• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Україна

Завершена

26 151 898.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 130 759.49 UAH
Період оскарження: 30.12.2020 13:54 - 11.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 20581310d0c849da861ca9f40d2789d9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-001507-b.a2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням тендерного комітету Замовника, детальніше у вкладенні.
Дата розгляду скарги: 16.02.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2021 17:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2021 19:15
Дата виконання рішення Замовником: 22.02.2021 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, від 16.02.2021 № 2793-р/пк-пз, члени тендерного комітету вирішили скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БУДІНВЕНТ» та визначити переможцем процедури закупівлі робіт Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл. (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація) ТОВ «БУДІНВЕНТ».
Автор: ТОВ "БУДІНВЕНТ", Коржов Сергій Вікторович +380675645579 sv@sunline.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога скасування рішення про відхилення пропозиції учасника відкритих торгів по закупівлі «Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Україна (45453000-7 капітальний ремонт і реставрація)» (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-12-30-001507-b) Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквапласт», оформлене протоколом № 102/2 від 26 січня 2021 року засідання тендерного комітету Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АКВАПЛАСТ»

Номер: 11d98dee9b904ec1821f7c9eb61ad2a0
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-001507-b.a1
Назва: Вимога скасування рішення про відхилення пропозиції учасника відкритих торгів по закупівлі «Капітальний ремонт аварійних конструкцій житлового будинку за адресою: вул. Івана Сірка, 31, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Україна (45453000-7 капітальний ремонт і реставрація)» (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-12-30-001507-b) Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквапласт», оформлене протоколом № 102/2 від 26 січня 2021 року засідання тендерного комітету Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АКВАПЛАСТ»
Вимога:
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АКВАПЛАСТ» не відповідає вимогам нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, виходячи з наступного. 1. Щодо зауваження Замовника стосовно не підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Безпідставним є твердження Замовника, що надана часником у складі тендерної пропозиції копія договору підряду № 5 від 01.03.2019 укладеного між КП «Петрівське» та ТОВ «АКВАПЛАСТ» на виконання робіт по здійсненню капітального ремонту каналізаційної насосної станції № 1 смт. Петрово, Петрівського району, Кіровоградської області (заміна вентиляційного обладнання), не є аналогічним договором за предметом закупівлі. Договір підряду № 5 від 01.03.2019 р. було укладено між ТОВ «Аквапласт» та Комунальним підприємством «Петрівське» за результатами проведення процедури закупівлі, результати якої опубліковано в електронній системі закупівель за ідентифікатором - UA-2019-03-01-000050-c (посилання в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-01-000050-c). Згідно інформації про предмет закупівлі, розміщеної на сторінці закупівлі UA-2019-03-01-000050-c вбачається, що роботи за договором по капітальному ремонту каналізаційної насосної станції № 1 смт. Петрово, Петрівського району, Кіровоградської області (заміна вентиляційного обладнання), договір про виконання яких надано ТОВ «Аквапласт» в його тендерній пропозиції у якості аналогічного договору, мають код Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 45453000-7 – «Капітальний ремонт і реставрація», аналогічний до даної закупівлі UA-2020-12-30-001507-b замовником якої є Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради. Зазначимо, що визначення того які саме об’єкти відносяться до соціальної інфраструктури, на сьогодні не закріплено у законодавстві. Це у свою чергу є серйозним недоліком та потребує нормативного врегулювання. Таким чином, розкривати сутність поняття «об’єкти соціальної інфраструктури» необхідно із системного аналізу чинного законодавства України. Власне соціальна інфраструктура це комплекс галузей, які безпосередньо пов’язані зі створенням загальних умов для відтворення робочої сили і забезпечення нормальної життєдіяльності людей. Ця сфера охоплює освіту, охорону здоров’я, житлово-комунальне господарство, пасажирський транспорт і зв'язок, культуру, побутове обслуговування. Каналізаційні насосні станції або (КНС) – це комплекс гідротехнологічних споруд та обладнання, які використовуються для перекачування господарсько-побутових, дощових, талих, грунтових і промислових стічних вод. КНС влаштовуються на каналізаційних колекторах (трубопроводах) в тих місцях, де стічні води не можуть відводитись самостійно. У відповідності до додатку «Тимчасовий перелік об'єктів, які відносяться до соціальної сфери» до нині чинного та не відкликаного спільного листа Головної державної податкової інспекції України та Міністерства України у справах будівництва і архітектури № 34-100 від 09.04.1993 «Про пільги по податку на добавлену вартість» (посилання в мережі Інтернет - zakon.rada.gov.ua/rada/show/vg100225-93), до переліку об'єктів які відносяться до соціальної сфери, зокрема, належать: - інженерне опоряджування території в межах мікрорайону (кварталу), включаючи прокладання мереж водопостачання та каналізації, тепло- і газопостачання, зливової каналізації, енергопостачання в обсягах, необхідних для підключення житлових будинків, які споруджуються, до вуличних або магістральних мереж; радіофікація та телефонізація житлових будинків, які споруджуються, в межах мікрорайону для підключення їх до найближчих підстанцій радіотрансляційної мережі та розподільчих шаф телефонної мережі. - водопровід, каналізація, об'єкти газопостачання і теплопостачання (районні котельні та магістральні теплові мережі від них, крім тих, що використовуються більш ніж на 50% на виробничі потреби підприємства), готелі, кемпінги, мотелі, міські мости і набережні, шляхопроводи, берегоукріпні та гідротехнічні об'єкти, воднорятувальні станції, а також роботи по навколишньому благоустрою населених місць - намиву і підсипці території під забудову жилих мікрорайонів, озелененню, санітарному очищенню, будівництву міських шляхів, зливової каналізації, об'єктів метрополітену. Так, наприклад, згідно пункту 7 розпорядження КМУ від 02 березня 1998 р. № 121-р «Про передачу об'єктів соціальної інфраструктури з балансу підприємств м. Шостки у комунальну власність» (посилання в мережі Інтернет - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/121-98-р) вбачається, що Сумській облдержадміністрації, Мінпромполітики разом з Фондом державного майна у I кварталі 1998 р. доручено вирішити питання про передачу комплексу очисних споруд з мережами та каналізаційно-насосними станціями з балансу ОП ВО "Свема" у комунальну власність. Таким чином, каналізаційні насосні станції беззаперечно відносяться до об’єктів соціальної сфери (соціальної інфраструктури), а протилежне жодним чином не доведено та не обґрунтовано Замовником. Отже, учасником ТОВ «АКВАПЛАСТ» повністю дотримано вимог тендерної документації, в т.ч. надано в складі його тендерної пропозиції документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів: - довідку яка містить назву організації (замовника), з якою було укладено договір, предмет договору (закупівлі), номер та дата укладання договору, сума договору; - копію аналогічного договору, який зазначено в довідці, а також документи, які підтверджують факт виконання договору. Згідно положень ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Відповідно до ч. 9 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. У відповідності до п.п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі, зокрема, не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. В свою чергу, Замовник процедури закупівлі – Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Аквапласт», встановивши, на його думку, факт невідповідності учасника кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі, в порушення вимог ч. 16 ст. 29 та п.п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» відхилив тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквапласт» без надання учаснику 24 годинного терміну на усунення виявлених невідповідностей. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквапласт» Замовник порушив право даного учасника на об’єктивну та неупереджену оцінку його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Щодо зауваження Замовника стосовно невідповідності наданої ТОВ «Аквапласт» довідки (щодо підстав передбачених п. 6 ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі»). У відповідності до положень п. 6 ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Згідно ч.ч. 3, 5 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. З 03 грудня 2020 р. система «Prozorro» електронізує першу групу критеріїв, що регламентується статтею 17 Закону «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі». Видаляти чи додавати підстави в цьому розділі замовник не може (єдиним виключенням є вимога про наявність антикорупційної програми, що належить до інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, вона обирається Замовником лише для закупівель, що перевищують 20 мільйонів гривень). Усі критерії, які стосуються доброчесності постачальника (відсутність випадків вчинення правопорушень, заборгованостей тощо), виводяться на сторінці створення тендерного оголошення у вигляді електронних полів, які замовник публікує для учасника. У відповідь учасник надає необхідні документи та/або довідки (або система автоматично підвантажуватиме цю інформацію з відповідних реєстрів). Передбачено три способи підтвердження, які може обрати замовник: - прикріпити файл; - заповнити текстове поле; - прикріпити файл і заповнити текстове поле. Якщо замовник не вказує спосіб підтвердження відсутності кожної конкретної підстави, то учасник просто ставить у чекбоксах відмітку про відповідність такому критерію допуску до участі у закупівлі. Звертаємо увагу, що в електронній системі закупівель «Prozorro» у якості критерію для відмови в участі у закупівлі вказано саме «Вчинення злочинів, учинених з корисливих мотивів». При цьому, учасником ТОВ «Аквапласт» під час подання його тендерної пропозиції підтверджено відсутність підстав, зокрема, передбачених пунктом 6 частини першої та частиною другою ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», в тому числі шляхом заповнення відповідного текстового поля та проставлення відмітки про підтвердження відсутності такої підстави для відмови в участі у закупівлі. При цьому, Замовник не вправі встановлювати вимоги щодо документального підтвердження учасниками закупівлі згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі». Додатково, учасником ТОВ «Аквапласт», в складі тендерної пропозиції, надано довідку № 12 від 12.01.2021р. Як зазначає в своєму протоколі Замовник, згідно з Розділом 5 пунктом 3 тендерної документації та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (у новій редакції), Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо: учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. В свою чергу, наявність підстав передбачених п. 6 ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» у відношенні учасника ТОВ «Аквапласт» Замовником не встановлено. Невідомо, з якої інформації (відомостей) виходив Замовник відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «Аквапласт» у зв’язку з тим, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі ТОВ «Аквапласт» - директора Єфименка М.В., який підписав тендерну пропозицію, начебто було засуджено за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Додатково, надаємо копію останньої наявної в ТОВ «Аквапласт» довідки уповноваженого органу МВС щодо відсутності у директора ТОВ «Аквапласт» Єфименка М.В. (який підписував тендерну пропозицію) станом на 12.11.2020 р. фактів притягнення до кримінальної відповідальності, незнятої чи непогашеної судимості, перебування у розшуку. Більш нова за датою видачі довідка буде надана ТОВ «Аквапласт» у разі оголошення його переможцем закупівлі, дані з довідки що додається залишились незмінними.
Вирішення: Шановний Учаснику, надаємо відповідь на вашу вимогу.
Статус вимоги: Не задоволено