• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія для вуличного освітлення Сумської міської територіальної громади

Оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою по предмету закупівлі: електрична енергія для вуличного освітлення Сумської міської територіальної громади. 1. Інформація про замовника торгів: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради (орган місцевого самоврядування), (ЄДРПОУ 24013674), 40004, м. Суми, вул. Горького,21. 2. Назва предмету закупівлі: електрична енергія для вуличного освітлення Сумської міської територіальної громади. 3. Код за Єдиним закупівельним словником: 09310000-5 - Електрична енергія. 4. Кількість товару, обсяг та місце його поставки: 9 338 634 кВт*год, Сумська міська територіальна громада. 5. Очікувана вартість предмета закупівлі: 23 346 585 грн. (з ПДВ). 6. Строк виконання робіт (надання послуг): до 31.12.2021 р. 7. Кінцевий строк подання пропозицій: 14.12.2020 р. до 00 год. за Київським часом. 8. Умови оплати: Оплата рахунку та акту прийняття-передавання електроенергії Постачальником за цим Договором має бути здійснена Споживачем протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту його підписання сторонами, якщо інше, за згодою Сторін, не буде визначено в додатковій угоді до цього Договору. 9. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. 10. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого ЕЦП/КЕП (електронним цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання банківської гарантії. Файл з ЕЦП/КЕП (створюється програмним комплексом, наприклад, файл у форматі .p7s) при завантаженні документів повинен бути доступний для перегляду та перевірки Замовником шляхом завантаження у відповідний програмний комплекс, у якому підпис накладений. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії МОЖЕ бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено EЦП/КЕП. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав ЕЦП/КЕП. Банківська гарантія оформляється відповідно до вимог цивільного законодавства, зокрема, постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Положення). Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. Подання, отримання банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідно до частини 1 статті 547 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) правочин щодо забезпечення виконання зобов’язання вчиняється у письмовій формі. Згідно з частиною 1 статті 207 ЦКУ правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафiксований, зокрема в одному або кiлькох документах (у тому числі електронних). Відповідно до частини 2 статті 207 ЦКУ правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою, зокрема електронного засобу зв’язку. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 233 465 грн. 85 коп. (двісті тридцять три тисячі чотириста шістдесят п’ять грн. 85 коп.)-1%. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. До закінчення встановленого у тендерній документації строку, замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії (у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП/ЕЦП (кваліфікованим електронним підписом/електронним цифровим підписом) банка – гаранта) відповідно до строку, на який продовжено тендерну пропозицію Учасника. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника. Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України. До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії: Назва Замовника: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради. Місцезнаходження Замовника: 40004, м. Суми, вул. Грького,21. Код ЄДРПОУ: 24013674. Р/р UA798201720344210010000025417, Державна казначейська служба України м. Київ. 11. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 % до 3 % очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 116 732,93 грн. (0,5%).

Завершена

23 346 585.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 116 732.93 UAH
Номер: 2a94837b76104ca2a7938d7395f02890
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-23-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.03.2021 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 23.03.2021 16:54 - 14.04.2021 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.03.2021 №123 Харків Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно- східного офісу Держаудитслужби в Сумській області Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.03.2021 №123 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2020-11-11-001324-b 11.11.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 54) 268-70-26, zakupivli_sumy_1@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерних пропозицій ТОВ «Енерго Збут Транс» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.12.2020 (протокол № 739/05.02.03-05/2020), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго Збут Транс» (далі - ТОВ «Енерго Збут Транс»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС», товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА СУМИ» (далі – ТОВ «ЕНЕРА СУМИ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.12.2020, рішення уповноваженої особи Замовника (протоколи від 23.12.2020 №806/05.02.03/2020, 807/05.02.03-05/2020), повідомлення про намір укласти договір від 23.12.2020, договір від 11.01.2021 №53/5-Т, додаткові угоди від 05.02.2021 №1, від 04.03.2021 №2, документи та пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 26.03.2021 року. За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 16.12.2020 Замовник відхилив тендерні пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», ТОВ «Енерго Збут Транс» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» через невідповідність змісту листів щодо відсутності підстави, визначеної пунктом 6 частини першої статті 17 Закону, вимогам пункту 4 додатку 2 (нової редакції) тендерної документації. Разом з цим, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема: інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно Додатку 2(нова редакція) до цієї тендерної документації). Пунктом 4 додатку 2 (нової редакції) тендерної документації Замовника вимагалось надання учасниками торгів у складі тендерної пропозиції інформації в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктом 6 частини першої статті 17 Закону, а саме інформації, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов'язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. У складі тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» міститься довідка від 11.12.2020 б/н, в якій зазначено, що службова (посадова) особа, яка уповноважена представляти товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» у процедурі закупівлі, в тому числі уповноважена на підпис документів по конкурсних торгах та підписала тендерну пропозицію – директор Прядко Валерій Миколайович не був засуджений за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів). У складі тендерної пропозиції ТОВ «Енерго Збут Транс» міститься довідка від 11.12.2020 №3210, пунктом 5 якої визначено, що службова (посадова) особа учасника, а саме директор Ноздрін В.М., яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), не має не знятої або не погашеної у встановленому законом порядку судимості. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» міститься довідка від 11.12.2020 №12/01-02, у пункті 5 якої зазначено, що службова (посадова) особа учасника ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» - директор Підлісний Юрій Сергійович, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Відповідно до частини першої статті 12 Кримінального кодексу України, кримінальні правопорушення поділяються на кримінальні проступки і злочини. Відповідно до частини другої статті 12 Кримінального кодексу України кримінальним проступком є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або інше покарання, не пов’язане з позбавленням волі. Слід зазначити, що хабарництво, шахрайство та відмивання коштів не відноситься до проступків. Отже, інформація, викладена у довідках учасниками торгів ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», ТОВ «Енерго Збут Транс» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 6 частини першої статті 17 Закону. Таким чином, Замовник відхилив тендерні пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», ТОВ «Енерго Збут Транс» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону. Разом з цим слід, зазначити, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» підлягала відхиленню через не надання ним у складі тендерної пропозиції копії документа про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, надання якого вимагалось пунктом 10 додатку 2 тендерної документації Замовника. Моніторингом установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону вносив зміни до істотних умов договору від 11.01.2021 №53/5-Т (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару – фактичної ціни (тарифу) купованої електроенергії у розрахунковому періоді з 1,85 до 2,157565 грн за 1кВт год з урахуванням ПДВ та тарифу на передачу електричної енергії. Відповідно до документів та пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов Договору Замовник керувався інформацією з веб-сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua) та документами, наданими ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», відповідно до яких середньозважена закупівельна ціна електроенергії на «ринку на добу наперед» (далі - РДН) та внутрішньодобовому ринку (далі - ВДН) на момент подання тендерної пропозиції (на 12.12.2020) становила 1472,73 грн/МВт год, на 13.01.2020 (другий день після укладення договору) – 1606,57 грн/МВт год, з 01.02.2021 по 03.02.2021 – 1794,76 грн/ МВт год, тариф на послуги передачі електричної енергії з 01.01.2021 склав 0,29393 грн/кВт год з ПДВ. При цьому, відповідно до подекадного аналізу середньозважених цін на РДН та ВДР за січень, лютий, березень 2021 року, що розміщений на офіційному сайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua) установлено, що середньозважена ціна електроенергії на РДН (без ПДВ) з 01 по 10 січня становила 1208,06 грн/МВт год, з 11 по 20 січня – 1558,57 грн/МВт год, з 21 по 31 січня – 1630,94 грн/МВт год, з 01 по 10 лютого – 1703,88 грн/МВт год, з 11 по 20 лютого – 1630,10 грн/МВт год, з 21 по 28 лютого – 1572,22 грн/МВт год, з 01 по 10 березня – 1396,73 грн/МВт год. Таким чином, відповідно до даних офіційного сайту ДП «Оператор ринку» середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії на РДН у лютому коливалася у бік зменшення. Отже, Замовником безпідставно додатковою угодою від 04.03.2021 № 2 внесено зміни до істотних умов Договору, якими збільшено фактичну ціну (тариф) купованої електроенергії у розрахунковому періоді до 2,157565 грн за 1 кВт год з ПДВ. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 13.04.2021 09:45 - 28.04.2021 00:00
Дата публікації висновку: 13.04.2021 09:45

Оскарження висновку в суді

Опис: Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради 20.04.2021 року подано до Сумського окружного адміністративного суду Адміністративний позов про визнання протиправним та скасування Висновку Управління Північно – східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 13.04.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2020-11-11-001324-b.
Дата публікації: 20.04.2021 08:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Провадження №2-а/818/3553/21, справа №480/3391/21, дата та час розгляду 18.05.2021 10:00
Дата публікації звіту: 27.04.2021 08:19

Запити/Пояснення