокол №1); протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», ФОП Мандзяка Івана Володимировича, ТОВ «АЛЬТБУД ЛВ» та ТОВ «Будівельна компанія «ЄВРОТРАНСБУД» (щодо правомірності їх відхилення), тендерну пропозицію ФОП Комаровського Володимира Романовича (далі – ФОП Комаровський В.Р.), повідомлення про намір укласти договір, договір від 24.03.2021 № 1, додаткову угоду від 31.03.2021 № 1 до вказаного договору. Відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами пункту 2 розділу III тендерної документації Замовника встановлено вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, визначено розмір такого забезпечення – 15 000,00 грн та умови його надання. Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів не зазначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, при тому, що у тендерній документації Замовник визначив таку вимогу. Проведеним моніторингом розгляду пропозицій встановлено наступне. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) та на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Також, у підпункті 1.2 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. Проведеним моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Комаровського В.Р. подана від фізичної особи-підприємця. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Комаровського В.Р. містяться скан-копії документів, які підписані фізичною особою – підприємцем Комаровським В.Р. та містять відбиток печатки ФОП Комаровського В.Р. У складі тендерної пропозиції учасником також надано довідку від 22.02.2021 №8/22, відповідно до якої уповноваженим на підписання тендерної пропозиції та договору є саме фізична особа – підприємець Комаровський В.Р. Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. Згідно з пунктом 38 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту. З моменту державної реєстрації підприємницької діяльності, ФОП Комаровський В.Р. втрачає статус фізичної особи та діє як приватний підприємець. Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного на тендерну пропозицію ФОП Комаровський В.Р. електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію учасника ФОП Комаровського В.Р. не накладено саме кваліфікований електронний підпис фізичної особи - підприємця, а накладено кваліфікований електронний підпис фізичної особи - Комаровський Володимир Романович. Накладений електронний підпис фізичної особи Комаровського В.Р. не ідентифікує його як особу уповноваженого представника ФОП Комаровський В.Р., у складі пропозиції учасника відсутній накладений кваліфікований електронний підпис саме учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Враховуючи вище викладене, учасник ФОП Комаровський В.Р. не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Комаровського В.Р., а визначено його переможцем та укладено з ним договір. Відповідно до п.6.12 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати довідку в довільній формі, яка повинна містити інформацію з переліком заходів із захисту довкілля, які планує застосовувати учасник. В складі тендерної пропозиції ФОП Комаровського В.Р. така довідка про застосування заходів із захисту довкілля відсутня. За вимогою пункту 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, у якому встановлено вимоги щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник повинен мати необхідних інженерно-технічних працівників та достатню кількість кваліфікованих робітників будівельних спеціальностей, необхідних для виконання робіт, які є предметом закупівлі. На підтвердження відповідності вищевказаному кваліфікаційному критерію, відповідно до пункту 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати інформаційну довідку з інформацією про інженерно-технічних працівників та робітників будівельних професій учасника, необхідних для виконання замовлення із зазначенням ПІБ, посади, досвіду роботи із долученням, зокрема, скан-копій трудових книжок (при наданні скан-копії трудових книжок достатньо надати копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника учасником торгів). Проведеним моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції ФОП Комаровським В.Р. довідці від 22.02.2021 №12/22 про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зазначено про наявність в учасника інженера-будівельника Винницького Н.Я. з вищою освітою та стажем роботи 8 років. До вказаної довідки учасником ФОП Комаровським В.Р. у складі тендерної пропозиції надано скан-копію трудової книжки Винницького Н.Я. (сторінки 1-11), відповідно до даних якої Винницький Н.Я. був прийнятий на роботу ФОП Комаровським В.Р. з 04.08.2015 інженером-проектувальником та звільнений за власним бажанням 14.11.2016, відомості про працевлаштування Винницького Н.Я. у ФОП Комаровського В.Р. на час подання тендерної пропозиції для участі у тендері у вказаній трудовій книжці відсутні. Отже, учасником ФОП Комаровським В.Р. не підтверджено наявності необхідних інженерно-технічних працівників для виконання робіт, які є предметом закупівлі, та не виконано вимогу тендерної документації щодо підтвердження кваліфікаційного критерію в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, встановленого Замовником відповідно до статті 16 Закону. Також, у пункті 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен мати власне або орендоване основне обладнання, необхідне для виконання робіт; у випадку відсутності в учасника окремих видів техніки і обладнання він повинен мати чинні договори з іншими організаціями про надання послуг з виконання окремих вантажно-транспортних чи інших допоміжних робіт/договір оренди, лізингу тощо. Перелік мінімальної техніки для виконання робіт, наявність якої повинна бути документально підтверджена: підйомний самохідний кран, вантажопідйомністю не менше 10 т; автомобіль вантажний; екскаватор; бульдозер; коток дорожній; асфальтоукладник. За вимогою підпункту 1.1 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження вищевказаному кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку, складену у табличній формі, у якій вказані назва і кількість обладнання та матеріально-технічної бази, власне, орендоване, інше, найменування орендодавця (надавача послуг). При цьому, згідно з підпунктом 1.2 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації у разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах надаються копії документів, які підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується разом з актами прийому-передачі або копії чинних договорів про надання послуг з механізації будівельно-монтажних робіт, вантажно-транспортних чи інших робіт або договір лізингу тощо. Однак, подана у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Комаровським В.Р. довідка про наявність будівельних машин, механізмів та устаткування для виконання робіт не містить інформації про найменування орендодавців при зазначенні учасником про наявність у нього на праві оренди автокрана, котка та асфальтоукладальника. Крім того, у вказаній довідці відсутня інформація про наявність в учасника бульдозера. Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації наявність власної, (орендованої чи залученої на підставі договору про надання послуг тощо) автомобільної техніки підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Комаровським В.Р. надано скан-копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, зокрема, на бульдозери марки Д-606 та марки Д3-42 власності ТОВ «Профирентал». Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Комаровським В.Р., в недотримання умов тендерної документації Замовника (пункт 1 Таблиці 1 Додатку 1) відповідні копії документів, які підтверджують право користування учасника вищевказаною технікою (бульдозер) на праві оренди чи договорів про надання послуг або договір лізингу тощо у складі тендерної пропозиції не надано. При цьому, в пропозиції учасника відсутні документи та інформація про залучення субпідрядних організацій для виконання робіт із залученням вищезазначеної техніки. Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Комаровського В.Р., який не відповідав кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 24.03.2021 на суму 2 538 099,00 гривень.
Період усунення порушень: 19.04.2021 15:15 - 06.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 19.04.2021 15:15

Оскарження висновку в суді

Опис: 28.04.2021 року Замовником - Ралівською сільською радою Самбірського району Львівської області було подано позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду. Про відкриття провадження Західний Офіс Держаудитслужби буде повідомлено протягом одного робочого дня з моменту, як така інформація стане відомою Замовнику.
Дата публікації: 29.04.2021 09:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник надає вмотивоване заперечення на висновок за результатами проведеного моніторингу.
Дата публікації звіту: 26.04.2021 16:33