-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Монтаж пожежної сигналізації (система пожежної сигналізації та система керування евакуюванням) в приміщенні гуртожитку №1 Харківської державної академії культури за адресою: м. Харків, вул. Отакара Яроша, 16
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Номер:
c0168b4485b041b594bf42da7981e7b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-12-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.05.2021 00:00
Період моніторингу:
12.05.2021 17:58 - 03.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.05.2021
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 12.05.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 12.05.2021
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 2 3 4
15. UA-2021-02-08-004327-a 08.02.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту четвертого частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної пропозиції вимогам Закону, встановлено порушення Замовником вимог до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківської державної академії культури (далі за текстом – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету № 18 від 13.04.2021, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» (далі за текстом – ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ», учасник або учасник - переможець), протокол засідання тендерного комітету від 27.04.2021 №19, повідомлення про намір укласти договір від 28.04.2021, договір від 14.05.2021 №69 на загальну суму 1 954 947,83 гривень.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерною документацією Замовника не передбачено надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби), чим порушено вимоги пункту четвертого частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» встановлено, пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації визначено надання в тендерній пропозиції довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для надання послуг за предметом закупівлі.
Так, учасником ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» в складі тендерної пропозиції надано Довідку від 22.02.2021 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій відсутній прес гідравлічний з електроприводом, використання якого віднесено до складу витрат, зазначених у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів, чим порушено вимоги пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації.
Поряд з цим, підсумковою відомістю ресурсів для виконання монтажу сигналізації передбачено використання будівельних машин і механізмів таких як машини свердлильні електричні та прес гідравлічний з електроприводом, але в порушення вимог пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 22.02.2021 не вказана наявність машин свердлильних електричних та пресу гідравлічного з електроприводом.
Також, пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації визначено, що матерiально-технічначна база, зазначена в довiдцi, повинна вiдповiдати умовам, визначеним в Постановi Кабiнетy Miністрів України від 2З.11.2016 №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». Учасник повинен надати у тендерній пропозиції копію чинного протоколу про вимір опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг.
В тендерній пропозиції учасником ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» надано протокол вимірювальної електротехнічної та механічної лабораторії від 19.02.2021 №046 щодо перевірки ізоляції чотирьох одиниць електрообладнання, серед яких машини свердлильні електричні та прес гідравлічний з електроприводом не значяться.
На підставі вищевикладеного та відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив, визначив переможцем ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» та уклав договір від 17.05.2021 №69.
В ході проведення моніторингу ризик RISK-2-16 відмова переможця від підписання договору не підтверджено.
Період усунення порушень:
27.05.2021 18:40 - 11.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2021 18:40
Оскарження висновку в суді
Опис:
У зв'язку із незгодою замовника з інформацією, викладеною у висновку, у межах строку, встановленого законом, 10 червня 2021 року замовником подано позовну заяву до Харківського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку, про що зазначається в електронній системі закупівель
Дата публікації:
10.06.2021 12:06
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Визнати протиправним та скасувати висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби
Дата публікації звіту:
03.03.2023 11:28
Запити/Пояснення
Номер:
be9f07cb90cb44deb24df1e0dece4992
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
02.06.2021 15:32
Опис:
У відповідності до вимог статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку (27 травня 2021 року) замовник оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку, у зв’язку із незгодою замовника з інформацією, викладеною у висновку.
1.Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерною документацією Замовника не передбачено надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби), чим нібито порушено вимоги пункту четвертого частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до п. 4 частини 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються у тому числі такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Тобто, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.5, 7 розділу 3 «Інша інформація, вимоги до учасника» Додатку 4 тендерної документації (затверджена протоколом № 18 від 13.04.2021 року) Замовником вимагаються наступні документи - сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам:
Копія сертифікату, виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) на відповідність стандарту управління: ДСТУ OHSAS 18001:2010 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» на електромонтажні роботи чи інший аналогічний сертифікат на електромонтажні роботи. Також, копію сертифікату, виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) на відповідність стандарту управління: ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги.» на електромонтажні роботи чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі на електромонтажні роботи. Також, копію сертифікату, виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) на відповідність стандарту управління: ДСТУ ISO 37001:2018 «Система управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування » на електромонтажні роботи чи інший аналогічний сертифікат на електромонтажні роботи. Учасник гарантує, що надані ним послуги зі встановлення пожежної сигналізації відповідатимуть вимогам охорони праці, екологічній та пожежній безпеці та захисту довкілля, про що надається Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування») чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі, отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу, виданий органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), та Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» (ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі, отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу, виданий органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності). Усі зазначені в цьому пункті сертифікати повинні бути надані разом із звітом аудиту, а також містити інформацію про перелік робіт (послуг), на які поширюється дія сертифікату, а саме: монтаж системи пожежної сигналізації або електромонтажні роботи.
Учасником у складі тендерної пропозиції подається Сертифікат SA 8000-20014 на систему менеджменту соціальної відповідальності з зазначенням переліку виду діяльності, що стосуються предмету закупівлі, а саме встановлення або ремонту системи автоматичної протипожежної сигналізації.
Пункт 4 частини 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» не встановлює імперативний обов’язок для замовників зазначення таких відомостей у тендерній документації, а передбачає можливість їх передбачати, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Перелік відомостей у статті 22 Закону не є вичерпним, оскільки тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У відповідності до вимог статті 22 Закону, враховуючи специфіку предмета закупівлі, тендерна документація замовника містить вимоги щодо надання сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
2. Так, у висновку зазначено, що пропозиція ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» містить довідку від 22.02.2021 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій відсутній прес гідравлічний з електроприводом, використання якого віднесено до складу витрат, зазначених у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів, чим нібито порушено вимоги пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації. Також, пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації визначено, що матерiально-технічна база, зазначена в довiдцi, повинна вiдповiдати умовам, визначеним в постановi Кабiнетy Miністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Відповідно до п.1.1.Додатку 4 до тендерної документації вимагається довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для надання послуг за предметом закупівлі, в якій зазначити назву та кількість. Матеріально – технічна база, зазначена в довідці, повинна відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Звертаємо увагу, що жодне положення тендерної документації та додатків до неї не містить вимоги щодо обов’язкової наявності в учасника конкретного переліку обладнання та механізмів. Норми, що закріплені у тендерній документації мають обов’язковий характер та повинні бути дотримані у подальшому як учасниками, так і самим замовником.
Згідно п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
- необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників
У складі тендерної пропозиції Учасника міститься довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій міститься все обладнання, передбачене Постановою від 23.11.2016 року № 852.
Таким чином, Учасник не порушив вимогу п.1.1. Додатку 4 до тендерної документації, а у замовника не було підстав для відхилення пропозиції відповідного учасника.
3. У висновку зазначено, що учасник повинен надати у тендерній пропозиції копію чинного протоколу про вимір опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг. В тендерній пропозиції учасником ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» надано протокол вимірювальної електротехнічної та механічної лабораторії від 19.02.2021 № 046 щодо перевірки ізоляції чотирьох одиниць електрообладнання, серед яких машини свердлильні електричні та прес гідравлічний з електроприводом не значаться.
Відповідно до п.1.1.Додатку 4 до тендерної документації передбачено: Учасник повинен подати у пропозиції копію чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг.
У складі тендерної пропозиції Учасника міститься копія чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг.
Звертаємо Вашу увагу, що до машин свердлильних електричних належать дриль, перфоратор. Наданий Учасником протокол містить інформацію про такий електроінструмент (дриль, перфоратор).
З метою уточнення інформації щодо обладнання - прес гідравлічний з електроприводом та механізму його дії замовник звернувся листом до визначеного переможця від 28.05.2021 року. Відповідно до отриманої інформації та технічних характеристик такого обладнання, замовника було повідомлено, що даний пристрій є акумуляторним та не належить до електроінструменту, а тому інформація про нього не міститься у складі протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг (копія листа додається).
Таким чином, Учасником не допущено порушень вимог п.1.1. Додатку 4 до тендерної документації.
Окремо звертаємо увагу, що висновок як акт індивідуальної дії не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Пункт 3 висновку містить зобов`язання замовника «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень ГК України та ЦК України….» Проте висновок не конкретизує, яких саме заходів має вжити замовник, які саме дії та на підставі яких положень закону повинен здійснити для усунення нібито виявлених порушень, тому такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Зазначення загальних фраз «шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень ГК та ЦК України» не вирішує питання обгрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії. Так, загальні підстави припинення зобов'язань визначені у Главі 50 ЦК України, до них відносяться виконання, передання відступного, зарахування, новація, неможливість виконання, поєднання боржника та кредитора в одній особі та ін.
Тобто, має місце спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити.
Виходячи з вищенаведеного, повідомляємо, що тендерна документація розроблена замовником у відповідності з вимогами нової редакції Закону, пропозиція учасника ТОВ «ЦБ «ТОПАЗ» не мала підстав для відхилення. Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки замовником, керуючись ч. 8. ст. 8 Закону, надано аргументовані заперечення.