• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання та поточний дрібний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Львівської області (848,7 км) (ДК 021:2015:45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

1. Місцезнаходження Замовника: 79008, Україна , Львівська область обл., Львів, вул. В. Винниченка, 18. Категорія замовника Департаменту дорожнього господарства Львівській обласної державної адміністрації – відповідно до п.1 ч.4. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020р. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська.2. Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу безумовної та безвідкличної банківської гарантії (у вигляді електронного документу з накладеним електронним цифровим підписом/ кваліфікованим електронним підписом, який є доступним для перегляду та перевірки без необхідності використання окремого програмного продукту), що має містити ствердження про виконання зобов’язань щодо сплати відповідних коштів замовнику (р/р UA 37 820172 0355149009088057620 у ДКСУ у м.Київ, МФО – 820172, ЄДРПОУ 43493483) у випадках, передбачених у частині третій статті 25 Закону. Банківська гарантія, сформульована іншим чином, призведе до відхилення тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну ліцензію на здійснення банківських послуг та не перебуває на стадії ліквідації. Крім того банківська гарантія повинна бути безумовною та безвідкличною, обов’язково містити реквізити щодо назви закупівлі та її номеру на вебпорталі Уповноваженого органу. Розмір забезпечення тендерної пропозиції становить – 619 580,00 (шістсот дев'ятнадцять тисяч п'ятсот вісімдесят) гривень 00 коп. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим, ніж строк дії тендерної пропозиції. В разі продовження строку дії тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути продовжений учасником на відповідний строк. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції покладаються на учасника. Тендерна пропозиція, що не містить підтвердження надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, відхиляється замовником 3. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику у разі: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; - укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі); - відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; - закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції/пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; - ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою цієї статті.

Завершена

123 916 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 619 584.25 UAH
Номер: 1cb476f7662f4f1d932238bc00774c89
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-31-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.12.2020 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 31.12.2020 13:11 - 27.01.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.12.2020 № 377 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України від 30.12.2020 № 377 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 26 UA-2020-11-09-002171-b 09.11.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, morhachova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Шляховик-Т установлено порушення вимог абзацу шостого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ДП «Львівський облавтодор» (окрім тих питань, які були предметом розгляду АМКУ), ТОВ «Вітлес», ТОВ «БМБУД» та ТОВ «Буд Сервіс Груп» – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом здійснення розгляду тендерних пропозицій з дотриманням вимог Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 09.11.2020 № 326, тендерні пропозиції дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – ДП «Львівський облавтодор»), товариства з обмеженою відповідальністю «Вітлес» (далі – ТОВ «Вітлес»), товариства з обмеженою відповідальністю «Шляховик-Т» (далі – ТОВ «Шляховик-Т»), товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД» (далі – ТОВ «БМБУД») та товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Сервіс Груп» (далі – ТОВ «Буд Сервіс Груп»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 12.12.2020, до 15.12.2020 та до 16.12.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.12.2020, протоколи засідання тендерного комітету від 29.12.2020 № 391 та від 31.12.2020 № 395, обґрунтування аномально низької ціни до 25.12.2020, до 31.12.2020 та до 30.01.2021, протокол засідання тендерного комітету від 31.12.2020 № 397, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 18.01.2021 № 819-р/пк-пз. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що у розділі 1 додатку № 1 до тендерної документації Замовник визначив кваліфікаційний критерій – наявність обладнання та матеріально-технічної бази, та передбачив, що на підтвердження відповідності зазначеному кваліфікаційному критерію учасники надають, зокрема, довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Також передбачив надання учасниками листів-підтвердження від орендодавців (надавачів послуг, власників, тощо) щодо не заперечення використання їх машин, механізмів та техніки для надання послуг за предметом закупівлі. Учасник ТОВ «Буд Сервіс Груп» у складі тендерної пропозицій надав довідку від 09.12.2020 № 09, яка містить інформацію, зокрема, про машини, механізми та техніку, що будуть залучені до надання послуг за предметом закупівлі на підставі договорів оренди, укладених з ТзОВ «Хімія Парк», ДП «ДерждорНДІ», ТОВ «Техно-Буд-Центр», ТОВ «НВП «Дортек», ТОВ «Сервіс-Буд Україна», ТОВ «Добробудстрой-Магістраль», ДП «ШРБУ № 100» та ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». При цьому учасник ТОВ «Буд Сервіс Груп» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених листів-підтверджень від орендодавців (ТзОВ «Хімія Парк», ДП «ДерждорНДІ», ТОВ «Техно-Буд-Центр», ТОВ «НВП «Дортек», ТОВ «Сервіс-Буд Україна», ТОВ «Добробудстрой-Магістраль», ДП «ШРБУ № 100» та ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України») щодо не заперечення використання їх машин, механізмів та техніки для надання послуг за предметом закупівлі, чим не дотримав вимог розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації. Також моніторингом установлено, що у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документів, що підтверджують правомочність керівника, зокрема, рішення про призначення керівника (у формі оригіналу протоколу або виписки/витягу з протоколу, або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення). Учасник ТОВ «Вітлес» у складі тендерної пропозиції не надав зазначеного документу (протоколу або виписки/витягу з протоколу, або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення) про призначення керівника, чим не дотримався вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Крім цього, у пункті 2 додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг згідно предмету закупівлі. Також передбачив, що для документального підтвердження наявності в учасників працівників, зазначених в довідках, учасниками подаються копії наказів про призначення та/або копії інших документів, на кожну особу, зазначену в довідках. ТОВ «Вітлес» у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг згідно предмету закупівлі від 08.12.2020 № 2, якою повідомив про залучення до надання послуг за предметом закупівлі дорожнього працівника Мірчука В.М. (позиція 14 довідки). При цьому учасник ТОВ «Вітлес» у складі тендерної пропозиції не надав копію наказу про призначення та/або копію іншого документу, що підтверджує працевлаштування останнього (дорожнього працівника Мірчука В.М.), чим не дотримав вимог пункту 2 додатку № 1 до тендерної документації. Крім цього моніторингом установлено, що у пункті 1.2 додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок про наявність власних та/або орендованих асфальтобетонних заводів, що будуть залучені для надання послуг згідно предмету закупівлі. Також передбачив, що у разі якщо учасники не будуть залучати для надання послуг за предметом закупівлі власних та/або орендованих асфальтобетонних заводів, такі учасники надають, зокрема, чинні договори з виробниками асфальтобетону та копії атестатів виробництва, що видані компетентними органами та дійсні на дату їх подання. Учасник ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність асфальтобетонного заводу, що буде залучений для надання послуг за предметом закупівлі від 09.12.2020 № 0839, яка містить інформацію про асфальтобетонний завод, що залучений на підставі договору поставки від 04.05.2020 № 03-05/20 (укладений з ТДВ «ШРБУ № 88»). При цьому учасник ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції не надав копію атестату виробництва, що виданий компетентним органом та дійсний на дату його подання, чим не дотримав вимог пункту 1.2 додатку № 1 до тендерної документації. Поряд з цим, Замовник оприлюднив учасникам ТОВ «Буд Сервіс Груп», ТОВ «Вітлес» та ТОВ «Шляховик-Т» повідомлення з вимогами про усунення зазначених невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтверджують право підпису документів тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. При цьому Замовник установив учасникам ТОВ «Буд Сервіс Груп», ТОВ «Вітлес» та ТОВ «Шляховик-Т» вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів (ТОВ «Буд Сервіс Груп»: листів-підтверджень від орендодавців ТзОВ «Хімія Парк», ДП «ДерждорНДІ», ТОВ «Техно-Буд-Центр», ТОВ «НВП «Дортек», ТОВ «Сервіс-Буд Україна», ТОВ «Добробудстрой-Магістраль», ДП «ШРБУ № 100» та ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» щодо не заперечення використання їх машин, механізмів та техніки для надання послуг за предметом закупівлі; ТОВ «Вітлес»: рішення про призначення керівника (у формі оригіналу протоколу або виписки/витягу з протоколу, або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення) та підтверджуючих документів про наявність працівника Мірчука В.М відповідно до вимог тендерної документації; ТОВ «Шляховик-Т» - копії атестату виробництва, що виданий компетентним органом та дійсний на дату його подання) відсутніх у складі тендерних пропозицій учасників, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону. Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій від 16.12.2020 Замовник відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «Буд Сервіс Груп» та ТОВ «Вітлес». Поряд з цим, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Шляховик-Т», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та допустив до оцінки.
Період усунення порушень: 03.02.2021 17:45 - 18.02.2021 00:00
Дата публікації висновку: 03.02.2021 17:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами моніторингу Процедури закупівлі Держаудитслужба 03.02.2021 оприлюднила в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі у якому, зокрема, зазначено: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Шляховик-Т установлено порушення вимог абзацу шостого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ДП «Львівський облавтодор» (окрім тих питань, які були предметом розгляду АМКУ), ТОВ «Вітлес», ТОВ «БМБУД» та ТОВ «Буд Сервіс Груп» – порушень не установлено. Щодо порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону, замовник повідомляє наступне. Норми частини шістнадцятої статті 29 Закону не визначають переліку невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а лише зазначено щодо яких інформації та документів розміщується повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, та містять вимоги щодо того, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію, як зокрема перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Відповідно частиною шістнадцятою статті 29 Закону перебачено надання документів учасником при усуненні невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12130-р/пк-пз від 18.06.2020, відсутність Статуту із змінами (в разі їх наявності) або іншого установчого документу у складі пропозиції, що не відповідає умовам документації в цій частині, являється невідповідністю в документах пропозиції. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, Замовник порушує вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Шляховик-Т» Держаудитслужбою було установлено порушення вимог абзацу шостого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, однак ТОВ «Шляховик-Т» було виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Дата початку моніторингу: 31 грудня 2020 року. Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2021 року. Протокол розгляду тендерних пропозицій був складений та оприлюднений в електронній системі закупівель 16 грудня 2020 року. Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що був оприлюднений 03.02.2021 містить наступні зобов’язання Держаудитслужби щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом здійснення розгляду тендерних пропозицій з дотриманням вимог Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Відповідно до абзацу третього частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції. Відповідно до частини дванадцятої статті 29 Закону якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. У своєму рішенні Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16099-р/пк-пз від 26.08.2020 зазначає, що Законом не передбачене відхилення замовником після проведення аукціону пропозиції учасника процедури закупівлі, зокрема, у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 Закону. Відповідно до рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року у справі № 540/2200/19, зазначивши в висновку про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель, Держаудитслужба повинна конкретизувати, яких саме заходів має вжити замовник, визначити чіткий спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Суд зазначає, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд зазначає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду України від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18. Позиція Верховного Суду України полягає в тому, що на Держаудитслужбу покладено обов`язок по здійсненню моніторингу за проведенням публічних закупівель та вжиття заходів по усуненню суб`єктами, що такі закупівлі здійснюють, виявлених порушень. Висновок, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для замовника, полягає в тому, щоб "усунути виявлені порушення", встановлені Держаудитслужбою, та повинен відповідати критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначивши в висновку про необхідність "усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель", Держаудитслужба повинна конкретизувавати яких саме заходів має вжити замовник, визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, щоб відповідати вимозі про чіткість та визначеність. Суд зазначає, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відповідно до вищевказаного, замовник здійснив розгляд тендерних пропозицій з дотриманням вимог Закону та усунув порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку.
Дата публікації звіту: 10.02.2021 17:20

Запити/Пояснення