-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Україна
Завершена
26 151 898.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 130 759.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 130 759.49 UAH
Номер:
1ee96b31ecce44cabde615eb8a1b346d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-14-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2021 00:00
Період моніторингу:
14.05.2021 13:43 - 05.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
13.05.2021 206
(дата)
Харків
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 13.05.2021 № 206
Перелік процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-12-30-001507-b 30.12.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БудІнвест» установлено порушення вимог абзаців 2, 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору від 12.03.2021 № 29-Т з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922 (далі – Закон), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів затверджених уповноваженим органом, розгляд тендерних пропозицій, визначення переможця, відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 30.12.2020), реєстр отриманих тендерних пропозицій, скаргу до процедури від 04.02.2021 № UA-2020-12-30-001507-b.a2, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ, Орган оскарження) № 2793-р/пк-пз від 16.02.2021, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БудІнвент» (далі – ТОВ «БудІнвент»), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 22.02.2021 № 102/3, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 12.03.2021 року № 29-Т; додаткову угоду від 12.03.2021 року № 1.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
1. Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ТОВ «БудІнвент» вимогам тендерної документації встановлено, що відповідно до пунктів 5, 6 розділу 3 тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів щодо кваліфікаційних критеріїв та необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема надання інформації, яка підтверджує відповідність Учасника визначену у Додатку 1 «Технічне завдання».
За результатами моніторингу встановлено, що Учасником ТОВ «БудІнвент» у складі своєї тендерної пропозиції, надано довідку від 11.01.2021 № 8 про обов’язкове дотримання вимог Замовника, викладених в Додатку 1 до тендерної документації. Також на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій надано довідку від 11.01.2021 № 5 про наявність інструментів та обладнання.
Згідно відомості ресурсів до локальних кошторисів складених у програмному комплексі Кошторис ХХІ (версія 22.6.11), для виконання робіт учасником зазначено найменування будівельних машин і механізмів, наявність яких не підтверджено довідкою від 11.01.2021 № 5, а саме:
- відомість ресурсів до локального кошторису № 1-1-1 на демонтажні роботи п.9 Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 1-1-2 на земляні роботи п.14 Трактори на гусеничному ходу, потужність 59кВт (80 к.с.);
- відомість ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 на загальнобудівельні роботи п.21 Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3, п.27 Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа (6 ат), продуктивність 0,5м3/хв., п.28 Котки дорожні самохідні гладкі, маса 5т, п.32 Маслостанція СR-2;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 2-1-2 на опалення п.13 Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа (6 ат), продуктивність 0,5м3/хв.;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 2-1-3 на водопровід та каналізацію п.13 Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 4-1-1 на електропостачання п.16 Машино бурильно-кранові на автомобілі, глибина буріння 3,5м;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 7-1-1 на благоустрій території п.14 Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13т, п.15 Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8т, п.16 Котки дорожні на пневмоколісному ходу, маса 16т, п.18 Машини паливально-мийні, місткістю 6000л.
Враховуючи вищевикладене, учасник ТОВ «БудІнвент» не підтвердив наявність вищезазначеного обладнання, що не відповідає вимогам пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
2. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовник встановив вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155). Тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації.
Відповідно до Закону № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Моніторингом встановлено, що Учасником ТОВ «БудІнвент» подано свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «БудІнвент» електронного підпису, який не можє вважатися кваліфікованими, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1, абзацу третього пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БудІнвент», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір підряду від 12.03.2021 року № 29-Т на загальну суму 23 250 831,40 гривень.
Період усунення порушень:
31.05.2021 15:18 - 15.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
31.05.2021 15:18
Оскарження висновку в суді
Опис:
Дніпропетровським окружним адміністративним судом відкрито провадження в адміністративній справі №160/9623/21 від 22 червня 2021 року.
Дата публікації:
25.06.2021 09:37
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу закупівлі Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Україна (45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) № UA-2020-12-30-001507-b, Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради не може погодитись з висновком моніторингу та надає аргументовані заперечення до нього.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо технічних якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а саме: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку 1». Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі Учасник має надати:- довідку в довільній формі про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись умов технічного завдання тендерної документації (зазначити види та обсяги робіт, які Учасник пропонує виконати) з обов’язковим дотриманням вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації». Учасник ТОВ «БудІнвент» надав у склад пропозиції довідку від 11.01.2021 №8, файл «8. Довідка що Учасник зобов_язуєься дотримуватись умов технічного завдання тендерної документації.pdf», відповідно до якої Учасник зобов’язується дотримуватись умов технічного завдання тендерної документації. Зазначена довідка містить також види та обсяги робіт з обов’язковим дотриманням вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники подають, як частину пропозиції: - довідку в довільній формі про наявність у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (обладнання, машини, механізми, устаткування, тощо), в тому числі, які будуть використовуватись учасником для виконання умов договору (вказати найменування, кількість, власне/залучене/орендоване).
Звертаємо увагу, що відповідно до законодавства учасник надає лише ті документи, інформацію тощо, що вимагалась тендерною документацією.
Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності у учасника та відображення у довідці машин, механізмів, обладнання, устаткування, зазначених у відомості ресурсів до локальних кошторисів Замовником не була встановлена. Також Замовником не було встановлено вимог щодо наявності обов’язкового/конкретного переліку та кількості техніки, обладнання, механізмів. До того ж Замовник не визначав будь-якого обмеження, зокрема, яке обладнання повинно бути в наявності у Учасника для того, щоб він вважався таким, що відповідає кваліфікаційним критеріям.
Учасник ТОВ «БудІнвент» надав у складі тендерної пропозиції довідку, вих. № 5 від 11.01.2021 р., яка повністю відповідає вимогам тендерної документації. Учасник підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій шляхом надання у складі пропозиції відповідної довідки. Таким чином у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника за невідповідність вимогам, які не були встановлені тендерною документацією.
Також, зазначаємо, що Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-ІХ) (далі-Закону) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно з частиною 4 Статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Водночас повідомляємо, що жодним нормативно-правовим документом не передбачено підтвердження наявності в повному обсязі матеріально-технічної бази та технологій у Учасника саме на етапі подання тендерної пропозиції.
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що згідно положень пункту 5 статті 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» «Основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині - здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері публічних закупівель;». А згідно пунктів 16 та 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» «Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.», « Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються».
Так, за результатами розгляду скарги ТОВ «БудІнвент» від 04.02.2021 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято Рішення №2793-р/пк-пз від 16.02.2021 року, згідно якого рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БудІнвент» було скасовано і як наслідок - договір було укладено саме з ТОВ «БудІнвент».
З огляду на зазначене вище вбачається, що Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради при укладені Договору з ТОВ «БудІнвент» діяв не з власної ініціативи, а на виконання вимог, обов’язкового до виконання, Рішення №2793-р/пк-пз від 16.02.2021 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України.
Пропозиція ТОВ «БудІнвент» подана з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» і має накладений кваліфікований підпис уповноваженої особи директора товариства Коржова Сергія Вікторовича відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про електронні довірчі послуги" органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб'єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратнопрограмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання. У пункті 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» чітко прописано, що кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використання засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. З огляду на тлумачення Закону удосконалений електронний підпис та кваліфікований електронний підпис мають тотожне значення.
Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" від 03.03.2020 р. №193, з 7 листопада 2020 року до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Це означає, що учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами.
Міністерство цифрової трансформації України також зауважує, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановлених законодавством. Міністерством цифрової трансформації України у листі зазначено наступне: "Наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів".
ТОВ "БудІнвент", як суб’єкт приватного господарювання має право використовувати кваліфікований електронний підпис на незахищеному носії. Умовами тендерної документації не вимагалось, що КЕП в обов’язковому порядку повинен бути на захищеному носії. Тому, доводи щодо необхідності використання учасником кваліфікованого електронного підпису з виключно захищеним носієм особистого ключа не знаходять свого відображення у приписах чинного законодавства і недотримання вказаного не може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Ураховуючи, що процедура закупівлі була проведена Замовником з дотримання вимог Закону, просимо переглянути рішення щодо наявності порушення законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту:
04.06.2021 12:16