Поточний ремонт міжквартальних проїздів та тротуарів
Код послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 45233223-8. Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. У разі надання учасником процедури закупівлі тендерної пропозиції та/або будь-яких документів (у т.ч. документів виданих будь-якими органами державної влади, організаціями, підприємствами, установами будь-яких держав) іншою мовою (іноземною мовою; іншою ніж державна мова), вони повинні мати переклад на українську мову, що зроблений учасником процедури закупівлі та засвідчений його підписом та печаткою або зроблений перекладацькою агенцією та засвідчений її печаткою та підписом. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Дана вимога не стосується документів, що відповідно до діючого законодавства на час затвердження їх форм та відповідних бланків були складені (затверджені, прийняті уповноваженим органом) російською мовою, а також документів, що прямо не вимагаються умовами цієї тендерної документації (тобто, подання документів, які складені іноземною мовою, однак їх обов’язковість надання не передбачена прямо вимогою за тендерною документацією не є підставою для відхилення пропозиції учасника). Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).
Завершена
5 000 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
Період моніторингу:04.06.2021 11:03 - 30.06.2021 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
04.06.2021
№ 365
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 04.06.2021 № 365
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2021-02-03-013593-a 03.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" встановлено порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду (окрім розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI") та відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу закупівлі: 18 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, в редакції від 23.01.2021 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9261-р/пк-пз від 27.04.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОТРАНСБУД", Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД", ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИEМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI", ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮРБУД1", ПП "НАКО ІНВЕСТ", ТОВ "КАРПАТ-БУД", ТОВ "ОПРОН-ПЛЮС", Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРИКАРПАТТЯ ІНВЕСТ ГРУП", ТОВ Шляхбуд-Лім, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 19.05.2021 №114, укладений договір про надання послуг від 01.06.2021 № 78 (далі – Договір), запитання та відповіді до процедури.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у пункті 5 Розділу ІІІ до ТД вимагає від переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення документів в електронній системі закупівель:
- оригінал/нотаріально завірена копія/оригінал в електронному вигляді довідки (довідка обов’язково повинна містить необхідний атрибут - номер довідки, дата довідки, QR-код) що видана Державною податковою службою України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 №733 (документ повинен бути дійсним на момент його подання) або відповідне рішення органу доходів і зборів та договір про розстрочення (відстрочення) відповідно до Наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №574.
Переможець торгів ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" оприлюднено в електронній системі закупівель зазначену довідку, проте вона:
- не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу;
- не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Отже, на порушення пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" через те, що переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Період усунення порушень:18.06.2021 11:20 - 07.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:18.06.2021 11:20
Оскарження висновку в суді
Опис:Відповідно до ст.10 Закону України "Про публічні закупівлі" УЖКГ Калуської міської ради подало позов до Івано-Франківського Окружного Адміністративного суду з метою скасування висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області "Про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-03-013593-a"
Опис звіту:Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 18 червня 2021 року про закупівлю за кодом ДК 021:2015 - (45230000-8) Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт міжквартальних проїздів та тротуарів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-03-013593-a).
Автор:Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області (Івано-Франківська обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40913619
Контактна особа:
Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області (Івано-Франківська обл.) +38 (0 34) 255-64-75 sanchenkoga@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні Закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон) моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону, у разі існування перешкод, які унеможливлюють виконання встановленого у висновку зобов’язання щодо усунення виявленого порушення у сфері публічних закупівель, Замовник зазначає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 10 Закону органи державного фінансового контролю мають право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства.
Частиною третьою статті 17 Закону визначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Згідно вимоги частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Відповідно до вимог пункту 13 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Разом з тим, у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономрозвиток) від 03.06.2020 № 3304-04/34835 «Про застосування статті 17 Закону» у частині «Щодо підстави, передбаченої пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону» зазначено, що для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У листі Мінекономрозвитку від 03.06.2020 № 3304-04/34835 «Про застосування статті 17 Закону» надано роз’яснення «Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону», де зазначено, що підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від учасників та переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель. Однак, ця заборона не стосується пункту 13 частини першої статті 17 Закону. Тому замовник повинен встановити у тендерній документації вимогу щодо надання документального підтвердження відсутності підстави передбаченої пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, а саме: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Отже, якщо переможцем процедури закупівлі документи, зазначені у статті 17 Закону не надані через електронну систему/не надані у строк, визначений Законом/не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації, замовник відхиляє таку пропозицію переможця відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
У пункті 5 Розділу ІІІ до ТД вимагає від переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення документів в електронній системі закупівель:
- оригінал/нотаріально завірена копія/оригінал в електронному вигляді довідки (довідка обов’язково повинна містить необхідний атрибут - номер довідки, дата довідки, QR-код) що видана Державною податковою службою України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 №733 (документ повинен бути дійсним на момент його подання) або відповідне рішення органу доходів і зборів та договір про розстрочення (відстрочення) відповідно до Наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №574.
Переможець торгів ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" оприлюднено в електронній системі закупівель зазначену довідку, проте вона:
- не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу;
- не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Під час здійснення моніторингу встановлено, що учасником-переможцем процедури закупівлі ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" у своїй пропозиції надано довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 19.05.2021 №5372 в електронній формі без накладення електронного цифрового підпису уповноваженої особи органу, який видає довідку та відсутній QR-код.
Згідно Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Таким чином, відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель через те, що переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Заразом, у листі Мінекономрозвитку від 16.01.2020 №3304-04/2361-06 зазначено, що Мінекономрозвитку як уповноважений орган, який відповідно до абзацу четвертого частини третьої статті 17 Закону щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Державна податкова служба України листом від 24.12.2019 № 4158/5/99-00-02-10-02-16 надала інформацію щодо відкритих державних реєстрів, де зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (із змінами) на офіційному порталі Державної податкової служби України (tax.gov.ua) та на Порталі відкритих даних (data.gov.ua) щомісяця оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.
Сума податкового боргу може змінюватись щоденно. Отже, необхідність підтвердження відсутності заборгованості перед бюджетом у суб’єктів господарювання шляхом видачі їм довідок залишається.
Так, Управління з метою запобігання порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язало Замовника вжити заходів щодо розірвання договору, у зв’язку з тим, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI", яка підлягала відхиленню відповідно до Закону та укладено з ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПРИВАТНЕ ПIДПРИЕМСТВО КОМБI" Договір про надання послуг від 01.06.2021 № 78 (далі - Договір).
Таким чином, оскільки на момент складання Висновку про результати моніторингу закупівлі Договір був укладений, тому немає іншого передбаченого законодавством механізму усунення порушення, окрім як його розірвання (зокрема процедуру закупівлі уже не може бути відмінена іншим способом).
Висновок про результати моніторингу закупівлі не є ні рішенням суду, ні виконавчим документом, за якими безпосередньо може бути розірваний договір, він містить тільки зобов’язання до Замовника, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.