-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (природний газ)
Категорія органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції -Усі документи, що мають відношення до пропозиції конкурсних торгів та підготовлені безпосередньо учасником, можуть бути складені як українською, так і іншою мовою. Документи, що складені іноземною мовою, супроводжуються автентичним перекладом на українську мову.
Завершена
845 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 7 000.00 UAH
Номер:
8f44c708b6564efd9fe26575c096efcc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-12-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2021 00:00
Період моніторингу:
12.04.2021 10:20 - 06.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
09.04.2021 № 244
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 09.04.2021 № 244
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2020-11-06-000154-c 06.11.2020 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення, встановлено порушення абзаців другого та п’ятого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, вжити заходів з недопущення таких порушень в подальшому, окрім того щодо порушення про внесення змін до істотних умов договору, вжити заходів, шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1000 куб. м. природного газу до рівня, визначеного сторонами на дату укладеної додаткової угоди №1 від 16.01.2021) з дотриманням частини першої та другої статті 632 Цивільного кодексу України та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» від 11.12.2020 №1-2021, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині укладенні додаткових угод.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мукачівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника, протокол від 06.11.2020; запитання та роз’яснення до процедури закупівлі; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ»); повідомлення про намір укласти договір від 25.11.2020; договір про постачання природного газу для потреб непобутових споживачів від 11.12.2020 №1-2021 (далі – Договір), додаткові угоди від 16.01.2021 №1, від 18.01.2021 №2, від 19.01.2021 №3, від 21.01.2021 №4, від 25.01.2021 №5 до Договору, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником тендерну документацію складено з порушенням частини другої статті 22 Закону, а саме:
- в тендерній документації визначено строк дії тендерної пропозиції 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, тоді як, перебіг строку дії тендерної пропозиції починається із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушено пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Окрім того, за результатами проведеного моніторингу наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації встановлено, що Замовником 13 листопада 2020 року оприлюднена тендерна документація зі змінами на закупівлю товарів Газове паливо (природній газ): ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо, яка затверджена рішенням тендерного комітету від 06 листопада 2020 року.
Частиною другої статті 24 Закону визначено порядок внесення змін до тендерної документації, відповідно до якого зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Відповідно до абзацу п’ятого частини другої статті 24 Закону, Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації, та їх оприлюднення встановлено, що Замовником не оприлюднено окремого документу, який би містив перелік змін, які вносилися до тендерної документації, чим недотримано вимоги абзаців другого та п’ятого частини другої статті 24 Закону.
Окрім цього, у додатку 5 «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ» Замовник не зазначив істотні умови до договору відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами перевірки питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Так, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником розпочато процедуру закупівлі «Газове паливо (природний газ)» 06.11.2020 за результатом якої визначено переможцем ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 25.11.2020) та з яким укладено договір про постачання природного газу від 11.12.2020 №1-2021.
Відповідно до пункту 3.2 розділу III «Ціна постачання природного газу» Договору від 11.12.2020 №1-2021, ціна за 1000 куб. м. природного газу на момент укладання договору, становить 4970,00 грн. з урахуванням ПДВ. Згідно пункту 3.3 розділу III Договору зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього Договору.
В ході проведення моніторингу, Замовником надано пояснення, в яких зазначено, що відповідно до умов договору про закупівлю та керуючись частиною другою статті 632 Цивільного кодексу України, пунктом 2 частини п’ятої статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» в січні місяці внесенні зміни до договору згідно експертних висновків Київської торгово-промислової палати та протоколів засідання тендерного комітету.
Згідно п’яти додаткових угод, укладених до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу без збільшення суми Договору, а саме:
- додатковою угодою від 16.01.2021 №1 підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу до 10%, яка склала 5467,00 грн з урахуванням ПДВ;
- додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу до 10%, яка склала 6013,70 грн з урахуванням ПДВ;
- додатковою угодою від 19.01.2021 № 3 підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу до 10%, яка склала 6615,07 грн з урахуванням ПДВ;
- додатковою угодою від 21.01.2021 № 4 підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу до 10%, яка склала 7276,57 грн з урахуванням ПДВ;
- додатковою угодою від 25.01.2021 № 5 підвищено ціну за 1000 куб. м. природного газу до 10%, яка склала 8004,22 грн з урахуванням ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 додаткових угод до Договору від 11.12.2020 №1-2021 всі інші умови договору залишилися без змін, а отже, в пункті 1.3 розділу 1 «Предмет Договору» Договору сторонами не зменшено обсяг поставки природного газу при тому, що загальну суму договору не змінено.
Окрім того, згідно наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовуються листом ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» від 13.01.2021 № 101-21 та експертними висновками Київською торгово-промисловою палатою (далі – Київська ТПП), видані ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (постачальник за Договором), в пункті 6 яких зафіксовано ціни на природний газ (ресурс грудня 2020 року та січня 2021 року) за результатами електронних біржових торгів на товарній біржі «Українська енергетична біржа», що відбувались на окремі дати, а саме:
- експертний висновок Київської ТПП від 04.01.2021 № Ц-1/3, в якому зазначено, що станом на 22.12.2020 ціна на природний газ (ресурс грудня 2020 року, передплата) складала 7165,51 грн з ПДВ;
- експертний висновок Київської ТПП від 04.01.2021 № Ц-1/4, в якому зазначено, що станом на 29.12.2020 ціна на природний газ (ресурс січня 2021 року, передплата) складала 7721,99 грн з ПДВ;
- експертний висновок Київської ТПП від 04.01.2021 № Ц-1/4, в якому зазначено, що станом на 30.12.2020 ціна на природний газ (ресурс січня 2021 року, передплата) складала 8105,88 грн з ПДВ;
- експертний висновок Київської ТПП від 05.01.2021 № Ц-5/2, в якому зазначено, що станом на 05.01.2020 ціна на природний газ (ресурс січня 2021 року, передплата) складала 8 590,00 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Таким чином, з урахуванням наданих Замовником пояснень з долученими документами та за відсутності іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє встановлено, що експертні висновки Київської ТПП від 04.01.2021 № Ц-1/3 від 04.01.2021 № Ц-1/4, від 04.01.2021 № Ц-1/5, від 05.01.2021 № Ц-5/2 підтверджують ціни на природний газ станом на дату укладання додаткової угоди №1 від 16.01.2021, та не підтверджують коливання природного газу в бік збільшення в період укладання додаткових угод від 18.01.2021 №2, від 19.01.2021 № 3, від 21.01.2021 № 4, від 25.01.2021 №5.
Також, вказані експертні висновки Київської ТПП не стосуються періоду між додатковими угодами від 18.01.2021 по 25.01.2021, тобто підтвердження коливання ціни за цей період або на будь-які дати всередині цього періоду відсутні.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткових угод від 18.01.2021 №2, від 19.01.2021 № 3, від 21.01.2021 № 4, від 25.01.2021 №5 до Договору.
Тобто, загалом за період з 16.01.2021 по 25.01.2021 Мукачівською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради та ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» внесено зміни в істотні умови договору з порушенням вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, що призвело до збільшення ціни природного газу за 1000 куб. м. на 61,05 %. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
22.04.2021 13:36 - 12.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.04.2021 13:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок від 22.04.2021р.стосовно зобов’язання привести у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі» істотні умови договору від №1-2021 від 11.12.2020р.та оприлюднити їх у встановлені законом строки повідомляємо наступне.
Замовником було надіслано постачальнику ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» лист від 23.04.2021р. № 01-37/157 про результати моніторингу Державною аудиторською службою Західним офісом закупівлю UA-2020-11-06-000154-c «Природний газ» (ДК 02162015 -09120000-6 Газове паливо) та висновок стосовно усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов договору до вимог Закону . В зв’язку неможливості усунення порушень прийнято рішення про припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» від 11.12.2021 №1-2021 (Додаткова угода №7 від 29.04.2021р)
.Встановлені порушення законодавства в частині неоприлюднення , несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу та в частині складання тендерної документації усунуто.
Замовником порушення усунуті шляхом розривання договору від 11.12.2021р №1-2021.
Дата публікації звіту:
29.04.2021 15:32
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
З метою усунення порушень, виявлених за результатом моніторингу процедури закупівлі, договір, укладений між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «Екотехноінвест» від 11.12.2020 № 1-2021,розірвано, сума сплати за договором склала 242508,37 грн.
Дата публікації:
11.05.2021 14:47
Запити/Пояснення
Номер:
6789b537876d42e781b9e17557825c85
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
13.04.2021 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару «Газове паливо (природний газ)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-06-000154-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. На підставі якого (яких) документу (документів) додатковими угодами від 16.01.2021 № 1, від 18.01.2021 № 2, від 19.01.2021 № 3, від 20.01.2021 № 4 та від 25.01.2021 №5 внесено зміни до договору, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю «Екотехноінвест» від 11.12.2020 № 1-2021 в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10%?
Крім цього, просимо надати документи (рішення тендерного комітету, звернення постачальника) на підставі яких були внесені зміни до договору про постачання природного газу від 11.12.2020 № 1-2021 щодо зміни ціни газу за 1000 куб. м.
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
94d3b0798f49413086dbec617219f1bc
Назва:
Відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Дата опублікування:
15.04.2021 10:12
Опис:
На Ваш запит UA-M-2021-04-12-000007 повідомляємо , що Мукачівською спеціальною школою-інтернат 06 листопада 2020р. оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю природного газу (UA-2020-11-06-000154-c.)
В період з 16.11.2020р. по 21.11.2020р. учасниками подано чотири пропозиції. Аукціон відбувся 23.11.2020р.
Результат аукціону:
Назва постачальника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Ціна за
1000 м3
ТОВ «Екотехноінвест» 429593,40 422450,00 4970,00
ПП «ОККО Контракт» 509490,00 425850,00 5010,00
ТОВ «Газенергопроект» 501330,00 429590,00 5054,00
ТОВ «Закарпатгаз Збут» 749700,00 749700,00 8850,00
Згідно п.3 част.1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавець визначив : « аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)».
Електронною системою не було визначено пропозицію переможця ТОВ «Екотехноінвест» аномально низькою.
З переможцем ТОВ «Екотехноінвест» укладено договір від 11 грудня 2020р. № 01-2021 на суму 422450,00 грн.
Згідно част.5 статті 41«Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: п.2 «збільшення ціни до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови , що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі про закупівлю-не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю». Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії».
Постачальник звернувся з листом, що в зв’язку з коливанням вартості палива на європейських біржах змушений підняти ціну природного газу (лист від 13.01.2021р.№ 101-21). Відповідно до умов договору про закупівлю та керуючись ч.2 ст.632 Цивільного кодексу України , п.2 ч.5 ст.41 ЗУ "Про публічні закупівлі" в січні місяці внесенні зміни до договору згідно експертних висновків Київської торгово-промислової палати та протоколів засідання тендерного комітету
Додаткова угода № 1 від 16.01.2021 ціна за 1000 куб.м з ПДВ -5467,00 грн. (10%);
Додаткова угода №2 від 18.01.2021 ціна за 1000 куб.м з ПДВ- 6013,70 грн.(10%):
Додаткова угода №3 від 19.01.2021 ціна за 1000 куб.м з ПДВ -6615,07 грн (10%)
Додаткова угода №4 від 21.01.2021 ціна за 1000 куб.м з ПДВ -7276,57 грн (10%):
Додаткова угода №5 від 25.01.2021 ціна за 1000 куб.м з ПДВ -8004,22 грн (10%).
Середньо-арифметична ціна в січні 2021р. за 1000 куб.м. з ПДВ склала 6325,27 з ПДВ, при цьому вартість природного газу для бюджетних установ в січні у постачальника ТОВ «Закарпатгаз Збут» -9900,00грн. з ПДВ.