• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування (сніданків) для учнів 1-4 класів, а також для пільгового контингенту

Тендерні пропозиції повинні бути складені українською мовою, деталі п.7 Розділ І. "Загальні положення" тендерної документації

Завершена

3 768 320.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 841.60 UAH
Номер: 0d6e330b016946c2ab681f445e0405db
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-17-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.03.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 17.03.2021 15:03 - 08.04.2021 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.03.2021 Одеса № 159 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Андрія НОТЄВСЬКОГО від 17.03.2021. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 17.03.2021 № 159 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 19 UA-2021-01-16-003590-a 16.01.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 724-35-05, vanek1043@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення вимоги пункту 11 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 березня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про процедуру відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), яку затверджено рішенням тендерного комітету від 15.01.2021, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» (далі – ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ») та фізичної особи-підприємця Іксарової Олени Олександрівни, протокол засідання тендерного комітету від 08.02.2021 № 24, протокол засідання тендерного комітету від 11.02.2021 № 25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 11.02.2021, укладений договір про закупівлю від 22.02.2021 № 26/21. Так, відповідно до умов тендерної документації вимогам Закону установлено, що Замовник у частині 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону ТД повинна містити строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже, на порушення вимог пункту 11 частини 2 статті 22 Закону Замовник не зазначив, що строк дії тендерних пропозицій починається із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Період усунення порушень: 01.04.2021 12:09 - 16.04.2021 00:00
Дата публікації висновку: 01.04.2021 12:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області (Замовник) до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-01-16-003590-a ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ «Пунктом 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації за кодом ДК 021:2015 - 55520000-1 — Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування (сніданків) для учнів 1-4 класів, а також для пільгового контингенту) за процедурою відкриті торги, затвердженої рішенням тендерного комітету Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області від 15 січня 2021 року, встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Згідно з Протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2021-01-16-003590-a, який оприлюднено в електронній системі закупівель, дата та час розкриття тендерної пропозиції/пропозиції: 01 лютого 2021 15:26. Положеннями пункту 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерних пропозицій» вказаної Тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій: Дата - 01.02.2021 року Час - 00:00 год. Таким чином, слід дійти висновку, що в даному випадку 01.02.2021 є як кінцевим строком подання тендерних пропозицій, так і датою розкриття тендерних пропозицій. У зв’язку з цим, встановлення у Тендерній документації строку дійсності тендерних пропозицій протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, тобто з 01.02.2021, не суперечить пункту 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», адже такий строк не є меншим ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, тобто з 01.02. 2021. Більш того, пункт 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника самостійно на власний розсуд визначити строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, за умови дотримання єдиної умови – цей строк не може бути менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже, початок строку дії тендерної документації регламентований пунктом 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та пов’язаний із настанням певної події - кінцевим строком подання тендерних пропозицій. Також, вказана норма закону регламентує й мінімальний строк дійсності тендерних пропозицій – 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Однак, конкретний строк дійсності тендерних пропозицій у кожній окремій процедурі закупівлі визначається замовником на власний розсуд умови дотримання законодавчого обмеження. При цьому, слід звернути увагу, що розкриття тендерних пропозицій не може передувати кінцевому строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, законодавець не обмежив замовника пов’язувати розрахунок кінцевої дати дійсності тендерних пропозицій із настанням інших подій, відмінних від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка є лише датою початку дії тендерних пропозицій. Тобто, головним є те, щоб загальний строк дійсності тендерних пропозицій не становив менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а порядок та умови визначення кінцевої дати такого строку дійсності тендерних пропозицій, в свою чергу, є певною дискрецією замовника, в яку не може втручатись орган державного фінансового контролю. У зв’язку з цим, на виконання вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник визначив строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, вказавши, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Таким чином, враховуючи, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій у будь-якому разі передує даті їх розкриття, строк дійсності тендерних пропозицій протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій не може бути меншим за 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже, пункт 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації узгоджується з пунктом 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В свою чергу, зазначення у Тендерній документації, що строк дії тендерних пропозицій починається з дати кінцевого строку подання тендерних пропозиції є правом, а не обов’язком Замовника, адже початок строку дії тендерної документації регламентовано пунктом 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, Замовник прийняв рішення не дублювати вказане положення закону, виконавши його вимоги шляхом встановлення строку дії тендерних пропозицій, який не є меншим ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій та який становить 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Таким чином, тендерна документація Замовника в повному обсязі відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 08.04.2021 09:45