-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
77210000-5 (очищення лісопарку по вул.Космонавтів (вул.Космонавтів- вул.Турбінна-вул.Новозаводська)
закуповуються послуги на 2021 рік; місцезнаходження: 54003, м.Миколаїв, пр.Богоявленський,1; мова: українська; категорія: органи державної влади та місцевого самоврядування
Завершена
3 781 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 815.00 UAH
мін. крок: 1% або 37 815.00 UAH
Номер:
ff5f896296884ee89d4595b29cb1c5fd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-09-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.06.2021 00:00
Період моніторингу:
09.06.2021 17:05 - 03.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.06.2021 № 299
Одеса
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 09.06.2021.
Начальник Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби
від 09.06.2021 № 299
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 1 UA-2020-10-23-001166-a 23.10.2020
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзаців п’ятого та сьомого частини шістнадцятої статті 29, абзаців першого та другого пункту 1 та абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом розірвання Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи щодо вжиття заходів, направлених на виконання зобовязань.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Адміністрації Інгульського району Миколаївської міської ради (далі – Замовник) (ID плану: UA-P-2020-10-23-000326-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 23.10.2020 (протокол № 74) зі змінами, затвердженими рішенням тендерного комітету від 02.11.2020 (протокол № 76) (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція учасника ФОП Тертиченко Олег Миколайович (далі – ФОП Тертиченко); протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 17.11.2020; скарга до процедури ФОП Тертиченко від 14.12.2020 № UA-2020-10-23-001166-a.c1; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 28.12.2020 № 23963; протоколи засідання тендерного комітету від 04.12.2020 № 101, від 12.01.2021 № 6; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю послуг за державні кошти від 25.01.2021 № 8 (далі – Договір про закупівлю).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначив розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке вимагається частиною 2 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що умови тендерної документації Замовника не відповідають Закону.
Так, на порушення вимог абзацу першого пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник не зазначив інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (позитивного досвіду)», наявність якого передбачена Замовником відповідно до статті 16 Закону в частині 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації
Крім того, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності об’єднання учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.
В ході моніторингу аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Тертиченко не відповідає вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в тендерній документації.
Так, відповідно до Додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовник зобов’язав учасників надати в складі тендерної пропозиції розрахунок відшкодування вартості деревини видалених дерев. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ФОП Тертиченко розрахунок відшкодування вартості деревини видалених дерев відсутній.
Враховуючи вищевикладене, на порушення абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Тертиченко як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, на порушення абзаців першого та другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Тертиченко як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Зокрема, відповідно до частини 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації для документального підтвердження інформації про відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, технологій та матеріально-технічної бази» серед інших вимог Замовник зобов’язав учасників надати «копії документів, що підтверджують право власності, оренди або користування матеріально-технічною базою або приміщенням».
Учасник ФОП Тертиченко у складі своєї тендерної пропозиції (файл «ст. 16.PDF») надав копії договору оренди приміщення (гаражу) від 01 січня 2020р. та акта приймання-передачі від 01 січня 2020р. Згідно з пунктом 10.4 строк цього договору закінчується «31.12.2021 року». Разом з тим, відповідно до пункту 4.1 договору «Строк оренди Приміщення що орендується складає 10 місяців з моменту прийняття Приміщення що орендується за Актом прийому-передачі». Тобто, закінчився 31 жовтня 2020 року.
Отже, учасник ФОП Тертиченко у складі тендерної пропозиції надав документ, який на момент подання тендерної пропозиції 09.11.2020 не підтверджує оренду приміщення. Як наслідок, учасник ФОП Тертиченко не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, технологій та матеріально-технічної бази» в цій частині.
Також аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог абзаців п’ятого та сьомого частини шістнадцятої статті 29 Закону розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та (або) документах тендерної пропозиції ФОП Тертиченко, яке не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності.
Період усунення порушень:
23.06.2021 11:45 - 09.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2021 11:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що Замовником були здійснені заходи на усунення виявлених у висновку порушень
Дата публікації звіту:
08.07.2021 11:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
14.07.2021 16:09
Запити/Пояснення
Номер:
292d02196a2f457584f9cd9bf40d787e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
01.07.2021 16:35
Опис:
Адміністрація Інгульського району Миколаївської міської ради за результатами розгляду висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-10-23-001166-a від 23 червня 2021 повідомляє про незгоду із вказаним висновком та надає свої аргументовані заперечення.
Щодо відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів розміру, виду та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке вимагається частиною 2 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Згідно з ч.2 ст. 21 Закону, оголошення про проведення процедури відкритих торгів повинно містити зокрема інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
При цьому, виходячи зі змісту пункту 21 Порядку функціонування системи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 166 від 24.02.2016, оператор зокрема повинен забезпечувати усім користувачам на безоплатній основі інформаційну підтримку, рівний доступ до інформації про закупівлі, можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі та безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу. Разом з тим, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення інформації), затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 10.06.2020 № 1082, зокрема замовник/учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного зі способів ідентифікації/авторизації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України.
Звертаємо увагу на те, що станом на сьогоднішній день, на жаль, інтерфейс електронного майданчику та платформи PROZZORO не передбачає технічної можливості для заповнення в формі оголошення про проведення відкритих торгів окремої позиції з інформацією про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Проте, технічний ресурс електронної системи закупівель визначає такий різновид забезпечення пропозицій як «електронна гарантія», що в свою чергу дає змогу визначити умови її надання, а саме в електронному вигляді та у формі гарантії. Тобто, Замовник акцентує увагу, що наявність такої позиції в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням обмеженості технічних ресурсів електронного майданчику і самої системи, дозволяє відносити таку інформацію в тому числі, як до умов надання самого забезпечення. Тому не погоджуємось з твердженням Управління про відсутність в оголошенні умов надання забезпечення тендерних пропозицій.
Крім того, згідно ч. 1 ст. 25 Закону, у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Відповідно до частини 2 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено умови надання забезпечення пропозицій, що відповідає приписам ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» та дає змогу реалізувати основний принцип проведення публічних закупівель, а саме – рівний доступ до усієї необхідної інформації усім учасникам таких закупівель.
Що відсутності інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (позитивного досвіду)».
В частині 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, що замовник установлює кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник в даному випадку вимагав надати інформацію, що підтверджується документально, перелік конкретних документів Замовником не встановлювалося. Більш того, статтею 16 Закону України не передбачені вимога про яку йдеться у Висновку, а саме про необхідність вимагати від учасників способу підтвердження кваліфікаційного критерію. Також звертаємо увагу на те, що учасниками процедури закупівлі не направлялися Замовнику будь-які уточнення чи запитання стосовно змісту тендерної документації у період уточнень, що говорить про усвідомлення змісту тендерної документації та вимог, викладених у ній.
Щодо відсутності розрахунку вартості дерев
Не погоджуємося з даним висновком, у зв`язку з тим, що розрахунок вартості деревини наявний в учасника, а саме міститься у додатку 1 до документа «проект договору та лист-згода з його умовами PDF ».
Щодо надання у складі пропозиції копії договору оренди приміщення (гаражу) від 01 січня 2020 зі строком дії до 31 жовтня 2021
Замовник, аналізуючи вказаний вище договір учасника, керувався п. 10.3. Договору, згідно якого строк договору починає свій перебіг 01 січня 2020 та закінчується 31.12.2021. Отже, із зазначеного випливає висновок про те, що учасником було подано договір, який на момент подання тендерної пропозиції підтверджував факт наявності орендованого приміщення. На жаль, Південний офіс Держаудитслужби взяв до уваги лише інформацію, викладену у п. 4.1 Договору, не надаючи аргументованих пояснень такого рішення. Більш того, ні Замовником у тендерній документації не ставилися вимоги щодо строку дії подібних документів, ні нормами чинного законодавства не передбачено такого обов’язку для Замовника.
Щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей яке не містить посилання на вимогу тендерної документації
Також не погоджуємося з даним зауваженням у зв’язку з тим, що в повідомленні про усунення невідповідностей конкретно процитована вимога тендерної документації із зазначенням, що саме вимагалося Замовником, що не було надано Учасником, і що потрібно надати для усунення даних невідповідностей.
На підставі вищевикладеного, вважаємо Висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-10-23-001166-a від 23 червня 2021 безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню
Номер:
38e0c8ef07c04ebbb94ed0a528117f78
Назва:
Відповідь на "Звернення за роз'ясненням щодо висновку"
Дата опублікування:
02.07.2021 11:34
Опис:
У зв’язку з розміщенням 01.07.2021 Адміністрацією Інгульського району Миколаївської міської ради (далі - Замовник) в електронній системі закупівель інформації під заголовком «Звернення за роз’ясненням щодо висновку», керуючись частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області повідомляє наступне.
По суті викладеного, вказана Змовником інформація за змістом є запереченнями до висновку, які згідно з частиною восьмою статті 8 Закону не передбачають надання роз’яснень з боку органу державного фінансового контролю.