-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Закупівля природного газу для КНП "Збаразька ЦЛ" ЗРР на 2021 рік
Завершена
1 980 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 800.00 UAH
Номер:
5fc0d96fa16541f7abd97d24029262bf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-11-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2021 00:00
Період моніторингу:
11.03.2021 11:42 - 02.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
10.03.2021 № 173
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області Євген ДЕРЖЕРУКА
Додаток
до наказу
Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 10.03.2021 № 173
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
5. UA-2020-11-09-000135-c від 09.11.2020 - інформація, отримана від громадських обєднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини першої статті 16, частини третьої статті 17, пунктів 2 та 11 частини другої статті 22, статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткові угоди №1, №2, №3, №4, №5 та №6 на збільшення ціни за одиницю товару.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 22.12.2020 №22-12-1 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 березня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Збаразька центральна лікарня» Збаразької районної ради на 2021 рік (далі-Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 09.11.2020 №163, тендерну документацію із змінами затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 10.11.2020 №168 та від 13.11.2020 №173, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі - ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.12.2020 №2211, повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2020, договір від 22.12.2020 №22-12-1, додаткові угоди до договору від 29.01.2021 №1, від 01.02.2021 №2, від 03.02.2021 №3, від 04.02.2021 №4, від 05.02.2021 №5, від 08.02.2021 №6, пояснення Замовника від 16.03.2021 отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що її складено з порушенням вимог Закону, а саме :
- наведений в пункті 1 та пункті 2 розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації порядок надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї не відповідає порядку, визначеному у статті 24 Закону.
Так Замовником в пункті 1 розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» зазначено «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів», що суперечить частині другій статті 24 Закону якою встановлено «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів».
В пункті 2 розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації зазначено «Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації», однак такі вимоги Законом, а саме статтею 24 не передбачені;
- на порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації невірно зазначено строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, а саме у тендерній документації (пункт 4 розділу III) вказано: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів» тоді як необхідно зазначити, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- на порушення вимог частини першої статті 16 Закону Замовником у тендерній документації (пункт 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додаток №3 тендерної документації) не зазначено способу документального підтвердження учасниками торгів відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- на порушення вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації (пункт 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») не зазначив спосіб документального підтвердження відповідності переможця торгів вимогам пунктів 5, 6, 12 і 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону.
Також, в пункті 11.1.2 розділу 10 Проекту договору, що міститься в Додатку №4 до тендерної документації та в договорі від 22.12.2020 №22-12-1 зазначено: «Сторони погодились, що умови цього Договору не можуть змінюватись після його підписання, крім випадків, передбачених п.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі»…..». В даному випадку здійснено посилання на невідповідну статтю чинної редакції Закону (статті 36 замість статті 41 Закону).
За результатами торгів між Замовником та переможцем торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» укладено договір від 22.12.2020 №22-12-1 в якому ціна газу за 1000 куб.м. становить 4394,00 грн з ПДВ. До вказаного договору укладено, керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону, додаткові угоди на збільшення ціни за одиницю товару, а саме:
- від 29.01.2021 №1, в якій ціну газ за 1000 куб.м. у визначено в сумі 4833,40 грн з ПДВ;
- від 01.02.2021 №2, в якій ціну газу за 1000 куб.м. визначено в сумі 5316,74 грн. з ПДВ;
- від 03.02.2021 №3, в якій ціну газу за 1000 куб.м. визначено в сумі 5843,10 грн з ПДВ;
- від 04.02.2021 №4, в якій ціну газу за 1000 куб.м. визначено в сумі 6421,56 грн з ПДВ
- від 05.02.2021 №5, в якій ціну газу за 1000 куб.м. визначено в сумі 7063,72 грн, з ПДВ
- від 08.02.2021 №6, в якій ціну газу за 1000 куб.м. визначено в сумі 7770,00 грн з ПДВ (далі - додаткова угода №1, №2, №3, №4, №5, №6).
Разом з тим, відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми.
Відповідно до наданих 16.03.2021 Замовником скан-копій документів та пояснень, укладання вищевказаних додаткових угод обґрунтовується експертними висновками Київської торгово-промислової палати щодо ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» на відповідні дати, а саме :
- до укладеної додаткової угоди від 29.01.2021 № 1 на збільшення ціни за одиницю товару з 01.01.2021 надано експертні висновки Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/1 та №Ц1/2 про ціну газу станом на 20.11.2020 за передплатою, з ресурсу листопаду 2020 в сумі 5760,00 грн з ПДВ та станом на 10.12.2020 за передплатою з ресурсу грудня 2020 в сумі 6480,00 грн з ПДВ;
- до додаткової угоди від 01.02.2021 №2 на збільшення ціни за одиницю товару з 03.01.2021 надано експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/3 про ціну газу станом на 22.12.2020 за передплатою з ресурсу січня 2021 в сумі 7165,51 грн з ПДВ;
- до додаткової угоди від 03.02.2021 №3 на збільшення ціни за одиницю товару з 06.01.2021 надано експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/4 про ціну газу станом на 29.12.2020 за передплатою з ресурсу січня 2021 в сумі 7721,99 грн з ПДВ;
- до додаткової угоди від 04.02.2021 №4 на збільшення ціни за одиницю товару з 09.01.2021 надано експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/5 про ціну газу станом на 30.12.2020 за передплатою з ресурсу січня 2021 в сумі 8105,88 грн з ПДВ;
- до додаткової угоди від 05.02.2021 №5 на збільшення ціни за одиницю товару з 12.01.2021 надано експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 05.01.2021 № Ц-5/2 про ціну газу станом на 05.01.2021 за передплатою з ресурсу січня 2021 в сумі 8590,00 грн з ПДВ;
- до додаткової угоди від 08.02.2021 №6 на збільшення ціни за одиницю товару з 15.01.2021 надано експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 12.01.2021 № Ц-22/1 про ціну газу станом на 12.01.2021 за передплатою з ресурсу січня 2021 в сумі 8962,00 грн з ПДВ.
У експертних висновках Київської торгово-промислової палати, які слугували підставою для укладення додаткових угод №1 та №2 на підняття ціни за одиницю товару, від 04.01.2021 № Ц-1/1 зазначено інформацію щодо ціни на природний газ станом на 20.11.2020 до подання ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» своєї пропозиції для участі у торгах та у експертних висновках від 04.01.2021 №1/2 та № Ц-1/3 зазначено інформацію щодо ціни на природний газ станом на 10.12.2020 та на 22.12.2020 відповідно до укладення та на день укладення договору про закупівлю.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону до договору укладено додаткові угоди №1 та №2 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни в період з 22.12.2020 по 03.01.2021.
Необхідно наголосити, що умовою проекту договору (додаток №4 тендерної документації) та укладеним договором від 22.12.2020 №22-12-1 (пункту 4.2 розділу 4) передбачено, що оплата вартості фактично поставленого (спожитого) газу здійснюється Споживачем згідно рахунка, наданого Постачальником, не пізніше 5 числа місяця, наступного за місяцем постачання газу. В усіх поданих експертних висновках Київської торгово-промислової палати, які слугували підставою для укладання додаткових угод зазначено передоплату.
В цілому необхідно зазначити, що згідно додаткових угод №1-№6 ціна на природний газ піднялася на 76,99 %. Тоді як згідно експертних висновків Київської торгово-промислової палати, які слугували підставою для укладання додаткових угод №3,№4,№5,№6, в період з 22.12.2020 (день укладення угоди) по 12.01.2021 (дата останнього підняття ціни) ціна на газ зросла на 25,07 %.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону до договору укладено додаткові угоди №1, №2, №3,№4, №5 та №6 на збільшення ціни за одиницю товару не пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень:
31.03.2021 09:39 - 15.04.2021 00:00
Дата публікації висновку:
31.03.2021 09:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Адміністрація комунального некомерційного підприємства «Збаразька центральна лікарня» Збаразької міської ради, надсилає Вам додаткову угоду до договору №22-12-1 від 22 грудня 2020 року. Договір№22-12-1 від 22 грудня 2020 року припиняє свою дію щодо постачання природного газу з 10 квітня 2021 року, а в частині розрахунків до повного їх закінчення.
Дата публікації звіту:
06.04.2021 16:49
Запити/Пояснення
Номер:
1eae11bf2ba942e3876e0fbc6a24719a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.03.2021 14:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.03.2021 00:00
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі «Закупівля природного газу для КНП "Збаразька ЦЛ" ЗРР на 2021 рік», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-09-000135-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Аналізом встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Замовником додатковими угодами від 29.01.2021 №1, від 01.02.2021 №2, від 03.02.2021 №3, від 04.02.2021№4, від 05.02.2021№5, від 08.02.2021№6 внесені зміни до договору поставки від 22.12.2020 №22-12-1, а саме: збільшено ціну за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов вищевказаного договору на збільшення ціни товару за одиницю, з наданням документального підтвердження, на підставі яких укладено зазначені додаткові угоди (листи, статистичні довідки, скріни з сайтів та інше).
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a318dc07f7b340858c630e953d930ee5
Назва:
Пояснення про ведення моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
16.03.2021 16:28
Опис:
Пояснення
про ведення моніторингу закупівлі «Закупівля природного газу для КНП "Збаразька ЦЛ" ЗРР на 2021 рік», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-09-000135-c)