• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

4 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 000.00 UAH
Номер: 638f7de9bcf94429a9efe3f0f2769400
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-05-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.07.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 06.07.2021 09:09 - 28.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.07.2021 № 404 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби 05.07.2021 № 404 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-02-09-000397-c 09.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення абз. 2 та 5 ч. 1 ст. 5, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 09.02.2021 (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», ТОВ «ЮНАЙТЕД ЕНЕРДЖИ», ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 04.03.2021, від 10.03.2021, від 12.03.2021, від 12.03.2021, від 26.04.2021, повідомлення про намір укласти договір від 26.04.2021, договір від 13.05.2021 № 064616/2021, додаткову угоду від 13.05.2021 № 1, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.04.2021 № 7928-р/пк-пз, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 09.07.2021 та від 26.07.2021. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» з підстав, зазначених у протоколі від 10.03.2021, зокрема: - учасник не надав в складі тендерної пропозиції лист в довільній формі з інформацією про посадову особу(іб) або представника учасника процедури закупівлі уповноваженого на підписання документів тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі; - договір з АТ ДТЕК Дніпровські електромережі, наданий в складі пропозиції, не містить даних про ліцензію та інших відомостей, які за змістом даного договору є обов’язковими. Однак, перевіркою підстав відхилення встановлено: 1) Відповідно до пункту 1 додатку 4 до ТД - Учасниками процедури закупівлі на підтвердження відповідності встановленим Замовником кваліфікаційних та інших критеріїв надаються, зокрема лист в довільній формі з інформацією про посадову особу(іб) або представника учасника процедури закупівлі уповноваженого на підписання документів тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі. В складі пропозиції ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» міститься довідка від 25.02.2021 № 9557543/37 (у файлі «листи та довідки.pdf») з інформацією про особу, яка має право підписувати тендерну пропозицію та укладати договір за результатами проведення процедури закупівлі – Денисовича Віктора Васильовича. Таким чином, учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» виконано умови пункту 1 додатку 4 до ТД в повній мірі. 2) Щодо іншої причини відхилення пропозиції ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» орган державного фінансового контролю через веб-портал Уповноваженого органу надав запит Замовнику про надання пояснень, зокрема щодо причини відхилення пропозиції даного учасника з посиланням на вимоги тендерної документації. Замовником було надано відповідь, що «Замовник звернув увагу учасника на те, що наданий учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» договір з АТ ДТЕК Дніпровські електромережі не містить даних про ліцензію та інших відомостей, які за змістом даного договору є обов’язковими. Наявність такого договору з терміном дії не менше ніж до кінця періоду поставки електричної енергії замовнику та з включенням до нього всіх необхідних відомостей, передбачених цим же договором, в тому числі інформації про ліцензію оператора, є обов’язковою в силу умов п.4 додатку до проєкту договору (додаток 6 до тендерної документації)». Однак, пункт 4 додатку до проекту договору не містить вимоги надання будь-якого договору, ліцензій, тощо. Тобто, ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» не порушено вимоги пункту 4 додатку до проекту договору. Таким чином, Замовником всупереч вимогам п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII відхилено пропозицію учасника ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», згідно з протоколом розгляду тендерної пропозиції від 10.03.2021, яка відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства та пропозиція якої була нижчою від пропозиції Переможця на 26 806,55 грн, чим порушено норми абзаців 2 та 5 ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VIII, а саме здійснення закупівлі за принципами максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 29.07.2021 08:34 - 13.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 29.07.2021 08:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На висновок про результати проведення моніторингу закупівлі від 29.07.2021 Північного офісу Держаудитслужби в межах моніторингу закупівлі UA-2021-02-09-000397-c повідомляємо наступне. За результатами моніторингу складено висновок, згідно з яким встановлено порушення абз. 2 та 5 ч. 1 ст. 5, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII. В обґрунтування такого висновку покладено те, що на переконання перевіряючого, учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» виконано умови пункту 1 додатку 4 до ТД в повній мірі, оскільки «1) Відповідно до пункту 1 додатку 4 до ТД - Учасниками процедури закупівлі на підтвердження відповідності встановленим Замовником кваліфікаційних та інших критеріїв надаються, зокрема лист в довільній формі з інформацією про посадову особу(іб) або представника учасника процедури закупівлі уповноваженого на підписання документів тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі. В складі пропозиції ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» міститься довідка від 25.02.2021 № 9557543/37 (у файлі «листи та довідки.pdf») з інформацією про особу, яка має право підписувати тендерну пропозицію та укладати договір за результатами проведення процедури закупівлі – Денисовича Віктора Васильовича». Окрім того у висновку зазначено: «2) Щодо іншої причини відхилення пропозиції ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» орган державного фінансового контролю через веб-портал Уповноваженого органу надав запит Замовнику про надання пояснень, зокрема щодо причини відхилення пропозиції даного учасника з посиланням на вимоги тендерної документації. Замовником було надано відповідь, що «Замовник звернув увагу учасника на те, що наданий учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» договір з АТ ДТЕК Дніпровські електромережі не містить даних про ліцензію та інших відомостей, які за змістом даного договору є обов’язковими. Наявність такого договору з терміном дії не менше ніж до кінця періоду поставки електричної енергії замовнику та з включенням до нього всіх необхідних відомостей, передбачених цим же договором, в тому числі інформації про ліцензію оператора, є обов’язковою в силу умов п.4 додатку до проєкту договору (додаток 6 до тендерної документації)». Однак, пункт 4 додатку до проекту договору не містить вимоги надання будь-якого договору, ліцензій, тощо. Тобто, ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» не порушено вимоги пункту 4 додатку до проекту договору. Таким чином, Замовником всупереч вимогам п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII відхилено пропозицію учасника ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», згідно з протоколом розгляду тендерної пропозиції від 10.03.2021, яка відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства та пропозиція якої була нижчою від пропозиції Переможця на 26 806,55 грн, чим порушено норми абзаців 2 та 5 ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VIII, а саме здійснення закупівлі за принципами максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.» Також у висновку викладено зобов'язання щодо усунення у вигляді вимоги розірвати договір з діючим постачальником електроенергії з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів. Комунальне підприємство «Адміністративне архітектурно-будівельне управління» Дніпровської міської ради повідомляє про неможливість виконання викладеного у висновку через відсутність викладених у ньому порушень та відсутність наведених у висновку підстав для розірвання договору в нормах чинного законодавства України. Так, по пункту 2 підстав відхилення викладених у констатуючій частині висновку, вдруге повідомляємо Держаудитслужбу про те, що замовником було звернуто увагу учасника на те, що наданий учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» договір з АТ ДТЕК Дніпровські електромережі не містить даних про ліцензію та інших відомостей, які за змістом даного договору є обов’язковими. В разі визнання даного учасника переможцем закупівлі дана обставина могла б стати причиною неможливості укласти договір з даним учасником, оскільки наявність такого договору з терміном дії не менше ніж до кінця періоду поставки електричної енергії замовнику та з включенням до нього всіх необхідних відомостей, передбачених цим же договором, в тому числі інформації про ліцензію оператора, є обов’язковою в силу умов п.4 додатку до проєкту договору. При цьому різниця між словосполученням «звернуто увагу» та «відхилено з підстав» є істотною. Замовник не відхиляв подану пропозицію з вказаної підстави, а звернув увагу учасника на ймовірну проблему в складі поданих цим учасником «зайвих» документах, що з невідомих замовнику причин залишилось поза межами уваги особи, яка проводила моніторинг. Висновки моніторингу в дані частині є упередженими та такими, що повністю не відповідають сутності підстав відхилення та викладеного в поясненнях. По пункту 1 підстав відхилення викладених у констатуючій частині висновку, повідомляємо Держаудитслужбу про те, що замовником вимагалось надання «листа в довільній формі з інформацією про посадову особу(іб) або представника учасника процедури закупівлі уповноваженого на підписання документів тендерної пропозиції та підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі». Учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» в складі пропозиції не надано жодного документа, який би містив інформацію про посадову особу, уповноважену на підписання договору за результатом проведення процедури закупівлі. Висновки моніторингу щодо відповідності понять «укладання договору» і «підписання договору» не ґрунтуються на законі, з огляду на що не можуть бути винесені в підставу для розірвання укладеного договору. Частиною першою ст. 638 ЦК України встановлено загальне правило відповідно до якого договір є укладеним з моменту коли сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Дане загальне правило лише прив'язує момент укладення будь-якого цивільного-правового договору до моменту досягнення згоди з усіх його істотних умов не визначаючи правило, яке б конкретизувало названий момент досягнення згоди. Відповідно до ч. 2 ст. 638 ЦК України договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Для письмового правочину недостатньо викласти його зміст у відповідному документі з дотриманням існуючих правил правопису та філології. Сформульований текст обов'язково має бути підписаний його стороною (сторонами). Під підписанням правочину необхідно розуміти скріплення тексту оригінальною позначкою, притаманною лише даній особі. Відповідно до ст. 5 Конвенції Організації Об'єднаних Націй «Про міжнародні переказні векселі і міжнародні прості векселі» від 9 грудня 1988 р. підпис означає власноручний підпис або його факсиміле або інше еквівалентне посвідчення автентичності інших засобів. Спеціальні вимоги встановлюються для письмових правочинів юридичних осіб. Вони мають бути підписані особами, уповноваженими на це установчими документами юридичної особи (головою правління, президентом, директором тощо), довіреністю, законом або та іншими актами цивільного законодавства. І якщо ЦК 1963 р. (ст. 44) вимагав для письмових угод лише підпису осіб, які їх укладали, то новим ЦК такого обмеження не передбачено. У свою чергу, Вищий Господарський Суд України в інформаційному листі від 07.04.2008 р. № 01-8/211 «Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України» зазначив, що правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він відповідає вимогам статті 207 ЦК України. Отже, укладати та підписувати договори за нормами чинного законодавства України можуть різні особи, що спричинило включення замовником до вимог документації саме вимоги про надання інформації про посадову особу(іб), що має повноваження на підписання договору за результатами процедури закупівлі, що не є тотожним особі, яка має право на його укладання. Учасником ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» дана вимога тендерної документації не була виконана, що і стало підставою для правомірного і законного відхилення поданої пропозиції, з чим погодився даний учасник шляхом не подання скарги на рішення замовника до Постійнодіючої Колегії Антимонопольного комітету України.
Дата публікації звіту: 02.08.2021 10:58

Запити/Пояснення