-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Номер:
57a1eaaa99af40fe8e2e6206e4e8bac7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-08-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.11.2021 00:00
Період моніторингу:
08.11.2021 16:07 - 30.11.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
05.11.2021 № 554
Дніпро
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Додаток
до наказу Східного офісу Держаудитслужби
від 05.11.2021 № 554
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2021-02-04-013011-а 04.02.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатом аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення внесених змін до договору, виконання вимог Постанови № 710 - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, зокрема зменшення ціни за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 листопаді 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік відділу освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради (далі - Замовник), тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.03.2021 № 66, вимоги про усунення порушень від 06.02.2021, 08.02.2021, 09.02.2021, рішення Замовника від 08.02.2021, 12.02.2021, протоколи рішення уповноваженої особи від 17.02.2021 № 50, від 04.03.2021 № 65 від 12.03.2021 № 66 про внесення змін до тендерної документації, тендерні пропозиції приватного підприємства «ВУГЛЕТРЕЙДІНГ», фізичної особи-підприємця Гавриленко Олена Євгенівна (далі – ФОП Гавриленко О.Є.), протоколи рішення уповноваженої особи від 25.03.2021 № 70, від 30.03.2021 № 71, від 12.03.2021 № 83, від 12.03.2021 № 84, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) від 24.02.2021 № 3399-р/пк-пз, від 16.04.2021 № 8237-р/пк-пз, від 15.06.2021 № 13551-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2021, договір постачання товару від 29.06.2019 № 78, укладений між Замовником та
ФОП Гавриленко О.Є. (далі – Договір), додаткова угода від 18.10.2021 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ, не здійснювався.
За результатом моніторингу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків при відсутності коливання ціни товару на ринку.
Так, за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір постачання товару з переможцем торгів
ФОП Гавриленко О.Є. від 29.06.2021 № 78 на суму 694 000,00 гривень. Відповідно частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Додатковою угодою від 18.10.2021 № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до 3 817,00 грн проти встановленої у Договорі 3 470,00 грн, тобто на 10%.
Відповідно до висновку за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07.10.2021 № В-713 відображена інформація про ринкову вартість на брикети паливні з деревини RUF по Україні станом на 07.10.2021, яка становила від 4 200,00 – 5 500,00 грн за 1 тону.
Таким чином, висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07.10.2021 № В-713 не відображає та не підтверджує коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку в бік збільшення у періоді між укладанням договору та додатковими угодами від 18.10.2021 № 1 до Договору, а відображає ціну брикетів паливних з деревини RUF на окрему дату. Отже, укладання вищевказаної додаткової угоди, суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
02.12.2021 13:17 - 17.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2021 13:17
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
04-11/1/2022пр
Дата відкриття провадження:
05.05.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/392/182/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення
на висновок ДАСУ по
моніторингу на закупівлю.
за № UA-2021-02-04-013011-а
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон № 922) надаємо заперечення до висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіроовградській області висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» за номером UA-2021-02-04-013011-а, оприлюдненого в електронній системі закупівель від 02 грудня 2021 року.
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області у своєму висновку в частині «Інформація про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі зазначено: «….Додатковою угодою від 18.10.2021 № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до 3 817,00 грн проти встановленої у Договорі 3 470,00 грн, тобто на 10%. Відповідно до висновку за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07.10.2021 № В-713 відображена інформація про ринкову вартість на брикети паливні з деревини RUF по Україні станом на 07.10.2021, яка становила від 4 200,00 – 5 500,00 грн за 1 тону. Таким чином, висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07.10.2021 № В-713 не відображає та не підтверджує коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку в бік збільшення у періоді між укладанням договору та додатковими угодами від 18.10.2021 № 1 до Договору, а відображає ціну брикетів паливних з деревини RUF на окрему дату. Отже, укладання вищевказаної додаткової угоди, суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону….» та зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, зокрема зменшення ціни за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Замовник заперечує вищезазначений висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіроовградській області з огляду на таке:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради, як Замовник у Закупівлі, приймаючи рішення, керується виключно Законами України та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримується принципів публічних закупівель, передбачених ст.5 Закону, а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Відділом освіти 04 лютого 2021 року на електронному ресурсі Рrоzоrrо було оголошено проведення тендеру на закупівлю товару: «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо за номером UA-2021-02-04-013011-а. Торги завершено 23 березня 2021 року, переможцем даних торгів визнано ФОП Гавриленко Олену Євгенівну.
Крім того, хочемо звернути увагу на те, що за результатами аукціону, договір з переможцем було укладено за ціною 3470,00 грн. та тонну, що на 22 % нижче від очікуваної вартості предмета закупівлі за тонну – 4400,00 грн. Відділом освіти при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі брикетів паливних з деревини RUF, було застосовано Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства наказом від 18.02.2020 № 275 (далі — Примірна методика), яку обґрунтовано та висвітлено на сайті замовника.
При моніторингу процедури вищезазначеної закупівлі, порушень стосовно неправомірного визначення очікуваної вартості предмета закупівлі брикетів паливних з деревини RUF не установлено.
Станом на жовтень місяць поточного року відбулось значне зростання цін на енергоносії, у тому числі на тверде паливо, про що свідчить Висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07 жовтня 2021 року № В-713 (додається), де вказана ринкова вартість брикетів паливних з деревини RUF в діапазоні 4200-5500 грн., що на 21% вище ніж ціна за договором. Враховуючи суттєву різницю в цінах, постачальником було повідомлено про намір підвищення ціни за одиницю товару на 10%, що не суперечить пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема : збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
18.10.2021 року укладено Додаткову угоду №1 до Договору щодо зміни ціни за 1 тонну брикетів паливних з деревини RUF, із врахуванням наданого ФОП Гавриленко О.Є. висновку за результатами цінового моніторингу Кіровоградської торгово - промислової палати № В-713 від 07 жовтня 2021 року щодо рівня ціни брикетів паливних з деревини RUF станом на 07 жовтня 2021 року на ринку України. У даному випадку відбулась зміна ціни вищезазначеного договору на 10 %. Відсоток, у данному випадку, визначався шляхом співвідношення ціни укладеного договору станом на 29 червня 2021 року - 3470,00 грн. до ціни запропонованої ФОП Гавриленко О.Є. станом на 18 жовтня 2021 року - 3817,00 грн. із врахуванням висновку за результатами цінового моніторингу Кіровоградської торгово - промислової палати № В-713 від 07 жовтня 2021 року щодо рівня ціни брикетів паливних з деревини RUF станом на 07 жовтня 2021 року на ринку України.
Тому вважаєм, що при визначені розміру підвищення ціни за одиницю товару, нами не порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922, з огляду на значне коливання (зростання) ціни на ринку, яке робить для однієї сторони договору його виконання вочевидь невигідним, збитковим. Для того щоб за таких обставин не був розірваний вже укладений договір і щоб не проводити новий тендер, закон надає можливість збільшити ціну, але не більше ніж на 10%.
Хочемо зазначити, що аналогічну правову позицію було висловлено у Постанові Верховного Суду у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19. В Постанові стверджується, що метою регулювання, передбаченого ст. 36 Закону «Про публічні закупівлі», а саме закріплення можливості сторін змінити умови укладеного договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару до 10%, є запобігання ситуаціям, коли внаслідок істотної зміни обставин укладений договір стає вочевидь невигідним для постачальника. Тобто передбачена законодавством про публічні закупівлі норма застосовується, якщо відбувається значне коливання (зростання) ціни на ринку, яке робить для однієї сторони договору його виконання вочевидь невигідним, збитковим. Для того щоб за таких обставин не був розірваний вже укладений договір і щоб не проводити новий тендер, закон надає можливість збільшити ціну, але не більше ніж на 10%.
Слід зазначити, що наразі чинним законодавством України не визначений виключний перелік органів, до компетенції яких належить надання підтверджувальних документів щодо коливання ціни товару на ринку, а також жодним нормативно-правовим актом не затверджений виключний перелік підтверджувальних документів щодо коливання ціни товару на ринку, в тому числі відсутні законодавчо визначені обов`язкові вимоги до назви, змісту, зазначення конкретного виробника товару, проміжку часу або конкретної дати, коли визначається коливання ціни, для таких документів.
Крім того, для підтвердження та відображення саме відсотка коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку в бік збільшення, у період між укладанням Договором № 78 від 29 червня 2021 року та Додатковою угодою №1 від 18 жовтня 2021 року, Замовник надає висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської торгово - промислової палати № В-905 від 07 грудня 2021 року. (додається), що підтверджує правомірність дій замовника.
Прошу звернути увагу і на те, що на даний час привести істотні умови Договору, зокрема зменшити ціну за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору, Замовник немає можливості, оскільки станом на 26 листопада 2021 року Договір постачання товару № 78 від 29 червня 2021 року укладений між відділом освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради та фізичною особою - підприємцем Гавриленко Оленою Євгенівною виконаний в повному обсязі - товар поставлений, оплату проведено, про що свідчать видаткові накладні (№ 29 від 05.11.2021, № 33 від 19.11.2021, № 34 від 19.11.2021, № 35 від 19.11.2021, № 28 від 05.10.2021, № 24 від 01.11.2021, № 25 від 01.11.2021, № 26 від 01.11.2021, № 27 від 01.11.2021, № 22 від 20.10.2021, № 23 від 20.10.2021) та платіжні доручення (№ 1513 від 08.11.2021, № 1578 від 22.11.2021, № 1579 від 22.11.2021, № 1580 від 22.11.2021, № 1510 від 08.11.2021, № 1486 від 01.11.2021, № 1487 від 01.11.2021, № 1488 від 01.1.2021, № 1489 від 01.11.2021, № 1379 від 20.10.2021, № 1380 від 20.10.2021) (додаються), у зв’язку з чим, сторони виконали свої зобов’язання, та претензій один до одного не мають.
Уповноважена особа __________ Наталя ЛЕПЕЦЬКА
Дата публікації звіту:
08.12.2021 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
c1e32522327f4179978a0cb7475b0c3b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.11.2021 14:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі брикетів паливних з деревини для установ та закладів освіти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-04-013011-a) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b2c40540529a4c6083bbcf0ac2dc1f49
Назва:
ПОЯСНЕННЯ з приводу рішення про моніторинг до закупівлі «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» за номером UA-2021-02-04-013011-а
Дата опублікування:
17.11.2021 13:10
Опис:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради повідомляє, що з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» Замовником було здійснено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 9 Закону про публічні закупівлі уповноважений орган розробив Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та затвердив її наказом від 18.02.2020 № 275 (далі — Примірна методика).
Замовник застосовує Примірну методику, щоб визначити очікувану вартість предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, які закуповує за Законом про публічні закупівлі, а саме:розрахунок на основі закупівельних цін попередніх закупівель.
Замовник взяв за основу ціни власних попередніх закупівель та укладених договорів ідентичного/аналогічного предмета закупівлі, а також ціни схожих закупівель минулих періодів із системи Prozorro, приведені до єдиних умов. А під час обчислення урахував індекс інфляції:
ОВі = V * Цм.п. х ki,
де:
ОВі — очікувана вартість на підставі закупівельних цін минулих періодів
V — обсяг товарів/послуг
Цм.п. — ціна минулого періоду
ki — коєфіцієнт індексації.
Обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено також на підставі моніторингу цін на базі отриманих комерційних пропозицій постачальників брикетів паливних з деревини, що є предметом закупівлі, шляхом направлення відповідних запитів до суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на відповідному ринку.
Відповідно розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін, розрахункова очікувана вартість предмета закупівлі як середньоарифметичне значення комерційних пропозицій, становить 880 000,00 гривень.
Розрахунок розміру очікуваної вартості здійснено з урахуванням фінансування із місцевого бюджету у розмірі 880 000,00 грн. з ПДВ. Замовником, 04 лютого 2021 року в порядку пункту 4(1) Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 року №710 було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті за посиланням: https://sites.google.com/view/zlunka/%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82/%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96/%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Номер:
6d93ed658f7a47878d7acf5617e38417
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.11.2021 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-02-04-0013011-a ) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення та документів:
Чому Вами укладено додаткову угоду від 18.10.2021 № 1 до договору від 29.06.2021 № 78 на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та висновку за результатами цінового моніторингу від 07.10.2021 № В-713 в частині збільшення ціни за одиницю товару (1 тонну) «Брикети паливні з деревини RUF без підтвердження коливання ціни вищевказаного товару на ринку в бік збільшення у періоді між датами укладання договору та додаткової угоди?
Так, у висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати за результатами цінового моніторингу від 07.10.2021
№ В-713, оприлюдненого в електронній системі закупівель разом із додатковою угодою від 18.10.2021 № 1 до договору від 29.06.2021, зазначена інформація про ринкову вартість на брикети паливні з деревини RUF по Україні станом 07.10.2021. що відображає вартість на брикети паливні з деревини RUF по України на окрему дату.
Таким чином, вищевказаний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати не відображає та не підтверджує коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку у бік збільшення у періоді між датами укладання договору та додаткової угоди, що суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
2ed8627c654740aa8eb5efa143e4978c
Назва:
ПОЯСНЕННЯ з приводу рішення про моніторинг до закупівлі «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» за номером UA-2021-02-04-013011-а
Дата опублікування:
30.11.2021 14:55
Опис:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради повідомляє, що за результатами проведених відкритих торгів на закупівлю: Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09110000-3 - Тверде паливо (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-04-013011-a) між Відділом освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради та ФОП Гавриленко Олени Євгеніївни укладено Договір №78 від 29.06.2021р. (далі – Договір).
На момент оголошення закупівлі, було визначено очікувану вартість предмета закупівлі виходячи з ціни 4400,00 грн. за тонну, яку обґрунтовано та висвітлено на сайті замовника. За результатами аукціону, договір з переможцем було укладено за ціною 3470,00 грн., що на 22 % нижче від обґрунтованої. На теперішній час відбулося значне зростання цін на енергоносії, у тому числі на тверде паливо, про що свідчить Висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07.10.2021р. № В-713, де вказана ринкова вартість брикетів паливних з деревини RUF в діапазоні 4200-5500 грн., що на 21% вище ніж ціна за договором. Враховуючи суттєву різницю в цінах, постачальником було повідомлено про намір підвищення ціни за одиницю товару на 10%.
Доводимо до Вашого відома, що нами було укладено додаткову угоду від 18.10.2021р. № 1 до договору від 29.06.2021р. № 78 на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, на підтвердження коливання ціни на «Брикети паливні з деревини RUF» , на підставі висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати за результатами цінового моніторингу від 07.10.2021р. № В-713 в частині збільшення ціни за одиницю товару (1 тонну) «Брикети паливні з деревини RUF» , що відображає вартість на брикети паливні з деревини RUF по Україні на дату 07.10.21року, з однієї сторони, та датою укладення договору №78 від 29.06.21.
З огляду на зазначене, керуючись п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 3304- 04/69987-06 від 24.11.2020 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю», нами внесено зазначені зміни до Договору.Крім того, повідомляємо, що станом на 26.11.21р.вище зазначений договір виконаний в повному обсязі, товар поставлений, оплату проведено,сторони виконали свої зобов’язання, та претензій один до одного не мають.
Номер:
71c9fe75cd4f4dfe8ae108f35d5ebc2a
Назва:
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Дата опублікування:
06.12.2021 10:33
Опис:
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Користуючись таким правом, прошу надати мені роз’яснення відносно зобов’язань викладених у висновку від 02 грудня 2021 року до моніторингу до закупівлі «Брикети паливні з деревини для установ та закладів освіти» за номером UA-2021-02-04-013011-а, (далі – висновок).
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області у своєму висновку зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, зокрема зменшення ціни за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Прошу звернути увагу на те, що на даний час привести істотні умови Договору, зокрема зменшити ціну за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору, Замовник немає можливості, оскільки станом на 26 листопада 2021 року Договір постачання товару № 78 від 29 червня 2021 року укладений між відділом освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради та фізичною особою - підприємцем Гавриленко Оленою Євгенівною виконаний в повному обсязі - товар поставлений, оплату проведено, про що свідчать видаткові накладні (№ 29 від 05.11.2021, № 33 від 19.11.2021, № 34 від 19.11.2021, № 35 від 19.11.2021, № 28 від 05.10.2021, № 24 від 01.11.2021, № 25 від 01.11.2021, № 26 від 01.11.2021, № 27 від 01.11.2021, № 22 від 20.10.2021, № 23 від 20.10.2021) та платіжні доручення (№ 1513 від 08.11.2021, № 1578 від 22.11.2021, № 1579 від 22.11.2021, № 1580 від 22.11.2021, № 1510 від 08.11.2021, № 1486 від 01.11.2021, № 1487 від 01.11.2021, № 1488 від 01.1.2021, № 1489 від 01.11.2021, № 1379 від 20.10.2021, № 1380 від 20.10.2021) (додаються), у зв’язку з чим, сторони виконали свої зобов’язання, та претензій один до одного не мають.
Враховуючи вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, було укладено Додаткову угоду № 1 від 18 жовтня 2021 року до Договору (далі – Додаткова угода) на збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Факт коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку в бік збільшення, на дату підписання Договору та на момент внесення змін Додатковою угодою, тобто за період з червня по жовтень 2021 року, дійсно відбувся у наступному розмірі: на момент оголошення закупівлі, було визначено очікувану вартість предмета закупівлі виходячи з ціни 4400,00 грн. за тонну, яку обґрунтовано та висвітлено на сайті замовника. За результатами аукціону, договір з переможцем було укладено за ціною 3470,00 грн., що на 22 % нижче від обґрунтованої. На теперішній час відбулося значне зростання цін на енергоносії, у тому числі на тверде паливо, про що свідчить Висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07 жовтня 2021 року № В-713 (додається), де вказана ринкова вартість брикетів паливних з деревини RUF в діапазоні 4200-5500 грн., що на 21% вище ніж ціна за договором. Враховуючи суттєву різницю в цінах, постачальником було повідомлено про намір підвищення ціни за одиницю товару на 10%, що не суперечить пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Крім того, у замовника є можливість підтвердити факт коливання ціни за період з червня по жовтень, оновленим висновком з Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати.
Враховуючи вищевикладене, у зв’язку з тим, що на даний час немає можливості привести істотні умови договору шляхом зменшення ціни за 1 тону брикетів паливних з деревини RUF до рівня визначеного сторонами на дату підписання договору, прошу надати роз’яснення чи буде заходом усунення виявленого порушення надання оновленого висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати про факт коливання ціни брикетів паливних з деревини RUF на ринку в бік збільшення, на дату підписання Договору та на момент внесення змін Додатковою угодою, тобто за період з червня по жовтень 2021 року, який підтверджував би саме відсоток коливання ціни на ринку.
Додатки: на _22__ арк.. в 1 прим.